Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vaak het nu al niet is gebeurd dat mensen Mies zien en dan zeggen: 'Bij ons in de buurt wonen ook mensen met grote poedels', en dan doelen ze dus op die curly coateds
Dat maakt toch niks uit. Er is ook haast geen mens die weet wat voor ras Lotje is of Yentle was. Volgens iedereen zijn het gewoon 'boomertjes'. Het gros van de mensen weten totaal niet wat voor rassen er zijn en dan zijn er ook nog eens heel veel die op elkaar lijken en die dan voor de leek er hetzelfde uitzien. Tirsa is ook uitgemaakt geweest voor pitbull en mopshond.
Ik hoorde zoiets eens op een show, daar liep een vrouw met een Curly Coated Retriever en een bezoeker sprak haar aan met: zijn dit nou van die Labradoodles? De blik van die vrouw was priceless!
Ach de meeste mensen weten helemaal niks van hondenrassen. Rufus wordt standaard voor doodle uitgescholden. Toen er nog heel veel vacht op zat kon ik me er nog iets bij voorstellen, maar nu hij als poedel getrimd is wordt hij nog steeds voor doodle aangezien.
Kreeg zelfs laatst de opmerking dat Floor wel geen golden zou zijn want echte goldens zijn veel dikker
Vandaag kwam er al kirrend 'n buurtbewoonster naar mij toe met. "Oh, wat leuk, een Beardie! Ja, zo een heeft mijn buuf ook maar die is wel iets witter. Mooi hoor dat uw hond meer beige is. Nou, mop, ik mot naar huis want mijn bloemen verbranden als ik ze langer op de vensterbank laat staan. Tis wat hé, met die hitte. Fijne dag nog en blijf met die leukerd niet te lang buiten hoor, daar is het nu veels te heet voor!"
Haha, ja, herkenbaar. Zo is Mila aangezien voor een Chow Chow en nog deze week vroeg iemand aan mij of ze 'zo'n Afghaanse hond' was.
Anderen moeten mij er bij hoog en laag van overtuigen dat Mila echt geen collie is, maar een sheltie. Maar voor het gros van de mensen is ze natuurlijk een Lassie.
Ach, Jamey is een Border Terrier volgens veel mensen.
Cara is wel altijd een poedel (maar da's niet gek met haar kapsel ). Ik krijg standaard te horen 'goh die zie je niet veel meer he, en zeker in die kleur'
Jacksel schreef:
Cara is wel altijd een poedel (maar da's niet gek met haar kapsel ). Ik krijg standaard te horen 'goh die zie je niet veel meer he, en zeker in die kleur'
Oja, dat zeggen ze van Jet ook altijd.
Het gaat me er ook niet om dat iedereen die rassen maar moet kennen, maar die curlies zijn toch overduidelijk geen poedels... Laat die eigenaren dat maar niet horen. Die gaan nogal prat op hun honden
Maeve schreef:Ik hoorde zoiets eens op een show, daar liep een vrouw met een Curly Coated Retriever en een bezoeker sprak haar aan met: zijn dit nou van die Labradoodles? De blik van die vrouw was priceless!
kijk er niet raar van op eerlijk gezegd.
hier kreeg ik vorige week te horen dat mijn xbf (hond in mijn os) een tekkel was.
en de parson een kruising pitbull x labrador of golden. dat wisten ze niet zeker.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben, moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Zo wordt Duke vaak aangezien voor een labrador (dan zitten ze in ieder geval een béétje in de goede richting) of een setter
Kai, mijn vorige hond (golden retriever) werd ook wel aangezien voor pyreneeër, omdat hij zo stevig was en erg blond.
Aan de andere kant, bij ons in de zaak komt regelmatig een meneer met ook een flatcoat. Toen ik hem dus zei "ik heb zelf ook een flat coated retriever", zei hij "ja, dit is zoiets, maar dan in het zwart"
Kay is nog altijd steevast een husky of ander soort 'trekhond'. En Norah een stabij . Het kan al helemaal niet zijn dat ze van hetzelfde ras zijn, want ze zijn zo verschillend..... Santos is Lassie!
Jacksel schreef:
Oja, dat zeggen ze van Jet ook altijd.
Het gaat me er ook niet om dat iedereen die rassen maar moet kennen, maar die curlies zijn toch overduidelijk geen poedels... Laat die eigenaren dat maar niet horen. Die gaan nogal prat op hun honden
nee hoor, het zal me aan mijn gat roesten wat ze zeggen.
ik heb mijn hond niet voor anderen.
Hazel wordt altijd herkend als Poedel, tot vervelens toe eigenlijk.
Pas was wel leuk: een klein jongetje op de fiets zei: dag Poedel! En toen ik zei: dag jongetje moest hij wel heel hard lachen.
Wij zijn eens wezen kijken bij een jachttraining, de instructeur zei, wijzend op een hond uit de groep: ben benieuwd hoe die Poedel het doet. Maar dat was dus een Curly. Ik dacht dat hij me in de maling nam Maar hij zag t zelf dus niet.
HillieS schreef:We waren een tijdje terug met een grote groep Schapendoezen aan het wandelen toen we mensen tegen kwamen die zeiden:
"Goh een groep boomers..."
*Esther schreef:Hazel wordt altijd herkend als Poedel, tot vervelens toe eigenlijk.
Pas was wel leuk: een klein jongetje op de fiets zei: dag Poedel! En toen ik zei: dag jongetje moest hij wel heel hard lachen.
Wij zijn eens wezen kijken bij een jachttraining, de instructeur zei, wijzend op een hond uit de groep: ben benieuwd hoe die Poedel het doet. Maar dat was dus een Curly. Ik dacht dat hij me in de maling nam Maar hij zag t zelf dus niet.
Wist die instructeur niet eens wat er in zijn goep zat aan honden?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
*Esther schreef:Hazel wordt altijd herkend als Poedel, tot vervelens toe eigenlijk.
Oh, zo heb ik ook eens getraind bij iemand die zei: ah leuk, een Tollington!
Rassenkennis is niet vanzelfsprekend blijkt maar weer
Oh, zo heb ik ook eens getraind bij iemand die zei: ah leuk, een Tollington!
Rassenkennis is niet vanzelfsprekend blijkt maar weer
Kennelijk..............
Als ik een nieuwe groep kreeg en er zaten wat minder bekende rassen bij dat ging ik me nog eens extra inlezen om geen fouten te maken.
Even de kennis opfrissen zeg maar.
Zou mezelf ongelofelijk voor l*l zetten voor mijn gevoel als ik er niets (of niet genoeg) over zou weten
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Inge O schreef:ach, mensen kijken heel vaak alleen maar naar de grote lijnen, daar weet ik alles van met mijn golden retrievers .
Tja, maar die lijken ook op elkaar, want mijn Isa is al verschillende keren voor een jonge Hovawart aangezien, zelfs door Hovawarteigenaren
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012