Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
speeltjes
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
- Aantal honden: 3
speeltjes
Remy is gek op speeltjes, hoe meer hoe liever. En als ze dan ook nog piepen zijn ze helemaal het einde. Hij gaat daar ook goed mee om en sloopt ze niet. Ook achter een bal aanrennen is voor hem een favoriete bezigheid.
Kyra is heel anders. Vindt speeltjes ook leuk en speelt daar ongeveer 30 seconden mee. Dan gaat ze ergens liggen om erop te kluiven en is het in no time stuk. Voor die 30 seconden vindt ze het ook wel leuk als er een piep in zit. Maar speeltjes zonder piep krijgen dezelfde behandeling.
Zelf achter een bal aanrennen, dat is beneden haar stand. Maar als Remy een bal gehaald heeft en hem komt terugbrengen, wil ze hem nog weleens van hem afpakken. En Remy laat hem dan ook heel gemakkelijk vallen. En ook de bal ondergaat dezelfde behandeling als de andere speeltjes. Behalve de grote basketbal, die nu buiten ligt. Die krijgt ze niet stuk.
Maar hoe kom ik nou tegemoet aan Remy´s behoefte aan speeltjes, als Kyra alles wat ik koop binnen 5 minuten kapot maakt. Ik heb een aantal speeltjes al opgeborgen en daar kan Remy dan alleen mee spelen als ik erop kan letten. Maar dan gaat bijvoorbeeld net de telefoon en let ik even 10 seconden niet op. Dan heeft Kyra het speeltje al te pakken en het kapot gebeten.
Het is ook zo jammer, want ik krijg de indruk, dat ze speeltjes wel erg leuk vindt. En zat er nou alleen maar een gaatje in, nou ja, nog niet echt een probleem. Maar als ze de kans krijgt, worden speeltjes in tientallen of meer stukjes gescheurd. Dan rest alleen nog maar de vuilnisbak.
Ik hoop hier op tips. Want ik vind het voor beide honden sneu. Eigenlijk kunnen ze geen van beiden spelen, zoals ze dat zouden willen.
Kyra is heel anders. Vindt speeltjes ook leuk en speelt daar ongeveer 30 seconden mee. Dan gaat ze ergens liggen om erop te kluiven en is het in no time stuk. Voor die 30 seconden vindt ze het ook wel leuk als er een piep in zit. Maar speeltjes zonder piep krijgen dezelfde behandeling.
Zelf achter een bal aanrennen, dat is beneden haar stand. Maar als Remy een bal gehaald heeft en hem komt terugbrengen, wil ze hem nog weleens van hem afpakken. En Remy laat hem dan ook heel gemakkelijk vallen. En ook de bal ondergaat dezelfde behandeling als de andere speeltjes. Behalve de grote basketbal, die nu buiten ligt. Die krijgt ze niet stuk.
Maar hoe kom ik nou tegemoet aan Remy´s behoefte aan speeltjes, als Kyra alles wat ik koop binnen 5 minuten kapot maakt. Ik heb een aantal speeltjes al opgeborgen en daar kan Remy dan alleen mee spelen als ik erop kan letten. Maar dan gaat bijvoorbeeld net de telefoon en let ik even 10 seconden niet op. Dan heeft Kyra het speeltje al te pakken en het kapot gebeten.
Het is ook zo jammer, want ik krijg de indruk, dat ze speeltjes wel erg leuk vindt. En zat er nou alleen maar een gaatje in, nou ja, nog niet echt een probleem. Maar als ze de kans krijgt, worden speeltjes in tientallen of meer stukjes gescheurd. Dan rest alleen nog maar de vuilnisbak.
Ik hoop hier op tips. Want ik vind het voor beide honden sneu. Eigenlijk kunnen ze geen van beiden spelen, zoals ze dat zouden willen.

- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Re: speeltjes
Spijkerbroekpijp met een knoop erin of meerdere knopen of knoop en dan reepjes knippen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Speeltjes kopen die niet/moeilijk stuk te krijgen zijn 

- Marfique
- Actief
- Mijn ras(sen): x Hollandse herder
Niet de hond vermenselijken; het leven is helaas erg hard, dus ze zullen het moeten nemen zoals t komtAlhomaro schreef:....ik vind het voor beide honden sneu. Eigenlijk kunnen ze geen van beiden spelen, zoals ze dat zouden willen.

- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Contacteer:
Kijk eens naar speelgoed als Nylabone, de zwarte Kong of Bionic. Wij hebben ook speelgoed van Pentapull, deze zijn ook onwijs sterk.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
"Exclusief voor hond en paard"
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shib is zoals Kira.
Ik haal tegenwoordig de balletjes van de action, kosten bijna niks en dan is t ook niet zo erg als ze wat vaker sneuvelen
Ik haal tegenwoordig de balletjes van de action, kosten bijna niks en dan is t ook niet zo erg als ze wat vaker sneuvelen

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
.
Remy is wat voor ras , en wat is Kyra voor ras, ?
mijn hond was gek op allerlei speeltjes en heeft nooit eentje gesloopt , dat is zo leuk , wat je moet doen is inderdaad apart houden
Remy is wat voor ras , en wat is Kyra voor ras, ?
mijn hond was gek op allerlei speeltjes en heeft nooit eentje gesloopt , dat is zo leuk , wat je moet doen is inderdaad apart houden
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 13 jul 2013 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Hele stevige speeltjes kopen, of samen spelen.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Remy is een Catalaanse herder, Kyra is een Kuvasz. En ik woon in Hongarije, dus een action is hier niet. Maar hier zijn hier ook wel winkels waar ze goedkope speeltjes hebben en als ze daar zeg maar een week mee zou spelen en het zou dan kapot zijn, zou ik dat ook niet eens erg vinden. Dan hebben ze er toch lol mee gehad. Maar binnen 3 minuten wordt me toch echt te gortig.
Die spijkerbroekpijp met knoop erin heb ik vandaag uitgeprobeerd en in eerste instantie had Kyra zoiets, van wat moet ik daar nu mee, maar later was ze er wel degelijk even mee aan het spelen en het leeft zowaar nog. Het gekke is, dat ze tot voor kort ook nooit speelde. Als ze een speeltje te pakken kreeg, dan ging ze er ergens mee liggen om erop te kauwen. Alsof ze dacht dat het een kluif was of zo. Ja, en daar kunnen de meeste speeltjes niet tegen. Maar tegenwoordig wil ze soms wel echt spelen. Dan gooit ze een speeltje in de lucht en vangt het weer op en soms ligt daarbij te rollen op haar rug. En vandaag was ze zowaar een soort van voetballen met een balletje dat ze van Remy had afgepakt. Overigens duurt dat ook nooit langer dan een paar minuten en dan vindt ze weer dat er gekloven moet worden op een speeltje.
De enige speeltjes die het tot nog toe langer uithouden dan een paar minuten zijn: die spijkerbroekpijp met knoop, een touw met knopen, vooral als dat een apenvuist is. Een grote basketbal. Die is te groot om in haar bek te nemen. En een rubberen ring, die nog ergens in de tuin zwerft, maar dat is vooral omdat ze die geen van beiden leuk vinden om mee te spelen. Zelfs Remy, die anders overal achteraan rent, vindt dat voor dat ding teveel moeite.
Speeltjes van Kong en Nylabone en Bionic ben ik hier in de winkels nog niet tegen gekomen. Ik zal eens kijken of ik hier ergens wat via internet kan bestellen en anders moet dat maar wachten tot ik weer een keer in Nederland ben. Of iemand van de familie deze kant op komt.
In ieder geval iedereen heel erg bedankt voor de tips
Die spijkerbroekpijp met knoop erin heb ik vandaag uitgeprobeerd en in eerste instantie had Kyra zoiets, van wat moet ik daar nu mee, maar later was ze er wel degelijk even mee aan het spelen en het leeft zowaar nog. Het gekke is, dat ze tot voor kort ook nooit speelde. Als ze een speeltje te pakken kreeg, dan ging ze er ergens mee liggen om erop te kauwen. Alsof ze dacht dat het een kluif was of zo. Ja, en daar kunnen de meeste speeltjes niet tegen. Maar tegenwoordig wil ze soms wel echt spelen. Dan gooit ze een speeltje in de lucht en vangt het weer op en soms ligt daarbij te rollen op haar rug. En vandaag was ze zowaar een soort van voetballen met een balletje dat ze van Remy had afgepakt. Overigens duurt dat ook nooit langer dan een paar minuten en dan vindt ze weer dat er gekloven moet worden op een speeltje.
De enige speeltjes die het tot nog toe langer uithouden dan een paar minuten zijn: die spijkerbroekpijp met knoop, een touw met knopen, vooral als dat een apenvuist is. Een grote basketbal. Die is te groot om in haar bek te nemen. En een rubberen ring, die nog ergens in de tuin zwerft, maar dat is vooral omdat ze die geen van beiden leuk vinden om mee te spelen. Zelfs Remy, die anders overal achteraan rent, vindt dat voor dat ding teveel moeite.
Speeltjes van Kong en Nylabone en Bionic ben ik hier in de winkels nog niet tegen gekomen. Ik zal eens kijken of ik hier ergens wat via internet kan bestellen en anders moet dat maar wachten tot ik weer een keer in Nederland ben. Of iemand van de familie deze kant op komt.
In ieder geval iedereen heel erg bedankt voor de tips

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Bo van mij is ook zo'n sloper, terwijl ze echt gek is op speeltjes. Een maand geleden kreeg ze onderstaand speeltje cadeau van mijn vriendin. Het is het eerste stuk speelgoed dat langer dan 10 minuten meegaat. De flapjes had ze er na een uur wel af (wat op zich al een wonder was) maar de bal is verder tot op heden nog steeds heel. En er wordt dagelijks verwoed op gekauwd want mevrouw vindt eigenlijk dat het kapot mot! Het ding stuitert ook nog eens en ook daar heeft ze heel veel lol mee.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik heb een kist met speelgoed waar ze altijd zelf toegang tot heeft met speeltjes die dus niet stuk kunnen of in elk geval niet zo snel.
(Nylabones, Antlers, zwarte kong, groot flostouw, geknoopte spijkerbroek, fleece speeltjes, hard rubberen speeltjes etc)
Dan heb ik een kist met speelgoed voor buiten waar ze dus alleen onder toezicht mee speelt.
(Kong Wubba, frisbee, balletjes, waterspeelgoed, safestick van kong, jolly ball)
En dan heb ik nog een kist met speelgoed om samen mee te spelen.
(Denkspelletjes, knuffels, dummy's, en ander breekbaar spul.
(Nylabones, Antlers, zwarte kong, groot flostouw, geknoopte spijkerbroek, fleece speeltjes, hard rubberen speeltjes etc)
Dan heb ik een kist met speelgoed voor buiten waar ze dus alleen onder toezicht mee speelt.
(Kong Wubba, frisbee, balletjes, waterspeelgoed, safestick van kong, jolly ball)
En dan heb ik nog een kist met speelgoed om samen mee te spelen.
(Denkspelletjes, knuffels, dummy's, en ander breekbaar spul.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik heb dat 'probleem' ook altijd als ik een opvanghond heb. Mila maakt haar speeltjes, waaronder veel knuffels, nooit stuk, maar tot nu toe alle opvangers waren wel echt van die slopers. Ik leg dan gewoon alle speeltjes die makkelijk kapot kunnen weg en laat alleen de onverwoestbare speeltjes over. Af en toe koop ik tweedehands een paar knuffels die wel gesloopt mogen worden.
Als de opvanger weer weg is, krijgt Mila al haar speeltjes weer.
Als de opvanger weer weg is, krijgt Mila al haar speeltjes weer.
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
- Aantal honden: 2
Geen dure speeltjes kopen
Tadej sloopt ook alles. Is helemaal niet erg want het is toch gratis of spotgoedkoop wat ze heeft. Tweedehands knuffels (vd kringloop of marktplaats oid), kartonnen dozen, lege emmers of plastic flessen, dekens, lappen stof, bezems etc. En dan (wel iets duurder, maar ook duurzaam) nog wat goede ballen e.d.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
http://www.mazliciostrava.cz/mazlici/es ... vice-barev
Deze heb ik vorige week in Tsjechië gevonden en tot op heden zijn ze Shibbyproof
Ze piepen en zijn super sterk
(en ze hadden van dat merk ook superleuke riemen en halsbanden
)
Deze heb ik vorige week in Tsjechië gevonden en tot op heden zijn ze Shibbyproof

Ze piepen en zijn super sterk

(en ze hadden van dat merk ook superleuke riemen en halsbanden

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruizing
De Jolly ballen zijn super, ze kunnen echt tegen een stootje.
Mijn zus heeft voor haar rottweiler de bal met handvat gekocht nou ze vindt hem super.
Je hebt ook een hele gladde bal daar kunnen ze echt hun tanden niet in krijgen.
Zou gewoon even contact opnemen met een webshop, heb een aantal weken geleden bij Dezzie dierenwinkel een puppypakket bestelt en laten bezorgen in Duitsland.
Had bij hun op de site gekeken of ze ook naar het buitenland versturen maar kon het niet vinden, Ik heb even een mailtje gestuurd en het was zo geregeld, dat is het fijne aan een kleine webshop die doen nog wat voor hun klanten.
veel succes!
Mijn zus heeft voor haar rottweiler de bal met handvat gekocht nou ze vindt hem super.
Je hebt ook een hele gladde bal daar kunnen ze echt hun tanden niet in krijgen.
Zou gewoon even contact opnemen met een webshop, heb een aantal weken geleden bij Dezzie dierenwinkel een puppypakket bestelt en laten bezorgen in Duitsland.
Had bij hun op de site gekeken of ze ook naar het buitenland versturen maar kon het niet vinden, Ik heb even een mailtje gestuurd en het was zo geregeld, dat is het fijne aan een kleine webshop die doen nog wat voor hun klanten.
veel succes!