Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is niet erg he...
Moderator: moderatorteam
Is niet erg he...
...als een hondje van zes maanden niet bij je wil komen als hij bij andere honden staat te snuffelen. 

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Is in ieder geval niet vreemd. Probeer jezelf aantrekkelijker te maken en geef in ieder geval geen "hier"-commando als je toch zeker weet dat hij het niet zal opvolgen. Een commando dat niet gegeven wordt kan ook niet genegeerd worden
.
Leuk hè: pubers

Leuk hè: pubers
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

Mja, vanmorgen helemaal verkeerd gedaan door wel een paar keer 'hier' te roepen en hem daarna ook nog eens te gaan halen.
Durf dan niet de andere kant op te lopen, nu helemaal niet omdat die mensen op het punt stonden een weg over te steken. En ik ben al zo aantrekkelijk met al die snoepjes in mijn zak, alle honden uit de buurt komen naar me toe....behalve tommie!
Nou ja, dat is niet helemaal waar hoor. Als tommie rustig de tijd heeft gehad om te snuffelen en uitgespeelt is komt hij keurig wanneer ik hem roep. Tja, dan wel!
Durf dan niet de andere kant op te lopen, nu helemaal niet omdat die mensen op het punt stonden een weg over te steken. En ik ben al zo aantrekkelijk met al die snoepjes in mijn zak, alle honden uit de buurt komen naar me toe....behalve tommie!

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Whoehahahahahaha, mooie muts!!!!
Ach, wat is erg? nee, het is geen ramp..... het is wél handig (zeker in gevaarlijke situaties) als je hond komt als je "hier" roept
Gewoon blijven oefenen en NIET je hondje halen (muts! hahaha) en altijd belonen als hij komt, zelfs als je inmiddels het kookpunt bereikt hebt

Ach, wat is erg? nee, het is geen ramp..... het is wél handig (zeker in gevaarlijke situaties) als je hond komt als je "hier" roept

Gewoon blijven oefenen en NIET je hondje halen (muts! hahaha) en altijd belonen als hij komt, zelfs als je inmiddels het kookpunt bereikt hebt

Mja, was niet zo slim van mij....
Tommie is ook zo enthousiast tegen andere honden, vind ze allemaal leuk en interessant en wil met ze spelen. Dan vergeet hij nog wel eens op mij te letten... Hij zou zo met die andere baasjes mee naar huis lopen! Ach, meestal komt hij wel. Gelukkig zie ik het ook bij veel andere hondeneigenaren gebeuren dus echt zorgen maak ik me niet...

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt hem best gaan halen hoor. Maar dan niet eerst tien minuten gaan staan roepen en dan gaan halen. Als ik zie dat één van de honden absoluut niet zal luisteren als ik roep geef ik geen commando maar loop rustig naar de hond toe en lijn haar aan. Niks aan het handje. Kan ook ooit gevaarlijke situaties voorkomen.Stang schreef: Gewoon blijven oefenen en NIET je hondje halen (muts! hahaha) en altijd belonen als hij komt, zelfs als je inmiddels het kookpunt bereikt hebt
Als je naar de hond toeloopt en hij interpreteert het als het signaal voor tikkertje dan is het halen idd geen goed idee. Maar vaak wordt het slecht komen zoals door Mieke wordt aangegeven, veroorzaakt door het feit dat de hond zo druk bezig is met andere dingen (snuffelen bij andere hond) dat ie het commando gewoon echt niet hoort. Als je hem dan gewoon effe ophaalt in plaats van een half uur gaat staan te roepen, is er niks aan de hand

Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

en als ze dan dat laatste metertje ook niet komen en van je weg rennenInge O schreef:en heb je toch al geroepen, en moet je hem alsnog ophalen, dan laat je hem het laatste metertje wèl zelf naar je toe komen, dan kan je tenminste wel weer belonen, en leert hij dat hij er toch niet onderuit komt!

dat probleem heb ik hier weleens met die grote puber van 15 maanden hoor

-
- Zeer actief
Kan iemand me vertellen wanneer dit eindelijk dan overgaat. Heb hetzelfde met 1 van mijn honden namelijk. Ik heb dus veel ervaring met honden tot 1 jaar oud maar daarna is nog een verrassing. En nu zijn er ook dingen makkelijker als in het begin dus over dit probleem zal ik ook wel een keertje denken van "heb ik me daar druk om gemaakt". Maar wanneer ongeveer 8O 

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik ben een hele echte honde-lokker, heb altijd koekjes in m'n zakken en als ze goed luisteren en af en toe ook gewoon krijgen ze een koekje(1/4frolic) en dat werkt prima.
Ook 't leren buiten poepen en plassen werkt prima met belonen en een klein stukje koek.
Maar soms is de verleiding te erg en mag ik 't zelf opeten. Maar komt hij dan uiteindelijk toch dan krijgt hij toch z'n stukje.
Teun gaat mee wandelen en terwijl hij aan 't poepen is kijkt hij al rond van waar ben je en zit je hand al in je zak.....ik knijp nu af
Ook 't leren buiten poepen en plassen werkt prima met belonen en een klein stukje koek.
Maar soms is de verleiding te erg en mag ik 't zelf opeten. Maar komt hij dan uiteindelijk toch dan krijgt hij toch z'n stukje.
Teun gaat mee wandelen en terwijl hij aan 't poepen is kijkt hij al rond van waar ben je en zit je hand al in je zak.....ik knijp nu af

-
- Zeer actief
Als je er niets aan doet, bewust of onbewust, kan niemand zeggen wanneer het bij jouw hond over gaat.Baily schreef:Kan iemand me vertellen wanneer dit eindelijk dan overgaat. Heb hetzelfde met 1 van mijn honden namelijk. Ik heb dus veel ervaring met honden tot 1 jaar oud maar daarna is nog een verrassing. En nu zijn er ook dingen makkelijker als in het begin dus over dit probleem zal ik ook wel een keertje denken van "heb ik me daar druk om gemaakt". Maar wanneer ongeveer 8O
Persoonlijk heb ik zoiets van: een hond moet bij me komen als ik roep (en als het geen nut heeft, roep ik gewoon niet). Ik roep immers niet voor niets

Nai nauvalyë moica alasailarin...
- puk
- Zeer actief
Ja ik ga hem ook halen als hij niet komt, zijn naam roepen doe ik al niet meer. Ik fluit en loop verder of ik roep "we gaan verder" en loop weg met de andere twee. Soms komt hij dan wel en soms niet. Als hij niet komt ga ik hem halen en lijn hem aan. Zeg verder niets en laat hem inderdaad na 500 meter weer los. Ik roep alleen zijn naam als hij me toch al aankijkt en als ik aan hem zie dat hij w.s. gaat luisteren.Janet schreef:Als je er niets aan doet, bewust of onbewust, kan niemand zeggen wanneer het bij jouw hond over gaat.Baily schreef:Kan iemand me vertellen wanneer dit eindelijk dan overgaat. Heb hetzelfde met 1 van mijn honden namelijk. Ik heb dus veel ervaring met honden tot 1 jaar oud maar daarna is nog een verrassing. En nu zijn er ook dingen makkelijker als in het begin dus over dit probleem zal ik ook wel een keertje denken van "heb ik me daar druk om gemaakt". Maar wanneer ongeveer 8O
Persoonlijk heb ik zoiets van: een hond moet bij me komen als ik roep (en als het geen nut heeft, roep ik gewoon niet). Ik roep immers niet voor niets. En als ze niet komt, krijgt ze nog een kans: ze kan zelf komen of ik kom haar halen (het woord 'halen' kent ze goed, dat staat voor een correctie, aangelijnd linea recta en onder appèl richting huis en niet meer spelen). Negen van de tien keer komt ze echter als ik roep, en dan mag ze weer vrij zodra de situatie het toelaat
.