zonder die punten, moest er nog bij, ik vind dit waardeloos lezenbouvierpoedel schreef:Schatje ik heb geleerd dat je niet altijd de grootste kunt hebben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
als het 1 dag mooi is , krijg je dit
Moderator: moderatorteam
Re: als het 1 dag mooi is , krijg je dit
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Even uitprinten, lamineren en op je autoruit plakken.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
goed idee, maar ik zou een foto van uitpuilende ogen van een overleden gestikte hond er in zetten , ipv zo'n lief hondjemarian* schreef:Even uitprinten, lamineren en op je autoruit plakken.
net als de sigaretten pakjes met die foto's
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
En jij denkt dat iedereen ingliesch kan lezen.marian* schreef:Even uitprinten, lamineren en op je autoruit plakken.

Denken ze van hé leuk een ovengerechtje met hond.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik scroll dr ook overheen met punten hoor....duurt alleen iets langer.....Pakdebal schreef:over mijn bericht wordt zo overheen gescrold , zo klein is die, zonder puntenPakdebal schreef:heb ik het niet hier gelezen , dat men een sticker voor de auto campagne was gestart ?bouvierpoedel schreef:Nou als je zo begaan bent ,ga een landelijke actie of desnoods wereldwijd starten dan.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Het mysterie van de puntjes is opgelost! Ik scroll nooit over een bericht heen hoor, wat een gek idee dat je dat denkt, PdB! En maak dan een onderschrift, je hebt alleen een foto nodig van 300 bij 400 pixels ongeveer. Die zet je op tinypic.com, dan krijg je een img code en die vul je in bij je onderschrift.
Maar het idee wat je hebt, dat mensen over je bericht heen scrollen als je geen punten zet, klopt in mijn ogen niet. Ik denk dat wel meer mensen dat vinden eigenlijk. Je leest toch gewoon langzaamaan naar beneden de reacties. Soms scroll ik er eentje door omdat het te lang is (goh, doe ik zelf nooit, hahaha, lange reacties schrijven) maar ik weet zeker dat ik er nooit eentje mis omdat ie te kort is hoor. Blondie heeft ook geen onderschrift en haar reacties zijn ook prima te volgen hoor.
Maar het idee wat je hebt, dat mensen over je bericht heen scrollen als je geen punten zet, klopt in mijn ogen niet. Ik denk dat wel meer mensen dat vinden eigenlijk. Je leest toch gewoon langzaamaan naar beneden de reacties. Soms scroll ik er eentje door omdat het te lang is (goh, doe ik zelf nooit, hahaha, lange reacties schrijven) maar ik weet zeker dat ik er nooit eentje mis omdat ie te kort is hoor. Blondie heeft ook geen onderschrift en haar reacties zijn ook prima te volgen hoor.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
De mallerd maakt wel overal een punt van .Tara schreef:Gekkie!Pakdebal schreef:kitty schreef:Inderdaad, die punt besluit eigenlijk dat ik niet wil reageren. In ieder gesprek (zo ook virtueel) zal PUNT er voor zorgen dat ik gelijk de neiging heb een gesprek af te breken.
Wat is de reden dat je achter iedere reactie die je geeft een punt zet?
voor de zoveelste keer , jullie moeten eens wat lezen op dit forum .![]()
ik heb GEEN foto , dus heb ik minder plaats om een reactie kwijt te raken
als ik dat niet doe , komt alles te dicht op elkaar
je kan geen ruimte krijgen hier door een spatie , nu wel snappen , ja ?
.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Fizgig
- Zeer actief
Ik heb een paar onderschriften voor je gemaakt, als je ze wil, PdB. Je hoeft dan alleen mijn reactie te citeren en de img code over te nemen van het plaatje wat je wil hebben en in je onderschrift te plakken in je profiel. Ik heb ze op tinypic gezet:

Voilà, hoef je ook geen puntjes meer te zetten.

Fizgig schreef:Ik heb een paar onderschriften voor je gemaakt, als je ze wil, PdB. Je hoeft dan alleen mijn reactie te citeren en de img code over te nemen van het plaatje wat je wil hebben en in je onderschrift te plakken in je profiel. Ik heb ze op tinypic gezet:
dank je, maar ik heb er al 1 , heel actueel , ik ga zomaar steeds wat neerzetten van mijn foto collectie
- Fizgig
- Zeer actief
Okee, ik vind de mijne persoonlijk leuker, maar je hebt er iig eentje! Dit is zeker een bord van Wimbledon, gok ik?
ja, echt Engels , alles geregeldFizgig schreef:Okee, ik vind de mijne persoonlijk leuker, maar je hebt er iig eentje! Dit is zeker een bord van Wimbledon, gok ik?

ik doe ze liever , die ik zelf gemaakt heb
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb op FB en hier al diverse waarschuwingsbiljetten voorbij zien komen, dus even wat meer kijken om je heen...Pakdebal schreef:heb ik het niet hier gelezen , dat men een sticker voor de auto campagne was gestart ?bouvierpoedel schreef:Nou als je zo begaan bent ,ga een landelijke actie of desnoods wereldwijd starten dan.
Maar goed, nee ik ga geen sticker op mijn auto plakken als die er zou zijn. Diegenen die het moeten weten interesseren het toch niet en mijn auto is aangepast daar kunnen ze uitstekend in verblijven ook bij warm weer.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
zoiets als op facebook;"ignore if you don't care"?Pakdebal schreef:bouvierpoedel schreef:
Jammer en sneu voor de hond ,maar ken het beest niet en kan er niet zo mee zitten.
jammer voor een hondenforum, ik dacht dat ze meer gevoel voor honden hadden ..![]()
![]()
.
Ik had hetzelfde als safari.
Met het media markt gedoe had ik het wel weer gehad. Wie ben jij om te bepalen wat voor iemand veel geld is zeg.
Wat betrefd honden in de auto laten. Ja onnadenkend en stom. In sommige gevallen misschien zelfs wel pure onverschilligheid.
Zo heb ik vandaag ook een mw. aangesproken (op een nette manier hoor) die aan het fietsen was met haar hond. Ze stopte toevallig vlak bij me en ik aaide de hond die ongeveer tegen me omviel met de woorden:"ben je zo moe jongen, ja het is ook warm om te rennen he". Dat bood opening voor gesprek en toen heb ik haar uitgelegd dat fietsen met dit weer misschien niet handig is.
Stomme is, de mw. had het advies van de dierenarts gekregen om te fietsen met de hond vanwege een heupaandoening. De mw. had dit wat te letterlijk genomen en fietste daarom dus rond op het heetst van de dag. Het is dus niet altijd kwaadwillendheid.
flamme schreef:Wat betrefd honden in de auto laten. Ja onnadenkend en stom. In sommige gevallen misschien zelfs wel pure onverschilligheid.
Zo heb ik vandaag ook een mw. aangesproken (op een nette manier hoor) die aan het fietsen was met haar hond. Ze stopte toevallig vlak bij me en ik aaide de hond die ongeveer tegen me omviel met de woorden:"ben je zo moe jongen, ja het is ook warm om te rennen he". Dat bood opening voor gesprek en toen heb ik haar uitgelegd dat fietsen met dit weer misschien niet handig is.
Stomme is, de mw. had het advies van de dierenarts gekregen om te fietsen met de hond vanwege een heupaandoening. De mw. had dit wat te letterlijk genomen en fietste daarom dus rond op het heetst van de dag. Het is dus niet altijd kwaadwillendheid.
kan mij niet voorstellen, dat die dierenarts dat gezegd zou hebben .

zo ken ik ook iemand , die bij warm weer alsmaar gaat fietsen met haar hond , omdat ZIJ het leuk vindt
ik
heb het haar al diverse keren gezegd , maar ze luistert gewoon niet

heeft ze het nu wel begrepen, toen je het haar uitlegde ?
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 07 jul 2013 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies flamme....
en je kunt het idd. aan de hond aflezen tenminste dat moet je kunnen vind ik.
Ik ben vandaag ook gewoon gaan fietsen, wel aangepast (andere en kortere route waar we in het midden en aan het eind langs zwemwater komen). Maar ik hou de honden nauwlettend in de gaten en ze zijn het gewend inspanning te leveren met warm weer.
en je kunt het idd. aan de hond aflezen tenminste dat moet je kunnen vind ik.
Ik ben vandaag ook gewoon gaan fietsen, wel aangepast (andere en kortere route waar we in het midden en aan het eind langs zwemwater komen). Maar ik hou de honden nauwlettend in de gaten en ze zijn het gewend inspanning te leveren met warm weer.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
draven naast de fiets is vaak goed voor een hond met hd aangezien het een rechtlijnige beweging is.Pakdebal schreef:flamme schreef:Wat betrefd honden in de auto laten. Ja onnadenkend en stom. In sommige gevallen misschien zelfs wel pure onverschilligheid.
kan mij niet voorstellen, dat die dierenarts dat gezegd zou hebben .mijn hond had ook HD , maar fietsen was uit den boze
zo ken ik ook iemand , die bij warm weer alsmaar gaat fietsen met haar hond , omdat ZIJ het leuk vindt
ik
heb het haar al diverse keren gezegd , maar ze luistert gewoon niet![]()

malinois schreef: draven naast de fiets is vaak goed voor een hond met hd aangezien het een rechtlijnige beweging is.
HD is geen pretje , ze hebben er echt pijn aan , mensen krijgen dan een kunstheup en lopen met een kruk als ze het hebben
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Sommige honden ja, veel honden niet. Ik ken ook honden waar je totaal niets aan zag niets aan merkte en die alles konden die amper heupkoppen hadden maar wel enorm gespierd waren en die spieren vingen het dus prima op.Pakdebal schreef:malinois schreef: draven naast de fiets is vaak goed voor een hond met hd aangezien het een rechtlijnige beweging is.
HD is geen pretje , ze hebben er echt pijn aan , mensen krijgen dan een kunstheup en lopen met een kruk als ze het hebben
En ja ik ken ze helaas ook die begonnen te piepen als ze moesten gaan opstaan als jonge hond... Maar de eerder genoemden die er geen last van hadden waren toch in de meerderheid gelukkig.
Jonge honden kun je trouwens opereren dus er kan wel iets aan gedaan worden.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Alleen als HD klachten geeft krijgen mensen een kunstheup. Er zijn n.l. ook genoeg mensen die op de foto duidelijk slechte heupen hebben, maar daar geen last van hebben.Pakdebal schreef:malinois schreef: draven naast de fiets is vaak goed voor een hond met hd aangezien het een rechtlijnige beweging is.
Jari had volgens de foto's hele slechte heupen (D2/E1). Maar hij heeft daar echt nooit last van gehad. Liep ook heerlijk naast de fiets. Vond hij geweldig.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
zolang je het niet overdrijft, je fietstijd en -snelheid aan de hond aanpast en kijkt naar je hond en naar wat die aankan, kun je prima fietsen met een hond met hd.
en dat was wel advies van een da, eentje met bijzonder veel verstand van werkhonden en hun bewegingsapparaat nog wel.
en dat was wel advies van een da, eentje met bijzonder veel verstand van werkhonden en hun bewegingsapparaat nog wel.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Ierse Setter
De mevrouw begreep het wel.Pakdebal schreef:flamme schreef:Wat betrefd honden in de auto laten. Ja onnadenkend en stom. In sommige gevallen misschien zelfs wel pure onverschilligheid.
kan mij niet voorstellen, dat die dierenarts dat gezegd zou hebben .want mijn hond had ook HD , maar fietsen was uit den boze
ik
heb het haar al diverse keren gezegd , maar ze luistert gewoon niet![]()
De DA had haar overigens een prima advies gegeven. Ten eerste was het geen HD

Fietsen is lang niet altijd uit den boze voor honden die HD hebben.
De. mw. had alleen niet aan de temperatuur gedacht en was juist heel fanatiek met het herstel van haar hond bezig.
Ik denk dat je met een omweg en wat extra uitleg meer bereikt dan met een belerende betweterige toon overigens. Dus die heb ik ook vermeden.
-
- Zeer actief
Ierse Setter
renee-uk schreef:zolang je het niet overdrijft, je fietstijd en -snelheid aan de hond aanpast en kijkt naar je hond en naar wat die aankan, kun je prima fietsen met een hond met hd.
Datzelfde advies heb ik gehad met Flamme met haar zware ED en artrose graad 3. Fietsen ging prima tot bijna op het einde. De gewone wandelingen waren meer belastend omdat ze daarbij zelf andere bewegingen maakte en zich voorbij liep.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Het is heel erg voor die hond, maar ik kan er niet wakker van liggen. Als ik het leed van de hele wereld op mijn schouders moet nemen heb ik zelf geen leven meer.
Maar het zal nog wel vaker voorkomen, mensen zitten soms met hun gedachten ergens anders, hebben misschien zorgen of hebben een familielid waar het slecht mee gaat of wat dan ook dan ben je met je gedachten weleens ergens anders.
Als mensen hun eigen kinderen al in een auto vergeten ze ook hun hond weleens.
En voor mij is 500 euro toch wel heel veel geld, maar ik geef rustig 800 euro uit aan een iPad.
Daar spaar ik wel hard voor.
Maar het zal nog wel vaker voorkomen, mensen zitten soms met hun gedachten ergens anders, hebben misschien zorgen of hebben een familielid waar het slecht mee gaat of wat dan ook dan ben je met je gedachten weleens ergens anders.
Als mensen hun eigen kinderen al in een auto vergeten ze ook hun hond weleens.
En voor mij is 500 euro toch wel heel veel geld, maar ik geef rustig 800 euro uit aan een iPad.
Daar spaar ik wel hard voor.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie schreef:Maar het zal nog wel vaker voorkomen, mensen zitten soms met hun gedachten ergens anders, hebben misschien zorgen of hebben een familielid waar het slecht mee gaat of wat dan ook dan ben je met je gedachten weleens ergens anders.
.
hoezo met hun gedachten ergens anders ?.

het was bij een outlet store , ja, de gedachten aan het winkelen ,
-
- Zeer actief
Onderweg naar iets toe kan je heel erg in gedachten zijn. Ik ben ook weleens haast door een fiets overreden samen met mijn honden doordat ik in gedachten was, en heb ook weleens dat ik overgestoken ben en later bedacht dat ik geeneens gekeken had of het wel veilig was.
Soms overmannen de problemen je en ook al ga je dan winkelen of wat dan ook dan ben je toch even de wereld om je heen kwijt.
Soms overmannen de problemen je en ook al ga je dan winkelen of wat dan ook dan ben je toch even de wereld om je heen kwijt.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Al zal ik nooit de honden in de auto laten en mijn kinderen ook niet. Heb dat nog nooit gedaan, maar mijn honden kan je ook niet vergeten want die gaan zo tekeer als we stilstaan dat horen en zien je vergaat.
Mijn man zou ze geeneens in de auto willen laten want dan is hij bang dat ze zijn auto slopen.
Maar mijn kinderen heb ik ook nooit in de auto laten zitten, maar ik denk dat mensen die gewend zijn om de kinderen een paar minuten in de auto te laten wel de tijd kunnen vergeten.
Kijk ik snap het ook niet hoor, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren.
Mijn man zou ze geeneens in de auto willen laten want dan is hij bang dat ze zijn auto slopen.
Maar mijn kinderen heb ik ook nooit in de auto laten zitten, maar ik denk dat mensen die gewend zijn om de kinderen een paar minuten in de auto te laten wel de tijd kunnen vergeten.
Kijk ik snap het ook niet hoor, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren.
Groetjes Gonnie.
- Fizgig
- Zeer actief
Wij hebben een airco in de auto tegenwoordig, dat scheelt wel een boel. Maar de motor moet wel blijven draaien ervoor dus met dit weer kunnen ze ook niet in de auto blijven zitten. We laten ze wel eens in de auto zitten, of eentje gaat de supermarkt in en de ander blijft bij de honden, maar niet boven de 15 graden. Dan loopt de temperatuur snel op in de auto in de zon. En we houden de ramen dan gewoon halfopen, dan pikken ze mijn pluchen dobbelstenen maar, haha.
Maar wij zijn altijd erg snel, nooit langer dan tien minuten weg. Die hond zat er al uren. Ik denk dus echt dat iemand hem vergeten was, arm beest. Het vervelende met het warme weer vind ik dat je sneller je hoofd verliest en van alles vergeet, heb ik wel tenminste. Met kouder weer is alles rustiger, vind ik. Gisteren vergat ik een electrische kookplaat uit te zetten, is niks voor mij. Maar ik was gewoon groggy van de warmte. Mijn hersenen doen het niet zo goed met warm weer, haha.
Maar wij zijn altijd erg snel, nooit langer dan tien minuten weg. Die hond zat er al uren. Ik denk dus echt dat iemand hem vergeten was, arm beest. Het vervelende met het warme weer vind ik dat je sneller je hoofd verliest en van alles vergeet, heb ik wel tenminste. Met kouder weer is alles rustiger, vind ik. Gisteren vergat ik een electrische kookplaat uit te zetten, is niks voor mij. Maar ik was gewoon groggy van de warmte. Mijn hersenen doen het niet zo goed met warm weer, haha.
-
- Zeer actief
Hahahahaha, dat had ik vrijdagochtend ook, ik had eieren gebakken voor op brood Was toch echt in de veronderstelling dat ik hem uit had gezet, gelukkig had ik hem wel op 1 gezet. Ik was naar CSI aan het kijken (had ik opgenomen) en rook wel wat dacht dat de buren iets aan het bakken waren, ik had de pan wel op de plaat laten staan maar had er wel water in gedaan.
Ging thee halen en toen zag ik ineens dat het blauwe lampje nog brandde, en zag dat het water opgekookt was. Gelukkig was de pan nog heel.
En echt dat is me nog nooit overkomen dat ik dat vergat, of ben dement aan het worden.
Ging thee halen en toen zag ik ineens dat het blauwe lampje nog brandde, en zag dat het water opgekookt was. Gelukkig was de pan nog heel.
En echt dat is me nog nooit overkomen dat ik dat vergat, of ben dement aan het worden.
Groetjes Gonnie.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik dan weer niet snap is dat mensen kilometers rijden met een hond achter het raam van de hatchback. Zag gisteren nog een Jack die - vergeefs - zijn stinkende best deed om uit zo'n bloedhete oven te ontsnappen.
Bestuurder begreep niet waarom die hond zo onrustig aan het springen was

-
- Zeer actief
Badu schreef:Wat ik dan weer niet snap is dat mensen kilometers rijden met een hond achter het raam van de hatchback. Zag gisteren nog een Jack die - vergeefs - zijn stinkende best deed om uit zo'n bloedhete oven te ontsnappen.
Kan natuurlijk ook dat die bestuurder wel de airco aan had en die hond gewoon altijd zo druk is in de auto.
Groetjes Gonnie.