Hier een paar plaatjes: https://www.google.nl/search?q=whippet& ... 80&bih=935
Ik ken geen ander hond die standaard zijn staart zo draagt of vergis ik me?
Oplossing van mijn mysterie welkom!
Moderator: moderatorteam

Ga ik doen, thx!Kit schreef:Niks aan toe te voegen Sonja, heel mooi
Falera heeft voor een GalgoxWhippet een vrij korte staart, maar die hangt ook altijd ontspannen naar beneden, kijk anders even bij de Renbaandagfoto's, staat ze ook bij in verschillende poses

Ja, in principe wel maar je moet daarvoor niet teveel naar de showhondjes kijken. Soms wordt het bij showhonden wel weer een beetje overdreven. Het is alles bij elkaar. De rug moet vooral soepel zijn om een hele lange pas te kunnen maken. Ronde lendenen die niet eens recht kunnen en achterbenen die door de bekkenligging en hoeking niet kunnen strekken heb je niets aan. Alles is zo op elkaar afgestemd dat ze extreem kunnen verzamelenSelene schreef:Die snap ik nu thx! en het bekken staat zo omdat ze dan harder kunnen rennen en dus beter kunnen uitgrijpen?
Allemaal lekenvragen dat snap ik, ik vind het enorm leuke honden en zou er graag meer van weten. Ik ken een paar whippets en die vind ik enorm leuk, leuk genoeg om me erin te willen verdiepen

Ja, leuk! Overigens allemaal showtiepjes die je ziet rennen.Nanna schreef:Dit vind ik altijd een mooi filmpje (vooral de slow motion beelden)

Is lopen naast de fiets een mogelijk alternatief voor coursing & renbaan?Saba schreef:maar ik vind het het leukste ras dat er is, het zijn supermakkelijke en schone hondjes, in huis merk je niet dat ze er zijn want dan slapen ze, maar buiten toch bijzonder atletisch en actief.
Het is wel ontzettend leuk om te zien, kreeg laatst nog een filmpje langs op fb van een whippet die was volgens mij voor het eerst op de baan maar man wat was die snel!Nanna schreef:Ik heb een Whippet die nooit naar de renbaan gaat, dat is geen must hoorGittje schreef:Is lopen naast de fiets een mogelijk alternatief voor coursing & renbaan?Saba schreef:maar ik vind het het leukste ras dat er is, het zijn supermakkelijke en schone hondjes, in huis merk je niet dat ze er zijn want dan slapen ze, maar buiten toch bijzonder atletisch en actief.![]()
Een Whippet kan makkelijk naast de fiets maar ik weet niet of ze dat nou zo leuk vinden. Het zijn ook niet echt duurlopers maar meer van de explosieve uitingen.
Kan een groot voordeel zijn: paar keer per dag even flink laten hollen en je hebt er verder geen kind aan.

Ik ga zeker eens kijken, ik ken 1 lijn show maar het lijkt me erg leuk om ook andere lijnen te zienSaba schreef:Nee hoor, een whippet heeft jachtpassie, of zou dat moeten hebben, dus ga daar maar standaard van uit.Mijn showwhippets gaan uit hun plaat bij het zien van katten, hazen, konijnen etc., en dat is des whippets en daar moet je bij aanschaf op voorbaat maar gewoon vanuit gaan, ongeacht type. Elke whippet blijft natuurlijk een individu maar die jachtpassie is een raskenmerk.
Die jachtpassie betekent overigens niet dat ze niet betrouwbaar los kunnen lopen, dat kan hartstikke goed zolang je zelf goed oplet waar je ze loslaat (zoals geen voor hun neus wegspringende konijnen) en toch ook opvoeding en ze niet maar wat aan laten jagen. Het is wel zo dat als er iets voor ze weg schiet en ze gaan erachteraan, dat je dan weinig anders kunt doen dan wachten tot het uit het vizier of gevangen is. Roepen heeft op zo'n moment geen zin, ze zijn blind en doof voor de omgeving. Een whippet nooit loslaten vind ik geen optie, het ras is gemaakt om te rennen.
Een whippet is als dr. Jekyll en mr. Hyde, aan de ene kant die ontzettend relaxte, zeer vriendelijke en aangename huisgenoot, aan de andere kant een gedreven oerroofdier als ze iets zien dat die kant van ze aanspreekt. Ik ben ietwat bevooroordeeldmaar ik vind het het leukste ras dat er is, het zijn supermakkelijke en schone hondjes, in huis merk je niet dat ze er zijn want dan slapen ze, maar buiten toch bijzonder atletisch en actief.
Als je echt interesse hebt moet je eens gaan kijken bij coursing, show en de renbaan, je zult dan zelf het best het verschil in uiterlijk zien tussen de twee types en bij coursing en de renbaan ook die andere, toch wel heftige, kant van de whippet.

Nanna schreef:Nee, konijnenSelene schreef: Laat jij haar veel achter een bal aan sprinten dan nanna?Die vindt ze veel leuker
![]()
In een bal heeft ze nul interesse.

Dank!Nanna schreef:http://whippets.home.xs4all.nl/renadres.htmSelene schreef: Ik ga zeker eens kijken, ik ken 1 lijn show maar het lijkt me erg leuk om ook andere lijnen te zienwaar kan ik die renbanen vinden?

Potver, dacht ik eindelijk een hond op het spoor te zijn waar ik geld mee kon besparen, weer nietNanna schreef:Nee, ze vangt er maar heel zelden eentjeSelene schreef:Nanna schreef:Nee, konijnenSelene schreef: Laat jij haar veel achter een bal aan sprinten dan nanna?Die vindt ze veel leuker
![]()
In een bal heeft ze nul interesse.![]()
okee, regelmatig konijn op het menu in huize nanna dus?
En wat ze vangt eet ik niet al kreeg ik 1000 euro toe.
Dat zijn dan van die ouwe baklappen. Of zieke...