Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips - agility-instructeur
Moderator: moderatorteam
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
- Aantal honden: 1
Tips - agility-instructeur
Aanstaande zaterdag begint mijn eerste les tot agility-instructeur. Ik vind het ontzettend spannend, want zo veel ervaring heb ik nou ook weer niet met behendigheid, maar goed, daarvoor dus de training. Ik moet voor zaterdag een parcours tekenen voor een beginnende en een gevorderde groep. Hebben mensen nog tips waar ik echt op moet letten? Of tips in het algemeen? Alles is welkom, graag zelfs! 

-
- Zeer actief
- Yai
- Zeer actief
Re: Tips - agility-instructeur
Ja! Leuk, ik heb er heel veel zin in. Al zie ik er ook tegenop omdat ik echt weinig ervaring heb.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Die ervaring komt vanzelf wel, toch?Yai schreef:Ja! Leuk, ik heb er heel veel zin in. Al zie ik er ook tegenop omdat ik echt weinig ervaring heb.
Ik moet wel zeggen dat het gebrek aan ervaring voor mij wel de reden is om niet aan een al eens aangeboden functie als agility-instructeur te beginnen. Ik train inmiddels 3 jaar met Tapas en doe anderhalf jaar aan wedstrijden agility, en heb daarnaast al aardig wat jaren ervaring in lesgeven op zich (maar dan in de paardensport), en toch ontbreekt het lef me om instructeur agility te worden.
Respect voor jouw lef dus!

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Kijk naar de reglementen, die kan Richard je doorsturen
En verder gewoon je fantasie gebruiken 

You'll be in my heart... Always...
- SimoneA
- Zeer actief
Bij bv agilitycampus krijg je een goede basis tot instructeur.
De ervaring doe je daarna op in de praktijk.
Maar zeker bij beginners kun je veel verknallen als je niet goed weet waar je het over hebt....
De ervaring doe je daarna op in de praktijk.
Maar zeker bij beginners kun je veel verknallen als je niet goed weet waar je het over hebt....
- Yai
- Zeer actief
Bedankt! Ik vind het echt heel spannend. Maar we gaan er gewoon voor!LongFields schreef:Die ervaring komt vanzelf wel, toch?Yai schreef:Ja! Leuk, ik heb er heel veel zin in. Al zie ik er ook tegenop omdat ik echt weinig ervaring heb.
Ik moet wel zeggen dat het gebrek aan ervaring voor mij wel de reden is om niet aan een al eens aangeboden functie als agility-instructeur te beginnen. Ik train inmiddels 3 jaar met Tapas en doe anderhalf jaar aan wedstrijden agility, en heb daarnaast al aardig wat jaren ervaring in lesgeven op zich (maar dan in de paardensport), en toch ontbreekt het lef me om instructeur agility te worden.
Respect voor jouw lef dus!

Ahaa, jij bent er ook bij zaterdag!Jacksel schreef:Kijk naar de reglementen, die kan Richard je doorsturenEn verder gewoon je fantasie gebruiken

-
- Zeer actief
Dat is wel lastig inderdaad. Is het geen optie om eerst een seizoen als assistent mee te draaien bij een ervaren instructeur. Dan wordt je niet meteen in het diepe gegooid. Ik vond dat zelf erg prettig in ieder geval.Yai schreef:Ja! Leuk, ik heb er heel veel zin in. Al zie ik er ook tegenop omdat ik echt weinig ervaring heb.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Yai
- Zeer actief
Dat is zeker een goede optie. Ik hoop ook dat dat tot de mogelijkheden behoort, want ik weet niet of ik het wel zie zitten het helemaal alleen te doen. Ik wil eerst vooral ervaring opdoen. Ik ga dat morgen zeker voorstellen. Bedankt voor de tip!Sita schreef:Dat is wel lastig inderdaad. Is het geen optie om eerst een seizoen als assistent mee te draaien bij een ervaren instructeur. Dan wordt je niet meteen in het diepe gegooid. Ik vond dat zelf erg prettig in ieder geval.Yai schreef:Ja! Leuk, ik heb er heel veel zin in. Al zie ik er ook tegenop omdat ik echt weinig ervaring heb.