Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is gevaarlijker???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: Wat is gevaarlijker???

Ongelezen bericht door luna2906 »

tineke schreef:
Dat een hond mensagressief is betekent niet per definitie dat hij flipt bij alle mensen hoor.
Orson kon best met visite ,als ze maar van hem afbleven tot hij ze beter kon.
Het was een voorbeeld van een situatie waarbij ik denk dat je mensen niet kunt ontwijken als het wel zou moeten. Daarbij is het risico met kleine kinderen of eigenwijze volwassenen mij te groot. Ja, ook kinderen en volwassenen moeten opgevoed worden en nee, dan kun je dat niet alleen de hond aanrekenen. Voor mij blijft het een te groot risico en daarom zou ik liever met een hondagressieve hond lopen.

Liever nog met geen van beiden trouwens :wink:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

luna2906 schreef:Als je dan toch moet kiezen, ga ik liever om met een hond-agressieve hond dan een mens-agressieve hond. Ik vind het namelijk makkelijker om honden te ontwijken dan mensen, voor het geval het moet. Visite komt hoe dan ook een keer over de vloer. Dan prefereer ik een niet-flippende hond. In alle gevallen trouwens, maar praktisch gezien denk ik dat hond-agressief beter te begeleiden is in de huidige maatschappij.
luna2906 schreef:
tineke schreef:
Dat een hond mensagressief is betekent niet per definitie dat hij flipt bij alle mensen hoor.
Orson kon best met visite ,als ze maar van hem afbleven tot hij ze beter kon.
Het was een voorbeeld van een situatie waarbij ik denk dat je mensen niet kunt ontwijken als het wel zou moeten. Daarbij is het risico met kleine kinderen of eigenwijze volwassenen mij te groot. Ja, ook kinderen en volwassenen moeten opgevoed worden en nee, dan kun je dat niet alleen de hond aanrekenen. Voor mij blijft het een te groot risico en daarom zou ik liever met een hondagressieve hond lopen.

Liever nog met geen van beiden trouwens :wink:
Dat scheelt typen. Eens met Luna, rekening houdend met de kanttekening van Tineke :ok: .
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:daar gaat het helemaal niet om, ik haal alleen maar jouw eigen woorden aan :U:

een kind is net als een hond, die weet NIET , dat ze aangevallen worden , een volwassene wel, en kan er iets aan doen
Nou, ik werd een keer toen ik in de stad liep ineens door een Ridgeback vol in mijn bovenbeen gebeten en ik kon daar toch echt niets aan doen hoor ik liep gewoon tussen de andere mensen :roll:
Brigitte
Zeer actief

Mijn vorige hond was heel erg hond agressief en ik heb nog nooit problemen met hem gehad hier in de drukke stad. Het was aanpassen en vnl meer op andersmand honden letten dan die van mezelf maar dat werkte prima. Ik zou er niet aan hebben moeten denken dat hij mensagressief was geweest dan had het hier heel anders eruit gezien, wij hadden ook gezegt dat zodra hij agressief zou worden naar mensen of naar ons dat wij hem zouden laten inslapen maar dit is nog nooit aan de orde geweest ondanks dat hij wrl zijn hele leven (nou ja hij is 3.5 geworden) ziek was geweest.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Brigitte schreef:Mijn vorige hond was heel erg hond agressief en ik heb nog nooit problemen met hem gehad hier in de drukke stad. Het was aanpassen en vnl meer op andersmand honden letten dan die van mezelf maar dat werkte prima. Ik zou er niet aan hebben moeten denken dat hij mensagressief was geweest dan had het hier heel anders eruit gezien, wij hadden ook gezegt dat zodra hij agressief zou worden naar mensen of naar ons dat wij hem zouden laten inslapen maar dit is nog nooit aan de orde geweest ondanks dat hij wrl zijn hele leven (nou ja hij is 3.5 geworden) ziek was geweest.

ik heb het liever beiden niet , veel makkelijker :wink:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Pakdebal schreef:
Jij hebt helemaal geen hond, dus dat zou ook niet kunnen. Ik vind het leven alleen niet makkelijker zonder hond hoor. Wanneer ga jij nou weer eens aan een hond beginnen? Niks heerlijkers dan een maatje voor het leven. En veel makkelijker dan een man, hahaha.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Fizgig schreef: Jij hebt helemaal geen hond, dus dat zou ook niet kunnen. Ik vind het leven alleen niet makkelijker zonder hond hoor. Wanneer ga jij nou weer eens aan een hond beginnen? Niks heerlijkers dan een maatje voor het leven. En veel makkelijker dan een man, hahaha.
ik ben nog te druk met andere dingen bezig, , zoals veel met de trein dagjes weg , om iets te gaan doen , zoals a.s. zondag
naar utrecht , voor een concert in het museum Catharanijnen
en daar de kerken bezichtigen, die dan open zijn

er is zoveel te doen , voordat ik een hond had, was ik ook bezig met van alles en nog wat , veel sporten bv ..
maar
ik heb een leuke tijd gehad en het was 9 jaar alles waard , en ja, misschien als ik alles gezien heb , misschien wel weer . :wink:

maar dan een ouwetje van het asiel wiens baasje net is overleden , die lijken mij dan zo zielig !
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Brigitte schreef:
Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:daar gaat het helemaal niet om, ik haal alleen maar jouw eigen woorden aan :U:

een kind is net als een hond, die weet NIET , dat ze aangevallen worden , een volwassene wel, en kan er iets aan doen
Nou, ik werd een keer toen ik in de stad liep ineens door een Ridgeback vol in mijn bovenbeen gebeten en ik kon daar toch echt niets aan doen hoor ik liep gewoon tussen de andere mensen :roll:
Dat kan echt niet... heb je zeker zelf uitgelokt... Ridgebacks doen dat soort dingen niet :engel:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Brigitte schreef:Mijn vorige hond was heel erg hond agressief en ik heb nog nooit problemen met hem gehad hier in de drukke stad. Het was aanpassen en vnl meer op andersmand honden letten dan die van mezelf maar dat werkte prima. Ik zou er niet aan hebben moeten denken dat hij mensagressief was geweest dan had het hier heel anders eruit gezien, wij hadden ook gezegt dat zodra hij agressief zou worden naar mensen of naar ons dat wij hem zouden laten inslapen maar dit is nog nooit aan de orde geweest ondanks dat hij wrl zijn hele leven (nou ja hij is 3.5 geworden) ziek was geweest.

Voor jou mss, voor mij maakt het niet uit :ok:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

smoekie schreef:Kut-tweeling peuters, het blaag, kutblagen :roll:
Kind agressie, dat zijn de ergste!
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Cindy52 schreef:

Echt :schrik:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

smoekie schreef:
Cindy52 schreef:

Echt :schrik:
mensen ja, kinderen zijn de toekomst!