Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

attack van een dog puppy...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

miekmiek

attack van een dog puppy...

Ongelezen bericht door miekmiek »

Nou ja, attack... :mrgreen: Mijn zus heeft sinds kort een deense/duitse dog. (wat is het nou?) In ieder geval zo'n ding dat gigantisch wordt! Het is een leuk beestje hoor, daar heb ik verder niets over.
We waren er afgelopen week en tommie vond hem ook heel leuk. Ze waren aan het stoeien en die pup beet nog behoorlijk van zich af. Tot nu toe geen probleem, ze stoeien samen zonder geluid te maken of wat dan ook.
Na een tijdje wordt de pup wat feller. Hij begint te blaffen (dacht eerst dat het tommie was, maar het was dus echt de pup die zat te keffen) en ook wat te grommen. Hij pakt tommie stevig aan en tommie is een beetje bang. Ondertussen zaten ze onder de tafel waar ik naar mijn idee ook te weinig zicht erop had. Ik wilde de twee uit elkaar halen, het is niet de bedoeling dat die pup zo wild doet naar tommie toe.
Mijn zus en haar man deden echter niets. Die zijn grote voorstanders van het de honden zelf uit te laten zoeken. Maar ik had in mijn achterhoofd toch dat deze hond wel de grote krijgt van een kalf en tommie is formaatje groot uitgevallen kat...
Bovendien vind ik dat je een pup toch tot orde moet roepen als hij te ver gaat? Zeker met het oog op de toekomst.
Nu zit ik er een beetje mee hoe ik het de volgende keer moet aanpakken als we er weer zijn. Ik kan ze moeilijk vertellen hoe ze hun pup moeten opvoeden, maar ik wil ook niet dat de pup zo fel uitvalt naar tommie toe. Hij was er de vorige keer helemaal door van slag, terwijl het normaal gesproken toch een macho was. (misschien schaamde hij zich dat hij zich door een pup liet overdonderen... :mrgreen: )
Wat zijn jullie tips?
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ze zal hem toch moeten corrigeren, in elk geval wat tot rust manen. Een duitse dog heeft zich in het koppie dat het formaat teckel is en is zich niet bewust wat voor een kracht er in dat lichaam schuilgaat.
Ze zullen er heel snel achter komen dat mensen ze gaan ontwijken door het onstuimige gedrag van hun hond en dat zou gewoon jammer zijn.
MAW. Je zal het ze toch moeten vertellen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Toby......
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Toby...... »

Ik ben het met whera eens ...hier hebben wij ook niet genoeg gecorrigeerd omdat je er gewoon niet bij stil staat en idd nu als ik buiten loop en ze zien andere honden ga ik ten eerste gewoon vliegen :roll: en ten 2e rennen ze meestal hard op de honden af die honden schrikken zich dan meestal een hoedje :mrgreen: ......en hier in de buurt woont iemand met 2 ieren dat is ook een heel leuk iets want als ze dus die 2 aanzien komen kruipen ze over de grond van onderdanigheid (terwijl ze toch zelf ook niet klein zijn )

dus ik zou zeggen juist nu duidelijk zijn naar het puppie want hij is heeeel snel groot :ok:
Afbeelding

R.I.P. Isaiah van de Weronahut
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Eerst maar eens afwachten hoe het de volgende keer gaat. Het was nu ook wel druk met een verjaardag enzo... En mocht het weer gebeuren, dan zeg ik wel dat ik het niet zo zie zitten dat hij nog zo doet wanneer hij groot is. Ze zijn er bewust genoeg mee bezig om dat zelf ook wel in te zien.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik houd ook altijd m'n hart vast als er een grote hond op Tirsa komt afgedenderd, maar tot nu toe allemaal brave hondjes, die niet over d'r heen walsen en dan vindt ze het goed, anders krijgen ze nl. een flinke kef van d'r!
Elsy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elsy »

Ik had gedurende 25 jaar Duitse Doggen (het is wel degelijk Duitse Dog). Het zijn meestal honden met een hart van koekebrood, maar als pup moet je ze leren wat kan en wat niet kan. Anders krijg je een kolos waar je de baas niet meer over bent en dat kan gewoon niet met zo'n reus...mijn laatste reu woog maar liefst 85 kg, begin daar maar mee als ie niet wil luisteren.
Ik wens je in ieder geval het beste en hopelijk ziet de familie het gevaar van een nietopgevoede reus in.
Groetjes en veel goldenpootjes :zwaai:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”