Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lees vaak " dan roep ik hem even bij me "

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Re: lees vaak " dan roep ik hem even bij me "

Ongelezen bericht door Browny »

Dee schreef:Ik vind het bij in de wijk lopen, loslaten ook geen goed idee.
In mijn geval helemaal niet. Als je nog niet zover bent dat hond altijd komt. Maar hier in de wijk lopen zoveel kindjes en honden.
Dan moet je je hond wel echt heel goed onder appel hebben. En die zijn er zeker.
Maar dat zie je snel genoeg.
ligt eraan hoe de uitlaatgebieden zijn ingedeeld, hier in de woonwijk heb je een hondenpark om de wijk heen met een stukje 'bos' en daar kunnen geen fietsers etc komen en lopen weinig honden. kans dat je niemand tegen komt is dus groter als dat je wel iemand tegen komt :wink: maar je kan er via verschillende zijpaden komen, dus is het wel handig als ze goed onder appel staan ja.. hier wonen ook honden die niet zo sociaal zijn en die moeten ook goed uitgelaten kunnen worden :ok:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat een onzin-topic weer. :roll:

En ja, mijn honden luisteren. Altijd. Want ze horen echt wel aan mijn stem als ik het écht meen als ik ze roep. Zelfs als ze spelen met een andere hond. Of als ze iets van de grond willen vreten.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

een aantal komt wel behoorlijk betrouwbaar, ook als ze "bezig" zijn en een aantal niet, die laat ik dan ook niet los als dat wel een must is.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Branka schreef:
In mijn geval helemaal niet. Als je nog niet zover bent dat hond altijd komt. Maar hier in de wijk lopen zoveel kindjes en honden.
Dan moet je je hond wel echt heel goed onder appel hebben. En die zijn er zeker.
Of zeker weten dat je hond gek is met kinderen ;)
Finn en de kinderen van de buren zijn helemaal gek van elkaar. En helaas is dat wel eens lastig. Maar als hij doorheeft dat we het menen dat hij bij ons moet komen, kiest hij toch echt voor luisteren.
Ik weet wel dat Figo gek is met kinderen. Maar niet alle kindjes zitten te wachten op een enthousiaste grote hond. Plus, ik weet vrij goed hoe Figo doet, maar ik weet niet wat die kinderen doen.
Kindjes moeten gewoon lekker kunnen spelen op een speelplek, ook al mag je er langs lopen.
Ik krijg wel veel kindjes naar ons toe, maar toch.

@ Browny, maar ook beetje Branka, hier hebben we in de wijk hondenveld en kinderveld om en om.
Dat klinkt heel fijn, en het is ook fijn zo'n groenstrook voor te hebben. Maar bij het ene veldje mogen ze links en rechts, bij het andere veldje alleen een kant.
Dat kan ik ze niet uitleggen. Laat staan als ze loslopen. Ja dat kan wel, maar dan ben je tijden verder met trainen.

Voor loslopen loop ik om die reden liever gewoon wat verder, waar het wel fijner lopen is.
Nani laat ik los als er geen grote wegen zijn. Figo alleen als ik denk dat het kan.
Dat wil zeggen, in ieder geval geen loslopende kindjes, en het liefst niet teveel honden tegelijk tegenkomen.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Jaap* schreef:
Biet schreef:Biet kwam nooit.
Maar 'sta' was zodanig 100%, dat ik 'm op kon gaan halen waar ie op dat moment was, wat er verder ook in de buurt was.
Bobo is te paaien met wat te snaaien; die komt dus wel.
Felix liep alleen maar weg toen hij jong was. Die luisterde echt helemaal nergens naar, en die vreterij kon je zelf ook wel opvreten :ugh: :lol1:
Naja, was wakers, grote honden gewend en vind het gemakkelijk om die op andere manieren te motiveren.
Past ook bij wat ik de dag door doe.
Die kleine, met z'n jachtinstinct, bereikte ik daar niet mee, wat 'm een lange lijn opleverde.
Ik denk die combinatie, de restrictie dat ie niet ongelimiteerd rond mag jagen, en de motivatie om wat te komen halen, maakt dat ie nu vrijwel altijd los kan lopen midden in natuurgebied.
Hij heeft zelfs toestemming van SBB om los rond te lopen op terreinen waar honden niet zijn toegestaan.
Blijft dat ik moet uitkijken bij de eerste signalen van een vers wildspoor: roep ik 'm dan niet terug, is ie weg en kan ik alleen maar wachten tot ie weer terug is.
Wiel
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jaap* schreef:Er zijn maar twee dingen die een hond van mij moet. En dat zijn betrouwbaar hierkomen en wachten als ik het zeg.
Andere dingen zijn voor de aardigheid, maar deze twee zaken bepalen de vrijheid van de hond. En dat vind ik belangrijk.
Hij komt dus inderdaad als hij geroepen wordt.
Hier ook. En dat heb ik ze dus ook al vanaf 7 weken en 1 dag geleerd. En blijkbaar was vanaf het begin het feestje met mij erg leuk, dus ze kwamen en komen altijd.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik heb er, voor poolhondbegrippen, een redelijk betrouwbare hier in zitten.

Waar het niet kan ( en dat is bij wild etc) gaan ze gewoon niet los. Misty roep ik bij me als er een andere hond aan komt (in de verte) want Misty kan vervelend doen bij kennismaking. Shadow maakt heel rustig kennis met andere honden en dat mag dan ook van mij, behalve wanneer ik iemand zie aan komen lopen die acuut de vlekken lijkt te krijgen van loswandelende Shadow.

Maar honden zijn geen robotjes en als je dergelijk gedrag wel vereist van alle honden die je tegen gaat komen kom je van een koude kermis thuis.
Mijn honden luisteren niet altijd. Vorige week nog liep er een loopse Yorkshire oid in het park. Toen nam Shadow echt wel de benen richting Yorkshire.
Dan ga ik hem gewoon halen en moet hij maar ff aan de lijn. Bij een langsrennend konijn roep ik ook niet gelijk 'hier' want dat is toch kansloos. Als ik echt niet wil dat ze ervandoor razen ergens gaan ze aan de lijn. Anders houd ik altijd rekening met het feit dat ze even een momentje van ondeugendheid kunnen hebben en dat er dan niet gelijk gewonden vallen.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Shelly komt altijd terug als ik roep, da's een slaafs gehoorzaam hondje. En Bruno blijft altijd bij ons in de buurt, want alleen wij kunnen zijn bal voor hem gooien. Hij vindt niks belangrijker. Hij komt ook als we roepen, soms niet en dan roepen we blijf, dan blijft ie als een standbeeld staan. Shelly speelt wel met andere honden, Bruno niet. En dat is mooi makkelijk want Shelly is zo terug te fluiten. Nooit een probleem hier.

Maar ik zie ook wel eens mensen geërgerd roepen. Dan ben ik wel blij met mijn duo want je ziet aan ze dat ze dat vaker moeten doen. Een keer zag ik een mevrouw staan bij een bramenstruik. Haar hond ging even de konijntjes gedag zeggen, en liet zijn baas gewoon wachten, haha. Ach, dat heeft iedereen toch wel eens, dat ze bananen in de oren hebben. Vind ik niet meteen een gedragsprobleem ofzo.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Mijn hond loopt alleen los in het vrije veld, en in de bewoonde wereld is ze aangelijnd.
Ze is veel te lomp en hardhandig, hier wordt met ons en de bal gespeelt niet met andere honden.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Cara kan ik inderdaad uit spel met andere honden terugroepen. Jamey komt sowieso alleen op haar tijd terug, tenzij ik omkoop.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Rio gaat niet verder dan 10m (dat is al ver) bij mij vandaan en houd me met een half oog in de gaten. Hij komt dus ook gelijk als ik hem roep, er is gewoon niks leuker als ik :pffff:
En als ik hem eens roep weet hij dat hij gewoon moet luisteren en doet dat dan ook.

Amy luisterd voor geen cm, loopt dus ook niet los.
Haar probleem, niet mijn probleem :oeps:

Iza luisterd niet altijd, hoeft ook niet van mij :F:
Ze gaat naar niemand toe, en naar vreemde honden al helemaal niet :wink:

Monky luisterde ook niet altijd, Monky kwam sowieso niet die bleef staan, eigenwijsje was het :mrgreen: hier riep ik dus nooit het was altijd blijf, die hond dacht echt van euh je denkt toch niet dat ik daarheen kom als jij sowieso al hierheen komt 'mama', mis zijn streken :jank:
En Sara was een gevalletje Amy, teveel jachtdrift en bananen om los te lopen :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

lieke schreef:Wat een onzin-topic weer. :roll:

En ja, mijn honden luisteren. Altijd. Want ze horen echt wel aan mijn stem als ik het écht meen als ik ze roep. Zelfs als ze spelen met een andere hond. Of als ze iets van de grond willen vreten.

maar hoe merken ze dan, als je het meent?

Dat hoor je namelijk ook bij het roepen, dan komt er " hierrrrrr " bij , en gaat de stemvolume harder :D
als ze eerst gewoon hadden geroepen

ik was laatst met iemand aan het wandelen , en een mevrouw wilde haar oude ( ! ) teckel eerder bij zich hebben ,
nou, nou, we deden haar nog net niet na, maar het was echt komisch dat geroep , dan sta je toch wel in je hemd !
.
Pakdebal

Lief schreef: Maar honden zijn geen robotjes en als je dergelijk gedrag wel vereist van alle honden die je tegen gaat komen kom je van een koude kermis thuis.
Mijn honden luisteren niet altijd. Vorige week nog liep er een loopse Yorkshire oid in het park. Toen nam Shadow echt wel de benen richting Yorkshire.
Dan ga ik hem gewoon halen en moet hij maar ff aan de lijn. Bij een langsrennend konijn roep ik ook niet gelijk 'hier' want dat is toch kansloos. Als ik echt niet wil dat ze ervandoor razen ergens gaan ze aan de lijn. Anders houd ik altijd rekening met het feit dat ze even een momentje van ondeugendheid kunnen hebben en dat er dan niet gelijk gewonden vallen.
:ok: , helemaal gelijk, en als je ze dan hoort roepen, dan hebben ze dit niet begrepen .

wel riep ik de naam " Bauke " , als een soort vuurtoren , bij het konijn opsporen , omdat ik wilde dat hij wist waar ik was
en dan zag ik dat koppetje even boven een duinpan komen :I:
We hielden zo elkaar in de gaten , maar ik wist dat het " even bij mij komen " geen zin had . :D
.
Pakdebal

Tara schreef: Mijn honden spelen zelden met andere honden, en als ze het wel doen, dan staken ze direct hun spel als ik ze roep.
de zekerheid van " hij komt wel bij me " , maar ondertussen lees ik dat ze nooit spelen .?.. :denken:
hoe combineer je dit dan ?
.

leuk , al die reacties van iedreen !
.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Ik snap het topic wel want ook ik zie veel honden lopen die het begrip "hier" niet begrijpen, of niet willen begrijpen :lol1:
In de wijk laat ik de mijne niet los lopen, puur omdat hij te onstuimig is en er ook mensen zijn die schrik van hem hebben.
Prima, een ander hoeft geen (over)last van mijn hond te hebben.
In de wijk lopen wel honden los, maar dat zijn eigenlijk allemaal honden die zich om de wereld niet bekommeren en precies weten tot hoe ver ze kunnen gaan, en dat is meestal niet ver van de baas vandaan :D .

Kom ik echter bij het speelveld of in het uitlaatgebied (officieel geen losloopgebied maar het wordt gedoogd), dan wordt het een ander verhaal.
Daar lopen steeds meer en meer (jonge) honden los die bananen in hun oren hebben.
Dat heeft de mijne ook een tijd lang gehad hoor, of dan kwam hij eindelijk na een hoop getreuzel en omwegen toch wel :mrgreen:
Heb hem ook altijd beloond als hij toch kwam, ook al zeiden mensen dat ik hem moest straffen omdat hij niet meteen naar me toe kwam :piew:
Nu kan ik zeggen dat hij 99% van de tijd dat ik hem roep hij naar me toe komt, ook als hij aan het spelen is met een andere hond of een konijn/vogel heeft geschoten.
Op het commando wacht bevriest hij ter plekke en blijft waar hij is.
Kan wel zeggen dat veel baasjes "jaloers" zijn als de mijne wel komt en die van hun niet :pffff:

Aan de intentie van mijn "voor" weet de mijne heel goed of het menens is of niet :mrgreen:, andere honden vaak ook want die komen dan net zo hard naar me toe.
Als ik hem voor de 'fun' bij me roep maar het niet al te serieus meen, duurt het wat langer voor hij komt.

Als de mijne druk speelt met een andere hond, onderbreek ik het spel soms even door hem bij me te roepen, daarna krijgt hij gewoon weer vrij.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Dee schreef:
Branka schreef:
Of zeker weten dat je hond gek is met kinderen ;)
Finn en de kinderen van de buren zijn helemaal gek van elkaar. En helaas is dat wel eens lastig. Maar als hij doorheeft dat we het menen dat hij bij ons moet komen, kiest hij toch echt voor luisteren.
Ik weet wel dat Figo gek is met kinderen. Maar niet alle kindjes zitten te wachten op een enthousiaste grote hond. Plus, ik weet vrij goed hoe Figo doet, maar ik weet niet wat die kinderen doen.
Kindjes moeten gewoon lekker kunnen spelen op een speelplek, ook al mag je er langs lopen.
Ik krijg wel veel kindjes naar ons toe, maar toch.

@ Browny, maar ook beetje Branka, hier hebben we in de wijk hondenveld en kinderveld om en om.
Dat klinkt heel fijn, en het is ook fijn zo'n groenstrook voor te hebben. Maar bij het ene veldje mogen ze links en rechts, bij het andere veldje alleen een kant.
Dat kan ik ze niet uitleggen. Laat staan als ze loslopen. Ja dat kan wel, maar dan ben je tijden verder met trainen.

Voor loslopen loop ik om die reden liever gewoon wat verder, waar het wel fijner lopen is.
Nani laat ik los als er geen grote wegen zijn. Figo alleen als ik denk dat het kan.
Dat wil zeggen, in ieder geval geen loslopende kindjes, en het liefst niet teveel honden tegelijk tegenkomen.
Zo gaat het bij ons ook ongeveer. In de wijk en de losloopgebieden in de stad blijft ze aan de lijn. Na een kilometer zijn we al buiten de stad en kan ze los, daar is het niet zo druk dus kan ik op tijd roepen als het nodig is en dan luistert ze.
En tijdens het spelen met andere honden zijn er ook momenten dat ik kan roepen en dat ze bijna meteen komt.

Maar ik moet het niet proberen in een druk park met veel honden, dan is ze snel overprikkeld en krijgt ze bananen in haar oren. Maar goed ik vind het daar sowieso niet zo leuk wandelen dus daar lopen we alleen maar snel doorheen en blijft ze aan de lijn.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

de rottweilers komen gelijk als ik ze roep
boeddy is zo eigenwijs als de neten, die loopt alleen maar harder weg, vaak neem ik dan een balletje mee, dan is ie niet bij me weg te slaan en ziet ie andere honden niet staan
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Als ik Xavi roep draait hij zich om en kijkt me aan. Als er verder geen hond of wild in de buurt is komt hij eigenlijk altijd wel. Als er andere hondjes loslopen komt hij meestal niet. :hmmm:
Heb vaak een stok bij me waar ik me sta te zwaaien voor de "noodgevallen". Zo was hij laatst een weiland in gerend om koeienvlaai te eten. Zit een sloot tussen dus ik kan er niet zomaar naartoe. Dan zwaai ik met de stok en doe net of ik weg wil rennen. Komtie ook. :mrgreen:

Met mensen, honden e.d. Is het nog wel lastig. Als hij bij me in de buurt is lijn ik hem aan. Het losloopgebied bestaat uit rechte stukken dus ik zie ze vaker eerder dan hem. Gelukkig is het vaak rustig daar.
Afbeelding
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Diesel luisterd perfect die zou er ook echt niet overna denken om er vandoor te gaan. Thuis loopt hij ook altijd los, eigenlijk een halsband en riem voor nop, ik gebruik hem eigenlijk amper.
Weg lopen, pppff hij wordt al gek als hij me niet meer ziet.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Diesel luisterd perfect die zou er ook echt niet overna denken om er vandoor te gaan. Thuis loopt hij ook altijd los, eigenlijk een halsband en riem voor nop, ik gebruik hem eigenlijk amper.
Weg lopen, pppff hij wordt al gek als hij me niet meer ziet.
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Kira komt, altijd en meteen wat ze ook aan het doen is en sinds kort loopt ze overal los. Ze zit vastgeplakt aan mijn been en alleen bij heel lekkere luchten wil ze even achterblijven of vooruit lopen.

Dat is niet altijd zo geweest. Toen die kleine er nog was, gingen ze samen op zoek naar interessante dingen. Die kleine kwam uiteindelijk wel terug als ik hem riep, Kira snapte dat niet ( of ik snapte Kira niet ).
Heb heel wat lopen zoeken naar haar. En ze was vaak eerder thuis dan ik!
Groetjes, Terry
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Het woordje "hier" is lastig voor Vince. Hij luistert geweldig naar zit, lig, wacht, rustig, mand en blijf, geen probleem.
Vooral buiten lijkt het of hij zijn woordenboek thuisgelaten heeft, dus los? Nee, voorlopig niet!
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Over het algemeen is de situatie dusdanig duidelijk dat ik hem ruim voordat er echt iets is om bezig mee te zijn, kan terugroepen. Tegenwoordig reageert hij ook minder op honden. Ook hoort hij het in de stem hoe serieus het is. En goed, het gaat ook wel eens fout. Ik heb wel eens gehad dat hij hem peerde en niet terug te roepen was als hij naar een andere hond toe ging. Als ik twijfel of hij gaat komen, laat ik hem blijven. Dat is voor hem dan (veel) makkelijker uit te voeren dan het hierkomen. Dat betekent wel dat ik hem af en toe moet halen. So be it.

Maar hij luistert wel dusdanig goed dat ik hem vrijwel overal durf los te laten. Hij kent namelijk nog een commando waar hij vrijwel altijd naar luistert en dat is rechts. Wat betekent dat hij niet zomaar de straat oversteekt en als hij dat wel toch een pas doet, direct terug te sturen is. Alleen als er dus inderdaad andere honden zijn gaat dat op een blijf (en wielrenners. Voor de zekerheid, hij jaagt er nooit op, maar dan is een pas opzij opeens echt een probleem).
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

De mijne was op een gegevn moment oost-indisch doof voor het woord "hier" , het 0,0 betekenis meer voor hem.
Heb het toen veranderd in "voor" en dan komt jij wel :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Pakdebal schreef:
lieke schreef:Wat een onzin-topic weer. :roll:

maar hoe merken ze dan, als je het meent?

Dat hoor je namelijk ook bij het roepen, dan komt er " hierrrrrr " bij , en gaat de stemvolume harder :D
als ze eerst gewoon hadden geroepen

ik was laatst met iemand aan het wandelen , en een mevrouw wilde haar oude ( ! ) teckel eerder bij zich hebben ,
nou, nou, we deden haar nog net niet na, maar het was echt komisch dat geroep , dan sta je toch wel in je hemd !
.

Ik schreeuw nooit. Kan ik niet eens want ik heb een verlamde stemband en kan niet harder dan spreekvolume komen. Ik fluit en ik fluit alleen als het nodig is. En dan weten ze dat ze direct moeten komen.
Ik geef mijn honden trouwens zelden opdrachten, want ze mogen gewoon hun gang gaan omdat ze bijna altijd braaf zijn. Maar áls ik een opdracht geef dan verwacht ik dat ze luisteren.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gol loopt alleen te muiten wanneer ze de wandeling zo leuk vond dat ze nog niet naar huis wil. Mika zit dan al lang en breed in de auto en Gol kijkt dan van een afstandje, gaan we echt al naar huis? :jank:
En bij Mika moet ik opletten dat er niet een hond loopt die ze liever uitkaffert dan dat ze bij mij komt. Wanneer ze dat doen roep ik ze trouwens niet omdat ik weet dat dat weinig zin heeft. Wanneer Gol muit stop ik een koekje in Mika, dan komt ze hard aangehold :lol1: En bij Mika moet ik situaties voor zijn, die loopt iets vaker aan de lijn.
Wanneer ik met koekjes zwaai zijn andere dingen al een stuk minder belangrijk :mrgreen:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli kan heel goed het commando "hier" maar heeft er zo af en toe lak aan en doet dan gewoon waar ze zelf zin in heeft. Dus nee, Mowgli komt niet altijd gelijk wanneer ik haar roep.
Balou loopt nooit los, hij kent wel het commando "hier" en luisterde er ook heel goed naar tijdens de cursus. Maar hij ging er als een haas vandoor toen hij aan mijn dochter ontsnapt was, achterna gezeten door zijn flexihandvat, hij was zo bang dat hij niets meer zag of hoorde :schrik: . Gelukkig kwam het handvat klem te zitten achter het wiel van een geparkeerde auto.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Suki en Pixel komen vrijwel altijd als ik ze roep. Een enkele keer hebben ze bananen in de oren.
Haddock heeft vrijwel altijd strond in zijn oren. Dus als ik van een afstand een hond aan die komen wat ik met hem niet zo vertrouw dan lijn ik hem even aan.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

we werken eraan ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Tara schreef: Mijn honden spelen zelden met andere honden, en als ze het wel doen, dan staken ze direct hun spel als ik ze roep.
de zekerheid van " hij komt wel bij me " , maar ondertussen lees ik dat ze nooit spelen .?.. :denken:
hoe combineer je dit dan ?
.

leuk , al die reacties van iedreen !
.
Ik zeg niet dat ze nooit spelen, ik zeg dat ze zelden spelen.
Mijn honden hebben gewoon geen belangstelling voor andere honden, die hebben elkaar.
En ja, als ik in mijn eentje in het bos loop, in wildrijk gebied, dan wil ik gewoon dat de honden luisteren als ik ze roep.
Gisteren liepen er ineens schapen bij mij in het bos, ik had ze niet gehoord of gezien, maar de honden wel, en die zag ik dus verstarren en tussen de bomen door gluren. Op dat moment roep ik ze dan bij me, en dan komen ze ook gewoon.
je moet het 'andere honden' even benadrukken, dat is wat pdb niet leest of niet begrijpt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”