Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Carocroc of Prins?
Moderator: moderatorteam
-
StuiterBal
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Heidewachtel & Kruising Shitzu-Malteser
- Aantal honden: 2
Carocroc of Prins?
Hoii,
Wij hebben sinds 5 weken een heidewachtel pup van 13 weken en sinds 1½ week krijgt hij Cavom en sindsdien drinkt hij ontzettend veel, echt abnormaal.. Hiervoor kreeg hij eigen merk van de Supercoop maar omdat hier geen SC in de buurt zit én omdat wij geen fan zijn van supermarktvoeding zijn we overgegaan naar Cavom omdat onze andere hond het hier heel goed op doet maar onze pup dus iets minder en daarom zijn we op zoek naar voer waarvan het zoutgehalte laag is. Ik heb vandaag een rondje dierenwinkels gedaan haha en ik heb er 5 gehad waarvan er twee zeiden dat Prins ProCare Standaard-fit heel erg aan te raden is en twee raadde ons Carocroc aan. De laatste dierenwinkel werd ik niet echt veel wijzer van hihi.. Qua prijs/kg zitten we te denken aan max 50,- voor 15/20kg, die prijsklasse. Maar wat zeggen jullie?
Wij hebben sinds 5 weken een heidewachtel pup van 13 weken en sinds 1½ week krijgt hij Cavom en sindsdien drinkt hij ontzettend veel, echt abnormaal.. Hiervoor kreeg hij eigen merk van de Supercoop maar omdat hier geen SC in de buurt zit én omdat wij geen fan zijn van supermarktvoeding zijn we overgegaan naar Cavom omdat onze andere hond het hier heel goed op doet maar onze pup dus iets minder en daarom zijn we op zoek naar voer waarvan het zoutgehalte laag is. Ik heb vandaag een rondje dierenwinkels gedaan haha en ik heb er 5 gehad waarvan er twee zeiden dat Prins ProCare Standaard-fit heel erg aan te raden is en twee raadde ons Carocroc aan. De laatste dierenwinkel werd ik niet echt veel wijzer van hihi.. Qua prijs/kg zitten we te denken aan max 50,- voor 15/20kg, die prijsklasse. Maar wat zeggen jullie?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Carocroc of Prins?
'wij' zeggen, voer vers. Dan is je drinkprobleem opgelost en je hondje blij.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
en 'wij' zeggen kijk even naar alle mogelijkheden maar geef hem ook de tijd om ergens aan te wennen.

-
StuiterBal
- nieuw lid
Vers voeren zijn we niet zo'n voorstander van.. Volgens mij is dit vrij prijzig en we hebben daar de ruimte niet voor (2 vrieslades) en ik heb het idee dat brokken kauwen beter is..op de één of andere manier
- kipo
- Zeer actief
StuiterBal schreef:Vers voeren zijn we niet zo'n voorstander van.. Volgens mij is dit vrij prijzig en we hebben daar de ruimte niet voor (2 vrieslades) en ik heb het idee dat brokken kauwen beter is..op de één of andere manier
Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt, kom je heel veel tegen over vers en dat het helemaal niet prijzig hoeft te zijn en het is zeker niet slechter voor de tanden dan brokken, zeker als je wat grotere stukken vers voert kauwen ze daar veel beter op dan op brok.
Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat je toch voor vers moet gaan, volg daarin gewoon je eigen gevoel. Brok die hier goed aangeschreven staat is dog lover's gold, dat ligt binnen je budget. Ik heb jaren carocroc aan mijn honden gevoerd, naar volle tevredenheid, alleen een van mijn honden had een voedselallergie en daardoor zijn we overgegaan op specific, eerst hypoallergeen, later joint support.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ik voer Goof brokken van Profine en KVV, dus ik heb geen antwoord of carocroc of prins 'beter' is. Misschien heb je wat aan deze webiste?http://www.voerwijzer.com/
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zou prims proberen
maar dat is meer omdat mijn ervaringen beter zijn met prins en voor honden vooraal de geprste variant
carogroq heb ik wel eens gehad maar was r niet tevreden over veel drinken en veel ontlasting
ik voer trouwens lotgering vlees gecombineerd met prins geperste brok
maar dat is meer omdat mijn ervaringen beter zijn met prins en voor honden vooraal de geprste variant
carogroq heb ik wel eens gehad maar was r niet tevreden over veel drinken en veel ontlasting
ik voer trouwens lotgering vlees gecombineerd met prins geperste brok

- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Ik geef zelf nu ook nog Prins (geperste brok) omdat ik dit vanaf de fokker heb gekregen. Ik ga langzaam over naar KVV maar ben erg tevreden met het merk Prins.
Mooie harde poepjes , merk op de "vleesdagen" dat ze een heel stuk minder poept.
Ik ben qua prijs denk ik evenduur uit met kvv als met Prins. Ik wissel af met de kvv van het vriesvak uit de albert heijn (Rodi, smuldier), tot bij onze dierenwinkel in de buurt(andere merken). Deze zijn beide dichtbij dus ik kan vaker even wat vriezer-spul kopen.. zo hoeft mijn vriezer niet vol te zijn.
Je zei dat je 5 dierenwinkels af bent gegaan en dus in de buurt liggen? Heeft geen daarvan kvv? (als je hier in geïnteresseerd bent heet dat
)
Mooie harde poepjes , merk op de "vleesdagen" dat ze een heel stuk minder poept.
Ik ben qua prijs denk ik evenduur uit met kvv als met Prins. Ik wissel af met de kvv van het vriesvak uit de albert heijn (Rodi, smuldier), tot bij onze dierenwinkel in de buurt(andere merken). Deze zijn beide dichtbij dus ik kan vaker even wat vriezer-spul kopen.. zo hoeft mijn vriezer niet vol te zijn.
Je zei dat je 5 dierenwinkels af bent gegaan en dus in de buurt liggen? Heeft geen daarvan kvv? (als je hier in geïnteresseerd bent heet dat
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Voordat ik Kvv (vers vlees) ging voeren was ik erg enthousiast over Carocroc.
Mitch heeft ook Prins gehad maar hij kon de geperste brok niet goed hebben (te zwaar op de maag?) want hij gaf steeds over na iedere maaltijd.
Vanwege zijn slechte huid ben ik overgestapt op vers vlees maar van de brokken zou ik Carocroc aanbevelen.
Mitch heeft ook Prins gehad maar hij kon de geperste brok niet goed hebben (te zwaar op de maag?) want hij gaf steeds over na iedere maaltijd.
Vanwege zijn slechte huid ben ik overgestapt op vers vlees maar van de brokken zou ik Carocroc aanbevelen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier een hond die het totaal niet goed deed op Carocroc. En nu heerlijk in zijn vel zit dankzij Prins.
De ander staat op Cavom, waar zij het weer prima op doet.
De ander staat op Cavom, waar zij het weer prima op doet.
-
StuiterBal
- nieuw lid
Hmm oké..we gaan nu eerst even Carocroc proberen, ik heb vanmiddag een 3kg zak gehaald dus dat is niet bijster veel maar wel genoeg om even te kijken hoe hij reageert op dit voer.
En ik heb net toch maar even informatie opgezocht over vers vlees.. ik ben enthousiast! We hebben gekeken naar Lotgering, dit is goed vlees toch? Het probleem is nu alleen dat we geen ruimte hebben om het in te vriezen dus we willen na onze vakantie (in september) een kleine vrieskist aanschaffen en dan overgaan naar Lotgering (33,- voor 3 maand is heel goedkoop vind ikzelf!) Máár welke geef je nu aan een pup? Want Lotgering heeft niet speciaal puppyvlees..en hoeveel gram vlees krijgt je hond dan?
En ik heb net toch maar even informatie opgezocht over vers vlees.. ik ben enthousiast! We hebben gekeken naar Lotgering, dit is goed vlees toch? Het probleem is nu alleen dat we geen ruimte hebben om het in te vriezen dus we willen na onze vakantie (in september) een kleine vrieskist aanschaffen en dan overgaan naar Lotgering (33,- voor 3 maand is heel goedkoop vind ikzelf!) Máár welke geef je nu aan een pup? Want Lotgering heeft niet speciaal puppyvlees..en hoeveel gram vlees krijgt je hond dan?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Wissel die KVV nu een beetje af. Lotgering is heus niet voor niks zo goedkoop. Zet niet al je kansen op één paard. Pak gewoon drie merken en wissel dat af.
En nee, voor wolven bestaan geen pupvariant konijntjes en dus ook geen pupvariant KVV. Dat is maar brokkenverkoopflauwekul.
En nee, voor wolven bestaan geen pupvariant konijntjes en dus ook geen pupvariant KVV. Dat is maar brokkenverkoopflauwekul.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Mijn vorige hond heeft ook altijd op carocroc gestaan. Prima brok.
Zat keurig in zijn vacht poepte niet veel en at het met smaak.
Zat keurig in zijn vacht poepte niet veel en at het met smaak.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- kipo
- Zeer actief
En een hond is geen wolf en wolvekinders vangen ook niet op 8 weken leeftijd al hun eigen konijntjesRosita Compagner schreef:Wissel die KVV nu een beetje af. Lotgering is heus niet voor niks zo goedkoop. Zet niet al je kansen op één paard. Pak gewoon drie merken en wissel dat af.
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Er is volgens mij wel een "puppyversie" van Lotgering. In elk geval kan ik die wel bestellen, Dat is gewoon iets fijner gemalen. Voordat wij een vrieskist hadden hadden we koelkast met 1 vriesvak- en daar pasten 17 rollen Kivo puppy 500g in. Nu zitten er 8 of 9 pakjes Smuldier in. Zo heel veel ruimte heb je dus niet nodig.. Maar ik moet zeggen dat onze vrieskist toch heel fijn is
Qua brok hebben wij Cavom liggen, maar dat voeren we alleen als we een dagje weg gaan (gemakszucht) of als we vergeten vlees te ontdooien. De andere twee merken kan ik je dus niet bij helpen
Qua brok hebben wij Cavom liggen, maar dat voeren we alleen als we een dagje weg gaan (gemakszucht) of als we vergeten vlees te ontdooien. De andere twee merken kan ik je dus niet bij helpen
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Veel drinken op de Cavom kan ook liggen aan het feit dat het een geperste brok is. Max hier doet dat ook op geperst. Dat kan een kwestie van wennen zijn maar het kan ook blijven. Daarom viel voor mij de geperste variant van Prins ook af hoewel ik het een prima merk brok vind. Carocroc vroeger altijd gevoerd aan mijn honden, was er altijd tevreden over. Maar het ligt heel erg aan je hond of hij het goed doet op een merk brok, het is voor iedere hond verschillend. Uitproberen dus maar.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
ik ga hier weer terug op carocroc.
heb op dit moment een geperste brok, en daar doet er 1 het er niet goed op en de pup
eet het niet. terwijl ze bijde de carocroc wel aten.
heb op dit moment een geperste brok, en daar doet er 1 het er niet goed op en de pup
eet het niet. terwijl ze bijde de carocroc wel aten.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
-
StuiterBal
- nieuw lid
Ja dat zei de man in de dierenwinkel inderdaad ook. Dit is de tweede dag dat onze pup Carocroc krijgt en het drinken is echt aanzienlijk minder geworden..SuzieC1970 schreef:Veel drinken op de Cavom kan ook liggen aan het feit dat het een geperste brok is. Max hier doet dat ook op geperst. Dat kan een kwestie van wennen zijn maar het kan ook blijven. Daarom viel voor mij de geperste variant van Prins ook af hoewel ik het een prima merk brok vind. Carocroc vroeger altijd gevoerd aan mijn honden, was er altijd tevreden over. Maar het ligt heel erg aan je hond of hij het goed doet op een merk brok, het is voor iedere hond verschillend. Uitproberen dus maar.
Ik ben vandaag naar J.umper in E.nschede geweest, de enigste dierenwinkel die hier in het oosten Lotgering verkoopt en dat meisje vertelde mij dat een pup 4% van zijn lichaamsgewicht nodig ipv de gebruikelijke 2% en ik heb nav jou antwoord een schatting gemaakt hoeveel er in onze la zouden kunnen..15 rollen heb ik meegenomen (20 dagen eten) en dat past erin! Onze volwassen hond doen we helemaal over op vlees want dat is een enorm slechte eter in brokken, energique vind ze wel lekker maar smuldier en rodi helemaal niet dus dat is even afwachten wat ze morgen van lotgering vindAyronna schreef:Er is volgens mij wel een "puppyversie" van Lotgering. In elk geval kan ik die wel bestellen, Dat is gewoon iets fijner gemalen. Voordat wij een vrieskist hadden hadden we koelkast met 1 vriesvak- en daar pasten 17 rollen Kivo puppy 500g in. Nu zitten er 8 of 9 pakjes Smuldier in. Zo heel veel ruimte heb je dus niet nodig.. Maar ik moet zeggen dat onze vrieskist toch heel fijn is![]()