Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Foto Bespreek Topic!
Ja op een macro lens kun je ze ook plaatsen dan heb je helemaal mooie resultaten gaaf Billy
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
ik heb een nikonbilly schreef:Ik weet niet wat de ringen doen op een kitlens anders kan je dit ook nog kopen Maureen![]()
http://link.marktplaats.nl/691842218
Ik heb hem ook en heb er van de week deze foto mee gemaakt, je moet wel tot op een paar cm van je model afzitten , maar het is wel een leuke lens.![]()
Ik heb ook de ringen gekocht en vanavond op de macrolens gezet , dit is even een eerste foto

Heb ook een zoomlens 55-200. De foto's zijn mooi zeg

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Bedankt
Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn met tussenringen op een kitlens en de tubes van Toots

Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn met tussenringen op een kitlens en de tubes van Toots

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
O ik heb die extention tubes dat worden ook wel tussenringen genoemd maar nog niets geprobeerd. Misschien morgen even pielen anders zondag, Maar ik denk dat ik niet zoveel details krijg als dat ik er een macro lens aankoppel. Maarja mens kan niet alles hebben 

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
ik had een filmpje gezien, wat die tussenringen doen op een nikon (that nikon man) zal wel even kijken of ik het kan vinden. Het verschil is echt goedbilly schreef:Bedankt![]()

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wgbYaB2jqI
-
- Zeer actief
een paar macrotjes van vanmorgen, vanaf statief

- Marfique
- Actief
- Mijn ras(sen): x Hollandse herder
Nice 
Tussenringen gaan op zich prima met de kitlens, maar het is dan uiteindelijk de mindere kwaliteit glas die voor een wat minder resultaat zorgt. Ik zal eens wat gaan experimenteren van de week met de 24-105 f4 icm de tussenringen! Daar zit uiteraard veel beter glas in dan in de ouwe 18-55 kitlens op mn ouwe 350D waar ik de eerste macro's n paar jaar geleden mee maakte
(op de 24-105 staat trouwens ook 'macro'
)

Tussenringen gaan op zich prima met de kitlens, maar het is dan uiteindelijk de mindere kwaliteit glas die voor een wat minder resultaat zorgt. Ik zal eens wat gaan experimenteren van de week met de 24-105 f4 icm de tussenringen! Daar zit uiteraard veel beter glas in dan in de ouwe 18-55 kitlens op mn ouwe 350D waar ik de eerste macro's n paar jaar geleden mee maakte

(op de 24-105 staat trouwens ook 'macro'

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Nice! Met welke lens? Kleuren zijn super.S@ndr@ schreef:een paar macrotjes van vanmorgen, vanaf statief![]()
-
- Zeer actief
100mm macro 2.8 van Canon (L IS USM)
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is een mooi lensje! Je wilde de 1.8 ook nog aanschaffen toch? Of is deze i.p.v. ?S@ndr@ schreef:100mm macro 2.8 van Canon (L IS USM)
-
- Zeer actief
Nee, maar nu moet ik eerst weer sparen
, ik heb de nikon ingeruild voor een canon, en deze lens erbij en nu ben ik lichtelijk failliet. maar de 50 mm, staat nog op t lijstje hoor 

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja....S@ndr@ schreef:Nee, maar nu moet ik eerst weer sparen, ik heb de nikon ingeruild voor een canon, en deze lens erbij en nu ben ik lichtelijk failliet. maar de 50 mm, staat nog op t lijstje hoor

-
- Zeer actief
Wauw ik vind ze erg goed gelukt S@ndr@
-
- Zeer actief
dank je wel 

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ze zijn heel mooi!
Ik ben vanmorgen met de tussenringen bezig geweest buiten en ik ben denk ik redelijk tevreden. Zal morgen eens wat plaatsen.
Ik ben vanmorgen met de tussenringen bezig geweest buiten en ik ben denk ik redelijk tevreden. Zal morgen eens wat plaatsen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
dank je wel en in ben heel nieusgierig
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik ben met 1 tussenring aan de slag gegaan vandaag heel even, maar er stond ontzettend veel wind. Het was niet echt mogelijk de camera echt stabiel te houden en de bloemen gingen ook tekeer, maar heb toch wat gemaakt. Met alle 3 de ringen kan ik nog meer vergroten maar door de wind kreeg ik met 3 niks voor elkaar. Dus maar naar 1 gegaan. Het is wel echt lastig met zo´n ring ertussen om scherp te stellen. En dat lukt ook echt nog niet goed maar we blijven maar even oefenen.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Mooi Toots, alleen vind ik soms de rand om de foto's heen wel storend (bijv. de kleur).
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
_Leonie schreef:Mooi Toots, alleen vind ik soms de rand om de foto's heen wel storend (bijv. de kleur).
Dat is een keuze van een kader die ik heb gemaakt. Dat kun jij natuurlijk storend vinden. Maar als ik een andere kleur kies kan een ander dat weer storend vinden. Ik maak die keuze omdat ik het dan mooi vind

Overgens kies ik meestal voor een 3d rand. Maar ik kan er wel inkomen hoor dat mensen bepaalde dingen storend vinden.
-
- Zeer actief
Ik was wel tevreden over deze plaatjes, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Exposure Time = 1/500"
F Number = F5
ISO Speed Ratings = 250

Exposure Time = 1/500"
F Number = F4
ISO Speed Ratings = 250

Exposure Time = 1/500"
F Number = F5.6
ISO Speed Ratings = 400

Exposure Time = 1/500"
F Number = F5
ISO Speed Ratings = 250

Exposure Time = 1/500"
F Number = F4
ISO Speed Ratings = 250

Exposure Time = 1/500"
F Number = F5.6
ISO Speed Ratings = 400
-
- Zeer actief
foto 1, hond staat er mooi op, maar je hebt wel vrij hard licht ( en dat is lastig) en dat kun je zien- ik zie bijvoorbeeld zo de streep over de tong lopen schaduw zon
, zijn van die dingetjes die je even in de gaten kunt houden.
foto 2 jammer van die lap op de neus en de pootjes die er niet helemaal op staan
foto 3 is voor mij foto de beste- van de 3 denk ik, mooie zachte achtergrond, iets zachter licht als op de 1 ste foto, , hooguit iets te krap aan de bovenkant gekaderd.
toch zijn ze alle drie geslaagd als je hebt vast kunnen leggen wat je wou, op alle foto`s zal er altijd wel iemand kritiek kunnen en willen hebben.
ik heb t nu snoeihard gezegd, en dit is bedoelt als aantekening van waar je op kunt letten, en als je dat doet, worden de foto`s soms net even beter

foto 2 jammer van die lap op de neus en de pootjes die er niet helemaal op staan
foto 3 is voor mij foto de beste- van de 3 denk ik, mooie zachte achtergrond, iets zachter licht als op de 1 ste foto, , hooguit iets te krap aan de bovenkant gekaderd.
toch zijn ze alle drie geslaagd als je hebt vast kunnen leggen wat je wou, op alle foto`s zal er altijd wel iemand kritiek kunnen en willen hebben.
ik heb t nu snoeihard gezegd, en dit is bedoelt als aantekening van waar je op kunt letten, en als je dat doet, worden de foto`s soms net even beter
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
@Nicole.
Opzich leuke foto's, wat Sandra zegt over hard licht dat vind ik ook.
Ik zou de eerste foto in iso 100 gedaan hebben en f getal omhoog naar bijv f8, zelf doe ik vaak nog hoger maar ik denk dat jij geen sony hebt.
Ik vind je foto's iets overbelicht dus maar ik met name foto 1 en foto 3 leuke composities, en het licht bepalen is ook heel lastig.
En foto 2 vind ik de tong juist weer heel erg leuk maar mis bij de foto idd de pootjes wel erg.
Als je zo kritiek neer zet komt het vast hard over maar ik weet zeker dat je er wel profijt uit kunt halen dus hoop dat je het kunt waarderen
Opzich leuke foto's, wat Sandra zegt over hard licht dat vind ik ook.
Ik zou de eerste foto in iso 100 gedaan hebben en f getal omhoog naar bijv f8, zelf doe ik vaak nog hoger maar ik denk dat jij geen sony hebt.
Ik vind je foto's iets overbelicht dus maar ik met name foto 1 en foto 3 leuke composities, en het licht bepalen is ook heel lastig.
En foto 2 vind ik de tong juist weer heel erg leuk maar mis bij de foto idd de pootjes wel erg.
Als je zo kritiek neer zet komt het vast hard over maar ik weet zeker dat je er wel profijt uit kunt halen dus hoop dat je het kunt waarderen

- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Nicole: leuke foto's en Sandra en Toots hebben al opmerkingen gemaakt over het licht en de compositie.
Maar mijn vraag aan Toots: waarom zou jij de ISO verlagen en het diafragma nog meer knijpen? Je sluitertijd wordt daardoor wel langer met risico van bewegingsonscherpte. Ook vind ik in deze foto voldoende scherptediepte, dus hoeft het diafragma van mij niet naar 8.
Maar mijn vraag aan Toots: waarom zou jij de ISO verlagen en het diafragma nog meer knijpen? Je sluitertijd wordt daardoor wel langer met risico van bewegingsonscherpte. Ook vind ik in deze foto voldoende scherptediepte, dus hoeft het diafragma van mij niet naar 8.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Als je het diafragma iets omhoog doet eigenlijk omlaag dan krijg je wel naar mijn smaak iets zachter licht. Ik kan met F 16 nog naar een sluitertijd van 1/600 bijv, wel schiet ik dan in de Manuele stand. Ik regel met de diafragma niet alleen mijn scherpte diepte maar ook mijn licht. Als je de foto's van Nicole bekijkt en je gaat alleen naar iso 100 verwacht ik dat ze nog steeds overbelicht zijn. dus zul je nog ergens wat aan moeten passen. Naar mijn idee dan. Ik schiet ook wel in f5 hoor soms maar dan als er weinig zon is of smorgens vroeg of savonds. Het ligt ook aan de onderwerpen. Of hoe ver je ergens van af bent hoe dichter je ergens op staat hoe meer licht je dan weer nodig hebt.Elly* schreef:Nicole: leuke foto's en Sandra en Toots hebben al opmerkingen gemaakt over het licht en de compositie.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Edit : had een heel verhaal, maar ik had je stukje niet helemaal goed gelezen, dus dat verwijderd.
Maar mijn vraag werd gesteld om te weten te komen waarom bepaalde adviezen gegeven worden.
Alleen de vermelding van aanpassing van diafragma en ISO zonder reden waarom lijkt me niet zo leerzaam.
Maar mijn vraag werd gesteld om te weten te komen waarom bepaalde adviezen gegeven worden.
Alleen de vermelding van aanpassing van diafragma en ISO zonder reden waarom lijkt me niet zo leerzaam.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Daar heb je gelijk in hoor.Elly* schreef:Edit : had een heel verhaal, maar ik had je stukje niet helemaal goed gelezen, dus dat verwijderd.
Maar mijn stukje was ook meer naar mijn smaak.
En omdat ik niet weet wat voor camera Nicole gebruikt is het lastig om ook echt te zeggen zo of zo zeg maar.
Dat is sowieso lastig omdat ik het heel erg smaak gevoelig vind.
-
- Zeer actief
Het komt helemaal niet hard over hoor, ik heb gevraagd wat jullie ervan vinden, en niet of jullie lief willen doen
Hier kan ik wat mee, van die dingetjes die ik zelf niet had gezien maar waarvan ik nu denk "oja"
Bedankt!
Ik heb trouwens een Canon 1100d en deze foto's heb ik met de 55-250 F/4-5.6 lens geschoten.

Hier kan ik wat mee, van die dingetjes die ik zelf niet had gezien maar waarvan ik nu denk "oja"

Bedankt!

Ik heb trouwens een Canon 1100d en deze foto's heb ik met de 55-250 F/4-5.6 lens geschoten.

- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Wow Toots die zijn toch al erg gaaf geworden!!!
Je hebt mij in ieder geval om! Nadeel is nu dat ik een kalibratie apparaatje moet gaan aanschaffen (mijn beeldscherm is niet helemaal 100%), een nieuwe tas nodig heb en in ieder geval het ND filter wil
allemaal beste uitgaven en de ringen zijn ook niet heel goedkoop 
Welke heb jij genomen? Ik zag van Meike die goedkopere en duurdere, beide werkte alles nog, alleen de 1 was van plastic en ander van ?? weet ik niet meer maar steviger materiaal.
Je hebt mij in ieder geval om! Nadeel is nu dat ik een kalibratie apparaatje moet gaan aanschaffen (mijn beeldscherm is niet helemaal 100%), een nieuwe tas nodig heb en in ieder geval het ND filter wil

Welke heb jij genomen? Ik zag van Meike die goedkopere en duurdere, beide werkte alles nog, alleen de 1 was van plastic en ander van ?? weet ik niet meer maar steviger materiaal.