Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat Waar Waarom?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
- Aantal honden: 1
Re: Wat Waar Waarom?
Ikzelf ben gebeten door:
- een middelmaat kruising, de hond van een vriendinnetje (basisschool tijd) mijn vriendinnetje verstopte zich en dan moest ik zijn halsband afdoen....
- westie, zo vaak om niks, als we op het strand zaten en hij een hond zag en ik zat in de weg dan was het hap.
Macy is gebeten door:
Een amerikaanse stafford, uit het niets we waren aan het wandelen in het bos, sloegen de hoek om en opeens was daar in een flits die hond (liep los), Macy had gaatjes in haar hals en oor, maar ik denk door haar dikke vacht geen hele ernstige beschadigingen.
- een middelmaat kruising, de hond van een vriendinnetje (basisschool tijd) mijn vriendinnetje verstopte zich en dan moest ik zijn halsband afdoen....
- westie, zo vaak om niks, als we op het strand zaten en hij een hond zag en ik zat in de weg dan was het hap.
Macy is gebeten door:
Een amerikaanse stafford, uit het niets we waren aan het wandelen in het bos, sloegen de hoek om en opeens was daar in een flits die hond (liep los), Macy had gaatjes in haar hals en oor, maar ik denk door haar dikke vacht geen hele ernstige beschadigingen.

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik ben zelf een maand geleden gebeten door een australian shepherd reu die bovenop Alfy (intacte reu, kruising) wilde klappen. Kon de honden uit elkaar houden maar toen de aus in kwestie Alfy niet meer kon krijgen, heeft hij mij uit pure frustratie in mijn been gebeten. Gevolg: 4 gaten (die nog wel een beetje zichtbaar zijn).
Lara (teefje, kruising met mishandeling in verleden), onze vorige hond, pakte nooit andere honden maar in huis bij bezoek moest ze een muilkorf om, want kuiten van bezoekers waren standaard niet veilig. Heeft denk ik 3 of 4x iemand gebeten, nooit verder als een schaafwondje of schram gelukkig. 1x een meisje gebeten wat haar perse wilde aaien en dit ook deed ondanks verschillende waarschuwingen en weglopen van onze kant
Pia is op het strand een keer gegrepen door een Newfoundland reu, gaatje in haar rug gelukkig niet ernstig. Ze liep richting de zee toen die reu van de zijkant op haar dook. Gelukkig liet hij vlug los want we waren er anders nooit op tijd bij geweest.
Lara (teefje, kruising met mishandeling in verleden), onze vorige hond, pakte nooit andere honden maar in huis bij bezoek moest ze een muilkorf om, want kuiten van bezoekers waren standaard niet veilig. Heeft denk ik 3 of 4x iemand gebeten, nooit verder als een schaafwondje of schram gelukkig. 1x een meisje gebeten wat haar perse wilde aaien en dit ook deed ondanks verschillende waarschuwingen en weglopen van onze kant
Pia is op het strand een keer gegrepen door een Newfoundland reu, gaatje in haar rug gelukkig niet ernstig. Ze liep richting de zee toen die reu van de zijkant op haar dook. Gelukkig liet hij vlug los want we waren er anders nooit op tijd bij geweest.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
Een keer een knokpartij met Jaymz en een andere NF reu. Die andere reu was reu-agressief en Jaymz liep te dichtbij. Heb ze snel uit elkaar kunnen halen, dus geen schade gelukkig. Was mijn fout, had het niet in de gaten en Jaymz liep natuurlijk ook wat te patsen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik ben als kind gebeten door de Mechelse Herder van ons. Waakhond pur sang.. net uit het asiel.
Papa met de paarden bezig, ik was al klein meisje gewaarschuwd de hond níet door de tralies te aaien.
Was achter papa aan het schommelen, maar wilde graag met de hond spelen.
Wat deed ik... ik liet stiekem de hond los (want mocht niet door de tralies aaien)
Toen ik met mijn klompjes per ongeluk op zijn poot ging staat hapte die vol in mijn arm.
Stond toen een heel gebit in.
Eigen schuld, dikke bult.
Verder nooit iets gebeurd.
Papa met de paarden bezig, ik was al klein meisje gewaarschuwd de hond níet door de tralies te aaien.
Was achter papa aan het schommelen, maar wilde graag met de hond spelen.
Wat deed ik... ik liet stiekem de hond los (want mocht niet door de tralies aaien)
Toen ik met mijn klompjes per ongeluk op zijn poot ging staat hapte die vol in mijn arm.
Stond toen een heel gebit in.
Eigen schuld, dikke bult.
Verder nooit iets gebeurd.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik kan mij niet herinneren ooit gebeten te zijn.
Ik ben vroeger wel eens een paar uur gegijzeld door een rottweiler.
Felix is twee keer gegrepen met gaatjes. 1x door een uitvallende mechelaar, maar dat was 100% de schuld van de eigenaar.
En een keer door een flatcoat vanwege gefundenes fressen (letterlijk
). Dat was gewoon een ruzietje.
Ik ben vroeger wel eens een paar uur gegijzeld door een rottweiler.
Felix is twee keer gegrepen met gaatjes. 1x door een uitvallende mechelaar, maar dat was 100% de schuld van de eigenaar.
En een keer door een flatcoat vanwege gefundenes fressen (letterlijk

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zelf drie keer gebeten. Beide keer niet echt diepe wonden trouwens. De eerste keer was een Ierse Terriër. Ik liep in de trein en het was erg druk. Op een van de zitplaatsen zat een man met Ierse Terriër op schoot, door de drukte liep ik te dichtbij volgens de Terriër en krijg ik een hap.
Tweede keer was een Toy Poedeltje in de trimsalon. Bij het nagels knippen werd hij aardig fel dus dat gebeurde gemuilkorfd. Toen hij gewassen moest worden vroeg ik m'n stagebegeleidster of dat met of zonder muilkorf moest en volgens haar kon dat wel zonder. Dus muilkorf af en hondje opgepakt om naar het bad te dragen en voor ik het wist hing hij al in m'n arm. Beetje foute inschatting dus
Derde keer was ook in de trimsalon, wel een ander stagebedrijf. Ik was een Drentse Patrijs wat aan het plukken en bijwerken terwijl stagebegeleidster een konijn aan het ontwollen was op de tafel naast de onze
Jachtinstinct van de Drent kwam naar boven en hij nam een sprong richting konijn. Toen ik hem opving en terug duwde greep hij naar m'n hand.
En mijn honden..pfoeh
Nilo was met een maand of 3 al de pineut. Ik stond op een hondenveldje met hem toen ineens een Border Collie het bos uit kwam rennen. Omstanders riepen al dat die hond niet met pups kon maar hij kwam direct op Nilo afgestormd en ik had geen tijd om in te grijpen, Nilo in z'n snuit gebeten wat gehecht moest worden. Dat had best indruk gemaakt bij hem waardoor hij kennelijk iets uitstraalde waardoor hij daarna meerdere keren de pineut is geweest. Een paar weken daarna bij een Anatolische Herder. Eigenaar kon hem niet houden dus had hem maar losgegooid waarna de hond woest op Nilo af rende
Uiteindelijk met wat schaafwondjes vanaf gekomen omdat hij was gevlucht en een krantenjongen hem had opgevangen.
En een tijd later was Nora de pineut. Een straat achter ons woont een man met kruising herder, een heel vervelende reu die altijd even moet treiteren bij Nilo. Toen die weer op ons af rende had ik Nilo losgelaten zodat hij de hond kon ontlopen. Hij rende de herder er inderdaad uit die zo gefrustreerd raakte dat hij naar mij en Nora (aangelijnd, toen 12 jaar) kwam en Nora maar greep. Toen ben ik overigens wel zo boos geworden op zowel hond als baas dat hij sindsdien braaf wordt aangelijnd zodra hij ons ziet.
Tweede keer was een Toy Poedeltje in de trimsalon. Bij het nagels knippen werd hij aardig fel dus dat gebeurde gemuilkorfd. Toen hij gewassen moest worden vroeg ik m'n stagebegeleidster of dat met of zonder muilkorf moest en volgens haar kon dat wel zonder. Dus muilkorf af en hondje opgepakt om naar het bad te dragen en voor ik het wist hing hij al in m'n arm. Beetje foute inschatting dus

Derde keer was ook in de trimsalon, wel een ander stagebedrijf. Ik was een Drentse Patrijs wat aan het plukken en bijwerken terwijl stagebegeleidster een konijn aan het ontwollen was op de tafel naast de onze

En mijn honden..pfoeh

En een tijd later was Nora de pineut. Een straat achter ons woont een man met kruising herder, een heel vervelende reu die altijd even moet treiteren bij Nilo. Toen die weer op ons af rende had ik Nilo losgelaten zodat hij de hond kon ontlopen. Hij rende de herder er inderdaad uit die zo gefrustreerd raakte dat hij naar mij en Nora (aangelijnd, toen 12 jaar) kwam en Nora maar greep. Toen ben ik overigens wel zo boos geworden op zowel hond als baas dat hij sindsdien braaf wordt aangelijnd zodra hij ons ziet.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik moest net zowel aan dit topic denken, als aan een van mijn favoriete bands.
We kwamen een husseltje tegen met suicidal tendencies
Krijsen en tekeer gaan tegen mijn 'valse heddûhs'!
Hing vól in de lijn. En ik maar hopen dat de lijn zou houden, want die van mij reageerden niet, maar ik denk dat dat anders was geworden als hij ze van dichtbij kwam vertellen wat hij van ze vond
Kolere, wat een idioot is dat
Elke keer weer als hij mijn honden ziet
Krijsen en tekeer gaan tegen mijn 'valse heddûhs'!

Hing vól in de lijn. En ik maar hopen dat de lijn zou houden, want die van mij reageerden niet, maar ik denk dat dat anders was geworden als hij ze van dichtbij kwam vertellen wat hij van ze vond

Kolere, wat een idioot is dat

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Luna is een keer gebeten door een, ik meen, RR. Die zat al aan de lijn wegens hondagressie en Luna ging buurten. We hadden haar toen net en ze luisterde nog niet zo goed. Ze had een klein wondje bij haar ooraanzet wat flink bloedde en ze was zich te pletter geschrokken. Maar niets ernstigs, ze is verder nooit gebeten. En ze luistert nu wel als ik zeg dat ze niet naar een andere (onbekende) hond mag
Zelf ben ik een keer gebeten door een poedelmixje die gegrepen was door een dobermann. De baas van dat hondje was nogal in paniek, dus ik kwam even kijken wat de schade was. Hondje had flink wat gaten en beet me van angst en pijn vol in mij hand toen ik in de buurt van zijn flank kwam. Ik was zelf ook geschrokken, want het zag er heel naar uit hoe dat hondje gegrepen werd, dus ik had helemaal niet in de gaten hoe hard hij me eigenlijk beet. Dat kwam pas toen ik wegging, ik had een diep gat tussen mijn wijs- en middelvinger wat bloedde als een rund en wat kleine gaatjes op mijn hand. Ik heb er flink last van gehad, kon mijn wijsvinger een week niet buigen.
Het hondje had wel een trauma en het heeft een paar weken geduurd voor hij weer naar buiten durfde en zijn baasjes hem weer mochten aaien in de buurt van de bijtplekken.

Zelf ben ik een keer gebeten door een poedelmixje die gegrepen was door een dobermann. De baas van dat hondje was nogal in paniek, dus ik kwam even kijken wat de schade was. Hondje had flink wat gaten en beet me van angst en pijn vol in mij hand toen ik in de buurt van zijn flank kwam. Ik was zelf ook geschrokken, want het zag er heel naar uit hoe dat hondje gegrepen werd, dus ik had helemaal niet in de gaten hoe hard hij me eigenlijk beet. Dat kwam pas toen ik wegging, ik had een diep gat tussen mijn wijs- en middelvinger wat bloedde als een rund en wat kleine gaatjes op mijn hand. Ik heb er flink last van gehad, kon mijn wijsvinger een week niet buigen.
Het hondje had wel een trauma en het heeft een paar weken geduurd voor hij weer naar buiten durfde en zijn baasjes hem weer mochten aaien in de buurt van de bijtplekken.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Er zijn een dalmatiër, boxer en dh op mijn honden geklapt maar die had ik er gelukkig snel af en geen schade.
Senghe hing een keer tussen de kaken van een kangal die plotseling in het donker op hem klapte.
Daar kon ik wel mee naar de da.
Zelf ben ik als kind in mijn bovenbeen gebeten door een dalmatiër toen ik langs zijn huis fietste.
Senghe hing een keer tussen de kaken van een kangal die plotseling in het donker op hem klapte.
Daar kon ik wel mee naar de da.
Zelf ben ik als kind in mijn bovenbeen gebeten door een dalmatiër toen ik langs zijn huis fietste.

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Ik ben een aantal keer gebeten/gesnapt in het asiel waar ik werkte, ikke gelukkig geen schade collega's wel van dezelfde honden.
Monky heeft me wat afgesnauwd, jarenlang en elke dag wel
Maar goed gebeten ben ik door Sara tijdens een gevecht met Amy, dwars door mijn pols ging ze en nu 4 jaar later heb ik daar nog steeds last van
ik wilde ze uit elkaar halen en Monky de schijter wil tussen mijn benen duiken waardoor ik viel en mijn pols precies in Sara der hoektand lande
Ook heeft Bolo tijdens een gevecht met Rio mij flink in mijn handen gebeten en heeft Rio mij flink in mijn vinger gebeten toen hij Monky wilde uitschakelen.
Mijn vingers, handen en armen zijn wat gehavend omdat ik die overal tussen steek als er ergens knokken uitbreekt
Monky heeft me wat afgesnauwd, jarenlang en elke dag wel

Maar goed gebeten ben ik door Sara tijdens een gevecht met Amy, dwars door mijn pols ging ze en nu 4 jaar later heb ik daar nog steeds last van

Ook heeft Bolo tijdens een gevecht met Rio mij flink in mijn handen gebeten en heeft Rio mij flink in mijn vinger gebeten toen hij Monky wilde uitschakelen.
Mijn vingers, handen en armen zijn wat gehavend omdat ik die overal tussen steek als er ergens knokken uitbreekt

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
de 1e keer dat ik werd gebeten was door een dobermann, 3 gaten in mijn hoofd. heel stom, ik zat op mijn knieen naast hem, borstelde zijn nek terwijl ik wist dat hij daar pijn had. gevalletje eigen schuld dikke bult. de 2e keer was een drentse patrijs die verwikkeld zat in zijn lijn. op het moment dat ik hem uit de knoop wilde halen zette hij zijn tanden in mijn arm. de 3e keer was een sharpei van 6 maanden oud die al enkele bijtincidenten op zijn naam had. ik ging naast de eigenaar zitten en de hond hing in mijn hand. met 9 maanden is de hond ingeslapen.
dan nog een paar keer door mijn eigen honden in het vuur van het spel door na te happen achter de bal of dummy aan.
van al mijn honden is alleen mijn 1e golden retriever ooit serieus gewond geraakt in een gevecht met mijn andere golden retriever, dit was om een stukje stokbrood. de andere honden af en toe een schrammetje op het oor.
ellen
dan nog een paar keer door mijn eigen honden in het vuur van het spel door na te happen achter de bal of dummy aan.
van al mijn honden is alleen mijn 1e golden retriever ooit serieus gewond geraakt in een gevecht met mijn andere golden retriever, dit was om een stukje stokbrood. de andere honden af en toe een schrammetje op het oor.
ellen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Hier woont ook zo'n JR, ouder baasje dat hem dan ook nog eens lange lijn geeft en staat te sussen.Miranda schreef:Ik moest net zowel aan dit topic denken, als aan een van mijn favoriete bands.
Krijsen en tekeer gaan tegen mijn 'valse heddûhs'!![]()
Hing vól in de lijn. En ik maar hopen dat de lijn zou houden, want die van mij reageerden niet, maar ik denk dat dat anders was geworden als hij ze van dichtbij kwam vertellen wat hij van ze vond![]()
Kolere, wat een idioot is dat![]()
Tot nu toe loopt de mijne er gewoon langs maar ik ben bang dat hij een keer een snauw zal geven en het dan gedaan heeft

-
- Zeer actief
Ik ben drie keer gebeten:jans&co schreef: Vertel hier door Wat je bent gebeten en waarom je bent gebeten, door wat je hond is gebeten en waarom die is gebeten of wat jouwn hond heeft misdaan.
Graag ook situatie erbij zodat we kunnen analyseren waarom het fout ging en graag ras erbij.
Wat ik ook graag zou willen weten of jullie weten of de aanvallende hond nog intakt was.
Eerste keer toen ik nog een kind was, mijn ouders hadden een kennis met 3 Yorkshire terriers op bezoek. Mijn vader liep tijdelijk met een wandelstok en ik vond het ook leuk om met die wandelstok door de woonkamer te lopen. Één van de drie (reu intact) was blijkbaar bang voor wandelstokken, en hap...in mijn achillespees. Puur angstbijten.
Tweede keer is denk ik 2 jaar geleden, tijdens behendigheid, het betrof een Schapedoes, teef, intact. Hele onzekere hond, naar honden en mensen. Absurd bezitterig naar de baas, de hond had een duidelijke voorkeur voor mannen. Zelfs de vrouw en de dochter des huises mocht niet naast de baas thuis op de bank zitten als de hond er zat. De vriend van de dochter mocht dat dan weer wel van de hond. Ook richting andere honden, zodra een andere hond iets te dichtbij kwam, uithalen, weg rennen en vervolgens op de schoot van de baas kruipen om vervolgens getroost te worden . De baas liet dit constant toe, want ze was toch zo onzeker.

Derde keer vorig jaar, gebeten in m'n kuit. Het was een kruising reu en gecastreerd (tja het leek een beetje op een mix tussen een kooiker en een tibetaanse spaniel). Ik was notabene pamfletten op aan het hangen om mensen op te roepen bezwaar te maken tegen het besluit van de Gemeente om een losloopgebied op te doeken. Ik kende het hondje, een buitenlandertje, angstbijter t.o.v honden (en achteraf ook t.o.v. mensen). Ik was het hondje al vaker tegenkomen tijdens de middag wandeling met Sam . De eerste keer vloog ie meteen op Sam af, uithalen richting Sam's achterkant dan snel maken dat hij weg kwam. Sam is snel klaar met dat soort types, effe een snauw, en wat lichaamstaal is voldoende om duidelijk te maken dat hij niet van dat soort flauwekul gediend is. De keren daarop vertoonde het hondje dat sneaky gedrag niet meer tegenover Sam, en bleef op een respectvolle afstand van Sam. De man die met het hondje (en drie andere hondjes) wandelde was niet de eigenaar, de eigenaresse begreep ik van de man, raakte altijd enigszins in paniek als haar hondje zo lelijk deed naar andere honden. Tja, ik denk dan verkeerde hond bij de verkeerde baas, type baasje dat het hondje op de website zo zielig vindt, en in plaats van de hond zelfvertrouwen te geven de angsten van de hond versterkt. De man vertelde dat het hondje hem ook al eens gebeten had, toen hij hem bij de eigenaresse ging ophalen, blijkbaar schrok de hond toen van een plotselinge beweging. Met veel geduld durfde het hondje op een gegeven moment een snoepje van mij aan te nemen, de keren daarna dat we het hondje tegen kwamen associeerde hij Sam met het snoepje wat hij van mij zou gaan krijgen en kwam lief een snoepje halen. Enfin, de situatie waar de beet plaats vond: ik was met de fiets (zonder Sam) aan het begin van het losloopgebied een pamflet aan een lantaarnpaal aan het bevestigen, achter mij stopte een auto gooit de auto deur open, 4 hondjes stormen uit de auto, en voor dat ik het in de gaten had hing die kruising in mijn kuit, en daarna meteen maken dat ie weg kwam. Ik stond dus met m'n rug naar hem toe en het ging zo ontzettend snel dat ik überhaupt geen tijd had om te reageren/anticiperen. Ik dacht dat de bijtwond wel mee viel, maar thuis zag ik dat het door de spijkerbroek heen was, de helft van mijn onderbeen blauw vier gaten met schaafwonden, ik ben er niet mee naar de huisarts geweest , maar heeft maanden geduurt eer de verharde plek onder mijn huid weg was, ook heb ik littekens aan overgehouden. Angstbijter, een mens die iets aan een lantaarnpaal bevestigd, klopt niet, eng, hap.
Ik heb het dus niet zo op onzekere honden, ik vind ze erg onvoorspelbaar. (Alhoewel nu ik het terug lees, misschien wel voorspelbaar: ze bijten!) Ik heb ook helemaal niets met van die achterbakse gluiperds die jouw hond in achterpoten of achterwerk proberen te bijten en vervolgens maken dat ze weg komen.
Tja, Sam (reu, gacastreerd) heel wat beter in de omgaan met en het lezen van honden dan zijn baasje, inmiddels vier en nog nooit één gaatje opgelopen. Sam is absoluut geen vechtersbaas, maar wel een blufgozertje af en toe, toch weet hij blijkbaar precies hoever hij bij welke hond kan gaan.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik ben gebeten door een fox-terrier toen ik twee vechtende honden uit elkaar probeerde te halen. (Nooit doen!
).
Verder heeft Billy wel eens gaatjes gemaakt in een oor van een andere hond en Silka heeft een keer een best wel brave boef opgejaagd en ook gebeten, in zijn kont.
Achteraf zijn het situaties die ik wel begrijp en had ik zelf meer moeten opletten. In beide gevallen heb ik zorg gedragen voor eventuele kosten.
Billy heeft ook wel eens naar mij uitgehaald (toen ik 'm nog maar net had) maar dat tel ik niet mee als bijt-incident. Hij had me namelijk best kunnen raken. Het was een waarschuwing waar ik stevig mee aan de gang ben gegaan (voer/bak-nijd). Daarna is het nooit meer voorgekomen. Het was wel een hond om in de gaten te houden. Zeker bij vreemde mensen (mannen) maar toen ik dat eenmaal wist / begreep is er nooit iets voorgekomen.

Verder heeft Billy wel eens gaatjes gemaakt in een oor van een andere hond en Silka heeft een keer een best wel brave boef opgejaagd en ook gebeten, in zijn kont.

Achteraf zijn het situaties die ik wel begrijp en had ik zelf meer moeten opletten. In beide gevallen heb ik zorg gedragen voor eventuele kosten.
Billy heeft ook wel eens naar mij uitgehaald (toen ik 'm nog maar net had) maar dat tel ik niet mee als bijt-incident. Hij had me namelijk best kunnen raken. Het was een waarschuwing waar ik stevig mee aan de gang ben gegaan (voer/bak-nijd). Daarna is het nooit meer voorgekomen. Het was wel een hond om in de gaten te houden. Zeker bij vreemde mensen (mannen) maar toen ik dat eenmaal wist / begreep is er nooit iets voorgekomen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Een Mechelse Herder die ik regelmatig uitliet heeft mij aangevlogen en gebeten in mijn arm en borst, hij sprong naar mijn keel. Ik was toen 4 maanden zwanger en liet hem al zeker 3 maanden meerdere keren per week uit. Hij moest van mij zitten totdat de lift kwam, zoals altijd en dit pikte hij niet die keer. De verklaring van het baasje was dat het mijn zwangerschap was wat hem triggerde..
Boomer is gebeten door Elyna
Levensgevaarlijk, die baby's.. Ze was een maand of 7, had een halve tand en hij zocht haar steeds op en andersom. Op gegeven moment draait hij weer zijn kont naar haar toe (uitnodiging om te spelen), zij pakt zijn poot en doet 'hap!' De reactie van Boomer was even controleren of hij een scheet gelaten had om haar vervolgens een lik te geven
Hij is zo vaak door andere reuen gegrepen, ik weet niet eens meer hoevaak
Een keer een Pittbull die hem in zijn kop greep, met een gat als gevolg. Baasje heeft zijn eigen hond heel hard geschopt om hem eraf te krijgen. En een keer door een MechelaarXHerder in zijn buik, wond in zijn zij. Baasjes grepen niet in, een vrouw die erbij stond heeft de hond weggejaagd. Ik durfde er niet tussen te komen, omdat ik zelf een door een Mechelaar gegrepen ben. Sindsdien ben ik echt bang als er mot is tussen honden.
Boomer is gebeten door Elyna

Hij is zo vaak door andere reuen gegrepen, ik weet niet eens meer hoevaak

Een keer een Pittbull die hem in zijn kop greep, met een gat als gevolg. Baasje heeft zijn eigen hond heel hard geschopt om hem eraf te krijgen. En een keer door een MechelaarXHerder in zijn buik, wond in zijn zij. Baasjes grepen niet in, een vrouw die erbij stond heeft de hond weggejaagd. Ik durfde er niet tussen te komen, omdat ik zelf een door een Mechelaar gegrepen ben. Sindsdien ben ik echt bang als er mot is tussen honden.
olly is 1x gebeten door een cane corso.
olly mocht 4 weken niet rennen, moest 5 minuutjes wandelen..
we hebben het na 2 weken langer gemaakt naar een kwartier (want zo weinig lopen, dan heeft olly juist de neiging om te rennen)
hij had een gescheurde kapsel
olly liep vast, aan de lijn
en de Cane Corso liep los naast de fiets
ik weet niet wat er gebeurde, ik was er niet bij...
maar olly is absoluut geen ruziezoeker.. hij vermijd het of probeert het op te lossen (gaat tussen de honden in staan)
de vrouw zei dat dit nooit was gebeurd. kosten netjes op haar genomen en de vriend van mn moeder (die erbij was) kwam bij haar op koffie. ze zou meteen hulp inschakelen en heeft na een tijdje weer gebeld hoe het ging met olly
nu blijkt volgens andere mensen uit de buurt, dat de hond vaker agressief reageert op honden sinds een epeleptische aanval.
de vrouw loopt nog steeds met hem los, maar als een hond of ik eraan komt, dan wacht ze netjes of houd de hond vast ofzo
maar ze is ong. 60 jaar (schatten we)... het was 1x al eerder bijna fout gegaan toen die hond olly weer wou grijpen.. toen kon ze hem nog net houden... best jammer...
maar verder, de hond wordt niet slecht behandeld
ze vind het ook erg, ze zegt dat ze er iets aan doet... maar uiteindelijk komt er niks van...
zelf ben ik nooit gebeten
haha welke hond mag mij nou niet
najah, er was 1 hond die de hele tijd tanden ontblootte etc... en strak aankeek, groot maakte... maar dat deed ie bij iedereen, bij mensen en honden
ik snap niet wrm..
ik deed niks, zat te praten met mn moeder ofzo, komt ie naar me toe, gaat ie die signalen afgeven....
toen was ik een tijdje bang voor honden, maar dat verdween toen ik onder een wandeling grotere honden tegenkwam...
maar ik vond t niet leuk haha
olly mocht 4 weken niet rennen, moest 5 minuutjes wandelen..
we hebben het na 2 weken langer gemaakt naar een kwartier (want zo weinig lopen, dan heeft olly juist de neiging om te rennen)
hij had een gescheurde kapsel
olly liep vast, aan de lijn
en de Cane Corso liep los naast de fiets
ik weet niet wat er gebeurde, ik was er niet bij...
maar olly is absoluut geen ruziezoeker.. hij vermijd het of probeert het op te lossen (gaat tussen de honden in staan)
de vrouw zei dat dit nooit was gebeurd. kosten netjes op haar genomen en de vriend van mn moeder (die erbij was) kwam bij haar op koffie. ze zou meteen hulp inschakelen en heeft na een tijdje weer gebeld hoe het ging met olly
nu blijkt volgens andere mensen uit de buurt, dat de hond vaker agressief reageert op honden sinds een epeleptische aanval.
de vrouw loopt nog steeds met hem los, maar als een hond of ik eraan komt, dan wacht ze netjes of houd de hond vast ofzo
maar ze is ong. 60 jaar (schatten we)... het was 1x al eerder bijna fout gegaan toen die hond olly weer wou grijpen.. toen kon ze hem nog net houden... best jammer...
maar verder, de hond wordt niet slecht behandeld
ze vind het ook erg, ze zegt dat ze er iets aan doet... maar uiteindelijk komt er niks van...
zelf ben ik nooit gebeten
haha welke hond mag mij nou niet

najah, er was 1 hond die de hele tijd tanden ontblootte etc... en strak aankeek, groot maakte... maar dat deed ie bij iedereen, bij mensen en honden
ik snap niet wrm..
ik deed niks, zat te praten met mn moeder ofzo, komt ie naar me toe, gaat ie die signalen afgeven....
toen was ik een tijdje bang voor honden, maar dat verdween toen ik onder een wandeling grotere honden tegenkwam...
maar ik vond t niet leuk haha
- Roompie
- Zeer actief
Ik ben 2x gebeten als kind. Beide mijn eigen schuld.
1x door de duitse herder van mijn oom. Wat een cool dier was dat
. Luisteren als een tierelier. Mijn favoriete spelletje was samen trekken aan de stok.
Ik had dus een mooie stok in beide handen en Vanco (de herder) was lomp aan het trekken. Ik riep Los en hij liet dan ook direct los. Dan riep ik weer Vast en hij greep de stok weer.
Mijn fout was dus dat ik 'leuk' wilde doen door, vlak voor hij de stok pakte, die omhoog te rukken zodat hij mis zou grijpen.
Hap.. vol in mijn buik. Hij liet direct los en ik had alleen een blauwe plek want ik had gelukkig een winterjas aan.
2e x was door een mechelaar bij mijn oma. De buurman had jonge kittens in de hooischuur en ik had er 1 opgepakt om te aaien. De mechelaar (ook van die buurman) kwam op een gegeven moment er aan rennen (was heel fel op katten ook al had je ze vast en dat wist ik omdat mijn opa mij al gewaarschuwd had) en vlak voor hij dat katje kon grijpen gooide ik die de hooischuur weer in en greep hij per ongeluk mijn pols. Dat was wel een beste wond.
Maar ben verder niet bang voor herders omdat het mijn eigen schuld was.
Beide honden waren intakt en beide reuen.
1x door de duitse herder van mijn oom. Wat een cool dier was dat

Ik had dus een mooie stok in beide handen en Vanco (de herder) was lomp aan het trekken. Ik riep Los en hij liet dan ook direct los. Dan riep ik weer Vast en hij greep de stok weer.
Mijn fout was dus dat ik 'leuk' wilde doen door, vlak voor hij de stok pakte, die omhoog te rukken zodat hij mis zou grijpen.
Hap.. vol in mijn buik. Hij liet direct los en ik had alleen een blauwe plek want ik had gelukkig een winterjas aan.
2e x was door een mechelaar bij mijn oma. De buurman had jonge kittens in de hooischuur en ik had er 1 opgepakt om te aaien. De mechelaar (ook van die buurman) kwam op een gegeven moment er aan rennen (was heel fel op katten ook al had je ze vast en dat wist ik omdat mijn opa mij al gewaarschuwd had) en vlak voor hij dat katje kon grijpen gooide ik die de hooischuur weer in en greep hij per ongeluk mijn pols. Dat was wel een beste wond.
Maar ben verder niet bang voor herders omdat het mijn eigen schuld was.
Beide honden waren intakt en beide reuen.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
Ik ben een keer door mijn broertje gebeten omdat we ruzie haddenjans&co schreef: Vertel hier door Wat je bent gebeten en waarom je bent gebeten

-
- Zeer actief
Hahaha je bent echt een beetjeInge O schreef:Tamara. schreef:Ik ben een keer door mijn broertje gebeten omdat we ruzie haddenjans&co schreef: Vertel hier door Wat je bent gebeten en waarom je bent gebetenoh, je doet me eraan denken dat ik een keer een vriendinnetje gebeten heb - we speelden winkeltje en plots zei ik : 'de winkelier gaat je bijten' en happppp!
de juf vond dat vreemd genoeg niet leuk.

In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
En nog zo onschuldig ookInge O schreef:ik kan het niet helpenTiny schreef:Hahaha je bent echt een beetjeInge O schreef:oh, je doet me eraan denken dat ik een keer een vriendinnetje gebeten heb - we speelden winkeltje en plots zei ik : 'de winkelier gaat je bijten' en happppp!
hé. Geef niet hoor, ik mag je nog steeds
![]()
.

In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik meen me te herinneren dat ik als kind van een jaar of 4/5 ben gebeten door een teckel. Ik geloof niet dat het ernstig was maar ik ben wel vreselijk geschrokken. Maar ik weet dus niet zeker of het echt is gebeurd.
Buiten wat kleine incidentjes waarbij eigenlijk niets gebeurde is er één gevalletje met Bo (Lagotto Romagnolo) geweest waarvan ik niet goed weet wat ik ervan moet denken.
Dat was met een Rottweiler, ook een teefje en ik wist inmiddels wel dat die twee elkaar niet echt lagen. Bo is wat angstig voor bepaalde types honden en daar hoort ook de Rottweiler bij. Op die dag kwamen we elkaar tegen en we maakten even een praatje. Ik zag dat Bo verstijfde en ze begon zachtjes te grommen naar die Rottweiler. Dus we zijn eigenlijk meteen weer doorgelopen. Maar toen we een stap of 10/20 van elkaar waren verwijderd en ik net opgelucht adem haalde dat dit goed was afgelopen, kwam die Rottweiler terug en pakte Bo alsnog stevig aan. Het zag er heftig uit en Bo piepte heel erg maar eigenlijk was er niet zo heel veel aan de hand, geen gaatjes en het viel me vooral op dat Bo heel snel na het incident weer was hersteld. Dus ja, ernstig is het niet geweest, denk ik. Ik kan begrijpen waar het gedrag van die Rottweiler vandaan kwam maar ik begrijp eerlijk gezegd niet wat die hond bezielde om terug te komen en Bo alsnog te pakken.
Edit: Oh ja, je wilde weten of de honden intact waren enz. De mijne is in ieder geval intact en volgens mij was de andere teef dat ook nog.
Buiten wat kleine incidentjes waarbij eigenlijk niets gebeurde is er één gevalletje met Bo (Lagotto Romagnolo) geweest waarvan ik niet goed weet wat ik ervan moet denken.
Dat was met een Rottweiler, ook een teefje en ik wist inmiddels wel dat die twee elkaar niet echt lagen. Bo is wat angstig voor bepaalde types honden en daar hoort ook de Rottweiler bij. Op die dag kwamen we elkaar tegen en we maakten even een praatje. Ik zag dat Bo verstijfde en ze begon zachtjes te grommen naar die Rottweiler. Dus we zijn eigenlijk meteen weer doorgelopen. Maar toen we een stap of 10/20 van elkaar waren verwijderd en ik net opgelucht adem haalde dat dit goed was afgelopen, kwam die Rottweiler terug en pakte Bo alsnog stevig aan. Het zag er heftig uit en Bo piepte heel erg maar eigenlijk was er niet zo heel veel aan de hand, geen gaatjes en het viel me vooral op dat Bo heel snel na het incident weer was hersteld. Dus ja, ernstig is het niet geweest, denk ik. Ik kan begrijpen waar het gedrag van die Rottweiler vandaan kwam maar ik begrijp eerlijk gezegd niet wat die hond bezielde om terug te komen en Bo alsnog te pakken.
Edit: Oh ja, je wilde weten of de honden intact waren enz. De mijne is in ieder geval intact en volgens mij was de andere teef dat ook nog.
Laatst gewijzigd door Esther12 op 12 jul 2013 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
En sindsdien draag je dus die muilkorf?Inge O schreef:Tamara. schreef:Ik ben een keer door mijn broertje gebeten omdat we ruzie haddenjans&co schreef: Vertel hier door Wat je bent gebeten en waarom je bent gebetenoh, je doet me eraan denken dat ik een keer een vriendinnetje gebeten heb - we speelden winkeltje en plots zei ik : 'de winkelier gaat de klant bijten' en happppp!

wat erg !Nanna schreef:De stokoude teckelteef van een vriendin van me is van achteren aangevallen door een Duitse herderreu, toen ze zat te poepen.
Heeft het niet overleefd.
Bauke is ook vaak van achteren aangevallen door Duitse reu, terwijl hij weg wilde lopen, wat is dat toch , die " steken in de rug " ?

heeft daar iemand een verklaring voor ?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nou, omdat er geen ogen in de rug zitten natuurlijk. Dan zien ze niks aankomen. Ik denk wel eens dat sommige grotere honden echt denken dat een kleine hond net zoiets is als een kat of een konijn. Het lijkt op elkaar, is klein en snel, dus zien ze het als prooi. Bruno is altijd lief tegen kleine hondjes maar ik laat hem er nooit achteraan rennen. Dat zag ik hem een keer doen en die blik in zijn ogen stond me niet aan, hij keek meer alsof ie achter een konijn aan zat dan achter een hondje. Is ook instinkt, denk ik. Wanneer achtervolgt een hond in het wild iets kleins? Als ie het op gaat eten, en dat instinkt komt dan tijdens het rennen boven borrelen.Pakdebal schreef:wat erg !Nanna schreef:De stokoude teckelteef van een vriendin van me is van achteren aangevallen door een Duitse herderreu, toen ze zat te poepen.
Heeft het niet overleefd.
Bauke is ook vaak van achteren aangevallen door Duitse reu, terwijl hij weg wilde lopen, wat is dat toch , die " steken in de rug " ?
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Ik ben zelf nooit gebeten. wel eens een bordercollie in mijn hand gehad, volgens de baas omdat ik zijn bal vasthad en daar logischerwijs een hond achteraan kwam....
Volgens mij weten honden dondersgoed het verschil tussen een bal en een hand.
Mijn eigen honden zijn geen schatjes, maar serieus gaten maken is er niet echt bij. Ja Shadow schijnt een oude bouvier beschadigt te hebben die avances maakte bij Misty tijdens een verblijf in het pension, maar de precieze toedracht daarvan ken ik niet. Verder is er best wel eens wat haar in de rondte gevlogen, maar echte schade is er nooit geweest.
Volgens mij weten honden dondersgoed het verschil tussen een bal en een hand.
Mijn eigen honden zijn geen schatjes, maar serieus gaten maken is er niet echt bij. Ja Shadow schijnt een oude bouvier beschadigt te hebben die avances maakte bij Misty tijdens een verblijf in het pension, maar de precieze toedracht daarvan ken ik niet. Verder is er best wel eens wat haar in de rondte gevlogen, maar echte schade is er nooit geweest.
verschillende DH 's , want ik zit net te denken , dat het in zijn jonge jaren ook al is gebeurdKells schreef:Was dat steeds dezelfde hond? Mijn jongste heeft ook wel eens een aanvaring gehad met een klein aantal honden uit de buurt. Zodra ik in de verte een hond zie aankomen die op haar vijandenlijst staat kies ik een andere route. Dit om gaatjes te voorkomen.Pakdebal schreef:Bauke is ook vaak van achteren aangevallen door Duitse reu, terwijl hij weg wilde lopen, wat is dat toch , die " steken in de rug " ?
maar die herder is gecastreerd , dat werd te gek, zei de eigenaresse , en ze heeft hem laten opereren .
Dus zeg maar dat het hun tactiek was om aan te vallen, een soort " prooi vangen "
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik heb mijn zus een keer gebeten toen ik nog in de luiers zat.
Heb haar van achteren bekropen en hap..in haar rug.
En nu heb ik voor de tweede keer een Herder
Gelukkig met mijn of andere honden nooit een bijtincident meegemaakt.
Heb haar van achteren bekropen en hap..in haar rug.
En nu heb ik voor de tweede keer een Herder

Gelukkig met mijn of andere honden nooit een bijtincident meegemaakt.
-
- Zeer actief
dat was de reden dat ik ook wel wilde weten of de boel nog intakt was. Het is blijkbaar zo volgens een en ander onderzoek dat de meeste aanvallen gebeuren door intakte honden. Bind me er niet op af, maar goed. De herder groep doet het trouwens wel goed hier als ik de verhalen zo terug lees. We zijn hier niet om een bepaald ras in een hokje te stoppen.Nanna schreef:Ik zie vaak dat het wel helpt.Kells schreef: Deze zin begrijp ik niet. Hielp castratie dan wel? Ik kan mij dat amper voorstellen, naar mijn mening was het een gebrek aan opvoeding.![]()
Laatste voorbeeld. Bij mij in de buurt woont een Mechelse Herderreu die niet meer te harden was. Beet naar alles dat bewoog.
Goed, echt prima opgevoed was ie niet (eigenaren te soft).
Maar in plaats van hem in het asiel te flikkeren hebben ze hem bij wijze van laatste strohalm laten castreren. En verrek, hij is nu een stuk socialer en veel beter te hanteren.
jans&co schreef: dat was de reden dat ik ook wel wilde weten of de boel nog intakt was. Het is blijkbaar zo volgens een en ander onderzoek dat de meeste aanvallen gebeuren door intakte honden. Bind me er niet op af, maar goed.
De herder groep doet het trouwens wel goed hier als ik de verhalen zo terug lees.
We zijn hier niet om een bepaald ras in een hokje te stoppen.
je wilde toch weten , wat er zo gebeurd ?. dan kan je nu je statistiek alvast invullen met het rassoort waar het meeste wat mee gebeurd.

castreren is zeker om je reu wat rustiger te krijgen, die mannelijke macho hormonen worden onderdrukt

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Ik ben als kind een keer gebeten door een poedeltje. Ik was een jaar of drie/vier en aaide het poedeltje dat buiten stond bij een winkel, zonder baasje. Ik kan me er verder nog van herinneren dat we daarna een tetanusspuit moesten halen.
Mijn honden hebben nooit schade aan een andere hond of mens toegebracht, maar er is wel eens wat gesnauw. Mila heeft vooral een kort lontje als het om opdringerige reuen gaat.
Mila is twee keer echt aangevallen: één keer toen ze ca. 7 maanden was door een kruising (reu), die uit de bosjes kwam vliegen en direct bovenop haar dook en haar bij de hals vastpakte (gelukkig had hij alleen maar veel haar te pakken en kon het baasje hem er snel af trekken). Dat bleek een hond die daar in het park om de haverklap andere honden aanviel zonder aanleiding. En één keer door een heel grote Dobermannreu die losbrak uit een tuin waar we langsliepen en tot twee keer toe boven op haar dook (ik kreeg hem er niet goed af, uiteindelijk heeft het baasje hem samen met een vriend van haar af moeten halen, zo sterk was dat beest). Ook geen schade behalve wat stijfheid de dagen erna (ze zal wel wat blauwe plekken gehad hebben) en veel plukken haar verloren.
Mijn honden hebben nooit schade aan een andere hond of mens toegebracht, maar er is wel eens wat gesnauw. Mila heeft vooral een kort lontje als het om opdringerige reuen gaat.
Mila is twee keer echt aangevallen: één keer toen ze ca. 7 maanden was door een kruising (reu), die uit de bosjes kwam vliegen en direct bovenop haar dook en haar bij de hals vastpakte (gelukkig had hij alleen maar veel haar te pakken en kon het baasje hem er snel af trekken). Dat bleek een hond die daar in het park om de haverklap andere honden aanviel zonder aanleiding. En één keer door een heel grote Dobermannreu die losbrak uit een tuin waar we langsliepen en tot twee keer toe boven op haar dook (ik kreeg hem er niet goed af, uiteindelijk heeft het baasje hem samen met een vriend van haar af moeten halen, zo sterk was dat beest). Ook geen schade behalve wat stijfheid de dagen erna (ze zal wel wat blauwe plekken gehad hebben) en veel plukken haar verloren.