Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waterblazer
Moderator: moderatorteam
- miekemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
waterblazer
heeft iemand ervaring met een waterblazer voor een amerikaanse cockerspaniel ?/
Re: waterblazer
Heb een waterblazer, maar ook niet voor een Amerikaanse Cocker Spaniel. Bevalt goed, al zijn er wel vele verschillen tussen de waterblazers die op de markt zijn. Ik denk dat de meest krachtige modellen voor een cocker iets teveel van het goede zijn (bv een Double K), terwijl die voor een Newf weer prima zijn. Kun je niet naar een trimmer / kennis gaan in de buurt met waterblazer om die dan te proberen?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik heb er een voor mijn Tibetaan, nog niet voor Lotje gebruikt, bang dat ze dan meteen aan de andere kant van de kamer ligt, maar als ze groter is zeker weten, bevalt prima.
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier ook een waterblazer die voor beide honden wordt gebruikt, ideaal ding.
Is ook in kracht verstelbaar, dus wel fijn.
Is ook in kracht verstelbaar, dus wel fijn.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Heb hier 2 amerikaantjes, en 3 engelse cockers. En een föhn en waterblazer met warmte standen.
De engelse zijn in no-time droog met de waterblazer, op de oren na dat blijven ze erg eng vinden. Die gaan met de föhn. Of de waterblazer op heel laag vermogen.
De amerikaantjes gaan onder de fohn, omdat je bij hun echt moet borstelen en drogen tegelijk.
Denk niet dat je daar met een waterblazer de vacht goed krijgt.
De engelse zijn in no-time droog met de waterblazer, op de oren na dat blijven ze erg eng vinden. Die gaan met de föhn. Of de waterblazer op heel laag vermogen.
De amerikaantjes gaan onder de fohn, omdat je bij hun echt moet borstelen en drogen tegelijk.
Denk niet dat je daar met een waterblazer de vacht goed krijgt.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik heb een waterblazer en een staande föhn voor mijn tibetanen maar de föhn heeft echt mijn voorkeur, ook voor mijn honden
Ik vind de waterblazer ook veel herrie maken.

Ik vind de waterblazer ook veel herrie maken.

- miekemuis
- Zeer actief
- Contacteer:
maar een waterblazer met warmte dan kan je toch ook kammen tegelijk moet je met een fohn ook
- Rea
- Zeer actief
- Contacteer:
zou kunnen maar dan moet je ook een grip hebben waar je het mondstuk in kunt plaatsen.miekemuis schreef:maar een waterblazer met warmte dan kan je toch ook kammen tegelijk moet je met een fohn ook
Om te drogen en borstelen tegelijk heb ik echt 2 handen nodig.

- miekemuis
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar dat heb je met fohnen toch ook mijn cockertje ligt op tafel dus de handen vrij
- Rea
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een staande föhn, de honden liggen dan inderdaad op tafel om gedroogd en geborsteld te worden.miekemuis schreef:ja maar dat heb je met fohnen toch ook mijn cockertje ligt op tafel dus de handen vrij
Bij een water blazer werk ik voor het grote gedeelte met een hond die staat.
Doordat je een groter en krachtigere lucht stroom hebt vind ik het fijner om het mondstuk/slang van de blazer in m'n hand te houden.
En je moet ook opletten dat je op de goede manier droogt anders blaas je er gewoon klitten in.
Dat is bij föhnen veel minder.

Maar als ik straks bij Lotje ga staan te föhnen ben ik in geen eeuwigheid klaar. Met de waterblazer was Yentle haar vacht na 45 minuten goed droog, maar nog steeds niet echt droog en dan stond de waterblazer toch op een behoorlijk warme stand.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Met een goede föhn ben je ook binnen het uur klaar en ik doe het niet te warm want dat is slecht voor de vacht en het lijkt me ook niet lekker voor een hond. Ik heb graag 2 handen vrij.Neeltje schreef:Maar als ik straks bij Lotje ga staan te föhnen ben ik in geen eeuwigheid klaar. Met de waterblazer was Yentle haar vacht na 45 minuten goed droog, maar nog steeds niet echt droog en dan stond de waterblazer toch op een behoorlijk warme stand.

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik heb deze https://www.vidaxl.nl/waterblazer-voor-honden voor mijn poedel en vind hem ideaal.

You'll be in my heart... Always...
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Inderdaad, ik gebruik hier een gewone föhn (met ionen of zoiets) en ben ook klaar in minder dan een uur en dan is de vacht helemaal droog, ik föhn op de laagste warmtestand en sommige delen met koude lucht. Waterblazer vind ik persoonlijk niet zo goed voor zo'n vachten, heb er een gehad maar terug verkocht.Pemba schreef:Met een goede föhn ben je ook binnen het uur klaar en ik doe het niet te warm want dat is slecht voor de vacht en het lijkt me ook niet lekker voor een hond. Ik heb graag 2 handen vrij.Neeltje schreef:Maar als ik straks bij Lotje ga staan te föhnen ben ik in geen eeuwigheid klaar. Met de waterblazer was Yentle haar vacht na 45 minuten goed droog, maar nog steeds niet echt droog en dan stond de waterblazer toch op een behoorlijk warme stand.
Bij Yentle echt niet, dan had ik net zo goed zelf kunnen staan blazen.Pemba schreef:Met een goede föhn ben je ook binnen het uur klaar en ik doe het niet te warm want dat is slecht voor de vacht en het lijkt me ook niet lekker voor een hond. Ik heb graag 2 handen vrij.Neeltje schreef:Maar als ik straks bij Lotje ga staan te föhnen ben ik in geen eeuwigheid klaar. Met de waterblazer was Yentle haar vacht na 45 minuten goed droog, maar nog steeds niet echt droog en dan stond de waterblazer toch op een behoorlijk warme stand.
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
met mijn staande fohn ben ik binnen het uur klaar, als ik een tibetaan op tafel heb. een staande fohn is ook behoorlijk groot en heeft veel vermogen 

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
http://static.t-maatje.nl//Files/4/1500 ... 614641.jpg dit is de staande fohn die ik heb voor mijn tibetanen echt ideaal.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.