Moderator: moderatorteam
Ja dat doen hondjes nu eenmaal net als katjes vogeltjes pakken . Of hondjes met alkaar vechten.Inge O schreef:omdat een hond die een kat pakt zwaar gestoord is natuurlijk, daar moet mínstens een peut aan te pas komenSelene schreef:Waarom moet daar een onderzoek naar komen?.
Nanna schreef:Nee, dat doe ik ook niet. Maar nu VROEG de buurvrouw het en ze was duidelijk in paniek.gonnie schreef:Ik ga toch echt niet de hele zomer met mijn deuren dicht zitten omdat de kat van de buren bij mij op het balkon kan komenNanna schreef: Laatst was de buurvrouw één van haar Blauwe Russen kwijt (waar ze doorgaans zeer precies op is) en ze riep me meteen. Dan gooi ik met één zwaai Topsi (die in de tuin was) naar binnen en doe de deur dicht. Ga ik ook niet zeggen "mijn tuin, zoek het effe lekker uit met je kutkat"![]()
Paar minuten later kwam die kat inderdaad via mijn tuin weer terug naar haar eigen tuin
Als ze nooit wat had gezegd en die kat was op een gegeven ogenblik aan komen strietsen in mijn tuin en Topsi had hem te pakken gekregen dan was het lullig en triest maar niks aan te doen.
Ik ga dus ook mijn deur niet dichthouden. Dat weet de buurvrouw ook en dat accepteert ze natuurlijk. Zou ook wat wezen zeg
Dat is zo maar ook prooi- of jachtgedrag is agressief.Nanna schreef:Een kat wordt door heel veel honden gezien als prooi. Het is dus vaak niet eens gerichte agressie maar jacht/prooigedrag.linlin schreef:Een kat wordt door twee honden om zeep gebracht. Dat is een agressieve daad, hoe aardig en lief ze thuis op de bank ook zijn.Kit schreef:agressief... kom op zeg....
Hoe lullig verder ook, hoor.
Het verhaal was imo heel anders geweest als ze zich op een hond of, God verhoede, een kind hadden gestort.
Dat is zo maar ook prooi- of jachtgedrag is agressief.Nanna schreef:Een kat wordt door heel veel honden gezien als prooi. Het is dus vaak niet eens gerichte agressie maar jacht/prooigedrag.linlin schreef:Een kat wordt door twee honden om zeep gebracht. Dat is een agressieve daad, hoe aardig en lief ze thuis op de bank ook zijn.Kit schreef:agressief... kom op zeg....
Hoe lullig verder ook, hoor.
Het verhaal was imo heel anders geweest als ze zich op een hond of, God verhoede, een kind hadden gestort.
In onze ogenlinlin schreef:
Dat is zo maar ook prooi- of jachtgedrag is agressief.
Nou snap ik je punt op zich wel hoor. Niemand hoeft zijn katten binnen te houden, maar als je hoopt dat ze niet ergens jong en aan een pijnlijke dood sterven zou ik dat toch maar doen. Wat ga je dan zeggen als iemand per ongeluk een kat aanrijdt? "tja, er lopen katten buiten, da's een gegeven. Rijd maar over al 20 en als je over een kat heen rijdt is dat jouw schuld" . De enige die in alle gevallen schuldig is, zijn de eigenaren van die kat. Het is verdorie een huisdier, en wanneer je een huisdier hebt ben jij daar verantwoordelijk voor. Ik snap sowieso niet wie er ooit heeft bedacht dat katten als enige huisdieren buiten los moeten lopen. Een huisdier heet niet voor niets een huisdier.laeken schreef:Oh, is dat simpel. Dus als je je kat los laat lopen dan heb je er maar mee te dealen dat hondenbazen blijkbaar Fikkie niet kunnen houden en dan los laten breken om je kat af te maken? Ik denk dat dit de omgedraaide wereld is. Je hond heb je ook bij de eendjes in het park weg te houden. Bij de konijnen rondom de kinderboerderij. Bij de schapen en geiten op de heide. Dus waarom niet bij de huiskatten uit je buurt? En als je hond zelf een keer de tuin uit loopt? Ook dood laten bijten door 2 pitbulls die iemand niet kan houden? Want dat is wat er gebeurd is. Een loslopend huisdier is doodgebeten door iemand die geen controle heeft over haar huisdieren maar er wel de openbare weg mee op moet. Daar zit het probleem en nergens anders. Overal lopen katten. Dat is een gegeven. JIJ als baas hebt je hond te controleren. Niemand hoeft zijn katten binnen te houden omdat jij zo nodig met teveel hond moet lopen zoals in dit geval. Kom zeg!
Nanna schreef: Als je teveel hond aan de riem hebt om te kunnen houden in een noodsituatie vind ik dat een zeer kwalijke zaak.
Pitbulls of niet.
Een geluk bij een ongeluk toch zeker wel te noemenrenee-uk schreef:gelukkig waren het weer pitbulls
Lizzie. schreef:RHOON -
Een lapjeskat is gistermiddag 'verscheurd' door twee agressieve pitbulls aan de Burcht in Rhoon-Noord. Het dier overleefde de aanval niet.
Een vrouw liet de twee honden van haar buurman uit. Toen de viervoeters het katje in het vizier kregen, kon de vrouw ze niet meer houden.
De dierenpolitie heeft een onderzoek ingesteld naar het incident. De pitbulls zijn teruggegeven aan de eigenaar.
Selene schreef:Wat een onzin zeg, alsof niet iedere andere hond een kat kan pakken.
Dat dus.bouvierpoedel schreef: Zal het niet aanmoedigen maar eerlijk gezegt kan ik er ook niet heel erg mee zitten als het gebeurt.
Eigenaar van de kat heeft ook een zorgplicht .
Misschien moet je dan even alles quoten ipv alleen dit stukje? dan begrijp je ook waar ik wel op reageerPakdebal schreef:Selene schreef:Wat een onzin zeg, alsof niet iedere andere hond een kat kan pakken.
moet dat dan ?.![]()
..... ik ken geen honden hier die ze gelijk " maar " doodbijten .
doet die anders nooit , zal wel weer hier in voorkomen .
renee-uk schreef:gelukkig waren het weer pitbulls
Dank ulaeken schreef:bouvierpoedel schreef:Jammer van het katje maar die was niet aangelijnd en de hondjes wel.
Niet echt als de mevrouw ze niet kon houden lijkt mij. Mensen kunnen nu wel net gaan doen alsof die kat er niet had mogen lopen maar iemand die pitbulls uit aan het laten is en ze niet kan houden treft geen blaam? Wat een onzin zeg! Elke hond kan een kat doodbijten. Maar elke baas of persoon die honden uitlaat zou ze ook gewoon moeten kunnen houden. Anders moet je niet met die honden op straat gaan lopen. Wat een achterlijke toestand dat iemand haar honden niet kan houden om vervolgens hier net te gaan doen alsof dat normaal is.....
Ik vind eerlijk gezegd dat je sowieso je honden bij je hebt te houden als ze dieren doodbijten. Ongeacht of die in jouw ogen los horen te lopen of niet. Wat is eigenlijk het verschil tussen een loslopende kat en een loslopende hond? Is de laatste ook vogelvrij of gaan we dan weer ineens met hele andere maten meten? Daar zijn we hier nl vaak heel erg goed in. Stel dat ik mijn 2 pitbulls uitlaat en er komt een loslopende JR aan rennen die uit een erf komt? Dood laten bijten? Mag immers niet loslopen? Of geldt dat alleen voor katten bij hondenmensen?Daar zit nl nogal een punt van inconsequent zijn voor mij. Je wil niet weten hoe vaak ik honden zonder baas tegenkom. Zijn die net als katten vogelvrij volgens jullie? Omdat iemand zijn agressieve/jachtlustige-wat-dan-ook-honden niet kan houden maar er wel mee de openbare weg op gaat?
Mij is het ook wel eens gebeurd hoor. Nou ja, beter gezegd, mijn honden hebben wel eens een kat dood gebeten. Daar ga ik echter niet dom en laconiek over doen. Leuk is anders en als het voorkomen had kunnen worden dan was dat gebeurd. Je hoort nl je honden sowieso onder controle te hebben op een manier dat ze niks doodbijten als je ermee rondloopt. Een ongeluk kan gebeuren maar daar laconiek over doen en de schuld bij de baas van de kat leggen als je je honden niet kan houden is bezopen en asociaal in mijn ogen.
ja of een engelse bulldog zoals laatst, misschien waren het bij nader inzien wel mopsjesmarian* schreef:Tsja, een DPH die een kat vermoordt bekt wat minder goed.renee-uk schreef:gelukkig waren het weer pitbulls
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat iemand twee honden (zelfs nog Pitbulls in dit geval) uitlaat zonder dat ze ze kan houden enLiesbeth schreef:Als mijn honden een kat te pakken zouden (kunnen) krijgen, dan maakt die kat het ook niet lang, ben ik bang.
Caro. schreef:Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat iemand twee honden (zelfs nog Pitbulls in dit geval) uitlaat zonder dat ze ze kan houden enLiesbeth schreef:Als mijn honden een kat te pakken zouden (kunnen) krijgen, dan maakt die kat het ook niet lang, ben ik bang.
dat daarom een kat dood is. Nu was het een kat en vinden de meeste het niet erg, maar als het een Teckeltje was geweest met hetzelfde
verhaal had iedereen geschreeuwd 'ga toch niet met die beesten lopen als je ze niet kan houden!'.
Precies hetzelfde scenario, vervang alleen kat even door iets anders en iedereen vindt het belachelijk dat die honden uitgelaten worden door iemand die ze niet kan houden.
Ik snap dus ook niet waarom het in dit geval bijna de schuld van de katteneigenaar is. Katten wel of niet buiten, honden die katten in hun eigen tuin verscheuren, honden die in losloopgebied loslopen en ineens een kat zien, dat is allemaal een andere discussie.
Veronique & Kyra schreef:En jouw hond vertegenwoordigde alle andere hondenrassen?
Mens steek eens niet je kop in het zand, omdat Bauke uiteindelijk afdroop wil niet zeggen dat alleen een pitbull een kat kan vermoorden. Jemig wat denk jij kortzichtig zeg.