Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

online ontwormen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

online ontwormen

Ongelezen bericht door christina »

Ik zit op internet te zoeken naar antiwormmiddelen voor hond en katten en probeer wat te vergelijken qua prijs, hoeveelheid, enz. Waar kopen jullie tegen een redelijke prijs deze middelen. Mijn dieren gaan naar het pension en dan moeten ze ontwormt worden. Bij de dierenarts heb ik het idee dat ik wel erg veel betaal.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: online ontwormen

Ongelezen bericht door runninggirl »

Hmm ik dacht dat ik een paar maand geleden bij de d.a. maar 5 euro ofzo kwijt was voor een ontwormpil voor mijn hond van 30 kilo. Is dat nou de moeite waard om op internet te bestellen?
christina
Zeer actief

Als ik dat zou betalen dan zou ik inderdaad niet verder zoeken:)
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

christina schreef:Als ik dat zou betalen dan zou ik inderdaad niet verder zoeken:)
jeetje kan daar zoveel verschil in zitten dan? :o

Volgens mij kan je bij een dierenwinkel ook vaak alleen een hele 'verpakking' kopen dus dan ben je misschien wel duurder uit dan 1x ontwormen?
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik bestel graag van alles via internet om kosten te besparen.
Maar niet voor ontwormen. Ik doe dat zelden hoor. Maar wanneer nodig wel graag met Panacur of Milbemax. Deze merken geven de minste problemen en zijn niet overal verkrijgbaar.
Milbemax is geloof ik het enige merk dat ook tegen franse hartworm is. En dat is een steeds groter probleem, ook in Nederland.
Maar als ze in pension gaan zou ik panacur nemen: dat werkt ook tegen giardia. En dat is toch wel een risico in een pension.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Cazital, 12,50 voor 6 pillen. Als je ze per 12 koopt zijn ze alweer een stuk goedkoper.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Hebben ze dan last van wormen ?

Preventief ontwormen bestaat niet hoor.
En als ze geen wormen hebben hoef je er ook geen gif in te stoppen
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

pioenroos schreef:Ik bestel graag van alles via internet om kosten te besparen.
Maar niet voor ontwormen. Ik doe dat zelden hoor. Maar wanneer nodig wel graag met Panacur of Milbemax. Deze merken geven de minste problemen en zijn niet overal verkrijgbaar.
Milbemax is geloof ik het enige merk dat ook tegen franse hartworm is. En dat is een steeds groter probleem, ook in Nederland.
Maar als ze in pension gaan zou ik panacur nemen: dat werkt ook tegen giardia. En dat is toch wel een risico in een pension.
ook tegen giardia kun je niet preventief ontwormen voor zover ik weet :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

renee-uk schreef:ook tegen giardia kun je niet preventief ontwormen voor zover ik weet :U:
Ow :oeps: Ik ging uit van na afloop ontwormen. Maar ze moeten ontwormt worden van te voren. Dat is ook wel logischer ja :Q:

Maar waarom moeten ze dan ontwormt worden? En moet je dat bewijzen want je kan dan toch ook zeggen dat je ontwormt heb :19:
Afbeelding
christina
Zeer actief

Dank voor de suggesties en ja ik weet dat preventief ontwormen niet bestaat maar mijn dieren moeten naar een pension en dan moeten ze ontwormt zijn. Mijn katten hebben ook regelmatig wormen omdat ze buiten komen en af en toe daar wat barfen:( Een kennis (fokker)met gaf mij de suggestie om met wormmiddelen uit de drogist te ontwormen maar durf dat bij mijn katten niet helemaal uit te proberen. Iemand ervaring mee?
Afbeelding
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

Pensions vragen vaak of ze ontwormd zijn omdat zij het zat zijn dat de uitlaatweides ondergepoept worden vol met wormen.
Bewijzen hoef je het meestal niet. Maar blijkt in het pension dat jou honden (of katten) niet ontwormd zijn, omdat er wormen in de ontlasting gezien zijn dan zullen ze vaak zelf toch ontwormen en kosten in rekening brengen.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Maar een vraag hoor.... hoe ga je aantonen dat ze ontwormd zijn ?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
christina
Zeer actief

Badu schreef:Maar een vraag hoor.... hoe ga je aantonen dat ze ontwormd zijn ?
Niet...............maar mijn neus groeit als ik lieg :scratch:
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Ik vind de topictitel wel wat verwarrend: zag al iets met een USB-stick aangeboden worden.
Was wel benieuwd hoe dat er uit zag.
Wiel
Sookie

Ongelezen bericht door Sookie »

ik bestel zelf via Medpets.
Meerdere tabletten zijn natuurlijk goedkoper.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik vraag me af, hoe controleerd het pension dan dat je honden ontwormt zijn?
Het werkt ook maar voor 24 uur dus ze zouden in het pension zo weer wormen kunnen krijgen.
Volgens mij moet het bij ons pension ook, maar wij doen het niet.
Ik ga geen gif in mijn hond gooien als het niet nodig is.
Verder heb ik nog nooit wat gehoord vanuit het pension dat hij niet ontwormt is.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

semmyboy schreef:Ik vraag me af, hoe controleerd het pension dan dat je honden ontwormt zijn?
Het werkt ook maar voor 24 uur dus ze zouden in het pension zo weer wormen kunnen krijgen.
Volgens mij moet het bij ons pension ook, maar wij doen het niet.
Ik ga geen gif in mijn hond gooien als het niet nodig is.
Verder heb ik nog nooit wat gehoord vanuit het pension dat hij niet ontwormt is.
Als je zelf ontwormt, kan niemand dat controleren. Dan zou een dierenarts dan moeten doen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Lekker zeg al die mensen die niet doen wat ervan betreffende pension verlangd wordt. Het is beleid om de kans op wormbesmettingen op een locatie waar het besmettingsgevaar zeer hoog is. Honden die door stress minder weerstand hebben. Zadel lekker een ander met je problemen op en doe gewoon wat een pension vraagt. Tuurlijk werkt preventief ontwormen niet, maar daar gaat het hier niet om in pension. Als er wel een hond met wormen in pension komt, heb je snel de poppen aan het dansen. En wie krijgt dan de naam?

Als je je hond zo nodig in pension doet, ontworm je hem gewoon. Wil je dat niet, dan doe je hem niet in pension (of ander pension)

De gehele reden waarom ik mijn hond niet in pension wil hebben. Die betweters die maar wat doen omdat preventief ontwormen niet helpt, maar dus echt te weinig herseninhoud hebben om te begrijpen waarom dat in pension gewoon wel moet...

Menselijk voorbeeld: desinfecteren voor een fraxiparine-injectie hoeft niet als iemand een normale weerstand heeft. Toch is het in sommige ziekenhuizen wel standaard om te desinfecteren. Waarom? Omdat niet altijd aan de buitenkant te zien is hoe het met de weerstand van de mens is en stress van opname of behandeling tast de weerstand aan.
Echt als je hond niet dagelijks in pension zit gaat het hij echt niet dood van die 1 keer per jaar ontwormen hoor. En of het voor jou hond wel of geen zin heeft (wormen zie je ook niet altijd meteen in de ontlasting), dan heeft het voor een ander hond die misschien gevoeliger is wel degelijk zin (want je hond kan ook geen last hebben van wormen.... :O: maar ze wel hebben)

Wat eerst advantixwinkel hete heeft ook goedkoper goede ontworming als je het groot besteld. Ik bestel vaak met aantal mensen dan (geen ontworming, maar vooral middel in tekenseizoen ;))
Afbeelding
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Ik heb laatst ontworming gekocht bij een drogist. Het doosje geeft het niet aan, maar op de verpakking van de pillen staat beaphar.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

gyanty schreef:Lekker zeg al die mensen die niet doen wat ervan betreffende pension verlangd wordt. Het is beleid om de kans op wormbesmettingen op een locatie waar het besmettingsgevaar zeer hoog is. Honden die door stress minder weerstand hebben. Zadel lekker een ander met je problemen op en doe gewoon wat een pension vraagt. Tuurlijk werkt preventief ontwormen niet, maar daar gaat het hier niet om in pension. Als er wel een hond met wormen in pension komt, heb je snel de poppen aan het dansen. En wie krijgt dan de naam?

Als je je hond zo nodig in pension doet, ontworm je hem gewoon. Wil je dat niet, dan doe je hem niet in pension (of ander pension)

De gehele reden waarom ik mijn hond niet in pension wil hebben. Die betweters die maar wat doen omdat preventief ontwormen niet helpt, maar dus echt te weinig herseninhoud hebben om te begrijpen waarom dat in pension gewoon wel moet...

Menselijk voorbeeld: desinfecteren voor een fraxiparine-injectie hoeft niet als iemand een normale weerstand heeft. Toch is het in sommige ziekenhuizen wel standaard om te desinfecteren. Waarom? Omdat niet altijd aan de buitenkant te zien is hoe het met de weerstand van de mens is en stress van opname of behandeling tast de weerstand aan.
Echt als je hond niet dagelijks in pension zit gaat het hij echt niet dood van die 1 keer per jaar ontwormen hoor. En of het voor jou hond wel of geen zin heeft (wormen zie je ook niet altijd meteen in de ontlasting), dan heeft het voor een ander hond die misschien gevoeliger is wel degelijk zin (want je hond kan ook geen last hebben van wormen.... :O: maar ze wel hebben)

Wat eerst advantixwinkel hete heeft ook goedkoper goede ontworming als je het groot besteld. Ik bestel vaak met aantal mensen dan (geen ontworming, maar vooral middel in tekenseizoen ;))
Deze betweter wil haar honden ook niet in een pension doen, maar dan omdat ik min of meer wordt gedwongen om mijn honden "preventief" te ontwormen.
De infectiedruk op een besmetting is groter op een plek waar meerdere honden samen komen, dat is een gegeven. Maar honden kunnen wormen overal en ten alle tijden oppikken.
Als ik morgen mijn honden ontworm en ze 3 dagen later in een pension plaats kunnen ze in de tussentijd een nieuwe wormbesmetting hebben opgelopen :ugh: .
Ik begrijp niet dat jij dat niet begrijpt, maar dat is mogelijk een gevolg van mijn beperkte herseninhoud :19: :hmmm: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Liesbeth schreef:
gyanty schreef:Lekker zeg al die mensen die niet doen wat ervan betreffende pension verlangd wordt. Het is beleid om de kans op wormbesmettingen op een locatie waar het besmettingsgevaar zeer hoog is. Honden die door stress minder weerstand hebben. Zadel lekker een ander met je problemen op en doe gewoon wat een pension vraagt. Tuurlijk werkt preventief ontwormen niet, maar daar gaat het hier niet om in pension. Als er wel een hond met wormen in pension komt, heb je snel de poppen aan het dansen. En wie krijgt dan de naam?

Deze betweter wil haar honden ook niet in een pension doen, maar dan omdat ik min of meer wordt gedwongen om mijn honden "preventief" te ontwormen.
De infectiedruk op een besmetting is groter op een plek waar meerdere honden samen komen, dat is een gegeven. Maar honden kunnen wormen overal en ten alle tijden oppikken.
Als ik morgen mijn honden ontworm en ze 3 dagen later in een pension plaats kunnen ze in de tussentijd een nieuwe wormbesmetting hebben opgelopen :ugh: .
Ik begrijp niet dat jij dat niet begrijpt, maar dat is mogelijk een gevolg van mijn beperkte herseninhoud :19: :hmmm: .
Dat klopt, ze kunnen dan een nieuwe wormbesmetting hebben opgelopen. Maar de denkfout die je maakt is dat jouw hond dan direct infectieus zou zijn. Dat is namelijk niet zo: voordat de opgenomen eitjes/larfjes leiden tot daadwerkelijke uitscheiding van infectieuze eitjes/larfjes van jouw hond ben je een paar weken verder. Daar gaat het om in het pension.
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

ik haal de ontworming bij de boerenbond, de hond pillen en kat pasta meen dat die rond de 13 euro kosten en die pilletjes voor de hond weet ik niet meer. pillen voor de kat gebruik ik niet want dat krijg ik niet in de mond geduwd
boekalaboekalaaaa
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”