En Luna vond het he-le-maal geweldig!!! Ze was helemaal gefocust op dat balletje en had het spelletje al snel door. Ze deed het zelfs zo goed dat de trainster op het einde zei: laten we even ruig doen: zet haar eens op het begin van de baan neer... Ik ben wel nog met haar meegerend, maar ze pakte de 4 sprongen gewoon, ging op die bal af en wilde toen beginnen aan een victory-rondje over het veld, dus moest wel even terug naar de hindernis geroepen worden, maar die nam ze dus alle vier weer helemaal goed.
Nu doen we wel al een tijdje behendigheid, dus het springen was niet heel vreemd voor haar, maar wel het zelfstandig werken. Bij de behendigheid plakt ze best wel aan mij en vooruit sturen is vaak nog moeilijk. Ook moeten we op snelheid trainen. Bij de flyball vanavond was dit allebei geen enkel probleem, haha!
Wel een vraagje over de verschillende bakken... Hoe zit dat eigenlijk? Ik heb even gegoogled en inmiddels begrepen dat wij vanavond getraind hebben op een internationale bak. Maar lees ook vanalles over blessuregevoelig enz... Waarop trainen jullie en waarom?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Proefles flyball gehad vanavond!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Re: Proefles flyball gehad vanavond!
Zelf train ik met Noah bij FHN, op de nationale bak. Het schijnt minder blessure gevoelig te zijn. Ik moet zeggen dat ik op youtube eens filmpje heb gezien van slow motion filmpje van de internationale bak, de klap die ze daar maken lijkt mij echt niet goed
Daarbij komt bij de nationale bak de bal er echt uit gevlogen, bij die andere bak pakken ze hem eruit. De charme van het spel is juist het vangen, of ze dat wel of niet goed zullen doen

-
- Zeer actief
Ja, dat lees ik op meer plaatsen.... Ik zit er alleen een beetje mee dat het hier in de buurt echt op weinig plekken aangeboden wordt en Luna het echt helemaal geweldig vindt...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Waar woon je? Er zijn best veel plaatsen waar het gegeven word
-
- Zeer actief
In zuid-limburg. En daar is het aanbod in flyball niet zo groot...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Beide bakken kunnen voor blessures zorgen als je niet oplet of het goed aanleert.
Ik ben met mijn kelpie begonnen op de nationale, zij botste met haar borst boven op de bak, lande tegen de ballenlader aan, of lande met 1 van haar poten in het cupje terwijl ze ook nog eens draaide om terug te komen.
Nu doen we al 3 jaar internationale en in he begin klapte ze er volop recht op, nog iets van de nationale. Heel de winter enkel op draaien op de box getraind en telkens als ze dreigd terug te vallen in het erop klappen, mag zij enkel boxtraining doen. De sprongen kent ze maar al te goed en haa snelheid blijft stabiel.
Ik wil nooit meer de nationale doen omdat ik graag wedstrijden doe en op de internationale meer kan presteren en naar kampioenschappen in het buitenland kan gaan. Tegen meerdere teams strijden en dat houd spanning.
Enkel in nerland hebben ze nog de nationale bak.
Ik ben met mijn kelpie begonnen op de nationale, zij botste met haar borst boven op de bak, lande tegen de ballenlader aan, of lande met 1 van haar poten in het cupje terwijl ze ook nog eens draaide om terug te komen.
Nu doen we al 3 jaar internationale en in he begin klapte ze er volop recht op, nog iets van de nationale. Heel de winter enkel op draaien op de box getraind en telkens als ze dreigd terug te vallen in het erop klappen, mag zij enkel boxtraining doen. De sprongen kent ze maar al te goed en haa snelheid blijft stabiel.
Ik wil nooit meer de nationale doen omdat ik graag wedstrijden doe en op de internationale meer kan presteren en naar kampioenschappen in het buitenland kan gaan. Tegen meerdere teams strijden en dat houd spanning.
Enkel in nerland hebben ze nog de nationale bak.