Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zeug met jonkies gevonden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Zeug met jonkies gevonden
Ik dacht dat er al wel slangen zaten 

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Wat een bizar bericht weer
Gelukkig zijn de dieren nu ergens ondergebracht.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Bij de meeste is alles minder dan vet nogal snel een verwaarloosd varken.En klinkt natuurlijk ook wel lekker dat hun een verwaarloosd zielg varken hebben gered in een bos nogwel.Nanna schreef:Vind ze er niet echt uitzien als beesten die prima voor zichzelf kunnen zorgen.Cleva schreef:Waarom zou een varken na een week in een zomerbos eigenlijk in slechte conditie zijn?

Wat je zegt ben je zelfffff 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Denk dat ze wat magertjes was vanwege het voeden van die biggen?
Niet zo vreemd lijkt me?.
Wel bijzonder om een zeug met biggen in een bos tegen te komen.
Niet zo vreemd lijkt me?.
Wel bijzonder om een zeug met biggen in een bos tegen te komen.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Zou een dier dat altijd in gevangenschap heeft geleefd zich echt goed kunnen redden in het bos? Oprechte vraag overigens.
RIP Cena

- iones
- Zeer actief
Zo hebben we in Bruine Haar (natuurgebied nabij Hardenberg) 's avonds laat ook een varken meegenomen met de trailer. Politie en dierenbescherming trokken hun handen er van af, ze wisten echt niet wat ze er mee aan moesten. Was ook zo'n klein varkensras. Was daar waarschijnlijk ook gedumpt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een varken dat in het bos zat zal er misschien al mager in gegooid zijn? Want ik kan mij voorstellen dat er eerder al niet al te best voor gezorgd is. Meestal is voor een varken het bos leuker dan hun eigen huis. Eindelijk gras, eindelijk knolletjes en insecten. Dus ik kan mij ook niet voorstellen dat het varken in het bos niks kon vinden. Tenzij het een commercieel naaldbos was. Daar is echt niks te vinden.
Water kan ook een probleem zijn geweest, want daarvan vindt je vaak niet veel in een bos. Of de moeder had vergroeide hoeven en kon niet goed lopen?
In elk geval is het varken gelukkig meegenomen. Ik zag laatst in Oxford Kune kune varkens in een groot terrein lopen. Die kunnen best aardig voedsel zoeken, de grond om ploegen en in modder liggen.
Water kan ook een probleem zijn geweest, want daarvan vindt je vaak niet veel in een bos. Of de moeder had vergroeide hoeven en kon niet goed lopen?
In elk geval is het varken gelukkig meegenomen. Ik zag laatst in Oxford Kune kune varkens in een groot terrein lopen. Die kunnen best aardig voedsel zoeken, de grond om ploegen en in modder liggen.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ik las gisteren dat er ergens in Nederland, ik weet niet meer waar, een slang was gevonden. En om de slang in bedwang te houden, hadden ze er een houten plaat overheen gelegd. En dat kan niet met een slang, die was erdoor verpletterd en moest afgemaakt worden. En het was nog wel een zwanger vrouwtje! Moordenaars! Volgens mij was het wel een slang die hier kan leven hoor, geen tropisch geval. Als je een slang vindt, geen zware dingen erop leggen! Ik dacht dat ze alleen dat soort dingen in Afrika deden maar blijkbaar zijn we hier net zo dom. Slangen moet je niet vermoorden omdat ze zijn ontsnapt, vind ik, en al helemaal niet als ze hier gewoon horen. Ringslangen, dat was het, die horen hier gewoon.
Maar zo goed hebben die varkens zich blijkbaar toch niet kunnen redden in dat bos want ze waren er slecht aan toe. Ik neem aan dat een dierenarts dat heeft gezegd en niet een journalist ofzo en dierenartsen weten wel hoe dik of dun een varken kan zijn. En dat was nie goed. Om het te redden in de natuur, moeten ze weten welke wortels ze kunnen wroeten en eten. Dat weten ze niet als ze altijd op een boerderijtje hebben geleefd natuurlijk. Ik wil ook wel een biggetje! Jammer dat ze zo groot worden alleen.
Maar zo goed hebben die varkens zich blijkbaar toch niet kunnen redden in dat bos want ze waren er slecht aan toe. Ik neem aan dat een dierenarts dat heeft gezegd en niet een journalist ofzo en dierenartsen weten wel hoe dik of dun een varken kan zijn. En dat was nie goed. Om het te redden in de natuur, moeten ze weten welke wortels ze kunnen wroeten en eten. Dat weten ze niet als ze altijd op een boerderijtje hebben geleefd natuurlijk. Ik wil ook wel een biggetje! Jammer dat ze zo groot worden alleen.
- mireille
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Als de foto die bij het artikel staat de gevonden varkens zijn dan zijn het geen kune kune varkens maar gascogne varkens gezien hun oren.