Ik had de vorige keer de runderstrot besteld, ze hebben echt genoten ervan.
Ook de mergpijpen zien er altijd goed uit.
Het vlees was vorige maand hier prima,dus ben benieuwd waar ze nu mee aankomen
Moderator: moderatorteam
Ik ben ook heel benieuwd!!thezoozwolle schreef:Ik krijg aankomende week weer een levering binnen dus ik ben benieuwd.
Ik had de vorige keer de runderstrot besteld, ze hebben echt genoten ervan.
Ook de mergpijpen zien er altijd goed uit.
Het vlees was vorige maand hier prima,dus ben benieuwd waar ze nu mee aankomen

Dat hangt van de mix af, volgens mij.Mickie schreef:Marre blieft het niet meer sinds de nieuwe levering.
Mickie en Meiske eten het nog steeds met smaak.
Het plakt wel ineens als de neten.
Marre is net zo'n teut als d'r moeder wasMickie schreef:Ik bestel altijd 4 verschillende smaakjes, daar plakken er nu 3 van (en Marre mot ze geen van alle meer).
Misschien is het handig als je het soort mix erbij noemt?joline schreef:Ik heb lotgering vorige week voor het eerst uitgeprobeerd maar helaas krijgt één van mijn honden er diarree van. En flinke ook, het spuit eruit bij hem en dat is niet fijn met een langharige hond![]()
Hij heeft nooit diarree en hij eet al 10 jaar rauw dus daar kan het niet aan liggen.
Ik baal er wel van want zelfs mijn kieskeurige eter vind de lotgering lekker. Ik heb nu nog 4 rollen in mijn diepvries liggen die gratis weg mogen. Ik woon in de omgeving van Nijmegen.

Als ie nergens last van heeft wel, lijkt me?duitse herder schreef:Volgens mij heb ik voor het eerst ook een slechte levering opgehaald. Het vlees stinkt en dan niet naar vlees wat je normaal ruikt. Het plakt ook, krijg het moeilijker van elkaar af. De buitenkant is wat bruinig, wat smeuig. Noah heeft nergens last van, geen diaree of iets. Ik neem aan dat ik het dan gewoon kan blijven geven?
Dat zou een hoop verklaren. Boef was ook flink aan de dunne van de vorige levering totaal voer.. De met extra kip ging wel weer goed.Hylos schreef:Er is bij Logering helaas een partij pens geweest die waarschijnlijk niet goed meer was.
Pens zit in bijna al het totaalvoer, en verklaard dus meteen de rare kleur en geur en het feit dat mn hond het echt niet hoefde.
Gelukkig mogen de pakjes retour.

Ik ook niet hoor, de kleur zal me werkelijk een worst zijn... de honden doen het er goed op of niet, punt.moosje schreef:Hier hebben ze nergens last van, en zolang ze het er goed op doen maakt het mij niet zo heel veel uit of het plakt of niet, en of het bruinig is of niet.

Inderdaad.malinois schreef:Ik ook niet hoor, de kleur zal me werkelijk een worst zijn... de honden doen het er goed op of niet, punt.moosje schreef:Hier hebben ze nergens last van, en zolang ze het er goed op doen maakt het mij niet zo heel veel uit of het plakt of niet, en of het bruinig is of niet.
Goed = blijven voeren, niet goed = wat anders zoeken.
Zo moeilijk vind ik het niet. En ik heb gelukkig ook geen kieskeurige honden met eten, als die niet eten zijn ze echt ziek... dan sta ik bij de DA.

Dat hoeft dus niet natuurlijk dat ligt aan de spijsvertering van de individuele hond gok ik... ik heb hier weleens smuldier gevoerd wat bijna een week buiten de vriezer had gestaan toen ik het tegenkwam (was tussen vriezer en muur ingevallen)... en het was hartje zomer... een hele doos en dat vond ik dan weer zonde om weg te gooien. Er is er hier geen een geweest die er maar een seconde niet lekker van is geweest... geen schijterij, geen zieke honden, helemaal niks.Hylos schreef:Tsja, ik ben normaliter ook erg tevreden over lotgering, hij doet het er gewoon goed op.
Maarja een verkeerde lading pens veroorzaakt natuurlijk veel klachten. En duidelijk allemaal dezelfde. Dat staat verder los van de normale kwaliteit van Lotgering dus logisch dat men daar over valt toch.
Het stonk écht hoor, het was gewoon smerig. Dat is niet wat je gewend bent en ook niet waar je voor betaald.. Maar de service is verder prima (ging niet direct via Lotgering overigens maar wederverkoper) dus geen klagen hier

Ze hebben hier de totaal voer, de totaal voer met vis en de totaal voer met pens geprobeerd.Marjoleine schreef:Misschien is het handig als je het soort mix erbij noemt?joline schreef:Ik heb lotgering vorige week voor het eerst uitgeprobeerd maar helaas krijgt één van mijn honden er diarree van. En flinke ook, het spuit eruit bij hem en dat is niet fijn met een langharige hond![]()
Hij heeft nooit diarree en hij eet al 10 jaar rauw dus daar kan het niet aan liggen.
Ik baal er wel van want zelfs mijn kieskeurige eter vind de lotgering lekker. Ik heb nu nog 4 rollen in mijn diepvries liggen die gratis weg mogen. Ik woon in de omgeving van Nijmegen.
Daar zit ook echt verschil in, zowel qua smaak als qua effect, zeg maar.
Nee Marjoleine, je zit er echt naast. Voor bepaalde stoffen (vitamines en mineralen) hebben honden wel degelijk minimale hoeveelheden nodig, geheel los van de verhoudingen. Dus als een veel te dikke hond moet afvallen is het geen goed idee hem 'gewoon' veel minder van het normale voer te geven, na enige tijd kan hij dan wel degelijk tekorten oplopen. Dieetvoer heeft dus aangepaste hoeveelheden mineralen zodat ondanks de veel kleinere hoeveelheid caloriën de hond er toch genoeg van binnen krijgt. Voor extreem calorierijk voer geldt hetzelfde: óf er moeten verhoudingsgewijs meer mineralen en vitamines inzitten, of het moet uitsluitend gegeven worden aan honden die extreem veel sporten zodat ze daadwerkelijk erg veel voer nodig hebben. Hoeveel energie een voer bevat wordt voornamelijk bepaald door de hoeveelheid vet, omdat vet per gram ongeveer twee maal zoveel energie levert als koolhydraten en eiwitten.Marjoleine schreef:Nee, omdat dan de verhoudingen niet kloppen. Komkommer is voornamelijk water dus van 200 gram groente kun je dan niet sprekenCélie schreef:Maar als je nou uitgaat van die vent van 95 kilo die 200 gr. groente nodig heeft en hij eet bv alleen maar komkommers, dan krijgt hij wel die 200 gram binnen maar niet de voedingsstoffen die hij nodig heeft.
Dat zou kloppen als de verhoudingen niet goed zijn. Maar dat zijn ze bij Lotgering wel.Zo toch ook met een hond als die bv 200 gr. vlees nodig heeft om aan z'n benodigde voedingsstoffen te komen en er zit bv heel veel vet in waardoor ze diker worden en je dus minder gaat geven, dan kom je toch niet aan de benodigde voedingsstoffen ook al blijven ze op gewicht.
Overigens is dit niet wat TS zei.
TS zei dat ze tekorten kregen omdat ze minder zouden krijgen in hoeveelheid.
Dat gaat niet op, de tekorten van bepaalde stoffen krijgen ze niet als de verhoudingen goed zijn. Hooguit worden ze te mager als je te weinig voert of te vet als je te veel voert.
Hier plakt het ook meer dan normaal vooral de pensmix en wildmixduitse herder schreef:Volgens mij heb ik voor het eerst ook een slechte levering opgehaald. Het vlees stinkt en dan niet naar vlees wat je normaal ruikt. Het plakt ook, krijg het moeilijker van elkaar af. De buitenkant is wat bruinig, wat smeuig. Noah heeft nergens last van, geen diaree of iets. Ik neem aan dat ik het dan gewoon kan blijven geven?
bedankt voor je extra uitleg. Ik denk dat voor onze honden lotgering dan ook niet zo goed meer is. Ze moeten er echt extreem weinig van hebben vind ik.Casey schreef:Nee Marjoleine, je zit er echt naast. Voor bepaalde stoffen (vitamines en mineralen) hebben honden wel degelijk minimale hoeveelheden nodig, geheel los van de verhoudingen. Dus als een veel te dikke hond moet afvallen is het geen goed idee hem 'gewoon' veel minder van het normale voer te geven, na enige tijd kan hij dan wel degelijk tekorten oplopen. Dieetvoer heeft dus aangepaste hoeveelheden mineralen zodat ondanks de veel kleinere hoeveelheid caloriën de hond er toch genoeg van binnen krijgt. Voor extreem calorierijk voer geldt hetzelfde: óf er moeten verhoudingsgewijs meer mineralen en vitamines inzitten, of het moet uitsluitend gegeven worden aan honden die extreem veel sporten zodat ze daadwerkelijk erg veel voer nodig hebben. Hoeveel energie een voer bevat wordt voornamelijk bepaald door de hoeveelheid vet, omdat vet per gram ongeveer twee maal zoveel energie levert als koolhydraten en eiwitten.Marjoleine schreef:Nee, omdat dan de verhoudingen niet kloppen. Komkommer is voornamelijk water dus van 200 gram groente kun je dan niet sprekenCélie schreef:Maar als je nou uitgaat van die vent van 95 kilo die 200 gr. groente nodig heeft en hij eet bv alleen maar komkommers, dan krijgt hij wel die 200 gram binnen maar niet de voedingsstoffen die hij nodig heeft.
Dat zou kloppen als de verhoudingen niet goed zijn. Maar dat zijn ze bij Lotgering wel.Zo toch ook met een hond als die bv 200 gr. vlees nodig heeft om aan z'n benodigde voedingsstoffen te komen en er zit bv heel veel vet in waardoor ze diker worden en je dus minder gaat geven, dan kom je toch niet aan de benodigde voedingsstoffen ook al blijven ze op gewicht.
Overigens is dit niet wat TS zei.
TS zei dat ze tekorten kregen omdat ze minder zouden krijgen in hoeveelheid.
Dat gaat niet op, de tekorten van bepaalde stoffen krijgen ze niet als de verhoudingen goed zijn. Hooguit worden ze te mager als je te weinig voert of te vet als je te veel voert.
Het klopt ook dat een overdosis aan vet een alvleesklierontsteking kan veroorzaken. Niet iedere alvleesklierontsteking is veroorzaakt door teveel vet, en niet iedere hond die teveel vet krijgt, loopt een alvleesklierontsteking op (mijn ex gaf eens een volle kilo vet aan mijn hond, heeft ie niets aan over gehouden) maar het is wel degelijk een grote risicofactor en één van de weinige oorzaken van alvleesklierontsteking waar je zelf iets aan kunt doen.
Ik ken Lotgering verder niet maar ik durf wel te zeggen dat 19.5% vet op een natvoer behoorlijk fors is. Dat komt overeen met 45% vet bij een droogvoer en dat is echt knetter veel. Ze moeten dus óf de hoeveelheid mineralen daarop hebben aangepast óf het is een voer dat alleen geschikt is voor honden die aan duursporten doen (en denk dan gerust aan de Iditarod en dergelijke evenementen).
Groetjes, C.
Niet volgens mij, maar volgens de gangbare definitie, een voer wat tussen de 60 en 87% vocht bevat. In de praktijk: blikvoer, barf en NRV. Volgens het etiket op pagina twee bevat Lotgering 62% vocht en valt dus binnen de definitie (dat het vochtgehalte voor een natvoer relatief laag uitvalt komt door het hoge vetgehalte, als je de hoeveelheid vet zou halveren en zou vervangen door kipfilet kom je al op 70% water).Marjoleine schreef:Wat is volgens jou een natvoer, Casey?
Waar kwam deze vraag trouwens vandaan? Je hebt me wel nieuwsgierig gemaaktMarjoleine schreef:Wat is volgens jou een natvoer, Casey?
Ow dus dan is Lotgering totaal met vis geen natvoer, 58,3% vocht...Casey schreef:Niet volgens mij, maar volgens de gangbare definitie, een voer wat tussen de 60 en 87% vocht bevat. In de praktijk: blikvoer, barf en NRV. Volgens het etiket op pagina twee bevat Lotgering 62% vocht en valt dus binnen de definitie (dat het vochtgehalte voor een natvoer relatief laag uitvalt komt door het hoge vetgehalte, als je de hoeveelheid vet zou halveren en zou vervangen door kipfilet kom je al op 70% water).Marjoleine schreef:Wat is volgens jou een natvoer, Casey?
C.

Dan ben ik echt benieuwd hoe ze dat vochtpercentage zo laag krijgen.. Verse eiwitten en verse koolhydraten trekken veel vocht aan, alleen vet niet maar zoveel vet zit toch niet in vis? Ze gebruiken toch geen gedroogde ingrediënten?malinois schreef:Ow dus dan is Lotgering totaal met vis geen natvoer, 58,3% vocht...Casey schreef:Niet volgens mij, maar volgens de gangbare definitie, een voer wat tussen de 60 en 87% vocht bevat. In de praktijk: blikvoer, barf en NRV. Volgens het etiket op pagina twee bevat Lotgering 62% vocht en valt dus binnen de definitie (dat het vochtgehalte voor een natvoer relatief laag uitvalt komt door het hoge vetgehalte, als je de hoeveelheid vet zou halveren en zou vervangen door kipfilet kom je al op 70% water).Marjoleine schreef:Wat is volgens jou een natvoer, Casey?
C.
En de pens/mix is bij mijn weten nog minder....
*gaat proberen foto te maken...*Casey schreef:Dan ben ik echt benieuwd hoe ze dat vochtpercentage zo laag krijgen.. Verse eiwitten en verse koolhydraten trekken veel vocht aan, alleen vet niet maar zoveel vet zit toch niet in vis? Ze gebruiken toch geen gedroogde ingrediënten?malinois schreef:Ow dus dan is Lotgering totaal met vis geen natvoer, 58,3% vocht...Casey schreef:Niet volgens mij, maar volgens de gangbare definitie, een voer wat tussen de 60 en 87% vocht bevat. In de praktijk: blikvoer, barf en NRV. Volgens het etiket op pagina twee bevat Lotgering 62% vocht en valt dus binnen de definitie (dat het vochtgehalte voor een natvoer relatief laag uitvalt komt door het hoge vetgehalte, als je de hoeveelheid vet zou halveren en zou vervangen door kipfilet kom je al op 70% water).Marjoleine schreef:Wat is volgens jou een natvoer, Casey?
C.
En de pens/mix is bij mijn weten nog minder....
Maak eens een foto van het etiket? Op de site wordt ik niets wijzer, helaas.
Groetjes, C.