Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo trots!

Moderator: moderatorteam

Safari

Zo trots!

Ongelezen bericht door Safari »

Gisteren het diploma van Sliert gekregen voor de basiscursus en wat ben ik trots! Geen cijfers maar wel het volgende.

Karakter:
Sliert is een fantastisch leuke, stoere :pffff: en zeer sociale hond. Hij is vriendelijk tegen mensen en prima met andere honden. Hij leert graag en vindt het ook geweldig om met je te trainen. Sliert heeft geen greintje agressie in zich en gedraagt zich ook nooit dominant. Hij wil heel graag voor je 'werken' en is al zeer gehoorzaam. Een fantastische hond met een fijn karakter. Wel nog een tikje onzeker soms maar hij is enorm vooruit gegaan in de afgelopen maanden!!!

Training:
De training ging heel goed! Sliert kan heel netjes volgen en ook nog eens met een ontspannen lijn. Hier kon je goed zien dat je al ervaring hebt met honden opvoeden.
Daarbij is hij ook nog eens enorm 'baasgericht'wat natuurlijk een groot voordeel is bij de training!
Hij had in een sneltreinvaart alle oefeningen onder de knie en kon ze ook nagenoeg foutloos uitvoeren.
Sliert is dan ook met een bovengemiddeld niveau geslaagd voor het examen.

Relatie baas/hond:
Jullie hebben een prima relatie. Jij bent consequent en heel duidelijk zodat Sliert prima weet waar hij aan toe is.
Daardoor heeft hij ook al heel wat meer zelfvertrouwen gekregen, wat alleen maar heel fijn is voor hem!
Heerlijk als mensen een 'tweedehands hond' weer een fijne toekomst geven!!! Prima gedaan Ellen, klasse!!

Alle uitroeptekens heb ik ook maar gewoon overgenomen, die heb ik er niet bij verzonnen maar trots ben ik wel. :cheer:
JBK

Re: Zo trots!

Ongelezen bericht door JBK »

En terecht! Zowel op jezelf als op Sliert! :E:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

zo! steek die maar in je zak! goed zeg!
Afbeelding
Safari

Ik heb net een mail naar de KC verzonden waarin ik vraag om meer info. :oeps: Noit gedacht dat ik hierna nog iets zou willen doen maar we hebben er beide zoveel lol in. Sliert begint al te piepen als hij alleen mee mag, zo leuk vind hij het! Ik weet alleen nog niet goed wat? Ik ben eigenlijk helemaal niet bekend met wat er verder nog kan. Hij verbaast mij nl iedere keer met dingen. Zo moest hij tijdens de spel avond een knuffel apporteren en ik stond al te lachen omdat hij echt zo'n ding niet terug brengt.
Stond ik mooi voor paal toen hij dat wel deed en nog heel snel ook. :denken:
Doggydance zie ik mezelf echt niet doen. Behendigheid weet ik eigenlijk niet of dat gaat lukken met zijn slechte zicht en verder weet ik het eigenlijk niet.
Nog een gehoorzaamheids training zie ik eigenlijk niet zo zitten.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Nou daar mag je met recht trots op zijn !
Wat heerlijk om te lezen. :ok:
Safari

Ik heb contact gehad met KC Pampus en om iets sportiefs te gaan doen met Sliert moeten we eerst gehoorzame hond 1 doen. Als ik lees wat dat inhoud krijg ik het helemaal op mijn heupen. Of ik mijn hond normaal een pil kan geven. :denken: is een oefening op het examen.
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Simone88 »

Flyball dan?
Safari

Simone88 schreef:Flyball dan?
Ja zoiets wil ik maar dan moet ik eerst die GH1 doen. Als ik de lijst zie die hij moet gaan doen oa oefeningen in de auto en pillen slikken dan heb ik al gegeten en gedronken. :hmmm:
Hij hoeft niet alleen in de auto te blijven, ik heb niet eens een rijbewijs en hij gaat verder alleen mee met de auto als we naar bos of park gaan.
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

goed bezig
Afbeelding
Katja-Jessie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door Katja-Jessie »

Je kunt gewoon aangeven bij Kc dat je al ergens een cursus hebt gevolgd op dat niveau. waarschijnlijk wordt het niveau dan even getest, en als dat goed genoeg is mag je meedoen aan de sportdisciplines. Tenminste dat was eerder zo. Misschien is Funny O een leuke sport voor jullie.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
Tarzan&Happy
Zeer actief
Mijn ras(sen): chiwawa's

Ongelezen bericht door Tarzan&Happy »

Mag je zeker trots op zijn :cheer:
veel groetjes inge
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat supergoed van jullie safari, daar mag je met recht ontzettend trots op zijn :cheer: :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Safari

Katja-Jessie schreef:Je kunt gewoon aangeven bij Kc dat je al ergens een cursus hebt gevolgd op dat niveau. waarschijnlijk wordt het niveau dan even getest, en als dat goed genoeg is mag je meedoen aan de sportdisciplines. Tenminste dat was eerder zo. Misschien is Funny O een leuke sport voor jullie.
:cheer: hier moest ik even op googelen maar dat klinkt leuk. :cheer:
Heb alleen contact gehad met de dame van de administratie en volgens haar moest eerst GH1 gedaan.
Ik kom wel een keer aanwaaien. :wink:
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Gefeliciteerd met het diploma. En ga anders gewoon eens kijken bij een gh-training misschien vind je het hartstikke leuk. En anders bij een andere vereniging, waar misschien weer een ander soort cursus is die gevraagd wordt voor de behendigheid.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”