Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teken
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever & kruising
- Aantal honden: 2
Re: Teken
Dat kan, maar als ik dat in 1 week vindt, is dat voor mij te veel hoor. Ik vind die beesten echt te smerig om ook maar te verwijderen of het idee dat ze in de vacht hangen en hier in huis komen. Het aantal teken besmet met lyme is enorm gestegen de laatste tijd.. Advantix en banden gebruik ik liever niet, omdat het troep is en teken toch kunnen bijten (ook al gaan ze dan dood).
-
- Actief
- Aantal honden: 0
Laatst zo'n 50 teken na een boswandeling, toegeven dat bos is al jaren bekend om de vele teken maar het is op 5 minuten fietsen dus zeer aantrekkelijk voor ons, je komt er ook nog eens geen hond tegen:-) Afijn nu met Scalibor 1 dode teek in de fietsmand, vriendin is uren bezig geweest haar hondje te ontteken terwijl die van mij direct kon gaan liggen nagenieten.
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Loki trekt niet zo heel veel teken aan gelukkig (heb er pas 2 gevonden) maar kon wel laatst een hele volgezogen teek verwijderen van zijn wang.. het aparte was dat hij mij niet was opgevallen. Gelukkig vind Loki het wel prima als ik die dingen verwijder dus dat gaat dan zonder mokken.
Pipje schreef: Afijn nu met Scalibor 1 dode teek in de fietsmand, vriendin is uren bezig geweest haar hondje te ontteken terwijl die van mij direct kon gaan liggen nagenieten.
leve de anti-teken banden . !.

.
-
- Zeer actief
Nou idd, mijn hond kwam er fijn door bijna in een comaPakdebal schreef:Pipje schreef: Afijn nu met Scalibor 1 dode teek in de fietsmand, vriendin is uren bezig geweest haar hondje te ontteken terwijl die van mij direct kon gaan liggen nagenieten.
leve de anti-teken banden . !.![]()
.

kan door de pincet gekomen zijn , je draait immers tegen de klok in , toch ?Hailfall schreef:Even een vraagje.. op de plek waar de teek zat bij Loki zit nu een klein wondje/korstje.. moet ik dit nog verder in de gaten houden? Ik had de teek wel kompleet verwijderd bij hem.
.
Hailfall schreef:Ja volgens mij wel, ik doe dat uit automatisme en als je er over nadenkt dan ga je aan jezelf twijfelen xD
er is geen andere manier , anders komt hij niet los .
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
kul, je hoeft een teek er niet uit te draaien.Pakdebal schreef:Hailfall schreef:Ja volgens mij wel, ik doe dat uit automatisme en als je er over nadenkt dan ga je aan jezelf twijfelen xD
er is geen andere manier , anders komt hij niet los .
ellen
ellen en de birmanen schreef:kul, je hoeft een teek er niet uit te draaien.
ellen
wil je dan , dat de kop er in blijven steken ?.

.
- Angela
- Actief
- Mijn ras(sen): Flat Coated Retriever
Hangt van het gereedschap af. Met de TickKey trek je de teek er zo uitPakdebal schreef:ellen en de birmanen schreef:kul, je hoeft een teek er niet uit te draaien.
ellen
wil je dan , dat de kop er in blijven steken ?.![]()
.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
juist, maar ook met een pincet hoef je niet te draaien.Angela schreef:Hangt van het gereedschap af. Met de TickKey trek je de teek er zo uitPakdebal schreef:ellen en de birmanen schreef:kul, je hoeft een teek er niet uit te draaien.
ellen
wil je dan , dat de kop er in blijven steken ?.![]()
.
ellen
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Bij Rock heb ik heb hem er inmiddels afgehaald. Na een week of 2 werd hij steeds (denk ik) misselijk. Wilde steeds de tuin in en stond dan wat wezenloos te smakken. Band er af en na een dag of 2 was het over.Brigitte schreef:Nou idd, mijn hond kwam er fijn door bijna in een comaPakdebal schreef:Pipje schreef: Afijn nu met Scalibor 1 dode teek in de fietsmand, vriendin is uren bezig geweest haar hondje te ontteken terwijl die van mij direct kon gaan liggen nagenieten.
leve de anti-teken banden . !.![]()
.wat een fijne banden hier komen ze er nooit meer in.

ellen en de birmanen schreef: maar ook met een pincet hoef je niet te draaien.
ellen
jawel , zeker wel, als je de kop er af wilt hebben , dat is al bekend , sinds de tijd van de teken
veel mensen doen het ook gewoon met de vingers ., maar draaien er ook bij .
en ik heb er ook eentje gehad , door de EHBO is al DRAAIEND er uit gehaald
.
- Hailfall
- Zeer actief
Een misverstand is dat teken zich in de huid zouden schroeven, en in de tegenovergestelde richting kunnen worden uitgeschroefd. Teken schroeven zich niet in de huid, en kunnen dan ook niet worden uitgeschroefd. Echter, aangezien de hypostoom (steeksnuit) een soort weerhaakjes heeft, zou een licht draaiende beweging verwijdering mogelijk makkelijker kunnen maken. Draaien verhoogt waarschijnlijk wel de kans dat de hypostoom afbreekt. Over het wel of niet draaien van de teek, en met of zonder daarbij te trekken, bestaat onduidelijkheid.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik trek ze er ook gewoon met een tekenhaakje uit. Met een klein rukje en niks draaiend. Ik heb nog nooit gehad dat de kop achterbleef in tegenstelling tot gepruts met pincetten en draaien.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
natuurlijk, jij hebt gelijk zoals altijd pffffffffffff.Pakdebal schreef:ellen en de birmanen schreef: maar ook met een pincet hoef je niet te draaien.
ellen
jawel , zeker wel, als je de kop er af wilt hebben , dat is al bekend , sinds de tijd van de teken
veel mensen doen het ook gewoon met de vingers ., maar draaien er ook bij .
en ik heb er ook eentje gehad , door de EHBO is al DRAAIEND er uit gehaald
.
gelukkig ben ik eigenwijs en gaat het al zo`n 15 jaar goed zonder koppen achter te laten. blijf jij maar lekker draaien.
ellen
ellen en de birmanen schreef:natuurlijk, jij hebt gelijk zoals altijd pffffffffffff.
gelukkig ben ik eigenwijs en gaat het al zo`n 15 jaar goed zonder koppen achter te laten. blijf jij maar lekker draaien.
ellen
die koppen zie je niet , hoe weet je dat dan ?
en mijn hond had geen teken, daar zorgde ik wel voor , ben je overal van af
.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
En wat nou als je hond allergisch is voor de werkzame stof die in alle antitekenrommel zit?Pakdebal schreef:ellen en de birmanen schreef:natuurlijk, jij hebt gelijk zoals altijd pffffffffffff.
ellen
.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian* schreef:En wat nou als je hond allergisch is voor de werkzame stof die in alle antitekenrommel zit?Pakdebal schreef:ellen en de birmanen schreef:natuurlijk, jij hebt gelijk zoals altijd pffffffffffff.
ellen
.
dan zijn er huis en tuin middeltjes , zoals knoflook

.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
nee ik ben blind. natuurlijk zie je die kop wel maar dan moet je wel uit je ogen kijken. weet je zeker dat je in kijkduin woont en niet in westerhonk?Pakdebal schreef:ellen en de birmanen schreef:natuurlijk, jij hebt gelijk zoals altijd pffffffffffff.
ellen
.
ellen
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Tijd voor een brilletje als je de kop niet ziet.Pakdebal schreef:ellen en de birmanen schreef:natuurlijk, jij hebt gelijk zoals altijd pffffffffffff.
ellen
.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Knoflook is ook niet goed voor hondenPakdebal schreef:marian* schreef:En wat nou als je hond allergisch is voor de werkzame stof die in alle antitekenrommel zit?Pakdebal schreef:ellen en de birmanen schreef:natuurlijk, jij hebt gelijk zoals altijd pffffffffffff.
ellen
.
dan zijn er huis en tuin middeltjes , zoals knoflook![]()
.

Daarbij klinkt het dat andere baasjes niet goed voor hun hond zorgen als ze wel teken krijgen? Of bedoel je dat niet?
Hier is het vrrrrreselijk qua teken. Echt het ergste wat ik hem meegemaakt tot nu toe in 14 jaar honden hebben rondlopen.
Mika heeft voor het eerst van zijn leven een scaliborband om. Ben er niet voor, maar niets anders werkte

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dus wij zijn slecht voor onze honden... ach mijn honden mogen hond zijn ik geloof dat ze dat een stuk liever zijn dan in een glazen kastje houden...Pakdebal schreef:ellen en de birmanen schreef:natuurlijk, jij hebt gelijk zoals altijd pffffffffffff.
ellen
.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het lijkt idd wat minder te worden, ik blijf nog wel even de karnemelk door geven...Jion schreef:Hier was het even heel erg, maar het lijkt de laatste weken wat minder te worden (van gemiddeld 3 teken per hond per boswandeling naar 1 per 2/3 dagen).

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
malinois schreef:Het lijkt idd wat minder te worden, ik blijf nog wel even de karnemelk door geven...Jion schreef:Hier was het even heel erg, maar het lijkt de laatste weken wat minder te worden (van gemiddeld 3 teken per hond per boswandeling naar 1 per 2/3 dagen).
Hier leek het vorige week alleen erger te worden

Lage dosis knoflook in het verleden ook, tot ik dus las en hoorde dat het lastig te doseren was en in in de verkeerde dosering slecht voor honden. (Kon nergens vinden wat dan de goede dosering was dus er maar vanaf gestapt).
Nu dus voor Mika scalibor, voor Taran niks. Die is blijkbaar stukken minder aantrekkelijk voor teken. Komt denk ik door vacht.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Vacht doet veel ook hoor, Xito heeft een enorme dikke vacht... en je zou denken dus ideaal voor teken, nou niks is minder waar... Xavi met de kortste en gladste vacht heeft het meeste last . Bij Xito heb ik er in totaal dit jaar 3 afgehaald...flamme schreef:malinois schreef:Het lijkt idd wat minder te worden, ik blijf nog wel even de karnemelk door geven...Jion schreef:Hier was het even heel erg, maar het lijkt de laatste weken wat minder te worden (van gemiddeld 3 teken per hond per boswandeling naar 1 per 2/3 dagen).
Hier leek het vorige week alleen erger te wordenkarnemelk krijgen de honden hier ook. Geen effect.
Lage dosis knoflook in het verleden ook, tot ik dus las en hoorde dat het lastig te doseren was en in in de verkeerde dosering slecht voor honden. (Kon nergens vinden wat dan de goede dosering was dus er maar vanaf gestapt).
Nu dus voor Mika scalibor, voor Taran niks. Die is blijkbaar stukken minder aantrekkelijk voor teken. Komt denk ik door vacht.