Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goed om zo nu en dan eens bij stil te staan..

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Re: Goed om zo nu en dan eens bij stil te staan..

Ongelezen bericht door Ariane »

smoekie schreef:
Ariane schreef:
bouvierpoedel schreef:Waarom overal voor waarschuwen .? Je kunt toch ook gewoon wegklikken .
Kan en heb ik gedaan, maar toen was ik al misselijk.
Op tv zit je naar gruwelijker beelden te kijken .
Wie? Ik? Nooit.
Jij kijkt nooit naar het journaal, leest geen kranten niks? :denken: Daar zie ik bijna dagelijks toch wel schokkende cq gruwelijke beelden voorbij komen :19:

Oorlogsverslagen/beelden. Natuurrampen. Ongevallen zoals de ontspoorde trein vorige week om maar wat te noemen. Alleen bij het zien alleen al van het ontsporen van die trein kreeg ik al een naar rotgevoel. Maar kan zijn dat het je niks doet en je dat niet als "gruwelijk" ervaart hoor, iedereen is daarin natuurlijk anders :cool2:
Nou Smoek, laat ik je dit vertellen: JUIST omdat het me wat doet en ik het vreselijk vind om naar te kijken doe ik dat dus niet.
Zappen kan reuze handig zijn.
En in een krant kan ik lezen wat ik wil, dus daar horen deze dingen niet bij.
Heel simpel, toch?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Oh sorry mensen :schrik:

Ik heb er helemaal niet bij stil gestaan dat het voor sommige inderdaad schokkend kan zijn! Excuus.
Ήυs
Zeer actief

Barnsley schreef:Joh dat is alleen de eerste 1,5 minuut. Daarna komen er geen mishandelingen meer in voor.
Ja daarna is het inderdaad gewoon normaal, vandaar dat ik er even niet op die manier over na had gedacht :)
Ήυs
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Werd mmeer misselijk van het stemmetje dan vann de beelden.
Gevalletje dat we onszelf buiten de natuur hebben geplaatst en eigenlijk in een jungle terecht zijn gekomen waarin we tot in de kleinste detail alles willen regelen tot een stukkie onkruid aan toe.

En dat willen redden van de wereld kun je ook wel vergeten die gaat even goed wel naar zijn klote.
Nou ik vind dat wij als egoïstische mens best wel eens stil mogen staan bij het feit dat we niet de enige levende wezens zijn op deze aardbol. Dat vergeten er een boel hoor.
Ήυs
Zeer actief

Célie schreef:
Fafo schreef:
bouvierpoedel schreef:Werd mmeer misselijk van het stemmetje dan vann de beelden.
Gevalletje dat we onszelf buiten de natuur hebben geplaatst en eigenlijk in een jungle terecht zijn gekomen waarin we tot in de kleinste detail alles willen regelen tot een stukkie onkruid aan toe.

En dat willen redden van de wereld kun je ook wel vergeten die gaat even goed wel naar zijn klote.
Nou ik vind dat wij als egoïstische mens best wel eens stil mogen staan bij het feit dat we niet de enige levende wezens zijn op deze aardbol. Dat vergeten er een boel hoor.
Maar door die irritante stem komt bij mij de boodschap niet over hoor, ik heb 'm weggeklikt.
Anja dat vind jij. Ik vond het niet irritant :)
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

Fafo schreef:
Geloof mij, ik sta daar bij stil. Maar ik kijk dus echt nooit dit soort filmpjes (ik ga het nu ook niet aanklikken). Ik ben bewust van alle dierenleed op de wereld, daarom ben ik vegetariër, ga ik niet naar dierentuinen.. Ik ben zelfs zo dat ik afval in de prullenbak gooi zodat de aarde niet opwarmt en de ijsberen niet gaan uitsterven :pffff: Ik kan niet alle dieren op de wereld redden, ik heb geen miljoenen euro's te geven, maar ik doe wel wat ik kan. En daar heb ik echt geen ranzige filmpjes voor nodig.
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

Ik vind dit soort filmpjes trouwens veel beter werken. Weet je tenminste waarvoor je het doet. Echt heel gaaf om te zien. Geen dierenmishandeling ofzo dus, kan iedereen gewoon aanklikken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ben niet zo'n groot verbruiker/verkwister. Maar het kan natuurlijk altijd beter.
Eigenlijk is alleen al hoe wij leven een schande .
Wie wil daar op inleveren Fafo en wat doe jij eraan en denk je dat het wat bijdraagd.?
Ik niet veel eigenlijk dan de natuur maar de natuur laten zijn en voor rest ben ik net als iedereen en steek mijn kop in het zand..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”