Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van duitse herder naar?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Van duitse herder naar?

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik ben op zoek naar een hond maar kom er qua ras nog niet helemaal uit. Een heleboel rassen vind ik enorm leuk maar passen simpelweg niet binnen mijn situatie.
Ik vind staffords heel erg leuk, vooral om hun vriendelijke karakter en lieve uitstraling maar het grote nadeel is dat ze niet altijd even leuk kunnen omgaan met soortgenoten. Ik heb wel de indruk dat de verhalen die ik hier over lees wat overtrokken zijn.
Boxers vind ik heel erg leuk maar te druk, golden retrievers vind ik weinig karakter hebben. De hond mag dus pittig zijn, krijgt voldoende beweging, niet te klein en niet te groot. Moet mensvriendelijk zijn en het liefst sociaal met soortgenoten maar dat is geen must. Iemand een idee?
Rikoy
Zeer actief

Re: Van duitse herder naar?

Ongelezen bericht door Rikoy »

Mizzsylver schreef:waarom geen duitser meer?
Ben ik ook benieuwd naar?
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Cindy52 schreef: en het liefst sociaal met soortgenoten maar dat is geen must. Iemand een idee?

dan zou ik zeker niet voor een herder-soort gaan !!

ik ken hier maar 1 duitse herder teef, die heel aardig was voor mijn hond , maar verder , welke herder dan ook?.. :80:

zelfs een mechelaar , die met muilkorf om presteerde mijn hond op de grond te werken .

Nee, dan zou ik voor een jachthond kiezen , als je dat op het lijstje heb staan .. !!

.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Een cane wattes :idea:
Rikoy
Zeer actief

Heavy schreef:
Nanna schreef:
Pakdebal schreef:dan zou ik zeker niet voor een herder-soort gaan !!
:pffff: Ik heb anders twee super-sociale 'herder-soorten'
Ik ook maar dat zal wel toeval zijn......
Ik heb ook een schat van een herder.........zal ook toeval zijn.... :schrik:
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Heavy schreef:
Nanna schreef:
hier ook een super sociale herder, wel een kruising, maar goed..

ik pas altijd meer op met staffords ect die het veld op komen racen dan met herders eigenlijk.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Cindy52 schreef:golden retrievers vind ik weinig karakter hebben. De hond mag dus pittig zijn, krijgt voldoende beweging, niet te klein en niet te groot. Moet mensvriendelijk zijn en het liefst sociaal met soortgenoten maar dat is geen must. Iemand een idee?
Bij deze opmerking vraag ik mij af wat je onder karakter verstaat. Vind ook nogal bot en kort door de bocht.
Zachtaardig? Ja, de meeste wel. Maar dat is niet direct karakterloos.

Maar als je werkelijk geen problemen hebt met niet sociaal gedrag naar soortgenoten en je een Staff echt zo mooi vindt qua uiterlijk en karakter, kan je je misschien daar beter op oriënteren. Onderschat alleen niet dat ze echt niet hond sociaal zijn. De Staffeigenaren en liefhebbers die ik ken zijn daar duidelijk in: super voor de baas, maar ze zijn over het algemeen echt niet hond sociaal.
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Rikoy schreef:
Heavy schreef:
Nanna schreef:
Ik heb ook een schat van een herder.........zal ook toeval zijn.... :schrik:
Hier ook een schat van een herder!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
LinHaasje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever & kruising

Ongelezen bericht door LinHaasje »

Branka schreef:
Cindy52 schreef:golden retrievers vind ik weinig karakter hebben. De hond mag dus pittig zijn, krijgt voldoende beweging, niet te klein en niet te groot. Moet mensvriendelijk zijn en het liefst sociaal met soortgenoten maar dat is geen must. Iemand een idee?
Bij deze opmerking vraag ik mij af wat je onder karakter verstaat. Vind ook nogal bot en kort door de bocht.

Maar als je werkelijk geen problemen hebt met niet sociaal gedrag naar soortgenoten en je een Staff echt zo mooi vindt qua uiterlijk en karakter, kan je je misschien daar beter op oriënteren. Onderschat alleen niet dat ze echt niet hond sociaal zijn. De Staffeigenaren en liefhebbers die ik ken zijn daar duidelijk in: super voor de baas, maar ze zijn over het algemeen echt niet hond sociaal.
Ik dacht dat Goldens en labradors veel op elkaar lijken en 1 ding is zeker, gebrek aan karakter is er niet hoor! Maar goed bij elk ras zitten agressieve honden, ook bij Goldens en labradors, dus dat ligt allemaal wat ingewikkelder.

Ik ken ook hele lieve herders!
Groetjes, Linette
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Niet alle herders zijn zo :wink:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Shima schreef:Niet alle herders zijn zo :wink:
Jij hebt geen echte herders. :pffff:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Ken hier heel lieve herders en staffords en ook hele kwaaie goldens, setters en collies.
Maar inderdaad ook kwaaie herders en staffords.
Ligt meestal aan het baasje dat aan de riem hangt, en ja sommige honden sporen dus echt niet.
Maar als jij een stafford mooi vindt en je voedt hem goed op, kun je er een hele leuke hond aan hebben. Minder hond sociaal vindt je al geen probleem dus mocht het karakter ooit veranderen, lijkt me dat ook niet zo problematisch.
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Je schrijft dat je boxers leuk vindt maar te druk, bij voldoende beweging valt het wel mee, ik noem het meer actieve honden :wink: al zijn het meestal wel stuiterballen van blijheid als ze jong zijn, opvoeding doet daarin ook veel.
Ik ken trouwens ook best wel prima herders maar ook wat minder makkelijke in de omgang.
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

moosje schreef:
Shima schreef:Niet alle herders zijn zo :wink:
Jij hebt geen echte herders. :pffff:
Nee, ik heb dwergpoedels
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
Cindy52 schreef: en het liefst sociaal met soortgenoten maar dat is geen must. Iemand een idee?

dan zou ik zeker niet voor een herder-soort gaan !!

ik ken hier maar 1 duitse herder teef, die heel aardig was voor mijn hond , maar verder , welke herder dan ook?.. :80:

zelfs een mechelaar , die met muilkorf om presteerde mijn hond op de grond te werken .

Nee, dan zou ik voor een jachthond kiezen , als je dat op het lijstje heb staan .. !!

.
Wil je eens kennismaken met Xena misschien kun je je angst dan een keer overwinnen voor enge heddurs... ;-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Cindy52 schreef:Ik ben op zoek naar een hond maar kom er qua ras nog niet helemaal uit. Een heleboel rassen vind ik enorm leuk maar passen simpelweg niet binnen mijn situatie.
Ik vind staffords heel erg leuk, vooral om hun vriendelijke karakter en lieve uitstraling maar het grote nadeel is dat ze niet altijd even leuk kunnen omgaan met soortgenoten. Ik heb wel de indruk dat de verhalen die ik hier over lees wat overtrokken zijn.
Boxers vind ik heel erg leuk maar te druk, golden retrievers vind ik weinig karakter hebben. De hond mag dus pittig zijn, krijgt voldoende beweging, niet te klein en niet te groot. Moet mensvriendelijk zijn en het liefst sociaal met soortgenoten maar dat is geen must. Iemand een idee?

-Parson Jack Russel
-Bull Terriër (of mini Bull Terriër)
-Manchester Terriër
-Duitse Pincher

Allemaal niet te groot.
Pittig maar anders dan Staff
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

LinHaasje schreef:
Branka schreef:

Ik dacht dat Goldens en labradors veel op elkaar lijken en 1 ding is zeker, gebrek aan karakter is er niet hoor! Maar goed bij elk ras zitten agressieve honden, ook bij Goldens en labradors, dus dat ligt allemaal wat ingewikkelder.

Ik ken ook hele lieve herders!
Ik vind Labradors nog een stukje "harder" dan Goldens. Minder snel onder de indruk, trekken meer hun eigen plan.
Overigens vind ik agressie niets te maken hebben met karakter hebben, maar ik snap wel waar TS het over heeft. Dat was een van de redenen dat ik voor een Toller ging, die zijn net iets eigenzinniger dan de gemiddelde Golden en daar hou ik wel van.

Een Toller zou in je plaatje passen mits je bereid bent actief aan de slag te gaan met de hond. Denk dan niet alleen aan wandelingen maar vooral ook training en geestelijke uitdaging :ok: Ook zijn ze niet super sociaal naar andere honden maar de meeste Tollers laten soortgenoten links liggen, ik ken er niet veel die direct agressief reageren op soortgenoten zoals Staffords en aanverwanten dat kunnen, maar ze laten ook niet over zich heen lopen en zeker de reuen hebben best een beetje arrogantie :wink:
Dragan2013
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso en franse bulldog

Ongelezen bericht door Dragan2013 »

Cane corso? Pittig maar over t algemeen goed sociaal en super naar de baas :I:
Groetjes Claudia en een poot van Dragan & Raisa

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Cindy52 schreef:Ik ben op zoek naar een hond maar kom er qua ras nog niet helemaal uit. Een heleboel rassen vind ik enorm leuk maar passen simpelweg niet binnen mijn situatie.
Proest. Nou. Ik zou dan maar niet voor een Golden gaan :LOL: :LOL: :LOL:
Pakdebal

Marion. schreef:
Proest. Nou. Ik zou dan maar niet voor een Golden gaan :LOL: :LOL: :LOL:

die zijn teveel mensvriendelijk en teveel sociaal naar andere honden ?.. :D

dat staat ook in het lijstje , namelijk .

.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik zit met dezelfde vraag, er zijn 2 rassen die mij nogal aanspreken; Markiesje en Riesenschnauzer peper en zout. De eerste wil ik als ik ooit oud en bejaard ben haha :mrgreen: Riesenschauzer die ik ken is een hele leuke teef, heeft eigenlijk alles wat een herder heeft alleen dan niet dat scherpe randje
Perry en Noah

Afbeelding
Pakdebal

duitse herder schreef:Ik zit met dezelfde vraag, er zijn 2 rassen die mij nogal aanspreken; Markiesje en Riesenschnauzer peper en zout. De eerste wil ik als ik ooit oud en bejaard ben haha :mrgreen: Riesenschauzer die ik ken is een hele leuke teef, heeft eigenlijk alles wat een herder heeft alleen dan niet dat scherpe randje

ik ken iemand met Risenschnauzers , echte waakhonden , niet erg vriendelijk , vond ik , tegen mensen ook niet erg , een beetje achterdochtig .

blijft dan toch het markiesje over . :ok:
.
.
Rikoy
Zeer actief

Waarom geen reactie van Cindy meer? :scratch:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Een grote poedel natuurlijk :pffff: Zijn sportief, sociaal, slim, leren makkelijk en als je niet van vachtverzorging houdt scheer je ze kort.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Rikoy schreef:Waarom geen reactie van Cindy meer? :scratch:
Kijk even naar wanneer bericht geplaatst is. Hoeft toch niet elke minuut te reageren.

Oud Duitse Herder (langhaar)?
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

gyanty schreef: Oud Duitse Herder (langhaar)?
Dat is hetzelfde als een gewone Duitse Herder (al zullen ODH liefhebbers dat niet vinden)
Perry en Noah

Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

gyanty schreef:
Kijk even naar wanneer bericht geplaatst is. Hoeft toch niet elke minuut te reageren.

Geen reactie nog omdat ik druk bezig ben alle genoemde rassen op te zoeken.
Ik wil geen duitse herder meer omdat ik ze slecht gefokt vind, of ze hebben glijbaanruggen of een rot karakter.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cindy52 schreef:
gyanty schreef:

Ik wil geen duitse herder meer omdat ik ze slecht gefokt vind, of ze hebben glijbaanruggen of een rot karakter.
Dat is wel erg kort door de bocht. Ik ken genoeg duitsers die en geen glijbaan hebben en een geweldig karakter...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
Cindy52 schreef:
gyanty schreef:

Dat is wel erg kort door de bocht. Ik ken genoeg duitsers die en geen glijbaan hebben en een geweldig karakter...
ik ook ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

Cindy52 schreef:Ik wil geen duitse herder meer omdat ik ze slecht gefokt vind, of ze hebben glijbaanruggen of een rot karakter.

:ok:, sinds mijn hond " in de rug aangevallen is " , heb ik een hekel aan ze gekregen , niet eentje is meer te vertrouwen voor andere honden,
van de reuen
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 30 jun 2013 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”