Miranda schreef:Herkenbaar. Al moet die van mij bij de meeste reuen óók nog even haar punt maken. En ze is niet te beroerd om dat met donder en geweld te doen. Met stabiele dominante reuen die een natuurlijk overwicht hebben gaat het wel goed. Ik zit er nogal bovenop. Daarom dénken mensen hier in de buurt dat ze heel lief isTessaThomas schreef:Met bekende honden kan ze spelen en dat probeer ik haar niet af te nemen, alleen zit ik er wel kort op. Want ook hier gaat het spelen vaak over in een krachtmeting of moet ze even een punt maken. Bij teven dan, bij reuen blijft het wel leuk.![]()
Loop je langs de boerderij van de buren en komen hun drie grote honden om je heen stuiteren, heel erg niet luisterend. Skadi kijkt dan zomaar ze wéét dat ze haar bek moet houden.
Alleen, die andere honden hebben haarfijn in de gaten wat ze wíl doen. En wat ze wíl is ze allemaal een fors pak slaag gevenDaar reageren ze uiteraard op. Waarop de buuv zich uitput in verontschuldigingen. Want haar hondjes zijn stout en de mijne zijn braaf.
Nou-ou...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pitbull/stafford aangevallen
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Pitbull/stafford aangevallen
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi weet vrij zeker dat ze de koningin van de wereld isTessaThomas schreef:Maar Skadi is nogal zelfverzekerd, om het voorzichtig uit te drukken?
Ze vindt zichzelf all that.
Skadi heeft inderdaad zwaar de pest aan dat soort honden, die hun onzekerheid overschreeuwen. Die moeten hun bek houden en buigen voor haarTessa totaal niet, die is zo onzeker als de pest en bij andere onzekere teven moet ze haar punt maken met een hoop stampij, bij hele zelfverzekerde teven gaat het wel, maar die moeten haar niet. (Skadi zou haar opvreten met haar irritante gedrag, gok ik
) Aan de lijn schreeuwt Tessa het uit, dat ze weg moeten wezen, want ze is heus heel stoer! De meeste honden negeren haal volkomen, die hebben denk ik door dat het een hoop drama om niets is?
Niet alleen bij teven vindt ze dat, bij reuen ook. En bij castraten vindt ze het extra irritant.
Dat negeren zag ik toen Skadi heel jong was, en een grote bek opzette zodra ze zich gesteund voelde door mij. Deed ze als pup al. Schelden vanachter mama's rokken. Trut.
Dan ging *klik* het riempje los en stapte ik opzij. Dan bond ze rap in
Veel honden negeren dat straal inderdaad. Omdat ze inderdaad vinden dat het drama om niks is.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Tara schreef:Oh, zou Lieke dat wel weten dan?Pakdebal schreef:tja, een collie behoort tot de herders-achtige , geen mooie Hollywood ras ..Tara schreef:Gots, wat heb je er toch een hoop verstand van.Pakdebal schreef: die " Lassie " collie van jou daar , is geen uitzondering, want hier loopt er ook eentje , die constant mijn hond aanviel ..![]()
nu loopt hij eindelijk aan de riem .![]()
.
Néééé, behoren ze écht tot het herderachtige ras???? Nondeju, ik heb altijd gedacht dat het een acteursras was. Uit Hollywood nog wel. Dat gaf meer cachet dan Bollywood. Of het Gooi.
* Notitie aan mezelf: gaat geld terugvragen. Plus schadevergoeding wegens jarenlange vreugederving...*

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Leuk om te lezen deze tevenvergelijking. Ik denk dat Jura er ergens tussen in zweeft, afhankelijk van de situatie... Soms als de koningin zo cool maar soms ook een grote bek uit onzekerheid of gewoon omdat het kan.Miranda schreef:Skadi weet vrij zeker dat ze de koningin van de wereld isTessaThomas schreef:Maar Skadi is nogal zelfverzekerd, om het voorzichtig uit te drukken?
![]()
Ze vindt zichzelf all that.
Skadi heeft inderdaad zwaar de pest aan dat soort honden, die hun onzekerheid overschreeuwen. Die moeten hun bek houden en buigen voor haarTessa totaal niet, die is zo onzeker als de pest en bij andere onzekere teven moet ze haar punt maken met een hoop stampij, bij hele zelfverzekerde teven gaat het wel, maar die moeten haar niet. (Skadi zou haar opvreten met haar irritante gedrag, gok ik
) Aan de lijn schreeuwt Tessa het uit, dat ze weg moeten wezen, want ze is heus heel stoer! De meeste honden negeren haal volkomen, die hebben denk ik door dat het een hoop drama om niets is?
![]()
Niet alleen bij teven vindt ze dat, bij reuen ook. En bij castraten vindt ze het extra irritant.
Dat negeren zag ik toen Skadi heel jong was, en een grote bek opzette zodra ze zich gesteund voelde door mij. Deed ze als pup al. Schelden vanachter mama's rokken. Trut.
Dan ging *klik* het riempje los en stapte ik opzij. Dan bond ze rap in![]()
Veel honden negeren dat straal inderdaad. Omdat ze inderdaad vinden dat het drama om niks is.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
hahaha lola is een tessa!!!
kan tessa zich ook zo heerlijk opblazen als andere honden blaffen?

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Weer die enge heddursPakdebal schreef:tja, een collie behoort tot de herders-achtige , geen mooie Hollywood ras ..Tara schreef:Gots, wat heb je er toch een hoop verstand van.Pakdebal schreef: die " Lassie " collie van jou daar , is geen uitzondering, want hier loopt er ook eentje , die constant mijn hond aanviel ..![]()
nu loopt hij eindelijk aan de riem .![]()
.
- TessaThomas
- Zeer actief
massam schreef:hahaha lola is een tessa!!!
- M@scha
- Zeer actief
TessaThomas schreef:massam schreef:hahaha lola is een tessa!!!
kan tessa zich ook zo heerlijk opblazen als andere honden blaffen?De honden van de buren blaffen als er iemand langsloopt en dan gaat Tessa uit haar stekker. Dat kan niet, mag niet, hoort niet. En als wij zeggen dat ze stil moet zijn, gaat ze mopperen. Ze stopt keurig met blaffen hoor, maar er moet wat uit!
hahaha je beschrijft gewoon lola! die trekt haar kippenkont in, maakt een bol ruggetje en gaat dan hupsen.. tenminste, dat vind ik, zij vindt het er vast levensgevaarlijk uitzien...
ik laat haar in die waan, 't kind is ook maar 38 cm hoog, dus er is niet veel wat wél indruk maakt...

- TessaThomas
- Zeer actief
Tessa gooit haar rug haren overeind, eerst alleen in haar nek, maar als het serieus is ook op haar kont. En gaat dan rondjes tollend staan blaffen. Of dat ging ze, dat heb ik er al redelijk uit, maar de rest blijft lastig.massam schreef:TessaThomas schreef:massam schreef:hahaha lola is een tessa!!!
kan tessa zich ook zo heerlijk opblazen als andere honden blaffen?De honden van de buren blaffen als er iemand langsloopt en dan gaat Tessa uit haar stekker. Dat kan niet, mag niet, hoort niet. En als wij zeggen dat ze stil moet zijn, gaat ze mopperen. Ze stopt keurig met blaffen hoor, maar er moet wat uit!
hahaha je beschrijft gewoon lola! die trekt haar kippenkont in, maakt een bol ruggetje en gaat dan hupsen.. tenminste, dat vind ik, zij vindt het er vast levensgevaarlijk uitzien...
ik laat haar in die waan, 't kind is ook maar 38 cm hoog, dus er is niet veel wat wél indruk maakt...
- M@scha
- Zeer actief
maar ze is een duitse herder? dat maakt op zich al indruk. sam doet het ook best leuk als stafford, maar lola niet. die redt het gewoon niet, heeft geen "swag"..

- TessaThomas
- Zeer actief
Tessa is een Duitse herder look a like van 25 kilo en smal. Dus op zich maakt ze wel indruk, maar niet zo enorm veel
- M@scha
- Zeer actief
dat bedoel ik, jij lacht haar ook al uit... tis toch ook niks... killer stafford.. uhuh! hahaha
grootmuil is het wel
grootmuil is het wel

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
massam schreef:TessaThomas schreef:massam schreef:hahaha lola is een tessa!!!
Is dat de reden dat mijn dames Lola een tikje verbaasd aankijken, zo van
Of misschien zijn mijn tutjes te stom om bang te zijn. Dat kan natuurlijk ook, want vooraan gestaan bij het uitdelen van de hersens hebben ze sowieso al niet.

- dolores
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, teefje bizar
Het is wat.
Dat heb ik dus ook steeds, dat andere honden los lopen, en dan mijn hond uit testen, door op ons af te rennen en te grommen.
Dat heb ik dus ook steeds, dat andere honden los lopen, en dan mijn hond uit testen, door op ons af te rennen en te grommen.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Dit is mijn ervaring ook met herders, die krijgen al snel de neiging om alles te willen regelenTessaThomas schreef: Ik ben het helemaal met je eens, ik heb 2 duitse herders en dat zijn (om Renee-uk haar woorden te gebruiken) geen hondenspeelveld honden.
- Rapi
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Boston Terrier, 3 katten.
Daar weten ze op staffordforum.nl alles van...dolores schreef:Het is wat.
- M@scha
- Zeer actief
Op staffordforum zitten nog maar een paar mensen met raskennis. Ik kom er nooit meer.
Ik de k het Lieke want het is idd veel geschreeuw weinig wol en dat weten jouw meiden
Ik de k het Lieke want het is idd veel geschreeuw weinig wol en dat weten jouw meiden

- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
massam schreef:Op staffordforum zitten nog maar een paar mensen met raskennis. Ik kom er nooit meer.
O gelukkig. Dan zijn ze toch ietwat snuggerder dan ik ze zelf altijd inschat.

- Rapi
- Vaste gebruiker
Met alle respect, dit is echt onzin.massam schreef:Op staffordforum zitten nog maar een paar mensen met raskennis. Ik kom er nooit meer.
- Rapi
- Vaste gebruiker
Als je er niet meer komt kun je er ook niet over oordelen. Hoe lang ben je er niet meer geweest? Er zitten wel degelijk mensen met raskennis, sterker nog, ze weten waar ze het over hebben. Ga daar nog maar eens kijken, jij moet je schamen!massam schreef:Op staffordforum zitten nog maar een paar mensen met raskennis. Ik kom er nooit meer.
- Rapi
- Vaste gebruiker
Ja Mas, doe eens, ga er eens kijken " Mas". Zoek ze eens op, die onbenullen.Nanna schreef:Ja Mas, ga er eens kijkenRapi schreef: Ga daar nog maar eens kijken, jij moet je schamen!![]()
Sjeem on joe!
- Rapi
- Vaste gebruiker
En vergeet vooral niet om feed back te vragen over je visies, bij die onbenullen daar...je weet nooit waar het goed voor is.Rapi schreef:Ja Mas, doe eens, ga er eens kijken " Mas". Zoek ze eens op, die onbenullen.Nanna schreef:Ja Mas, ga er eens kijkenRapi schreef: Ga daar nog maar eens kijken, jij moet je schamen!![]()
Sjeem on joe!
- Rapi
- Vaste gebruiker
Kiekeboe, Kells?Kells schreef:Heb je nog niet op het uitroepteken geklikt, Rapi?Rapi schreef:Ja Mas, doe eens, ga er eens kijken " Mas". Zoek ze eens op, die onbenullen.Nanna schreef:Ja Mas, ga er eens kijkenRapi schreef: Ga daar nog maar eens kijken, jij moet je schamen!![]()
Sjeem on joe!
- Rapi
- Vaste gebruiker
Ik ook van jou, Kells.Kells schreef:Heb je nog niet op het uitroepteken geklikt, Rapi?Rapi schreef:Ja Mas, doe eens, ga er eens kijken " Mas". Zoek ze eens op, die onbenullen.Nanna schreef:Ja Mas, ga er eens kijkenRapi schreef: Ga daar nog maar eens kijken, jij moet je schamen!![]()
Sjeem on joe!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zeg waarom ga je niet daar naar toe dan? Schijnbaar zijn ze daar veel beter, slimmer weet ik veel wat... wat doe je hier dan nog?Rapi schreef:En vergeet vooral niet om feed back te vragen over je visies, bij die onbenullen daar...je weet nooit waar het goed voor is.Rapi schreef:Ja Mas, doe eens, ga er eens kijken " Mas". Zoek ze eens op, die onbenullen.Nanna schreef:Ja Mas, ga er eens kijkenRapi schreef: Ga daar nog maar eens kijken, jij moet je schamen!![]()
Sjeem on joe!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
en het is feedback 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
I want my feed back. Kan dat niet?

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Mas moet zich schamen? 
Ja ga eens bijlezen joh.
Ja ga eens bijlezen joh.
- M@scha
- Zeer actief
Rapi schreef:Als je er niet meer komt kun je er ook niet over oordelen. Hoe lang ben je er niet meer geweest? Er zitten wel degelijk mensen met raskennis, sterker nog, ze weten waar ze het over hebben. Ga daar nog maar eens kijken, jij moet je schamen!massam schreef:Op staffordforum zitten nog maar een paar mensen met raskennis. Ik kom er nooit meer.
dat klopt, ze zitten er.. een handje vol.. niet meer wat het 10 jaar geleden was. je moet zoeken tussen de ohhh ahhh foto's, wannabee sporters (op een heeeeeel klein aantal na die écht weten wat ze doen) en topics over hun poepie dat na 1.5 jaar ineens gemeen doet tegen andere hondjes...
oh en ik kom er wel hoor, zo eens in de maand.. maar ik heb de discussie over wat atletisch en of voedingssupplementen ok zijn wel gezien.. ik maak mij liever druk over andere problemen binnen het ras. gelukkig offeren 1 of 2 mensen zich nog op om soms wat gezond verstand in mensen te krijgen
de mensen die de echte kennis hebben spreek ik gewoon prive als dat nodig is en onder elkaar discussiëren wij over het ras. staffordforum is niet meer de kennisbank die het was
ik schaam mij dood, echt...