Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
ow maar ik zeg ook niet dat je een macro lens moet aan schaffen, t is alleen dat je met een macro lens veel meer kunt doen dan macro, ze zijn een heel stukje veelzijdiger
ik wil niemand een lens in de kast praten hoor
ja - dit is met de kitlens ( ik heb nog niets anders ), ik heb de handleiding hoor, maar t leest niet zo lekke, nogal droog die stof vind de instructie video`s net even beter te pruimen
de 7 D, en omdat hij binnen het budget ligt, kon het bijna met een dichte portemonnee redden en de mogelijk heden, ik vind het een best serieuze camera al.
en nu ik hem heb, - hij voelt degelijk en goed aan nadeel is alleen de CF opslag, maar dat moet even wennen denk ik
Ik zit ook te denken aan een setje macro ringen. Maar ik blijf twijfelen ik vind het nog best 'duur'.
Zeker aangezien ik ook nog een nieuwe tas moet hebben en die ook niet bepaald goedkoop zijn.
En ik een circular polorisatie filter en een ND filter wil en die ook niet heel goedkoop zijn.
En en en en ......
HaddockandFriends schreef:Ik zit ook te denken aan een setje macro ringen. Maar ik blijf twijfelen ik vind het nog best 'duur'.
Zeker aangezien ik ook nog een nieuwe tas moet hebben en die ook niet bepaald goedkoop zijn.
En ik een circular polorisatie filter en een ND filter wil en die ook niet heel goedkoop zijn.
En en en en ......
Ik had het zelfde en heb nog geen half jaar geleden het e.a aangeschaft waarvan ik het meeste nauwelijks gebruik maar macro trekt mij wel heel erg moet ik zeggen. Ik zal daar veel plezier aan beleven.
Maar met ringen weet ik gewoon echt niet of et resultaat zo denderend zal zijn
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Voor canon-camera gewoon de tussenringen voor canon (want dan heeft je sigmalens ook een canon-vatting).
Jammer dat je zo ver weg zit (vanaf omgeving Nijmegen) anders had je ze eens kunnen uitproberen!
Marfique schreef:Voor canon-camera gewoon de tussenringen voor canon (want dan heeft je sigmalens ook een canon-vatting).
Ik gebruik sony.
Maar wat ik begrijp is dat tussenringen het beste werken met maximaal 70 mm.
Dat zou dus op mijn zoomlens niet goed werken.
Ik ga toch beter sparen voor een goede lens. Dank voor je reacties iig.
Eerst nog maar eens even goed oefenen met mijn Sigma daarmee moet wel winst te behalen zijn nog.
Als ik het onder de knie heb de macrotjes dan is het denk geen overbodige luxe
Ik ben gisteren eens wat bezig geweest met die tussenringen.. Maar ik krijg niet voor elkaar wat ik wil. Het lijkt wel of het niet goed werkt ofzo..
Nou heb ik eigenlijk zomaar een setje gekocht (200 euro en zomaar even gekocht, dom natuurlijk), maar had ik speciale macro tussenringen moeten kopen? Ik kan ze nu nog terugsturen..
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl
Probeer uit te leggen wat je precies gedaan hebt evt met een foto erbij; je hebt per tussenring een beperkte afstand waarbinnen je nog kunt scherpstellen, en de scherptediepte is natuurlijk héééél klein!
(200 euro vind ik idd wel duur; ze zijn er al vanaf 60-80 euro, mét AF)
Laatst gewijzigd door Marfique op 27 jun 2013 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb alle foto's weggedonderd
Heb ze bij konijnenberg gekocht. En ben alleen binnen bezig geweest met een orchidee. Heb geprobeerd om het hart van de bloem goed erop te krijgen, maar dat lukte dus niet. Misschien is het een kwestie van oefenen? Zal morgenavond buiten eens een poging wagen.
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl
nathalie schreef:Ik heb alle foto's weggedonderd
Heb ze bij konijnenberg gekocht. En ben alleen binnen bezig geweest met een orchidee. Heb geprobeerd om het hart van de bloem goed erop te krijgen, maar dat lukte dus niet. Misschien is het een kwestie van oefenen? Zal morgenavond buiten eens een poging wagen.
misschien is t gewoon een kwestie van t ding even buiten zetten vanavond in een beetje zacht avondlicht idd
en bekijk t ding dan eens goed van meerdere kanten en kijk ook naar de lichtmeter van je camera en het precieze scherpstelpunt
HaddockandFriends schreef:Ik zit ook te denken aan een setje macro ringen. Maar ik blijf twijfelen ik vind het nog best 'duur'.
En en en en ......
Ik had het zelfde en heb nog geen half jaar geleden het e.a aangeschaft waarvan ik het meeste nauwelijks gebruik maar macro trekt mij wel heel erg moet ik zeggen. Ik zal daar veel plezier aan beleven.
Maar met ringen weet ik gewoon echt niet of et resultaat zo denderend zal zijn
En dat is dus precies waar ik bang voor ben.
Het aanschaffen, 2 of 3x gebruiken en vervolgens ligt het te verstoffen. Oke dan kan ik het best weer verkopen maar nooit voor de koopprijs.
Ik weet gewoon niet of ik veel met macro zou doen, ik vind het leuk maar tot nu toe red ik het ook best met mijn 50mm 1.8f lensje dus houd het daar maar even bij.
nathalie schreef:Ik ben gisteren eens wat bezig geweest met die tussenringen.. Maar ik krijg niet voor elkaar wat ik wil. Het lijkt wel of het niet goed werkt ofzo..
Nou heb ik eigenlijk zomaar een setje gekocht (200 euro en zomaar even gekocht, dom natuurlijk), maar had ik speciale macro tussenringen moeten kopen? Ik kan ze nu nog terugsturen..
Ik heb even gezocht op de site van Konijnenberg. Ik zie dat de kenkoset al meer dan 200 euro kost. daar heb ik enige karen geleden nog 100 voor betaald. en dat voor iets waar geen glas inzit. jeetje wat een prijsverhoging.
Maar ik ben benieuwd waar je tegen aanloopt. Ik heb wel eens een ring tussen mijn camera en de 70-200 gezet en ben erg tevreden over de resultaten. Ook wel eens met de 50mm gewerkt. Heb je meteen alle 3 ringen gebruikt? Je verliest dan erg veel licht en hebt dan langere sluitertijden (vandaar het advies een statief te gebruiken).
nathalie schreef:Ik ben gisteren eens wat bezig geweest met die tussenringen.. Maar ik krijg niet voor elkaar wat ik wil. Het lijkt wel of het niet goed werkt ofzo..
Ik heb even gezocht op de site van Konijnenberg. Ik zie dat de kenkoset al meer dan 200 euro kost. daar heb ik enige karen geleden nog 100 voor betaald. en dat voor iets waar geen glas inzit. jeetje wat een prijsverhoging.
Maar ik ben benieuwd waar je tegen aanloopt. Ik heb wel eens een ring tussen mijn camera en de 70-200 gezet en ben erg tevreden over de resultaten. Ook wel eens met de 50mm gewerkt. Heb je meteen alle 3 ringen gebruikt? Je verliest dan erg veel licht en hebt dan langere sluitertijden (vandaar het advies een statief te gebruiken).
Dat zou een goedkope oplossing zijn ik ben verder echt super happy met de lens dat is toch wel erg prettig. Maar ik begreep van wat ik ervan lees dat een macro ringen set dus geschikt is voor 70 mm of minder. Maar nu ben ik heel erg in de war.