Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat Waar Waarom?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Wat Waar Waarom?

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik ben zelf door een dobermannreu gebeten in mijn op toen ik heel klein was en over de grond kroop. De hond was van mijn tante.
Niemand was goed op aan het letten en ik kroop langs de hond die zich had terug getrokken onder de tafel, ik kwam te dichtbij en toen HAP.
Verder ben ik aan tijdje geleden door een labradorreu in mijn knie gesnapt. Meer een schampschot.
Ik wilde hem blokken om bovenop een loopse teef te springen maar daar was hij het niet zo mee eens.

Enzi is een keer goed gegrepen door een Kooikerreu, geen idee of hij nog intact is of niet.
Hondje heeft al meerdere bijtincidenten op zijn naam staan maar dat wist ik toen niet. Enzi heeft daar nog twee littekens van overgehouden.
Een op zijn bil en op zijn snuit. Ik heb hem aan zijn riempie van Enzi af gebonjourd, eigenaar deed niks.
Ook is hij een keer door een grote zwarte labradorreu gebeten. Inschattingsfoutje van mijn kant.
Ik dacht er wel langs te kunnen lopen maar blijkbaar waren we toch de dichtbij en toen knalde hij ook op Enzi en had hem goed in zijn nek vast.
De labradorreu was trouwens wel gecastreerd.

Zelf heeft Enzi nog nooit een hond gebeten/schade gemaakt.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik vergeet Ronja helemaal, wat een schande. Die heeft me wel gebeten. Wat ze dan deed, was tegen me opspringen en me in mijn buik happen, was ze 5 maanden oud ofzo. Waarom? Tja, ik was geen goede baas voor haar, een border collie-mechelse herder kruising pup en ik denk dat ze daardoor steeds hypergedrag vertoonde. Ik gaf haar waarschijnlijk te weinig leiding/duidelijkheid en te weinig 'werk'. Geen goeie combinatie met mijn karakter, ervaring en vaardigheden iig.

Het was nogal een gênante vertoning, Ronja bleef namelijk tegen me opspringen en was daar moeilijk in te stoppen tenzij je haar vasthield. Ik duwde haar als ze sprong ook wel van me af, met de hand op de borst. Was wel een beetje een noodgreep. Ik heb nog steeds een littekentje op mijn buik staan. Ik verweet het mezelf nogal dat ze zich zo slecht gedroeg, en het was ook mijn schuld. Maar ja, leuk is anders natuurlijk. Ronja is onverwachts gestorven toen ze 7 maanden oud was, maar dat was een te pittig en complex hondje voor mij.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik ben zelf nooit echt gebeten, wel beet Balou als kleine pup gemeen van zich af en heeft de boerboel pup van vrienden gisteren voor wat gaatjes in mijn arm gezorgd.

Mijn cairn is van achteren door een uit zijn halsband ontsnapte stafford gegrepen, hij liep hierbij een op meerdere plaatsen gebroken poot, scheurwonden, gescheurde kniebanden (door het schudden) en een shock op. De stafford is de zelfde dag ingeslapen. Ik heb geen idee waarom hij aanviel, wel dat het beest op mij super gestoord over kwam, zelfs zijn baas was bang voor hem. Hij was nog geen jaar oud. Die aanval heeft er voor gezorgd dat ik geen vertrouwen meer heb in stafford (achtigen).
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Pakdebal schreef:
jans&co schreef: dat was de reden dat ik ook wel wilde weten of de boel nog intakt was. Het is blijkbaar zo volgens een en ander onderzoek dat de meeste aanvallen gebeuren door intakte honden. Bind me er niet op af, maar goed.
De herder groep doet het trouwens wel goed hier als ik de verhalen zo terug lees.
We zijn hier niet om een bepaald ras in een hokje te stoppen.

je wilde toch weten , wat er zo gebeurd ?. dan kan je nu je statistiek alvast invullen met het rassoort waar het meeste wat mee gebeurd. :wink:

castreren is zeker om je reu wat rustiger te krijgen, die mannelijke macho hormonen worden onderdrukt :wink:

Nou, die reu van mij beet voor zijn castratie en na zijn castratie. Al moet ik toegeven dat hij wat minder gáuw beet nadat hij geholpen werd.

Mijn Kyra is trouwens een keer gebeten door een duitse herderreu en een keer door een tervuerense herderreu. Allebei de keren had zij de hond in kwestie niet eens gezien en klapten ze van achteren op haar. Godzijdank kan er alleen formaat sabeltandtijger door die pak vacht van haar, bij een kortharige hond hadden er toch gaatjes gezeten, ben ik bang.
Maar jij blijft maar hameren op de 'onbetrouwbare' herders maar weet je wel dat er zo'n kleine 50 rassen worden ingedeeld bij rasgroep 1 (herders en veedrijvers)? Welke herders bedoel je dan eigenlijk?
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

lieke schreef:
Mijn Kyra is trouwens een keer gebeten door een duitse herderreu en een keer door een tervuerense herderreu.

Welke herders bedoel je dan eigenlijk?
die dus :wink:
Pakdebal

Antonetta schreef:Mijn cairn is van achteren door een uit zijn halsband ontsnapte stafford gegrepen, hij liep hierbij een op meerdere plaatsen gebroken poot, scheurwonden, gescheurde kniebanden (door het schudden) en een shock op. De stafford is de zelfde dag ingeslapen. Ik heb geen idee waarom hij aanviel, wel dat het beest op mij super gestoord over kwam, zelfs zijn baas was bang voor hem. Hij was nog geen jaar oud. Die aanval heeft er voor gezorgd dat ik geen vertrouwen meer heb in stafford (achtigen).

ontzettend, :(: ..en dan blijf je hier zo rustig op dit forum ?... wel klasse van je , ik zou ze wat aandoen nu .
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Pakdebal schreef:
lieke schreef:
Mijn Kyra is trouwens een keer gebeten door een duitse herderreu en een keer door een tervuerense herderreu.

Welke herders bedoel je dan eigenlijk?
die dus :wink:
Nou, mijn tervuerense (intacte) herderreu kan echt met álles.
Met bange en/of onzekere hondjes (die hij uitdaagt tot spel) en met takketeverige dominante sekreten (waar hij heel beleefd tegen doet en pas een beschaafd snauwtje geeft als ze véél te ver gaat).
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Pakdebal schreef:
Antonetta schreef:Mijn cairn is van achteren door een uit zijn halsband ontsnapte stafford gegrepen, hij liep hierbij een op meerdere plaatsen gebroken poot, scheurwonden, gescheurde kniebanden (door het schudden) en een shock op. De stafford is de zelfde dag ingeslapen. Ik heb geen idee waarom hij aanviel, wel dat het beest op mij super gestoord over kwam, zelfs zijn baas was bang voor hem. Hij was nog geen jaar oud. Die aanval heeft er voor gezorgd dat ik geen vertrouwen meer heb in stafford (achtigen).

ontzettend, :(: ..en dan blijf je hier zo rustig op dit forum ?... wel klasse van je , ik zou ze wat aandoen nu .
Zo zie je maar, net zoals niet alle honden of honden van hetzelfde ras hetzelfde zijn, zijn ook niet alle (al dan niet ex-) hondeneigenaars hetzelfde.

Sommigen weten zichzelf meer te beheersen dan anderen :mrgreen:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Pakdebal schreef:

wat moet ze dan gaan doen, stampvoeten en gaan lopen schelden? omdat 1 hond dat heeft gedaan wil nog niet zeggen dat andere staffords dit ook doen.
ellen
Afbeelding
Pakdebal

ellen en de birmanen schreef: omdat 1 hond dat heeft gedaan wil nog niet zeggen dat andere staffords dit ook doen.
ellen

deze discussie , daar komen we nooit uit, Maar het zal je hondje maar zijn, dan piep je wel anders
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Mijn amerikaanse stafford is op wandeling aangevallen en doodgebeten door een bouvier. Oorzaak en reden voor het gebeuren, geen idee, baasje van de bouvier is nooit opgedoken. Bouvier is afgemaakt door een DA.
staff was intact, bouvier geen idee (nu ja, ballen aan zijn lijf had hij duidelijk :wink: )

Mijn jongste mechel heeft als 6 maanden oude pup mij in mijn knieholte gebeten. Ik was aan hij kijken waar zijn grens lag :mann:

De oudste mechel heeft een oud meneertje te grazen gehad die haar als pup wegjoeg met zijn paraplu. Van dat moment had ze er echt een hekel aan, helaas is ze er een aantal jaar later eens in geslaagd hem terug te pakken. Paar gaatjes in zijn arm.

ze is zelf ook gebeten door een Aussie, die haar met 3 aanvielen. Buigpees van haar teen overbeten en gedaan met de sportcarrière.

Allen intacte honden hier.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

o, de teef heeft mijn broer ook nog gebeten. ze was die nacht net bevallen, broer kwam binnen in volledig zwarte overall (werkt bij politie en had die dag schietoefeningen te doen).
Ze heeft hem aangevallen en dan meteen terug naar de pups gegaan.

Niet veel schade, toen ze eenmaal doorhad dat het mijn broer was, liet ze vol trots haar pupjes zien :Q:
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

Pakdebal schreef:

Domme opmerking en onnodig
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

lieke schreef:
Pakdebal schreef:
jans&co schreef: dat was de reden dat ik ook wel wilde weten of de boel nog intakt was. Het is blijkbaar zo volgens een en ander onderzoek dat de meeste aanvallen gebeuren door intakte honden. Bind me er niet op af, maar goed.
De herder groep doet het trouwens wel goed hier als ik de verhalen zo terug lees.

je wilde toch weten , wat er zo gebeurd ?. dan kan je nu je statistiek alvast invullen met het rassoort waar het meeste wat mee gebeurd. :wink:

castreren is zeker om je reu wat rustiger te krijgen, die mannelijke macho hormonen worden onderdrukt :wink:

Nou, die reu van mij beet voor zijn castratie en na zijn castratie. Al moet ik toegeven dat hij wat minder gáuw beet nadat hij geholpen werd.

Mijn Kyra is trouwens een keer gebeten door een duitse herderreu en een keer door een tervuerense herderreu. Allebei de keren had zij de hond in kwestie niet eens gezien en klapten ze van achteren op haar. Godzijdank kan er alleen formaat sabeltandtijger door die pak vacht van haar, bij een kortharige hond hadden er toch gaatjes gezeten, ben ik bang.
Maar jij blijft maar hameren op de 'onbetrouwbare' herders maar weet je wel dat er zo'n kleine 50 rassen worden ingedeeld bij rasgroep 1 (herders en veedrijvers)? Welke herders bedoel je dan eigenlijk?

Denk dat je mij bedoeld????

Ik heb nooit gehamert dat herders onbetrouwbaar zijn, geen enkele hond is in mijn ogen onbetrouwbaar bij de juiste opvoeding(je hebt er exemplaren bij die het natuurlijk wel zijn)
en ik bedoel met de herder groep dat je veel leest hier over de DH MH en de rest van de herders.Niet een speciale soort dus.
En zoals al aangegeven ook al is straks 80 procent van de gevallen hier gebeten door 1 of andere herder dan maakt dat mij nog steeds geen zak uit en vind ik ze nog steeds zo mooi lief en betrouwbaar.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Altijd hetzelfde met die enge heddurs :jank:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Suske schreef:Altijd hetzelfde met die enge heddurs :jank:
rot honden zijn het bha :boos:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik ben in februari nog door een Bouvier gepakt, was een teef en mijn eigen schuld, of ze intakt was zal ik helaas nooit te weten komen denk ik, ze is ingeslapen

Van mijn eigen honden ben ik alleen door Ozzy gebeten in mijn arm, de rest nog nooit
Zen heeft een passant gebeten ( toen had ik hem net, ook mijn eigen schuld niet goed opgelet, verder geen schade) en de buurman, zijn eigen schuld, die arme hond zat rustig te poepen toen de buurman langsfietste en lollig dacht te zijn en BOEH te roepen.... Hij was op die momenten nog intact, sinds ie bij mij is heeft ie geen andere honden gepakt..

Lilo en Danne zijn door Ozzy gegrepen
Lilo heeft een Tibetaanse Mastiff aangevallen en van de anderen weet ik het dus niet, Danne heeft nog nooit gebeten
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Twee keer op stage een gevecht mee gemaakt.

1e: twee intacte Sint Bernard reuen. Komen nooit bij elkaar maar door fout wel. Niet 'echt' gevecht, paar gaten.
2e: roedel in gevecht. Allemaal gecastreerde honden. Veel stuk vlees op de grond, roedel was al niet heel stabiel aangezien twee honden altijd spanning hadden. Alles klapte op elkaar en uiteindelijk is één hond met diepe gaten naar de DA gebracht'. Prima opgeknapt overigens. Heb nog nooit zo'n gevecht mee gemaakt... Echt 'leven op dood' gevoel. :blauwoog:

En ben zelf een keer op stage behoorlijk geterroriseerd door een Mechelse Herder reu, intact en in de pubermaanden. Niet gebeten omdat ik mezelf behoorlijk gedeisd hield. Op een gegeven moment met tennisballen in mijn zakken gelopen, elke keer als hij weer op mij af kwam ballen gooien.
Na 4 weken werd ik wel geaccepteerd. :ok:
Kit
Erelid

Inge O schreef:
Kit schreef:Ik ben in februari nog door een Bouvier gepakt, was een teef en mijn eigen schuld, of ze intakt was zal ik helaas nooit te weten komen denk ik, ze is ingeslapen
:80:

had ze jou zo toegetakeld dan? en het was dan nog netjes te verklaren?
Ik moest haar met een collega ophalen vanwege een bijtincident, hondje kwam als underdog van een of ander bedrijf en had dus niet als huishond geplaatst moeten worden, t arme dier kende niks en besloot om aan te vallen uit angst, het ging zo akelig snel dat ik eerst niet doorhad dat ik was gebeten, tot ik zag dat mijn broek kapot was en het bloedde. Beide bovenbenen en schaambot gaten. Ik was te resoluut in het aansturen van deze hond. Afijn, eerst hond terug gebracht naar het asiel en naar de HAP, later hoorde ik dat zij in het asiel nog een medewerker aangevallen had en daarom is ingeslapen... En ja, dat heeft me dwars gezeten, ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze hond niet begrepen werd.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Kit schreef:
Inge O schreef:
Kit schreef:Ik ben in februari nog door een Bouvier gepakt, was een teef en mijn eigen schuld, of ze intakt was zal ik helaas nooit te weten komen denk ik, ze is ingeslapen
:80:

had ze jou zo toegetakeld dan? en het was dan nog netjes te verklaren?
Ik moest haar met een collega ophalen vanwege een bijtincident, hondje kwam als underdog van een of ander bedrijf en had dus niet als huishond geplaatst moeten worden, t arme dier kende niks en besloot om aan te vallen uit angst, het ging zo akelig snel dat ik eerst niet doorhad dat ik was gebeten, tot ik zag dat mijn broek kapot was en het bloedde. Beide bovenbenen en schaambot gaten. Ik was te resoluut in het aansturen van deze hond. Afijn, eerst hond terug gebracht naar het asiel en naar de HAP, later hoorde ik dat zij in het asiel nog een medewerker aangevallen had en daarom is ingeslapen... En ja, dat heeft me dwars gezeten, ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze hond niet begrepen werd.
:knuffel1: kan ik me voorstellen, wat naar voor de hond ook :ugh:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Kit
Erelid

Selene schreef:
:knuffel1: kan ik me voorstellen, wat naar voor de hond ook :ugh:

Ja dat dus... Heen en weer gesleept, niet weten wat er gebeurt en dan schijtensbang het enige dat je kunt doen doen en dan ook nog eens afgespoten worden.. Nu weet een hond niet dat ie afgemaakt gaat worden, maar ik vond dat vreselijk
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

jans&co schreef:
lieke schreef:
Pakdebal schreef:

Denk dat je mij bedoeld????

Ik heb nooit gehamert dat herders onbetrouwbaar zijn, geen enkele hond is in mijn ogen onbetrouwbaar bij de juiste opvoeding(je hebt er exemplaren bij die het natuurlijk wel zijn)
en ik bedoel met de herder groep dat je veel leest hier over de DH MH en de rest van de herders.Niet een speciale soort dus.
En zoals al aangegeven ook al is straks 80 procent van de gevallen hier gebeten door 1 of andere herder dan maakt dat mij nog steeds geen zak uit en vind ik ze nog steeds zo mooi lief en betrouwbaar.

Nee, ik bedoelde pdb die alle herders over één kam scheert. Terwijl de herdergroep veel meer omvat dan duitse of mechelse herders. :wink:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Inge O schreef:
_Leonie schreef: En ben zelf een keer op stage behoorlijk geterroriseerd door een Mechelse Herder reu, intact en in de pubermaanden. Niet gebeten omdat ik mezelf behoorlijk gedeisd hield. Op een gegeven moment met tennisballen in mijn zakken gelopen, elke keer als hij weer op mij af kwam ballen gooien.
Na 4 weken werd ik wel geaccepteerd. :ok:
en dat lieten ze zomaar gebeuren op dat stageadres :denken: ?
'Hij doet toch niks.' Nee, hij heeft niet gebeten inderdaad. Die grens zocht ik niet op.
Ach goed, is allemaal goed verlopen en uiteindelijk kon ik rustig rondlopen op het erf. Beetje jammer dat toen ook de stage was afgelopen (overigens één van de leukste stages hoor). :lol1:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik ben gebeten door een airedale en een tekkel, beide keren eigen schuld, maar beide keren ook wel honden die dat vaker deden.
Oh en vorige week nog, in mijn rug, door een meisje van 1 :mep:
Kita is als jonge hond tig keer belaagd door een bouvier en een keer door een mechel X bullterrier, geen fysieke schade, wel psychisch, heeft heel wat oefening gekost en ze is nooit helemaal ontspannen met vreemde honden geworden. Pol is nog nooit gebeten, heeft zelf wel een of andere berghond in de kraag gehangen, een labrador in de flank en een staff bijna in de hals :schrik:
De eerste 2 liepen we volkomen onverwacht tegen het lijf op plekken waar ik nooit honden tegenkom, bij de laatste had mijn vader de flex niet op de rem, bij ons voor de deur.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik heb 1 keer een hap in mijn gezicht gehad van Diesel, en 1 keer een hap in mijn duim, ook van Diesel. De eerste keer kwam voor mij uit het niets en de tweede keer wilde ik een bot afpakken. Beide keren een klein gaatje dus meer een schampschot dan een echte beet hoor.

Verder is er nog nooit een hond van mij gebeten, en heeft er nog nooit een hond van mij iets of iemand gebeten.
Afbeelding
Pakdebal

sTefaniA schreef:Ik heb 1 keer een hap in mijn gezicht gehad van Diesel, en 1 keer een hap in mijn duim, ook van Diesel.
De eerste keer kwam voor mij uit het niets en de tweede keer wilde ik een bot afpakken. Beide keren een klein gaatje dus meer een schampschot dan een echte beet hoor.
.

je kan het excuseren met, . " het was maar een schamschot , maar mijn hond heeft mij NOOIT iets aangedaan >
en zo hoort het ook
kipo
Zeer actief

Pakdebal schreef:
sTefaniA schreef:Ik heb 1 keer een hap in mijn gezicht gehad van Diesel, en 1 keer een hap in mijn duim, ook van Diesel. De eerste keer kwam voor mij uit het niets en de tweede keer wilde ik een bot afpakken. Beide keren een klein gaatje dus meer een schampschot dan een echte beet hoor.

Verder is er nog nooit een hond van mij gebeten, en heeft er nog nooit een hond van mij iets of iemand gebeten.

je kan het excuseren met, . " het was maar een schamschot , maar mijn hond heeft mij NOOIT iets aangedaan >
en zo hoort het ook
En sommige honden hebben geen geweldige start gehad en dan zijn er mensen als Stefania, die met heel veel tijd en geduld het toch voor elkaar krijgen om het vertrouwen van zo'n hond te winnen en hem weer plezier in het leven te bezorgen. En dan gaat het in het begin niet altijd vlekkeloos, tsja.
Pakdebal

kipo schreef: En sommige honden hebben geen geweldige start gehad en dan zijn er mensen als Stefania, die met heel veel tijd en geduld het toch voor elkaar krijgen om het vertrouwen van zo'n hond te winnen en hem weer plezier in het leven te bezorgen. En dan gaat het in het begin niet altijd vlekkeloos, tsja.
ik wist niet dat het een 2de hands hond was
kipo
Zeer actief

Pakdebal schreef:
kipo schreef: En sommige honden hebben geen geweldige start gehad en dan zijn er mensen als Stefania, die met heel veel tijd en geduld het toch voor elkaar krijgen om het vertrouwen van zo'n hond te winnen en hem weer plezier in het leven te bezorgen. En dan gaat het in het begin niet altijd vlekkeloos, tsja.
Dat kan gebeuren, maar het is handiger om eerst te vragen naar het hoe en waarom en dan pas te oordelen.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Pakdebal schreef:
Een hond is nooit 2e hands maar een herplaatser. Een auto wel.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”