Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

moeder hond gedumpt , pups niet verplaatst

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

moeder hond gedumpt , pups niet verplaatst

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
http://www.dierenambulancedenhaag.nl/20 ... upermarkt/

ongelooflijk, dat de politie deze man zijn pups laat behouden !
wat een aso !
dat is verkopen aan de meest enge mensen , want hij heeft totaal geen dier-gevoel !

daar gaan we weer met dit ras .. :roll:
Pakdebal

Re: moeder hond gedumpt , pups niet verplaatst

.
ja, Den Haag staat er weer mooi op, in het nieuws , zo gaan we maar door :roll:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:Dieren zijn bezit. Dingen, voor de wet.
Als ik mijn strijkbout in het bos achterlaat komen ze niet ook de radio en de boormachine in beslag nemen.

Wat zou gemeente Den Haag daar aan moeten doen, dan?
Idd & ze zijn 8 weken dus wettelijk ook oud genoeg om niet meer bij de moeder te hoeven blijven.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Belachelijk, als de man geld genoeg had om voor die pups te zorgen, kon hij toch gewoon ook de moeder naar het asiel brengen? En misschien beet ze wel omdat moederhonden nogal beschermend zijn naar hun pups.

Maar ja, als de pups goed worden verzorgd, het is wel zo dat asiels het nu erg druk hebben. Ook al zeiden ze in de krant laatst van niet. Dus ik snap op zich wel dat men dit de makkelijkste oplossing vond. Maar wat doet ie met de pups als die ook gaan bijten?
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

Cleva schreef:Dieren zijn bezit. Dingen, voor de wet.
Als ik mijn strijkbout in het bos achterlaat komen ze niet ook de radio en de boormachine in beslag nemen.

Wat zou gemeente Den Haag daar aan moeten doen, dan?
Dat dus!
Hond is in beslag genomen staat er, maar dumpen bij een supermarkt is niet eens strafbaar. Wordt niet gezien als aan lot overlaten, omdat er genoeg mensen komen daar.
Pakdebal

Fizgig schreef:Belachelijk, als de man geld genoeg had om voor die pups te zorgen, kon hij toch gewoon ook de moeder naar het asiel brengen? En misschien beet ze wel omdat moederhonden nogal beschermend zijn naar hun pups.

Maar ja, als de pups goed worden verzorgd, het is wel zo dat asiels het nu erg druk hebben. Ook al zeiden ze in de krant laatst van niet. Dus ik snap op zich wel dat men dit de makkelijkste oplossing vond. Maar wat doet ie met de pups als die ook gaan bijten?

hoe wil je iemand pups goed laten verzorgen , die zo wreed was, om die moeder hond " maar te dumpen " .?. :denken:

dan zit er toch al een steekje los ?.

En ik baal er van dat het een stafford is, wat misschien weer zegt , dat dit weer " handel " is . :roll:
( te veel vraag naar )
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoveel vraag is er niet naar pitbulls. Dat lijkt maar zo omdat MP er vol mee staat. Als je goed kijkt zie je dat veel dieren voor bizar weinig geld weg gaan. Je kan beter een nest labrador x weimeraner fokken oid dan een nest pitbulls. Die laatste raak je als je hoog in de prijs zit domweg niet kwijt terwijl een nest blauwe bastaardlabs als warme broodjes zal gaan. Desnoods zeg je dat het Silverlabs zonder stamboom zijn. Daar staan ze voor in de rij helaas.

Ik vind ook dat er te snel conclusies getrokken worden. Er staat duidelijk bij dat de pups bij de eigenaar blijven gedurende het onderzoek. Daarmee is totaal niet gezegd dat deze eigenaar de diertjes nu kan gaan verkopen. En als dat wel zo is, moeder ziet er prima uit voor een hond die pups van 8 weken had en als deze persoon de moeder naar het asiel had gedaan en de pups had verkocht was er niets aan de hand geweest. Dat is gewoon toegestaan. Netjes is anders maar er zijn zoveel mensen niet netjes :ugh:

Denk overigens dat de hond nu in een beter circuit zit om later een goede baas te krijgen dan wanneer de eigenaar haad op MP had gezet. Iets dat ook volkomen legaal is. Hoop nl dat ze gecastreerd wordt voor de volgende loopsheid zich aandient. Dat is bij dit soort hondjes in deze kleur beter. Daddy-fokkerij is niet bepaald eerlijk naar de hondjes toe.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik kwam gister ook een rednose teefje tegen met hangtieten tot aan de grond. Dochter (denk ik zo) liep erbij en die was te jong om te dekken. Liep ook een reu bij die zeeeer gammel gebouwd was en totaal overstrekte achterpoten had die doorklapten naar voren door de hakken. Vreselijk. Schat zomaar in dat dat pappa van al die nesten is geweest.
Afbeelding
Pakdebal

laeken schreef:Ik kwam gister ook een rednose teefje tegen met hangtieten tot aan de grond. Dochter (denk ik zo) liep erbij en die was te jong om te dekken. Liep ook een reu bij die zeeeer gammel gebouwd was en totaal overstrekte achterpoten had die doorklapten naar voren door de hakken. Vreselijk. Schat zomaar in dat dat pappa van al die nesten is geweest.

ik vraag mij sowieso af, waar al die puppy's dan vandaan komen, zal ook veel " onder de tafel " gaan
of
" die en die " heeft of krijgt wel een nestje

want als het zo populair ras is , in het centrum en in sommige wijken , moet er toch een behoorlijke handel in zitten .. :80:

nou ja, de ene helft belandt toch weer in het asiel , eigenlijk
laeken
Zeer actief

Volwassen en half volwassen staffords en pitbulls kan je echt werkelijk overal gratis vandaan halen. Dus ik denk echt dat die handel ingestort is. Maargoed, als je 10 pups a 200 euro kan verkopen en grootbrengt op goedkoop voer dan is het nog steeds handel. :wink:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Er zijn in Zaanstad meerdere stafford fokkers, en dat zijn gewone gezinnetjes. Geen idee wat hun inkomen is maar dat leid ik af aan de adressen en hoe de advertentie eruit ziet. En die raken hun pups echt niet snel kwijt. Ik zie de advertentie dan steeds voorbij komen namelijk. Er is er al eentje mee gestopt, gelukkig. Niet dat ik het erg vind omdat het staffords zijn maar omdat de asiels er al vol mee zitten en er al zat staffords op de wereld zijn. Het is een populaire hond dus denken mensen dat ze de pups wel kwijt zullen raken maar dat is dus niet zo. En dat is slecht nieuws voor de stafford.
Pakdebal

Fizgig schreef:Er zijn in Zaanstad meerdere stafford fokkers, en dat zijn gewone gezinnetjes. Geen idee wat hun inkomen is maar dat leid ik af aan de adressen en hoe de advertentie eruit ziet. En die raken hun pups echt niet snel kwijt. Ik zie de advertentie dan steeds voorbij komen namelijk. Er is er al eentje mee gestopt, gelukkig. Niet dat ik het erg vind omdat het staffords zijn maar omdat de asiels er al vol mee zitten en er al zat staffords op de wereld zijn. Het is een populaire hond dus denken mensen dat ze de pups wel kwijt zullen raken maar dat is dus niet zo. En dat is slecht nieuws voor de stafford.

van de week nog 3 maal een pup van gezien , ik denk dat het per gebied wel verschilt . :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”