Chihuahua of niet?

Eerste twee foto`s van fb, want daar staat haar lijf op. Laatste heb ik zelf gemaakt.
(Zien jullie ook die stand van de voorpoten?!)
Moderator: moderatorteam

Messi schreef:Jeee hier staat mn reactie 3 keer in. Grrrr...
Nu even over de hond. Volgens haar eigenaar 100% chihuahua. En ik hoef het niet in mijn hoofd te halen anders te beweren
Zijn beste vriendin (toen de tijd) fokte chihuahua`s. Nou had ik daar mijn bedenkingen bij en toen ik hoorde dat ze laatst een inteelt nest had, wist ik het zeker, bah. Dus weet bijna zeker dat er wat anders doorheen zit!
Maar goed,ik vroeg me af of ik nou zo blind was.. Niet dus haha!

Mijn kleintjes zijn echt geen rattenformaat. 20 en 22 cm schofthoogte. Ik heb nog nooit zo'n grote rat gezien hoorPunzel schreef:Ik zie d'r geen chihuahua in hoor. En is ie daar ook niet wat te groot voor? Nou heb ik niet zoveel verstand van chiwawa's, maar ik dacht dat die alleen maar in rattenformaat bestaan en die op de foto lijkt net een jack russel.
Ik vroeg me al af wat er met die pootjes aan de hand was.. Is dat iets teckelachtigs?Laura & Leroy schreef:Zien jullie er geen teckel in? Dat lange ruggetje op de laatste foto en die voorpootjes..

Anja schreef:
Mijn kleintjes zijn echt geen rattenformaat. 20 en 22 cm schofthoogte. Ik heb nog nooit zo'n grote rat gezien hoor
Als je met zekerheid wil weten dat je een echte chihuahua koopt van een goede fokker kan je het altijd op hf vragen. Er zitten hier genoeg kenners.Messi schreef:Haha idd Punzel!
Nu krijgen we er binnenkort zelf 1 en heb dus veel over chihuahuas gelezen en heb er wat gezien. O.a dan ook de ouders van onze pup. Die lijken in niks op deze hond. (Ze is een schatje hoor, daar niet van)
Niet dat ik opeens expert ben, maar ik denk dat ik ze nu aardig kan herkennen..

Toots is een stuk hoger dan een Jackrussel iig.Punzel schreef:Ik zie d'r geen chihuahua in hoor. En is ie daar ook niet wat te groot voor? Nou heb ik niet zoveel verstand van chiwawa's, maar ik dacht dat die alleen maar in rattenformaat bestaan en die op de foto lijkt net een jack russel.
Dat is zeker geen tekkel-ding. Dat heet 'Franse stand' en komt voor bij bassets bijv. Bij goedgefokte tekkels hoort het niet voor te komen.Laura & Leroy schreef:Weet ik eigenlijk nietik ken een paar teckels die dat wel hebben. Dus ik mijn ogen is het een teckel-ding.
Bij die hondjes is het niet zo extreem trouwens.