Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vernieuwde Orijen
Moderator: moderatorteam
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Vernieuwde Orijen
Zijn er hier meer die de vernieuwde brokken van Orijen voeren? Wat is jullie ervaring?
Naast dat het een flink stuk duurder is geworden, poepen mijn honden nu vaker, meer, in dunne strookjes en heeft eentje moeite met poepen. Ben nu bijna 2 weken over op de vernieuwde, maar dus ontevreden. Ik heb net een grote zak in huis, maar ik denk dat ik dus over ga stappen.
Ik gaf ze altijd kvv, maar met brokjes kan ik het voer leuker geven in spelletjes.
Naast dat het een flink stuk duurder is geworden, poepen mijn honden nu vaker, meer, in dunne strookjes en heeft eentje moeite met poepen. Ben nu bijna 2 weken over op de vernieuwde, maar dus ontevreden. Ik heb net een grote zak in huis, maar ik denk dat ik dus over ga stappen.
Ik gaf ze altijd kvv, maar met brokjes kan ik het voer leuker geven in spelletjes.
- Ilja & Milo
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler x Berner Sennen
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Vernieuwde Orijen
Ik had precies hetzelfde probleem met mn rottie kruising.. Overgestapt op taste of the wild.. Geheel tevreden!!
-
- Zeer actief
Waaruit bestaat de vernieuwing precies ?Renske schreef:Zijn er hier meer die de vernieuwde brokken van Orijen voeren? Wat is jullie ervaring?
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik heb ze ook, gebruik ze alleen voor spelletjes en met voerbal enzo.
Maar hier is de poep ook niet best. Nadat ik een tijdje Dog Lovers Gold probeerde was het nog erger trouwens, en kwamen er nog scheten bij ook :p Voortaan maar weer stukjes gedroogde kip ed in de voerbal.
Maar hier is de poep ook niet best. Nadat ik een tijdje Dog Lovers Gold probeerde was het nog erger trouwens, en kwamen er nog scheten bij ook :p Voortaan maar weer stukjes gedroogde kip ed in de voerbal.
- Renske
- Zeer actief
De oude zak had ik niet bewaard en dus niet bekeken, wat de verandering is weet ik dus niet.Loek schreef:Waaruit bestaat de vernieuwing precies ?Renske schreef:Zijn er hier meer die de vernieuwde brokken van Orijen voeren? Wat is jullie ervaring?
- AussiesRule
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherds
- Contacteer:
Ook bij mijn honden is de ontlasting op de nieuwe variant dunner en meer.
Mijn honden krijgen nu kvv en zo nu en dan Orijen.
De Orijen is sinds de laatste prijsstijging ook wel erg duur...
Nu lees ik hier veel goede berichten over Taste of the Wild, maar ik kan op hun site niet vinden wat de 'vlees/groente-verhouding' is. (De 80/20 van Orijen spreekt me namelijk erg aan en ik zou liever niet 50/50 willen geven, zeg maar...
)
Iemand hier die het weet?
Nu lees ik hier veel goede berichten over Taste of the Wild, maar ik kan op hun site niet vinden wat de 'vlees/groente-verhouding' is. (De 80/20 van Orijen spreekt me namelijk erg aan en ik zou liever niet 50/50 willen geven, zeg maar...

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
De brokken die ik heb van TotW zijn graanvrij:AussiesRule schreef:Ook bij mijn honden is de ontlasting op de nieuwe variant dunner en meer.
Nu lees ik hier veel goede berichten over Taste of the Wild, maar ik kan op hun site niet vinden wat de 'vlees/groente-verhouding' is. (De 80/20 van Orijen spreekt me namelijk erg aan en ik zou liever niet 50/50 willen geven, zeg maar...)
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ild/175524
- AussiesRule
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherds
- Contacteer:
@Kells: Dank! Nooit aan gedacht. Ik heb de site zo vaak gebruikt in mijn zoektocht naar goede/betaalbare KVV, maar heb er niet aan gedacht dat ze ook brokken vergelijken...
In 2012 zat er in de 'prijs per dag' kolom geen verschil tussen de Taste of the Wild en Orijen. Zal na de laatste prijsstijging wel veranderd zijn...
Iemand nog een 'adresje' waar ik goedkoper de Orijen kan kopen...?
In 2012 zat er in de 'prijs per dag' kolom geen verschil tussen de Taste of the Wild en Orijen. Zal na de laatste prijsstijging wel veranderd zijn...

Iemand nog een 'adresje' waar ik goedkoper de Orijen kan kopen...?

- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Heb even gekeken bij de ingrediënten van totw, kan iemand mij uitleggen wat het voordeel is van gebraden bizon & gebraden wild?
Of is al het vlees in brokken gebraden?
Of is al het vlees in brokken gebraden?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik weet niet waar je de Orijen nu bestelt en voor welke prijs maar food4pets.be is over het algemeen scherp geprijsd en heeft een erg goede service. Zij hebben echter net als de andere verkoopadressen de prijzen van Orijen en Acana recentelijk moeten verhogen.AussiesRule schreef: Iemand nog een 'adresje' waar ik goedkoper de Orijen kan kopen...?
- runninggirl
- Zeer actief
Het zijn ook kleine, ronde, platte brokjes. Jura vond ze smakelijk genoeg als beloning en ik weet van meer mensen dat ze er goed tevreden over zijn. Je kan proefpakketjes bestellen om te proberen:Kells schreef:Prijzen van Orijen zijn zo ongeveer overal hetzelfde, maar bij Zooplus nog steeds het goedkoopste. Ik kwam net het merk Purizon tegen. Lijkt mij een idee om daar eens naar te kijken. Het is goedkoper als Orijen, Acana en TotW. Wie heeft er ervaring met deze brokken?Tamara/Bayko schreef:Ik weet niet waar je de Orijen nu bestelt en voor welke prijs maar food4pets.be is over het algemeen scherp geprijsd en heeft een erg goede service. Zij hebben echter net als de andere verkoopadressen de prijzen van Orijen en Acana recentelijk moeten verhogen.AussiesRule schreef: Iemand nog een 'adresje' waar ik goedkoper de Orijen kan kopen...?
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... zon/316924
- Renske
- Zeer actief
Volgens mij is, waar ik het bestel, Karen van de krommi op dit forum, een van de goedkopere. http://www.petspassion.nl/index.php?gr=165&ag=2934
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Food4pets.be is aanzienlijk goedkoper. Afhankelijk van de variant scheelt het 5 of 10 euro voor een grote 13 kg zak. Tot 50 euro betaal je wel 5 euro verzendkosten vanuit Belgie, maar daar zit je met zo'n grote zak ruimschoots overheen dus worden er geen verzendkosten gerekend.Renske schreef:Volgens mij is, waar ik het bestel, Karen van de krommi op dit forum, een van de goedkopere. http://www.petspassion.nl/index.php?gr=165&ag=2934
Vergeleken met zooplus zit Food4pets op dezelfde prijs, alleen bij de gewone Orijen Adult is F4P 5 euro goedkoper met de grote zakken.
Bij bestellingen vanaf 100 euro krijg je bij Food4Pets trouwens nog eens 5 % extra korting. Voor grootverbruikers tikt dat toch lekker aan.
- Renske
- Zeer actief
Foods4pets is 9 cent per 13 kg goedkoper, dus de moeite niet.Tamara/Bayko schreef:Food4pets.be is aanzienlijk goedkoper. Afhankelijk van de variant scheelt het 5 of 10 euro voor een grote 13 kg zak. Tot 50 euro betaal je wel 5 euro verzendkosten vanuit Belgie, maar daar zit je met zo'n grote zak ruimschoots overheen dus worden er geen verzendkosten gerekend.Renske schreef:Volgens mij is, waar ik het bestel, Karen van de krommi op dit forum, een van de goedkopere. http://www.petspassion.nl/index.php?gr=165&ag=2934
Vergeleken met zooplus zit Food4pets op dezelfde prijs, alleen bij de gewone Orijen Adult is F4P 5 euro goedkoper met de grote zakken.
Bij bestellingen vanaf 100 euro krijg je bij Food4Pets trouwens nog eens 5 % extra korting. Voor grootverbruikers tikt dat toch lekker aan.
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Bij zooplus krijg je die korting ook als je boven de 100 euro de kortingscode bulkbestelling gebruikt. Ik heb er pas nog de oude variant gekocht, duz nog geen ervaring met de nieuwe orijenTamara/Bayko schreef:Food4pets.be is aanzienlijk goedkoper. Afhankelijk van de variant scheelt het 5 of 10 euro voor een grote 13 kg zak. Tot 50 euro betaal je wel 5 euro verzendkosten vanuit Belgie, maar daar zit je met zo'n grote zak ruimschoots overheen dus worden er geen verzendkosten gerekend.Renske schreef:Volgens mij is, waar ik het bestel, Karen van de krommi op dit forum, een van de goedkopere. http://www.petspassion.nl/index.php?gr=165&ag=2934
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Orijen Adult Dog:Renske schreef:Foods4pets is 9 cent per 13 kg goedkoper, dus de moeite niet.Tamara/Bayko schreef:Food4pets.be is aanzienlijk goedkoper. Afhankelijk van de variant scheelt het 5 of 10 euro voor een grote 13 kg zak. Tot 50 euro betaal je wel 5 euro verzendkosten vanuit Belgie, maar daar zit je met zo'n grote zak ruimschoots overheen dus worden er geen verzendkosten gerekend.Renske schreef:Volgens mij is, waar ik het bestel, Karen van de krommi op dit forum, een van de goedkopere. http://www.petspassion.nl/index.php?gr=165&ag=2934
Petspassion: 79,99
Food4pets: 74,00

Of geef je een andere variant?
- Renske
- Zeer actief
Je hebt gelijk, ik keek niet goed daar inderdaad goedkoper.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
hier naast kvv dogloversgold en dat bevalt hier erg goed. Goede ontlasting (soms zelfs beter als op kvv)
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/ingredienten.html
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/ingredienten.html
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Ik heb me laten vertellen dat de inkoopprijs Orijen zo hoog is dat ze er bijna geen korting op kunnen geven..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Op voer zit sowieso amper winst...Simone88 schreef:Ik heb me laten vertellen dat de inkoopprijs Orijen zo hoog is dat ze er bijna geen korting op kunnen geven..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Maar nóg minder dan op andere merken te verdienen is 

- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Wat balen om te lezen dat de nieuwe Orijen niet voor betere ontlasting zorgt.
Ik heb Orijen destijds niet in mijn assortiment opgenomen omdat mijn eigen honden en alle honden van kennissen het slecht deden op Orijen. De leverancier heeft toen al aangegeven dat er een verandering aan zat te komen en dat deze 'klacht' mee zou worden genomen in de samenstelling. Zonder resultaat zo te lezen.
Over de 'goedkope' graanvrije voeding wil ik wel even zeggen dat je dan géén idee hebt waar de ingrediënten vandaan komen. Bij Orijen is alles lokaal, maar sommige merken halen hun vleesmeel uit China of weet ik het waar al niet vandaan. Maar goed als het alleen om graanvrij of hoog eiwitgehalte gaat zijn er genoeg andere merken te vinden. Die nog wel enigszins betaalbaarder zijn.
Ik heb Orijen destijds niet in mijn assortiment opgenomen omdat mijn eigen honden en alle honden van kennissen het slecht deden op Orijen. De leverancier heeft toen al aangegeven dat er een verandering aan zat te komen en dat deze 'klacht' mee zou worden genomen in de samenstelling. Zonder resultaat zo te lezen.
Over de 'goedkope' graanvrije voeding wil ik wel even zeggen dat je dan géén idee hebt waar de ingrediënten vandaan komen. Bij Orijen is alles lokaal, maar sommige merken halen hun vleesmeel uit China of weet ik het waar al niet vandaan. Maar goed als het alleen om graanvrij of hoog eiwitgehalte gaat zijn er genoeg andere merken te vinden. Die nog wel enigszins betaalbaarder zijn.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Wat een prijzenTamara/Bayko schreef:Orijen Adult Dog:Renske schreef:Foods4pets is 9 cent per 13 kg goedkoper, dus de moeite niet.Tamara/Bayko schreef:Food4pets.be is aanzienlijk goedkoper. Afhankelijk van de variant scheelt het 5 of 10 euro voor een grote 13 kg zak. Tot 50 euro betaal je wel 5 euro verzendkosten vanuit Belgie, maar daar zit je met zo'n grote zak ruimschoots overheen dus worden er geen verzendkosten gerekend.Renske schreef:Volgens mij is, waar ik het bestel, Karen van de krommi op dit forum, een van de goedkopere. http://www.petspassion.nl/index.php?gr=165&ag=2934
Petspassion: 79,99
Food4pets: 74,00

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
misschien is biofood ook nog een optie?
Is in ieder geval veel voordeliger dan Orijen.
Hier lust echter Laika het niet omdat de brokjes nogal hard zijn. En Laika blieft niets dat madam kapot moet bijten.
Is in ieder geval veel voordeliger dan Orijen.
Hier lust echter Laika het niet omdat de brokjes nogal hard zijn. En Laika blieft niets dat madam kapot moet bijten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Jij zegt hetNanna schreef:Lin851 schreef: gebraden bizon & gebraden wild![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dan wíl je je toch ook laten belazeren?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi