Is er behalve de Stabij überhaupt een hond die wel deugt in jouw ogen?Pakdebal schreef:Cindy52 schreef:Ik wil geen duitse herder meer omdat ik ze slecht gefokt vind, of ze hebben glijbaanruggen of een rot karakter.
, sinds mijn hond " in de rug aangevallen is " , heb ik een hekel aan ze gekregen , nit eentje is meer te vertrouwen voor andere honden
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Van duitse herder naar?
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Van duitse herder naar?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
zo is dat, afschieten die handel en de eigenaren erbijPakdebal schreef:Cindy52 schreef:Ik wil geen duitse herder meer omdat ik ze slecht gefokt vind, of ze hebben glijbaanruggen of een rot karakter., sinds mijn hond " in de rug aangevallen is " , heb ik een hekel aan ze gekregen , nit eentje is meer te vertrouwen voor andere honden

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Pakdebal
renee-uk schreef:zo is dat, afschieten die handel en de eigenaren erbijPakdebal schreef:Cindy52 schreef:Ik wil geen duitse herder meer omdat ik ze slecht gefokt vind, of ze hebben glijbaanruggen of een rot karakter., sinds mijn hond " in de rug aangevallen is " , heb ik een hekel aan ze gekregen , nit eentje is meer te vertrouwen voor andere honden
![]()
![]()
ligt aan het karakter van de hond , niet aan de eigenaar .
.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
-
Pakdebal
Heavy schreef: Mijn Duitse Herder is wel eens aangevallen door een Hovawart...jack russel en een kruising.....ohja en ook door een Duitse Herder...
allemaal dominante honden onderling ..
.
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Misschien had dat beoordelingsmodel van de positieflijst toch gelijk en kunnen we beter honden helemaal verbieden, de valse krengen.Heavy schreef:Mijn Duitse Herder is wel eens aangevallen door een Hovawart...jack russel en een kruising.....Pakdebal schreef:Cindy52 schreef:Ik wil geen duitse herder meer omdat ik ze slecht gefokt vind, of ze hebben glijbaanruggen of een rot karakter.
, sinds mijn hond " in de rug aangevallen is " , heb ik een hekel aan ze gekregen , niet eentje is meer te vertrouwen voor andere honden,
van de reuenohja en ook door een Duitse Herder...
- renee-uk
- Zeer actief
oh echt wel, om van zo'n hond te houden moet er aan die eigenaren ook wel een steekje los zijn.Pakdebal schreef:ligt aan het karakter van de hond, niet aan de eigenaarrenee-uk schreef:zo is dat, afschieten die handel en de eigenaren erbijPakdebal schreef:Cindy52 schreef:Ik wil geen duitse herder meer omdat ik ze slecht gefokt vind, of ze hebben glijbaanruggen of een rot karakter., sinds mijn hond " in de rug aangevallen is " , heb ik een hekel aan ze gekregen , nit eentje is meer te vertrouwen voor andere honden
![]()
![]()
toch?
van achteren aanvallen, de eigenaar minstens één keer bijten, niet te vertrouwen
kuthonden zijn het
maar als ik het me goed herinner poepte je al in je broek voor duitse herders, lang voor je stabijna gebeten was

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Verder gaat het goed met je?Pakdebal schreef:Heavy schreef: Mijn Duitse Herder is wel eens aangevallen door een Hovawart...jack russel en een kruising.....ohja en ook door een Duitse Herder...
allemaal dominante honden onderling ..![]()
.

-
Pakdebal
Pakdebal schreef:Heavy schreef: Mijn Duitse Herder is wel eens aangevallen door een Hovawart...jack russel en een kruising.....ohja en ook door een Duitse Herder...
.
Hovawart:
Gedrag en karakter
De Hovawart is een erkende werkhond voor veelzijdig gebruik. Van aanleg evenwichtig en goedaardig bezit hij:
beschermdrift, vechtdrift, zelfverzekerdheid en belastbaarheid, middelmatig temperament en een zeer goede neus
.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ah, dan blijkt maar weer dat Tessa geen échte Duitse Herder is, want dominant? Nee, absoluut niet.
@ TS; en een korthaar collie?
@ TS; en een korthaar collie?
-
Pakdebal
Cleva schreef:Wat bedoel je?
dat als een duitse herder zelf wordt aangevallen het om dominantie gaat
.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ik durf het bijna niet te zeggen.....
Okay ik zeg het een rottweiler!!!!!!
Okay ik zeg het een rottweiler!!!!!!

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Pakdebal schreef:Cleva schreef:Wat bedoel je?
.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ow... moet ik nou zeggen tegen Xavi dat zn beste vriend niet meer mag komen logeren?Pakdebal schreef:Cindy52 schreef:Ik wil geen duitse herder meer omdat ik ze slecht gefokt vind, of ze hebben glijbaanruggen of een rot karakter.
, sinds mijn hond " in de rug aangevallen is " , heb ik een hekel aan ze gekregen , niet eentje is meer te vertrouwen voor andere honden,
van de reuen

En geen glijbaan hoor... (let wel hier nog jong, moet hier nog flink uitzwaren.. inmiddels zit er al een forse kop op..)

Enne... ze lopen hier met 3 intacte reuen samen.. geen enkel probleem.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet jij wel wat dominant is?Pakdebal schreef:Heavy schreef: Mijn Duitse Herder is wel eens aangevallen door een Hovawart...jack russel en een kruising.....ohja en ook door een Duitse Herder...
.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En jij denkt verstand van honden(gedrag) te hebben?Pakdebal schreef:Cleva schreef:Wat bedoel je?
.
Ik zou maar weer eens in de boeken duiken als ik jou was, je hebt wat hoofdstukjes gemist.
Daarnaast las ik ergens dat jij CM best kunt waarderen... hmmm... kun je geen engels verstaan dan toevallig?

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Hovawarts zijn helemaal niet dominant. Sterker nog, de blonde versie is een verkapte golden retriever zowel qua uiterlijk maar ook van karakter. De blonde hovawart is zich telkens meer en meer naar de golden retriever gaan gedragen omdat ze daar vaak voor worden aangezien. De black en tan mag nu ook alleen nog maar met een blonde gefokt worden zodat die ook het golden retriever gedrag overnemen. Dus dominant zijn ze echt nietPakdebal schreef:Cleva schreef:Wat bedoel je?
.
Soms trickert de duitse herder nog weleens een hovawart en dan komt er nog weleens ongewenst gedrag naar voren maar dat komt omdat het allebei duitsers zijn, dat geeft toch wat wrijving.
-
Pakdebal
Heavy schreef: Nou deze hovawart is echt niet getriggerd door mijn Herder hoor...want mijn Herder had hem niet eens gezien.
Ook een Hovawart is te verpesten blijkbaar, niet opgevoed pakt alles wat los en vast zit kleine hondjes grote honden maakt niet uit....![]()
Ik kende de hond al van verhalen (collega haar hondje was er flink door gegrepen) dus was hem mooi voor en heb hem een schop verkocht...
De Jack russel kwam als een tierelier happend en snauwend aan de flex rondjes rond mijn Herder lopen en dat is zo'n watje dat ze zo bleef staan...![]()
En de Duitse Herder was een reu die als erfhond wordt gehouden en met mooi weer eens mee mocht... die kwam ik tegen los op een heel smal paadje en die hapte mijn Herder na veel gegrom...
Dus allemaal geen aanvallen met gaatjes en dierenarts bezoekjes gelukkig maar ze kwamen ook niet gezellig spelen.
je hebt zeker de raskenmerken van een hovawart niet gelezen hierboven ?
maar die zijn heel dominant , ik kende er eentje , die gecastreed werd, en toen ging het weer een beetje
maar ze zien er lief uit, maar zijn heel anders , dan , waar ze op lijken, de golden
.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Alles is dominantiemalinois schreef:Weet jij wel wat dominant is?Pakdebal schreef:Heavy schreef: Mijn Duitse Herder is wel eens aangevallen door een Hovawart...jack russel en een kruising.....ohja en ook door een Duitse Herder...
.
- renee-uk
- Zeer actief
ik vind het wel lachen als mensen ironie niet herkennen 

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Mechelse Herder
Valt tenminste van voren aan
-
Pakdebal
Suske schreef:Mechelse Herder
met muilkorf in de zij , waardoor mijn hond op zijn zij op de grond viel .
.
- renee-uk
- Zeer actief
Pakdebal schreef:met muilkorf in de zij , waardoor mijn hond op zijn zij op de grond viel .Suske schreef:Mechelse Herder
Valt tenminste van voren aan![]()

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
renee-uk schreef:ik vind het wel lachen als mensen ironie niet herkennen
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Gelukkig zie ik hier meerdere die de DH als geweldige hond ervaren. Heb jaren lang DH's gehad en ik vond en vind het nog steeds een geweldig ras. Zelf heb ik altijd het werktype gehad. Had altijd intacte reuen die overal los konden, nooit maar dan ook werkelijk nooit problemen mee gehad. Daarnaast waren mijn DH's ook gewoon heel lieve, sociale en vrolijke honden, erg baasgericht maar ook heel mens- en hondsociaal. Het type hond met glijbaanrug....mwah dat vind ik ook geen genot om naar te kijken maar er zijn zoveel goede fokkers die juist niet dat type willen fokken.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
renee-uk schreef:Pakdebal schreef:met muilkorf in de zij , waardoor mijn hond op zijn zij op de grond viel .Suske schreef:Mechelse Herder
Valt tenminste van voren aan![]()
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Pakdebal schreef:Suske schreef:Mechelse Herder
met muilkorf in de zij , waardoor mijn hond op zijn zij op de grond viel .![]()
.

-
Pakdebal
Maeve schreef:Alles is dominantiemalinois schreef:Weet jij wel wat dominant is?Pakdebal schreef:Heavy schreef: Mijn Duitse Herder is wel eens aangevallen door een Hovawart...jack russel en een kruising.....ohja en ook door een Duitse Herder...
.![]()
nee, niet alles , mijn hond was bang voor dominante honden , en dat is puur de hondentaal die dan sprak .
want met andere honden kon hij wel goed mee opschieten .
.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeg ik heb een nieuwtje voor je...Pakdebal schreef: nee, niet alles , mijn hond was bang voor dominante honden , en dat is puur de hondentaal die dan sprak .
want met andere honden kon hij wel goed opschieten .![]()
Een hond is niet dominant... hij kan zich dominant gedragen maar een sec. daarna heel onderdanig zijn tov bijv. een andere hond...
dus je kunt niet stellen dat bijv. een DH dominant is.