Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teamdag jachttraining

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Teamdag jachttraining

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Vandaag hadden we een teamdag van de jachttraining, en wat was het leuk :cheer:
We werden in teams verdeeld, wij waren met z'n vieren, variërend van 6 maanden oud tot 2,5 jaar oud.

Onze eerste oefening was waterwerk. Er waren daar 4 oefeningen, 3x apport uit diep water (langs de waterkant, op een heuvel en blind) en 1x apport over water.

De jongste hond begon, zij mocht langs de waterkant maar ging het water niet in. Daarna de tweede vanuit de heuvel, die ging het water wel in maar kwam er niet meer uit :LOL:
De oudste hond deed het blinde apport en dat ging heel aardig. Bleef het overwaterapport over en dat mocht Sari doen.
Ze begon super, had de dummy al snel gevonden en was onderweg terug toen ze hem ineens liet vallen en ergens bleef snuffelen. Even later wisten we waarom, op die plek had een eend zijn ingewanden verloren dus niet heel gek dat ze daar de dummy voor liet vallen. Toch 8 punten gekregen :ok:

Daarna gingen we naar het markeerapport. Daar telde de tijd voor het binnenhalen.
Sari is altijd retesnel en normaal brengt ze hem ook in 1 streep terug. Vandaag dus niet :lol1:
Ze vliegt er op af, maar gaat daar wat klooien. Die man die daar stond was ook leuk, dummy eigenlijk ook, en toen kwam ze terug maar zonder dummy. Nog een keer ingezet en toen deed ze het super.

Toen het verloren apport, binnen 10 minuten proberen 8 dummy's binnen te halen waarbij in ieder geval iedere hond 1x ingezet moest worden.
Sari heeft keurig 2 dummy's binnengehaald en als team hadden we er 7 gehaald.

Daarna apport met wild. Er lagen een nijlgans, eend, kraai, konijn en dummy met vel. Ook daar zoveel mogelijk binnenhalen binnen 10 minuten.
Als eerste mocht de jongste hond zodat die de kans kreeg om de dummy te apporteren. Maar die had geen zin meer. Daarna Sari, die koos voor het konijn.
Andere hond met veel moeite de dummy, die ging zich eerst een paar minuten rollen :lol1: , hond 4 ook niks binnengehaald. Dus Sari weer ingezet, alleen kon ze geen keus maken. Ze liep maar tussen gans, eend en kraai te draaien. Uiteindelijk koos ze voor eend, maar was buiten de tijd dus kregen er nog maar 6 punten voor.
Toch heel trots op haar :E:

Als laatste hadden we nog een pickerup en daarbij bracht ze de dummy niet netjes voor, ze liet hem halverwege los om in de bossages op zoek te gaan naar iets anders.

Ons team had inmiddels de naam "de jankerds" gekregen. En rara wie was medeverantwoordelijk .......
Juist, dat grijze monster. Samen met de toller hebben ze mooi lopen gillen en zijn wij doof geworden :LOL:
We zijn als 4e geëindigd na een erg gezellige ochtend :E:

Er zijn veel foto's gemaakt, maar die zullen later komen. Maar wat een lol heeft ze erin. Ze is nog lekker onbezonnen en speels, maar ze wil graag voor je werken dus we blijven lekker doorgaan met de jacht :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Teamdag jachttraining

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk idee zo'n teamdag. :ok:
Je hebt vast ook weer een hoop geleerd :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat leuk, het klinkt erg leuk om te doen :ok:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leuk verslag :E:
Als je ermee verder wil zou ik toch iets aan het gegil proberen te doen, meestal word geluid maken niet echt op prijs gesteld :wink:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Lunatic schreef:Leuk verslag :E:
Als je ermee verder wil zou ik toch iets aan het gegil proberen te doen, meestal word geluid maken niet echt op prijs gesteld :wink:

Daar zijn we ook mee bezig hoor :wink:

Al werkt alleen weglopen op dat moment, afleiden heeft geen enkele zin.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Veronique & Kyra schreef:

Als ze gilt omdat ze wil apporteren, niet laten apporteren tot ze stil is.
Is dat een mogelijkheid?
Dan beloon je het gillen niet n.l. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

ranetje schreef:
Veronique & Kyra schreef:

Als ze gilt omdat ze wil apporteren, niet laten apporteren tot ze stil is.
Is dat een mogelijkheid?
Dan beloon je het gillen niet n.l. :wink:
Zo heb ik bij Luna ook het piepen afgeleerd. Het apport is de beloning, dus die nam ik weg door uit de groep weg te stappen en appel met haar te gaan lopen en het apport over te slaan. Daarna weer terug, als ze dan weer piepte zei ik nee en stapte de groep weer uit, zelfde riedeltje.....dat heeft 1 training geduurt, dus zo'n 3 uur, einde van de training had ze het door en was ze stil, toen mocht ze haar beloning, de dummy, weer halen :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Wat trouwens ook goed werkt, is duidelijk maken dat niet elke dummy voor haar is.
Gooi af en toe eens een dummy, laat de hond zitten en blijven als ze dat kunnen en ga dan zelf de dummy halen, zo leert ze dat niet alles wat gegooit word voor haar is.
Een rij dummy's neerleggen, zo'n 2 meter uit elkaar en dan daar doorheen slalommen, ze moet de dummy's dan respecteren en laten liggen dus.

De hond ergens neerzetten en dan dummy's om haar heen gooien, ze moet bljven zitten, jij loopt dan naar de dummy's en pakt ze weer op. Gaat dit goed kan je ze steeds dichterbij gooien en zelfs over haar heen gooien, ze mag dan haar lichaam/kop draaien om te kijken waar de dummy neer komt, maar moet wel op dezelfde plek blijven zitten.

Met Doran als Pup (en ik 30 kilo zwaarder) :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn een aantal manieren om haar rustig te krijgen als er dummy's gegooit worden en ze leert dat niet elke dummy voor haar is :mrgreen:

Hopelijk heb je er iets aan.
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”