We waren er afgelopen week en tommie vond hem ook heel leuk. Ze waren aan het stoeien en die pup beet nog behoorlijk van zich af. Tot nu toe geen probleem, ze stoeien samen zonder geluid te maken of wat dan ook.
Na een tijdje wordt de pup wat feller. Hij begint te blaffen (dacht eerst dat het tommie was, maar het was dus echt de pup die zat te keffen) en ook wat te grommen. Hij pakt tommie stevig aan en tommie is een beetje bang. Ondertussen zaten ze onder de tafel waar ik naar mijn idee ook te weinig zicht erop had. Ik wilde de twee uit elkaar halen, het is niet de bedoeling dat die pup zo wild doet naar tommie toe.
Mijn zus en haar man deden echter niets. Die zijn grote voorstanders van het de honden zelf uit te laten zoeken. Maar ik had in mijn achterhoofd toch dat deze hond wel de grote krijgt van een kalf en tommie is formaatje groot uitgevallen kat...
Bovendien vind ik dat je een pup toch tot orde moet roepen als hij te ver gaat? Zeker met het oog op de toekomst.
Nu zit ik er een beetje mee hoe ik het de volgende keer moet aanpakken als we er weer zijn. Ik kan ze moeilijk vertellen hoe ze hun pup moeten opvoeden, maar ik wil ook niet dat de pup zo fel uitvalt naar tommie toe. Hij was er de vorige keer helemaal door van slag, terwijl het normaal gesproken toch een macho was. (misschien schaamde hij zich dat hij zich door een pup liet overdonderen...

Wat zijn jullie tips?