Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lees vaak " dan roep ik hem even bij me "

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

krullie
Zeer actief

Re: lees vaak " dan roep ik hem even bij me "

Ongelezen bericht door krullie »

mika blijft bij mij in de buurt.
loopt bijna altijd los en komt gewoon als ik roep of fluit.
hij heeft gewoon een makkelijk karakter.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Lotus luistert behoorlijk goed, als ik in het uitlaatveld ben wachten de andere baasjes meestal tot ik eerst mijn hond roep :LOL: dan komen die van hen namelijk vervolgens ook wel meestal.
Maar ja, 100% is het niet. Van de week nog zag ze een van haar vriendjes in de verte toen we op de dijk liepen. Dat was meteen een sprintje (ook van zijn kant, wel heel leuk om te zien) en ik denk dat als ik haar toen geroepen had, ze niet meteen was gekomen. Maar goed, ze is mens- en hondsociaal en zal honden die niet op haar zitten te wachten, ook echt niet benaderen. Bovendien roep ik haar bij me als ik zie dat er mensen (met of zonder hond) aankomen. Dan luistert ze prima, wss ook omdat ik nog steeds interval beloon met lekkers.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef:het gaat er om, dat de honden bezig zijn, met andere honden , dus net die proppen in hun oren hebben
Speel jij trouwens ook zo graag met wildvreemde mensen, dat je niet meer naar huis wilt?

Hier niet hoor. Ikzelf babbel onderweg niet graag met wildvreemden (ook niet met mensen die ik wel dagelijks zie). We doen gewoon ons dingetje, en zijn daarna weer erg blij dat we thuis zijn. In ons eigen bedoeninkje.
Mijn honden willen ook helemaal niks van andere honden, ze hebben genoeg aan elkaar blijkbaar.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Miranda schreef:Het scheelt overigens wel dat ik een hulpje heb :mrgreen:

Daarnet bij het kanaal dacht meneer dat hij echt niet acuut hoefde te komen (hij begint met uitproberen). Voor ik er wat meer drang achter kon zetten was Skadi er al heen gestoven, toeterde snoeihard in zijn oor, en vloog in één ruk door naar mijn voet. "Zó doe je dat! :hmmm: ".
De boodschap kwam prima over, Cayuga vloog meteen achter haar aan om bij mij te komen :LOL:

Haha, ik heb ook zo'n hulpje. In de vorm van Lyndie. Alleen helaas voor haar lachen andere honden haar nog net niet uit dus maakt het tot haar chagrijn bar weinig indruk.
Dus komt ze bij mij klikken: bij mij kéurig aan de voet zitten slijmen, onderwijl naar de overtreder kijkend en dan weer naar mij: 'zie je wel, mama, díe doet iets wat helemaal niet máhaag!' :mrgreen:

Ik heb wel eens gedacht dat als zij een mens zou zijn, zij zo'n akelige ongetrouwde vrijster zou zijn die de hele dag achter de gordijnen zou loeren om de buurkinderen te betrappen. Om die vervolgens te verklikken bij de ouders. :lol1:
Afbeelding
Marion.

lieke schreef:Ik heb wel eens gedacht dat als zij een mens zou zijn, zij zo'n akelige ongetrouwde vrijster zou zijn die de hele dag achter de gordijnen zou loeren om de buurkinderen te betrappen. Om die vervolgens te verklikken bij de ouders. :lol1:
Hahaaaaaaaaaaaa, en ik ga niet vertellen wie er hier als eerste door mijn gedachten schiet want dan wordt er weer op het rode uitroeptekentje gedrukt :engel:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Marion. schreef:
lieke schreef:Ik heb wel eens gedacht dat als zij een mens zou zijn, zij zo'n akelige ongetrouwde vrijster zou zijn die de hele dag achter de gordijnen zou loeren om de buurkinderen te betrappen. Om die vervolgens te verklikken bij de ouders. :lol1:
Hahaaaaaaaaaaaa, en ik ga niet vertellen wie er hier als eerste door mijn gedachten schiet want dan wordt er weer op het rode uitroeptekentje gedrukt :engel:
:LOL:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Marion. schreef:

Hahahahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

gonnie schreef:
Marion. schreef:

Hahahahaha.

gedaan !

ik hou jullie maar steeds in de gaten, een dag taak ., helaas :roll:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:
Marion. schreef:

Hahahahaha.

gedaan !

:LOL:
Pakdeban :cheer:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

lieke schreef:
Miranda schreef:Het scheelt overigens wel dat ik een hulpje heb :mrgreen:

Daarnet bij het kanaal dacht meneer dat hij echt niet acuut hoefde te komen (hij begint met uitproberen). Voor ik er wat meer drang achter kon zetten was Skadi er al heen gestoven, toeterde snoeihard in zijn oor, en vloog in één ruk door naar mijn voet. "Zó doe je dat! :hmmm: ".
De boodschap kwam prima over, Cayuga vloog meteen achter haar aan om bij mij te komen :LOL:

Haha, ik heb ook zo'n hulpje. In de vorm van Lyndie. Alleen helaas voor haar lachen andere honden haar nog net niet uit dus maakt het tot haar chagrijn bar weinig indruk.
Dus komt ze bij mij klikken: bij mij kéurig aan de voet zitten slijmen, onderwijl naar de overtreder kijkend en dan weer naar mij: 'zie je wel, mama, díe doet iets wat helemaal niet máhaag!' :mrgreen:

Ik heb wel eens gedacht dat als zij een mens zou zijn, zij zo'n akelige ongetrouwde vrijster zou zijn die de hele dag achter de gordijnen zou loeren om de buurkinderen te betrappen. Om die vervolgens te verklikken bij de ouders. :lol1:
:LOL: :LOL: :LOL:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Marion.

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:
Marion. schreef:

Hahahahaha.

gedaan !

Nou, dan mag ik het nu ook zeggen ook. Waarom ben jij een oude vrijster? Geen man of vrouw gevonden die met jou onder 1 dak oud wilde worden? Of wilde jij eigenlijk liever niemand in jouw huis?
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:
Marion. schreef:

Hahahahaha.

gedaan !

Puntjes vergeten :neenee:
Afbeelding
Pakdebal

Marion. schreef:
Pakdebal schreef:
gonnie schreef:
Marion. schreef: Hahaaaaaaaaaaaa, en ik ga niet vertellen wie er hier als eerste door mijn gedachten schiet want dan wordt er weer op het rode uitroeptekentje gedrukt :engel:

Hahahahaha.

gedaan !

Nou, dan mag ik het nu ook zeggen ook. Waarom ben jij een oude vrijster? Geen man of vrouw gevonden die met jou onder 1 dak oud wilde worden? Of wilde jij eigenlijk liever niemand in jouw huis?

get a life , Marion .. :pffff:

.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:
Marion. schreef:

Hahahahaha.

gedaan !

jemig pak, kan het niet een beetje minder? wat schiet je hier nou mee op als ik vragen mag
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Marion.

Pakdebal schreef:get a life , Marion .. :pffff:
Heb ik. Dankjewel.
Sterker nog........... ik heb nu eindelijk weekend :cheer: :cheer: :cheer:
Pakdebal

Selene schreef:jemig pak, kan het niet een beetje minder? wat schiet je hier nou mee op als ik vragen mag

Marion moet eens ophouden , en dan volgen er meerdere , die " populair" willen zijn . :roll:

ik vind dat niet meer dan een laag niveau !
.

en zorgt dat elk topic verziekt gaat worden
Marion.

Pakdebal schreef:
Selene schreef:jemig pak, kan het niet een beetje minder? wat schiet je hier nou mee op als ik vragen mag

Marion moet eens ophouden , en dan volgen er meerdere , die " populair" willen zijn . :roll:

ik vind dat niet meer dan een laag niveau !

en zorgt dat elk topic verziekt gaat worden
Wat jij vind zal mij worst wezen. Ga lekker naar www.hoogniveau.nl waar je met hoogopgeleiden kunt praten, wat mot je hier op een hondenforum terwijl je helemaal niets met honden hebt?

Ik denk trouwens dat ik hoger opgeleid ben dan jij.

Ik kom wel uit een arbeidersgezin, en kan niet leven van een erfenis. Gelukkig niet. Dat betekent dat we aan beide kanten nog een moeder hebben die alive and kicking is.
gonnie
Zeer actief

Nou, je me kent me helemaal niet want anders zou je weten dat ik er geen behoefte aan heb om populair te zijn.
Heb ik nog nooit aan gedaan vroeger op school deed ik ook wat ik zelf wilde en niet wat de grote groep om me heen wilde, ik stond erom bekend dat ik vrij saai was, deed niet mee aan de mode wilde niet roken en dronk ook geen alcohol, dus ze vonden mij ongezellig.

Maar had toch wel een enkele vriendin. Maar ik ging echt geen moeite doen om populair te zijn en daar doe ik nu nog geen moeite voor.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Marion.

gonnie schreef:Maar had toch wel een enkele vriendin.
Maar PdB heeft héél veel vriendinnen :pffff: :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:
Marion. schreef:

Hahahahaha.

gedaan !

Stel je nou eens niet zo aan zeg :roll: Je bent nu alleen maar Marion's uitspraak aan het bevestigen. Overigens heb je ook 4 pagina's inhoudelijke antwoorden waar je ook alleen maar negatief op reageert. Wat wil je dan bereiken? :19:
Pakdebal

Marion. schreef:

hoe bestaat het dat jullie de ENIGE 2 zijn, die ALLE topics verzieken

vooral die van mij

daarom schrijf ik " get a life " .
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb nooit beweerd dat die van mij altijd luisteren geloof ik, dus niet iedereen over 1 kam scheren :neenee:

Ze luisteren MEESTAL heel erg goed en soms hebben ze proppen in hun oren en roep ik 2 of 3 keer of 10 keer :F:
3 honden luisteren overigens TOT NU TOE echt altijd en overal.

Overigens loop ik enkel en alleen op het strand of in het bos, verder nooit ergens anders zoals parken bv.
Laatst gewijzigd door Angelique. op 06 jul 2013 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Pakdebal schreef:
Marion. schreef:

vooral die van mij

Weet je. Ik werk gewoon 40+ uur in de week. Ik hou mijn huis schoon. Ik zorg voor mijn honden. Minstens om het weekend ben ik wel een dag kwijt omdat ik sociale verplichtingen heb.
Ik heb een life hoor. Meer dan me lief is.
gonnie
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Marion. schreef:

vooral die van mij

Nou, volgens mij geef ik gewoon overal antwoord op, jij doet dat niet als er vragen aan je gesteld worden.

Maar je doet verder je best maar. Ik verziek niks ben het alleen niet steeds met je eens.
Je begint in dit topic ook al met de aanname dat mensen wel zullen liegen als ze zeggen dat hun honden wel luisteren als ze moeten komen tijdens het spelen met andere honden.

Dan krijg je antwoord dat de meeste honden goed luisteren en komen ook al spelen ze met andere honden en dan zeg je nogmaals dat je daar niks van gelooft.
Dus gewoon met je redeneren heeft niet zo heel veel zin, als je toch steeds van het slechtste van de mens uitgaat.
Laatst gewijzigd door gonnie op 06 jul 2013 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Hahaha PDB is ook echt niet verandert.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Maeve schreef: Stel je nou eens niet zo aan zeg :roll: Je bent nu alleen maar Marion's uitspraak aan het bevestigen. Overigens heb je ook 4 pagina's inhoudelijke antwoorden waar je ook alleen maar negatief op reageert. Wat wil je dan bereiken? :19:
Hetzelfde als wat ze met al haar topics wil bereiken: dat we beamen wat ze zegt en het allemaal met haar mening eens zijn. Ben je dat niet dan ben je "persoonlijk bezig" ben je flauw, negatief enz. Dan wordt er op het rode uitroeptekentje gedrukt. Volgens mij is ze zich niet bewust van haar eigen rol in het geheel en heeft ze alleen het slachtofferige gevoel dat niemand ooit "leuk" doet maar dat altijd haar topics verpest worden.

PdB. Ik spreek dus over jou. Niet tegen jou. Onbeleefd van me, geef ik meteen toe. Ik heb echter genoeg pogingen gedaan om je uit te leggen wat ik bedoel. Echter, op inhoudelijke reacties die jij als negatief ziet reageer je niet of met een hoop blabla waaruit blijkt dat je niet goed leest.
Maar uiteraard is er ook voor deze reactie een uitroepteken. Staat meen ik rechtsonder, je weet het vast te vinden.

OT
Mika komt op z'n eigen tempo. Dat doet ie sinds ie echt oud is en hij vindt dat dat bepaalde privileges verdiend :wink: mijn eigen schuld want hij komt er mee weg en als het echt nodig is dan merkt hij dat en komt wel direct.

Taran is vreselijk :F: die komt niet, kan ik niet terugroepen in spel en jaagt achter reeën aan. Dus die alleen maar los op plekken waar het kan en dan wordt hij regelmatig teruggeroepen zonder dat er afleiding is. Dat gaat goed. Maar ja, hij is 10 maanden en zit dus in zijn leer/puberfase.

Edit, stomme autocorrectie :blauwoog:
Laatst gewijzigd door flamme op 06 jul 2013 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

gonnie schreef:Dus gewoon met je redeneren heeft niet zo heel veel zin, als je toch steeds van het slechtste van de mens uitgaat.
Er valt niet eens met haar te redeneren.

Zoals zij het ziet, met haar enorm beperkte blik, zo is het.
Pakdebal

gonnie schreef:
Nou, volgens mij geef ik gewoon overal antwoord op, jij doet dat niet als er vragen aan je gesteld worden.

.
dan kan je het beste niet meer reageren op de opmerkingen van Marion , die altijd tegen mij zijn !

de verziekers moeten hier ook eens gewoon genegeerd worden, maar dat wordt maar niet gedaan

jullie reageren nog te veel op elkaar , en hup, dan is de topic weer verziekt !

.
gonnie
Zeer actief

Zie je weer negatief, dit topic is helemaal niet verziekt.

Je neemt alles veel te persoonlijk, heb ook weleens harde reacties gehad hoor, nou lig ik echt niet wakker van en heb ook nog nooit op het uitroeptekentje gedrukt, tenminste niet bewust, zit vaak op mijn iPad en dan heb ik hem aan de zijkanten vast soms kom ik dan per ongeluk met mijn vinger op het uitroeptekentje de eerste keer schrok ik me een ongeluk maar zag dat je dan gelukkig nog iets moest invullen, dus niks aan de hand.

Maar echt lees alle reacties nou gewoon eens terug en kijk dan eens naar je eigen reacties.
Ik zou zeggen steek je hand eens in eigen boezem.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Tara schreef:Misschien heel schokkend voor je, maar mijn honden komen inderdaad gewoon bij me als ik ze roep.
Echt, zulke honden bestaan.
En dat kan ik van jouw honden zeker beamen :). Op Kayla na gaat het hier nu ook als een speer. Als ze andere honden, mensen of iets tegenkomen komen Azul en Gill tegenwoordig al uit zichzelf terugrennen.
Het is denk ik ook een kwestie van hoe hoog mensen de lat voor zichzelf leggen en op welk moment je kunt beginnen met je hond dat duidelijk te maken. Van pup af aan heb je zeker een voorsprong.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”