Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull vreet baas op

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 3

Re: Pitbull vreet baas op

Ongelezen bericht door Jane Doe »

tineke schreef:
jans&co schreef:niks raars aan. staat gewoon een prutser met pen langs het lint en hoort dat het een bull is nou dan zal het wel een pit zijn
Nou buiten de rasverwarring vind ik het verhaal verder ook nog wel wat rammelen hoor.
Precies
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Cleva schreef:
Nanna schreef: Of draait het er om dat zo'n beest in leven gelaten moet worden?
Nee, het draait er om dat politieagenten niet naar willekeur zelf even honden die ze ongeschikt achten opruimen.
Ik heb er geen fiducie in dat zo'n vrijheid op de juiste manier ingezet wordt.
Nou, dat vraag ik me ook af, wie neemt die beslissing eigenlijk? En hoeveel verstand heeft die van honden? Wat voor protocol hebben ze daarvoor want die zou ik wel willen inzien een keertje. Ik vind dat je niet secuur genoeg kunt zijn als het gaat om leven en dood. Omdat leven veel waard is en je het niet zomaar af mag pakken. Ook als het om een dier gaat. Het is erg makkelijk om te beweren dat het niet anders kon dan met dodelijk geweld, ik wil meer details weten over wat de hond deed en wat de aanleiding was ed. Ook al zal de uitkomst hoogstwaarschijnlijk zijn dat het dier overmatig agressief reageerde, ik wil daar meer over weten. Ik lees zo weinig in het artikel over de hond zelf.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

De bron: het dagrapport van de politie. De eigenaren wilden zelf dat de hond werd doodgeschoten en aangezien er een hondengeleider bij was, mag je verwachten dat dit in overleg is gegaan.
Kregen wij het verzoek om met toestemming ogs te gaan naar het landkaartje te Wolvega omdat de hond zijn baas aanviel. Zou veel bloed bij betrokken zijn en volgens de meldkamer zou het "spaans" gaan daar. Rapp was tegelijk met de ambu ter plaatse en coll Ab was juist in de woning aangekomen. Omdat de hond op dat moment nog niet onder controle was, gaf AB dit door en LK weer aan de ambu door die buiten stond. Voor hun veiligheid hebben zij gewacht tot sein "veilig".

Hondengeleider was ook aanrijdend.

In de woning zat het slachtoffer op zijn knieen en voor hem stond de hond (pitbull), beide in een grote plas bloed, afkomstig van de man. De man was geheel in het bloed gedrenkt en had vele wonden op zijn handen en armen en wat in zijn benen. De hond was bezig om in de man te happen en het bloed te likken en wilde duidelijk zijn baas niet loslaten. Hond was helemaal rood van het bloed en zat in de wonden van zijn baas te vreten. Deze kon bijna niet meer vechten ivm complete uitputting van het vechten met de hond. De vrouw, meldster stond er helemaal in paniek bij en zowel het slachtoffer als de vrouw riepen dat wij de hond dood moesten schieten. Echter, daarvoor moesten wij eerst de hond bij het slachtoffer weg zien te krijgen. De hond zat namelijk voor de man en zat nog steeds aan de wonden te likken en te vreten en op deze wijze was het onmogelijk om te gaan schieten ivm risico voor de man. Eerst geprobeerd om met zijn riem de hond te pakken maar toen coll. die om wilde doen bij de hond, werd de hond weer agressief richting zijn baas.

Op een gegeven moment kon collega de hond bij het nekvel pakken en mee naar buiten sleuren. Hier heeft hij zijn dienstwapen op de kop van de hond gezet en een schot gelost. De hond viel meteen neer en was op slag dood.

Nadat de hond was neegeschoten heeft LK de ambumedewerkers naar binnen gehaald om het SL te kunnen verzorgen. SL is met meerdere bijt cq vreetwonden naar het ziekenhuis gebracht.
Ik heb het huisnummer en persoonsgegevens eruitgehaald, verder is het onverkort.
Ik heb mijn collega gevraagd of ze wist waar die Engelse bulldog ineens vandaan kwam. Zij wist dat niet, maar ik vermoed dat de internetredactie een telefoontje heeft gehad. Zij verzorgen de berichtgeving op de website, wij voor de papieren krant die eens per week verschijnt.

En: ik heb hier voor deze 'kop' of onderwerpregel gekozen - zoals ik dit zelf ook in een ander medium zou hebben gedaan - omdat ik dit gegeven van het bericht het meest opmerkelijke vond. 'Politie schiet hond dood' had ook gekund of 'Hond valt eigenaar aan'. Hiermee wil ik zeer zeker niet aanzetten tot iets, bovendien is sensatiedrift me als persoon vreemd. Mijn eerste reactie naar mijn collega's toe was: 'Het is weer zo bevestigend.' Op basis van de bron, het dagrapport, is het een van de feiten. Was het gegaan om een golden retriever of een poedel dan had ik dat erin gezet.

Ik begreep wel dat het geruchtencircuit spreekt van veel ruzies tussen de man en de vrouw en dat de hond hier mogelijk op heeft gereageerd. Misschien is dat ook wel bevestigend. Hoe het ook zij: het is weer een verhaal met alleen maar verliezers.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jane Doe schreef:Maar geen sensatie pers hoor, dat ik dat durfde te zeggen.. :neenee:
Dat is het niet.
Het is gewoon slechte en ondeskundige pers.

Kwalijk en het verpest de naam van de goede journalisten, die er echt ook zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Fizgig
Zeer actief

En toch he, ik lees in de reactie van de eigenaren, dat de politie hem snel dood moet schieten, ook onkunde en onmacht. En vanuit die onkunde is het allemaal misgegaan, volgens mij. Dat denk ik ervan iig. Het zou me anders overkomen als de eigenaren hadden geroepen naar de politie dat er iets mis moet zijn gegaan in zijn hoofd oid, dat ie zich nog nooit zo heeft gedragen en dat ze hem niet meer kunnen houden zelf. Schiet hem ajb snel dood, ik zou dat niet zo zeggen als het mij zou gebeuren.

Misschien zou ik er ook voor kiezen, als ik dacht dat mijn hond een hersenbloeding oid moet hebben waardoor die zich ineens tegen me keert, maar ik zou dat niet op die manier aan de politie duidelijk maken. Dan zou ik toch snel iets zeggen over waarom ik vind dat ie nu moet worden doodgeschoten. Omdat je dat alleen doet als er echt iets heel geks aan de hand is, ik zou mezelf willen verklaren naar de politie toe ook. Ze waren nogal gebiedend, over de executie, vind ik. En ja, dan is het misschien voor de politie een situatie die sneller is afgehandeld op deze manier. Maar moreel ook de meest correcte?

Maar ja, het is ook geen verbatim natuurlijk, wat er precies is gezegd en voorgevallen, weten alleen de betrokkenen. Maar door de toevoeging krijg ik alleen maar meer het idee dat de beslissing om de hond af te knallen, niet klopte. Hoe kan dat nou de juiste beslissing zijn? Gemaakt door mensen die de hond sowieso al niet konden handelen, dat is mijn gevoel erbij als ik dat lees.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:In zo'n situatie wil je maar één ding: dat beest dood.
Ik weet niet wat jij ervan denkt maar mij zou het niet boeien of het een klapkaak was of een puli, hoor. Of een collie of een golden of wat dan ook.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Connie »

Célie schreef:
Connie schreef:
Célie schreef:
jans&co schreef:waarom staat er pitbull als topic terwijl het een engelse bulldog is
Hoe weet jij dat dan ?
Staat in het kranten bericht link eerste pagina
Ja zie het nu, maar dat stond er eerder niet hoor ! :scratch:
Dat klopt erg vreemd
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Fizgig
Zeer actief

In ieder geval, deze mensen zullen niet meer aan een hond beginnen, neem ik aan. Lijkt me een goed idee. Grote, sterke honden, zijn niet voor iedereen. En daarmee bedoel ik dat niet iedereen de vaardigheden of het karakter bezit om zo'n hond te kunnen handelen.
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

Als de hond uit het niets zo ineens doet maakt niet uit wat voor soort dan de kogel....maar als de hond zijn bazin verdedigd omdat de man losse handjes heeft of wat dan ook dan hadden ze hond zijn gang mogen laten gaan.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Denk dat de reacties hieromtrent anders geweest zouden zijn als de berichtgeving wat duidelijker zou zijn geweest. Nu is het maar een beetje knullig en zeker ook vaag geschreven waardoor je het idee krijgt dat e.e.a. weer sterk, maar dan ook sterk overdreven is :19:

edit:
Nanna schreef:
jans&co schreef: als de hond zijn bazin verdedigd omdat de man losse handjes heeft of wat dan ook dan hadden ze hond zijn gang mogen laten gaan.
:piew:

Nou echt niet :piew: Heb haar hier aan de overkant wel eens horen "gillen" hoor. Gisteravond nog. Buurvrouw ernaast belde (zoals ze wel vaker doet) de politie. Ik kan er werkelijk weinig medelijden mee hebben hoor als de hond de baas zou aanvallen omdat deze zijn bazin verdedigd :U: Tis meestal niet voor het eerst dat zoiets gebeurt. Misschien dat zo'n kerel het dan gaat afleren zijn klauwen te gebruiken.

Als ik een dusdanige hond zou hebben die onder mijn appél zou staan zou ik zelf de hond nog op mijn partner afsturen als deze zijn handjes zou gebruiken en mij lens zou slaan/trappen :pffff: Dan bel ik toch echt geen 112.
Oke, misschien uiteindelijk wel als het te ver zou gaan

Even los van het verhaal hier.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Fizgig
Zeer actief

Het is een gerucht he, van die ruzies. En je weet niet of dat fysiek werd. Ik kan het me niet zo goed voorstellen dat de hond de bazin verdedigde, als we hier een beetje mot hebben, kruipen ze al zowat onder de banken. Ik denk als we echt over de vloer rolden, mattend, dat ze weg zouden rennen ofzo, hahaha.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

jans&co schreef:....maar als de hond zijn bazin verdedigd omdat de man losse handjes heeft of wat dan ook dan hadden ze hond zijn gang mogen laten gaan.

zo heeft mijn oma een beet gekregen van een Duitse herder , omdat zij die eigenaar gewoon alleen wilde feliciteren voor zijn verjaardag

hoezo hun gang laten gaan ?.. :denken:.. altijd zit de hond fout .
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik vind tussen 'de bazin verdedigen' en 'de baas opvreten' nogal een verschil zitten. Ik mag hopen dat mijn hond het voor mij opneemt als mijn vriend mij aan zou vallen, maar als ze hem aan blijft vallen en aan zijn wonden zit te likken terwijl jan en alleman al gealarmeerd en ter plaatste is dan zit er toch echt een steekje los bij die hond. Die zou van mij zeker de kogel mogen krijgen, zo'n hond zou je niet moeten willen redden toch?
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:Nou echt niet :piew: Heb haar hier aan de overkant wel eens horen "gillen" hoor. Gisteravond nog. Buurvrouw ernaast belde (zoals ze wel vaker doet) de politie. Ik kan er werkelijk weinig medelijden mee hebben hoor als de hond de baas zou aanvallen omdat deze zijn bazin verdedigd :U: Tis meestal niet voor het eerst dat zoiets gebeurt. Misschien dat zo'n kerel het dan gaat afleren zijn klauwen te gebruiken.
Ja de hond gaat het hem vast afleren zijn handen te gebruiken.
Misschien gewoon het heft in eigen handen nemen en weggaan bij zo'n partner ipv het op deze manier op te lossen
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:
smoekie schreef:Nou echt niet :piew: Heb haar hier aan de overkant wel eens horen "gillen" hoor. Gisteravond nog. Buurvrouw ernaast belde (zoals ze wel vaker doet) de politie. Ik kan er werkelijk weinig medelijden mee hebben hoor als de hond de baas zou aanvallen omdat deze zijn bazin verdedigd :U: Tis meestal niet voor het eerst dat zoiets gebeurt. Misschien dat zo'n kerel het dan gaat afleren zijn klauwen te gebruiken.
Ja de hond gaat het hem vast afleren zijn handen te gebruiken.
Misschien gewoon het heft in eigen handen nemen en weggaan bij zo'n partner ipv het op deze manier op te lossen
ja, mijn keuze zou het ook niet zijn, maar aangezien het meer dan eens gebeurt zal ze het lef nog wel niet hebben te vertrekken :19: Maar goed. Neemt verder niet weg dat ik weinig medelijden met zo'n kerel zou hebben :cool2:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

jans&co schreef:Als de hond uit het niets zo ineens doet maakt niet uit wat voor soort dan de kogel....maar als de hond zijn bazin verdedigd omdat de man losse handjes heeft of wat dan ook dan hadden ze hond zijn gang mogen laten gaan.
Het zou maken dit ik zou kunnen snappen waarom het zo'n bloedbad wordt.
Als een Bulldog op zo'n manier getriggerd wordt, valt ie aan.
Als degene die aangevallen wordt ook nog eens terug gaat vechten, zal het vechten van een Bull alleen maar heftiger worden.
Met een hoop bijtwonden tot gevolg.
Wiel
Fizgig
Zeer actief

Nou dat vind ik dus ook, Biet, met een bulldog moet je niet fysiek gaan vechten. Dan kun je je eigenlijk nog beter dood houden. Die zijn gewoon niet bang voor confrontatie en worden juist nog meer getriggerd als je probeert ze fysiek de baas te zijn. Ik zou het niet eens proberen.

Ik denk eerlijk gezegd, als ik bijvoorbeeld die vrouw was, dat ik een flinke emmer water had gepakt en die over hem heen had gedonderd. Om maar iets te noemen hoor. Is meteen het bloed ook weg en is er even een 'break' waardoor je in kunt grijpen. Of je pakt een schilderij van de muur en gebruikt dat als psychologisch scherm om ertussen te komen. Of je gooit een tafel omver en zet die ertussen.

Maar goed, er staat niet bij wat de mensen precies hebben gezegd en gedaan. Dus wie weet hebben ze dat ook wel geprobeerd.
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Sandra schreef: Ik begreep wel dat het geruchtencircuit spreekt van veel ruzies tussen de man en de vrouw en dat de hond hier mogelijk op heeft gereageerd. Misschien is dat ook wel bevestigend. Hoe het ook zij: het is weer een verhaal met alleen maar verliezers.
smoekie schreef:
Nanna schreef:
jans&co schreef: als de hond zijn bazin verdedigd omdat de man losse handjes heeft of wat dan ook dan hadden ze hond zijn gang mogen laten gaan.
Nou echt niet :piew: Heb haar hier aan de overkant wel eens horen "gillen" hoor. Gisteravond nog. Buurvrouw ernaast belde (zoals ze wel vaker doet) de politie. Ik kan er werkelijk weinig medelijden mee hebben hoor als de hond de baas zou aanvallen omdat deze zijn bazin verdedigd :U: Tis meestal niet voor het eerst dat zoiets gebeurt. Misschien dat zo'n kerel het dan gaat afleren zijn klauwen te gebruiken.

Als ik een dusdanige hond zou hebben die onder mijn appél zou staan zou ik zelf de hond nog op mijn partner afsturen als deze zijn handjes zou gebruiken en mij lens zou slaan/trappen :pffff: Dan bel ik toch echt geen 112.

Het gerucht(!) was dat er veel ruzies tussen man en vrouw waren, nergens staat dat meneer zn vrouw mishandelde :scratch: :roll:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Fizgig schreef:Nou dat vind ik dus ook, Biet, met een bulldog moet je niet fysiek gaan vechten. Dan kun je je eigenlijk nog beter dood houden. Die zijn gewoon niet bang voor confrontatie en worden juist nog meer getriggerd als je probeert ze fysiek de baas te zijn. Ik zou het niet eens proberen.

Ik denk eerlijk gezegd, als ik bijvoorbeeld die vrouw was, dat ik een flinke emmer water had gepakt en die over hem heen had gedonderd. Om maar iets te noemen hoor. Is meteen het bloed ook weg en is er even een 'break' waardoor je in kunt grijpen. Of je pakt een schilderij van de muur en gebruikt dat als psychologisch scherm om ertussen te komen. Of je gooit een tafel omver en zet die ertussen.

Maar goed, er staat niet bij wat de mensen precies hebben gezegd en gedaan. Dus wie weet hebben ze dat ook wel geprobeerd.
welnee joh, je sleurt hem gewoon aan zijn nekvel de straat op.
appeltje eitje toch :19:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief

Irta schreef:
Sandra schreef: Ik begreep wel dat het geruchtencircuit spreekt van veel ruzies tussen de man en de vrouw en dat de hond hier mogelijk op heeft gereageerd. Misschien is dat ook wel bevestigend. Hoe het ook zij: het is weer een verhaal met alleen maar verliezers.
smoekie schreef:
Nanna schreef:

Het gerucht(!) was dat er veel ruzies tussen man en vrouw waren, nergens staat dat meneer zn vrouw mishandelde :scratch: :roll:

Dat zeg ik toch ook niet :hmmm: Zeg alleen dat ik met zulke kerels bitter weinig medelijden heb als zoiets zou gebeuren (hond die aanvalt en vrouw verdedigd) en, maar daar heb je misschien in het snelle lezen overheen gelezen. Dat dit "los" staat van het verhaal hier :ok:

Inge O schreef:
jans&co schreef:Als de hond uit het niets zo ineens doet maakt niet uit wat voor soort dan de kogel....maar als de hond zijn bazin verdedigd omdat de man losse handjes heeft of wat dan ook dan hadden ze hond zijn gang mogen laten gaan.
ja want 'verdedigen' is toch hetzelfde als 'in stukjes trekken' :roll: .
:O: Is die man nu ook al in stukjes getrokken :schrik: Ik dacht gelezen te hebben dat de hond hem meerdere malen in zijn handen,armen en benen had gebeten :U:
Biet
Zeer actief

renee-uk schreef:
Fizgig schreef:Nou dat vind ik dus ook, Biet, met een bulldog moet je niet fysiek gaan vechten. Dan kun je je eigenlijk nog beter dood houden. Die zijn gewoon niet bang voor confrontatie en worden juist nog meer getriggerd als je probeert ze fysiek de baas te zijn. Ik zou het niet eens proberen.

Nah, vooropgesteld dat ik het een behoorlijk wild-west verhaal vind, is het in de lijn van het bericht niet ondenkbaar.
Politie komt binnen nadat de eigenlijke vechtpartij al afgelopen is, denk dat er dan ook een verwarring is bij de hond (zich realiserend dat het object dat ie net aanviel/mee in gevecht was, ook z'n baas is).
Als er dan iemand echt doortastend kan optreden, is het mogelijk die Bulldog aan z'n nekvel naar buiten te krijgen, vooropgesteld dat die persoon weet wat ie aan het doen is.
Het 'aan de wonden likken' snap ik wel; is niet zo raar, het 'de baas opvreten' totaal niet, maar dat zijn ook maar wat woorden in een bericht; wat daar echt van klopt is maar zeer de vraag.
Het dan ter plekke executeren van de hond snap ik dan weer niet, tenzij de hond wederom in de aanval zou zijn gegaan.
Dat zou het legitiem kunnen maken.
Wiel
renee-uk
Zeer actief

Biet schreef:
renee-uk schreef:

Nah, vooropgesteld dat ik het een behoorlijk wild-west verhaal vind, is het in de lijn van het bericht niet ondenkbaar.
Politie komt binnen nadat de eigenlijke vechtpartij al afgelopen is, denk dat er dan ook een verwarring is bij de hond (zich realiserend dat het object dat ie net aanviel/mee in gevecht was, ook z'n baas is).
Als er dan iemand echt doortastend kan optreden, is het mogelijk die Bulldog aan z'n nekvel naar buiten te krijgen, vooropgesteld dat die persoon weet wat ie aan het doen is.
Het 'aan de wonden likken' snap ik wel; is niet zo raar, het 'de baas opvreten' totaal niet, maar dat zijn ook maar wat woorden in een bericht; wat daar echt van klopt is maar zeer de vraag.
Het dan ter plekke executeren van de hond snap ik dan weer niet, tenzij de hond wederom in de aanval zou zijn gegaan.
mijn antwoord was op fizgig die allerlei andere oplossingen aandroeg ;)

dit stond er ook hè:
Eerst geprobeerd om met zijn riem de hond te pakken maar toen coll. die om wilde doen bij de hond, werd de hond weer agressief richting zijn baas.
Op een gegeven moment kon collega de hond bij het nekvel pakken en mee naar buiten sleuren.
ik heb er enorme vraagtekens bij, bij dit hele verhaal, en die kogel op het laatst vind ik helemaal compleet belachelijk.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

smoekie schreef: Dat zeg ik toch ook niet :hmmm: Zeg alleen dat ik met zulke kerels bitter weinig medelijden heb als zoiets zou gebeuren (hond die aanvalt en vrouw verdedigd) en, maar daar heb je misschien in het snelle lezen overheen gelezen. Dat dit "los" staat van het verhaal hier :ok:
Jij gebruikt het woord mishandelen niet idd, maar vertel, wat bedoel je dan met "zulke kerels"?
En die laatste zin had ik wel gelezen hoor, maar je geeft een reactie op een bericht wat wel degelijk direct op het verhaal hier slaat. Jouw voorbeeld staat hier idd los van (want geen aanwijzing dat het ook maar te vergelijken is) maar je gebruikt het als argument waarom hetgeen jans&co schrijft helemaal niet " :piew: " is.
En (dat had ik er idd bij moeten zetten - my bad) mijn reactie was niet alleen naar jou gericht, ook naar anderen die met dat gerucht aan de haal zijn gegaan.
smoekie
Zeer actief

Irta schreef:
smoekie schreef: Dat zeg ik toch ook niet :hmmm: Zeg alleen dat ik met zulke kerels bitter weinig medelijden heb als zoiets zou gebeuren (hond die aanvalt en vrouw verdedigd) en, maar daar heb je misschien in het snelle lezen overheen gelezen. Dat dit "los" staat van het verhaal hier :ok:
Jij gebruikt het woord mishandelen niet idd, maar vertel, wat bedoel je dan met "zulke kerels"?
En die laatste zin had ik wel gelezen hoor, maar je geeft een reactie op een bericht wat wel degelijk direct op het verhaal hier slaat. Jouw voorbeeld staat hier idd los van (want geen aanwijzing dat het ook maar te vergelijken is) maar je gebruikt het als argument waarom hetgeen jans&co schrijft helemaal niet " :piew: " is.
En (dat had ik er idd bij moeten zetten - my bad) mijn reactie was niet alleen naar jou gericht, ook naar anderen die met dat gerucht aan de haal zijn gegaan.

Met "zulke kerels" bedoel ik kerels als die van de overkant. Kerels die hun handjes niet thuis kunnen houden en het schijnbaar prachtig vinden een vrouw kort te slaan/trappen. Dit (onderstaande schreef Jans....

smoekie schreef:
Nanna schreef:

Zij heeft het dan idd waarschijnlijk over de man in kwestie. Maar ik heb het meer in zijn algemeenheid met als voorbeeld die kerel van de overkant. Los, van het verhaal hier dus. En in zulke gevallen heb ik er zoals gezegd weinig medelijden mee. Zou de man in kwestie daadwerkeiljk losse handjes hebben gehad idem dito.
Biet
Zeer actief

renee-uk schreef:
Biet schreef:
renee-uk schreef:

mijn antwoord was op fizgig die allerlei andere oplossingen aandroeg ;)

dit stond er ook hè:
Eerst geprobeerd om met zijn riem de hond te pakken maar toen coll. die om wilde doen bij de hond, werd de hond weer agressief richting zijn baas.
Op een gegeven moment kon collega de hond bij het nekvel pakken en mee naar buiten sleuren.
ik heb er enorme vraagtekens bij, bij dit hele verhaal, en die kogel op het laatst vind ik helemaal compleet belachelijk.
Het enige boeiende aan dit soort berichten is, wat mij betreft, de vraag wat maakte dat er zoiets kon gebeuren.
De manier waarop zo'n bericht gepubliceerd wordt, staat me dan ook helemaal niet aan.
Publiceer dan in 2 keer: de eerste keer dat er een hond is doodgeschoten nadat ie z'n baas heeft aangevallen en dan bij de tweede keer het hele verhaal eromheen.
Het verhaal zoals het nu verteld is, rechtvaardigt die kogel niet, terwijl er ook woorden gebruikt worden waarbij ik, als ik ze letterlijk neem, me eigenlijk maar weinig voor kan stellen als echt hondengedrag.
Eigenlijk vooral slechte journalistiek.
Wiel
renee-uk
Zeer actief

Biet schreef: Het enige boeiende aan dit soort berichten is, wat mij betreft, de vraag wat maakte dat er zoiets kon gebeuren.
De manier waarop zo'n bericht gepubliceerd wordt, staat me dan ook helemaal niet aan.
Publiceer dan in 2 keer: de eerste keer dat er een hond is doodgeschoten nadat ie z'n baas heeft aangevallen en dan bij de tweede keer het hele verhaal eromheen.
Het verhaal zoals het nu verteld is, rechtvaardigt die kogel niet, terwijl er ook woorden gebruikt worden waarbij ik, als ik ze letterlijk neem, me eigenlijk maar weinig voor kan stellen als echt hondengedrag.
Eigenlijk vooral slechte journalistiek.
dat zei ik al enkele pagina's geleden en nog een paar keer als ik me niet vergis.
maar vlak het verhaal van de jager uit het sprookje met schietgeweer en politiepet ook niet uit ;)
Afbeelding

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Zo, dit heeft wat losgemaakt zeg.

Onder het bericht op de website van de krant staan 7 reacties :mrgreen:

Je kunt het 'slechte journalistiek' noemen, maar: het gaat om een politiebericht en kort door de bocht heeft het in die zin qua bron van herkomst niet meer of minder waarde dan een willekeurige snelheidscontrole of een verhaal over een man die een prostituee op bezoek kreeg, wat volkomen uit de hand liep omdat de dame in kwestie in d'r blote kont op straat belandde. Dat wordt overgenomen op basis van de informatie die we krijgen, in dit geval van de politie. Veel van deze berichten móeten we plaatsen, omdat mensen het willen weten, net zoals mensen de overlijdensadvertenties doorstruinen omdat er misschien een bekende tussen staat. Wie is er dan sensatiebelust? Of omdat het hele dorp of de hele wijk in rep en roer is over een gezin met schulden en kleine kinderen dat op straat wordt gezet, omdat er dooie vissen in een kanaaltje drijven of omdat er een wietplantage wordt opgerold. In veel gevallen geldt: Don't blame the messenger for the bad news. Zo werkt het gewoon. Soms plaats ik een bericht gewoon niet, in verband met privacy, herkenning, integriteit. Een meisje dat onderuit ging nadat iemand ghb in haar drankje had gegoten. Een jongen met gedragsproblemen die de ramen van een gebouw heeft bekrast. Iemand die tijdens een interview een paar nare opmerkingen over buitenlanders maakt terwijl het interview over iets anders gaat.

De inhoud van dit verhaal met deze hond staat op zichzelf en ik ben me er ook van bewust dat ik dit op een hondenforum heb geplaatst, waar vaker discussies worden gevoerd over bijtincidenten met honden en waar bij elk verhaal over een bijt/vechtincident met een pitbull of andere vechthond wordt gezegd: 'Het is weer zo bevestigend.' Dat was bij dit verhaal ook mijn eerste reactie. Is er iemand die kan verklaren waarom het toch regelmatig gebeurt dat er dit soort incidenten met uitgerekend pitbulls of andere vechthonden gebeuren?

Ook herinner ik me van een maand of vier, vijf terug, een vergelijkbaar verhaal waarbij een (vecht?)hond die een mens had aangevallen, direct door de politie werd doodgeschoten. Dat roept hier op dit forum meer, fellere en andere reacties op, waarbij zoals ook in dit geval de hond zelf als slachtoffer wordt gezien. In dat andere topic over het wel of niet afschieten van vechthonden door politieagenten zag ik dezelfde reacties als hier. 'Laat een DA komen om hem humaan een spuitje te geven.' 'Nee, de hond mag niet dood. De oorzaak was een ruzie tussen de baasjes.' 'Nee, afschieten is de kortste en daarom de beste klap in zo'n verhaal.' Sorry Figzig, ik vind je reactie zo leuk: 'Gooi er een emmer water overheen, ben je meteen van het bloed af.' Je denkt zo lekker praktisch ook :J:

Als krant, als journalist, vellen we hier geen oordeel over. We brengen de feiten. Persoonlijk vind ik het naar, dat er toch met een regelmaat berichten opduiken waarin het alweer om een vechthond gaat. Net zoals ik het naar vind wanneer in een soortgelijk bericht een ander ras is betrokken. Maar de krant is geen dagboek.

Op pagina 7 in dit topic heb ik het bronbericht geplaatst: het dagrapport, dat niet is voorgekauwd door communicatiemannetjes van de politie, maar de rauwe waarneming van de agenten. Je mag ervan uitgaan dat zij wat zij zien, niet aandikken en smeuïger maken dan het is. In dat geval kun je je vraagtekens plaatsen bij de objectiviteit van de agent. Dat zou een zeer kwalijke zaak zijn. Hier zou ik Budkes wel eens over willen horen, zij werkt immers [als hondengeleider ook nog] bij de politie.
Over een aantal zaken, zoals dat de hond op verzoek van de man en de vrouw is doodgeschoten, lees ik sinds ik het bronbericht heb geplaatst, hier praktisch niets meer.

Het bericht kwam rond deadlinetijd binnen. Tijd om direct in contact te komen met de eigenaren van de hond was er op dat moment niet om er een groter verhaal met de betrokkenen voor de krant van morgen van te maken. Mijn collega probeert het wel met het oog op een follow-up voor de komende week (we komen eens per week uit), het is even afwachten of dat lukt. Misschien duurt het wat langer. Ik zal u op de hoogte houden. Tot die tijd weten we niet meer dan de feiten die in het dagrapport staan beschreven. En daar zou het ook bij mogen blijven. Juist hier op dit forum.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
jans&co
Zeer actief

Inge O schreef:
precies net zoals dat wij burgers gepast geweld mogen gebruiken en ik bepaal wel wat gepast is.

Het is gewoon zo als die vrouw BIJVOORBEELD altijd werd uitgescholden/heen en weer werd geschud en misschien wel geslagen door die man ALS HE, dan heb ik echt geen medelijden hoor met zo'n man. Ik wens dit ook wel de ex man van mijn schoonzus toe die haar geestelijk heeft mishandeld en heeft gekleineerd en haar zo aan de kant dumpt terwijl ze zwanger is, gaat samen wonen met zijn liefje en dan haar proberen nog stuk te maken en haar bedreigen en haar finacieel kapot te maken. Gelukkig waren wij een stukkie slimmer en mag hij nu dik betalen maar ik had hem liever zoiets gegeven, gelukkig denk ik niet met mijn lul maar met mijn hersens
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

jans&co schreef:
Inge O schreef:
precies net zoals dat wij burgers gepast geweld mogen gebruiken en ik bepaal wel wat gepast is.

Het is gewoon zo als die vrouw BIJVOORBEELD altijd werd uitgescholden/heen en weer werd geschud en misschien wel geslagen door die man ALS HE, dan heb ik echt geen medelijden hoor met zo'n man. Ik wens dit ook wel de ex man van mijn schoonzus toe die haar geestelijk heeft mishandeld en heeft gekleineerd en haar zo aan de kant dumpt terwijl ze zwanger is, gaat samen wonen met zijn liefje en dan haar proberen nog stuk te maken en haar bedreigen en haar finacieel kapot te maken. Gelukkig waren wij een stukkie slimmer en mag hij nu dik betalen maar ik had hem liever zoiets gegeven, gelukkig denk ik niet met mijn lul maar met mijn hersens
Nee je emotie heeft de overhand op je hersens en wat je lul hier in dit verhaal moet weet ik niet. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
jans&co
Zeer actief

Ze zeggen toch altijd dat mannen daar achteraan lopen en mee denken, ik loop tegenwoordig achteruit en roep "die lul achtervolgt mij"
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”