Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden bijten hangbuikzwijntjes

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Honden bijten hangbuikzwijntjes

Ongelezen bericht door [Sandra] »

AUGUSTINUSGA - Bij een woning in Augustinusga heeft de politie maandagochtend vijf honden in beslag genomen na een melding dat ze een hangbuikzwijn hadden gebeten.

Ter plekke hoorden de agenten het dier krijsen en zagen dat het in een moddersloot werd aangevallen door een hond. De hond liet los na geschreeuw van de agenten. Er was een tweede hond bij die ook door het geschreeuw werd weggejaagd.

Het oor van het varken was aangevreten. De brandweer hielp om het uit de sloot halen en schoon te maken. Korte tijd later hoorden agenten een tweede varken krijsen. Dit dier was ernstig gewond aan de kop en moest uit zijn lijden worden verlost.

De twee honden die gebeten hadden - een Deense dog en een bull terriër - werden verdoofd zodat ze rustig meegenomen konden worden. Drie andere honden - twee herders en een onbekend ras - konden rustig gevangen worden. Ze werden overgebracht naar een pension.
Bron
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Honden bijten hangbuikzwijntjes

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

Jezus, deze versie is nieuw voor me,had de eerste wel al gelezen. De eerste was iets minder gedetaileerd
Over alle partijen. Erg triest weer dit :jank:
If i trow a stick...... will you leave????
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

Jezus, deze versie is nieuw voor me,had de eerste wel al gelezen. De eerste was iets minder gedetaileerd
Over alle partijen. Erg triest weer dit :jank:
If i trow a stick...... will you leave????
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

[Sandra schreef:De twee honden die gebeten hadden - een Deense dog en een bull terriër - werden verdoofd zodat ze rustig meegenomen konden worden. Drie andere honden - twee herders en een onbekend ras - konden rustig gevangen worden. Ze werden overgebracht naar een pension.

dacht ik wel toen ik het las , want die bijten in oren , daarom zijn die oren afgeknipt bij pitbull gevechten .. .. :S:

dacht eerst dat dit ergens in Texas was, die naam , maar het is " gewoon " in ons land , Friesland .. :D

we nemen dit verhaal op in ons protest , toch ?.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pakdebal schreef:
[Sandra schreef:De twee honden die gebeten hadden - een Deense dog en een bull terriër - werden verdoofd zodat ze rustig meegenomen konden worden. Drie andere honden - twee herders en een onbekend ras - konden rustig gevangen worden. Ze werden overgebracht naar een pension.

dacht ik wel toen ik het las , want die bijten in oren , daarom zijn die oren afgeknipt bij pitbull gevechten .. .. :S:

dacht eerst dat dit ergens in Texas was, die naam , maar het is " gewoon " in ons land , Friesland .. :D

Jezus zeg jij blijft ook maar wat schreeuwen om je eigen gelijk te onderbouwen. :blah: ONS .??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik had elders gelezen dat de honden en varkens van dezelfde eigenaar zijn. Lijkt me toch heel astig voor iemand om daar dan mee om te gaan.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:

Ik ga helemaal niet protesteren.

Elke hond bijt in oren. Als Nikkie van mij Jarah bijt of Tama is het altijd in hun oren.
Tama mist sinds een jaar ook een stukje oor.

Daarom heeft Bijou , de rechtse op mijn onderschrift, ook van die zeiloren die is ze zo gaan dragen nadat Nikkie er een paar keer in had gebeten, vroeger had ze mooie hangende oren.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Lief schreef:Ik had elders gelezen dat de honden en varkens van dezelfde eigenaar zijn. Lijkt me toch heel astig voor iemand om daar dan mee om te gaan.
Als je niet in staat bent om meerdere diersoorten naast elkaar te houden, moet je er niet aan beginnen.
Kan allemaal, maar je moet er wel wat voor doen.
Gaat meestal niet vanzelf.
Wiel
Pakdebal

Biet schreef:
Lief schreef:Ik had elders gelezen dat de honden en varkens van dezelfde eigenaar zijn. Lijkt me toch heel astig voor iemand om daar dan mee om te gaan.
Als je niet in staat bent om meerdere diersoorten naast elkaar te houden, moet je er niet aan beginnen.
hier gaat het om een roedel honden , die niet als een kleinkind-gehalte-liefhebberij gehouden werden .
dan
zoek je wel andere rassen uit , toch ?.. :denken:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Pakdebal schreef:

Wie of wat bedoel je met ons?
Jij en je denkbeeldige vriendjes?
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Pakdebal

Suske schreef:Wie of wat bedoel je met ons?

ik, en de verstandigen onder ons , die hier een halt aan gaan toeroepen , morgen kan het je kleinkind zijn , die gebeten wordt .
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Pakdebal schreef:

ik, en de verstandigen onder ons , die hier een halt aan gaan toeroepen , morgen kan het je kleinkind zijn , die gebeten wordt .
door de bull van de buren
Ik doe in elk geval NIET mee aan je heksenjacht !!
Afbeelding
Pakdebal

thom schreef:[Ik doe in elk geval NIET mee aan je heksenjacht !!

een heks was een fabeltje , daar geloofden mensen in, maar dit is echt , zie maar weer dit artikel :D
er moeten strengere regels komen voor het houden van zulke rassen
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Je verwart een Bullterriër met een Pitbull Pak. Moeilijk hè, die hondenrassen uit elkaar houden?

Vreselijk, wat er gebeurd is. Arme varkens... :ugh:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Pakdebal schreef:
thom schreef:[Ik doe in elk geval NIET mee aan je heksenjacht !!

een heks was een fabeltje , daar geloofden mensen in, maar dit is echt , zie maar weer dit artikel :D
er moeten strengere regels komen voor het houden van zulke rassen
En die Deense dog dan? Wat moet daar mee gebeuren?

Inderdaad vreselijk voor de varkens :ugh: :ugh: :ugh:
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Biet schreef:
Dat zeker niet, ik begin er alvast niet aan met die jagers van mij.
Maar goed, misschien had de eigenaar wel alles onder controle totdat er een hond/varken zijn hok uit wist te komen, dat zullen we wel nooit weten.
Biet
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Biet schreef:
hier gaat het om een roedel honden , die niet als een kleinkind-gehalte-liefhebberij gehouden werden .
dan
zoek je wel andere rassen uit , toch ?.. :denken:
Het gaat helemaal niet over rassen.
Het gaat om het vermogen om op een goede manier dieren naast elkaar te kunnen houden.
Daar is meer inzicht (en meestal ook moeite) voor nodig dan alleen raskennis.
Wiel
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Biet schreef: Het gaat helemaal niet over rassen.
Het gaat om het vermogen om op een goede manier dieren naast elkaar te kunnen houden.
Daar is meer inzicht (en meestal ook moeite) voor nodig dan alleen raskennis.
Juist. :ok:
Biet
Zeer actief

Lief schreef:
Biet schreef:
Dat zeker niet, ik begin er alvast niet aan met die jagers van mij.
Maar goed, misschien had de eigenaar wel alles onder controle totdat er een hond/varken zijn hok uit wist te komen, dat zullen we wel nooit weten.
Ja mogelijk.
De hond die al jaren probleemloos meegaat naar de manege kan op een verkeerde dag ook tegen een schop van een paard aanlopen.
Ding is, dat als je als eigenaar van meerdere diersoorten, dus ook de verschillende belangen en gedragingen van al die diersoorten in de gaten moet kunnen houden.
Altijd en tegelijkertijd.
En ja, jouw honden en andere beestjes betekent waarschijnlijk intensieve training.
Moet je alleen doen als je dat leuk vindt, denk ik.
Wiel
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Verschrikkelijk verhaal :ugh:

Wij hebben de varkentjes en honden s'avonds ook vaak bij elkaar lopen maar wel altijd onder toezicht..

Afbeelding

Als een van de varkentjes hard weg rent, wil Guus er nog wel eens achter aan gaan.
Hij zal ze in eerste instantie niets doen, maar ik wil gewoon voorkomen dat er ook maar iets gebeurd!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Crista schreef:Verschrikkelijk verhaal :ugh:

Wij hebben de varkentjes en honden s'avonds ook vaak bij elkaar lopen maar wel altijd onder toezicht..

Afbeelding

Als een van de varkentjes hard weg rent, wil Guus er nog wel eens achter aan gaan.
Hij zal ze in eerste instantie niets doen, maar ik wil gewoon voorkomen dat er ook maar iets gebeurd!
Wat een leuk gezicht.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Biet schreef: En ja, jouw honden en andere beestjes betekent waarschijnlijk intensieve training.
En dan nog, intensieve training is nog steeds geen garantie. Het is vechten tegen de bierkaai.
Gisteren konden we gecontroleerd voorbij een kat lopen, dat vind ik dan al een hele prestatie. Die drang tot doden en opeten is toch best groot.
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

we nemen dit verhaal op in ons protest , toch ?.[/quote]

Wie of wat bedoel je met ons?
Jij en je denkbeeldige vriendjes?[/quote]

Is er een reden om elke keer zo te reageren op PdB?

Snap soms niet dat er zo geirriteerd naar een bepaalde persoon wordt gedaan...
Heeft deze ooit een ander iets aangedaan ofzo...

Ingrid

PS... Bij mijn weten zijn de reacties niet overtrokken van PdB? Of heb ik iets gemist?
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Biet
Zeer actief

Lief schreef:
Biet schreef: En ja, jouw honden en andere beestjes betekent waarschijnlijk intensieve training.
En dan nog, intensieve training is nog steeds geen garantie. Het is vechten tegen de bierkaai.
Gisteren konden we gecontroleerd voorbij een kat lopen, dat vind ik dan al een hele prestatie. Die drang tot doden en opeten is toch best groot.
Trainen is iets wat een leven lang doorgaat, imo.
Met jouw honden is het dan dus alleen mogelijk ze bij andere dieren te laten, als ze zich altijd onder strikt appél weten.
Of een goed hekwerk.
En ja, ik vind het dan ook een prestatie om ze gecontroleerd voorbij een kat te laten lopen.
Wiel
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Nanna schreef:
Biet schreef: En ja, ik vind het dan ook een prestatie om ze gecontroleerd voorbij een kat te laten lopen.
Ik ook. Dat lukt me bij Topsi écht niet. Die schiet in een nanoseconde gierend naar de hoogste rode zone die maar denkbaar is. Totaal onbereikbaar. Ik denk zelfs dat een ferme opdonder van een schokband haar op zo'n moment geen flikker uit zou maken; dat proberen we dus ook maar niet :mrgreen:
Hier ook een stel compleet uit hun dak gaan van katten en ander wild. Zover ik weet zijn het geen klapkaken :wink: Vrees dat ze een zwijntje niet levend zouden achterlaten :19:
Netjes aan de lijn heb ik ze dus. Mijn ouwe teckel loopt los. Hij trekt niet eens een wenkbrauw op als rechts van hem een kat zit en links 2 honden gillend in de lijn hangen :engel:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

pioenroos schreef:
Nanna schreef:
Biet schreef: En ja, ik vind het dan ook een prestatie om ze gecontroleerd voorbij een kat te laten lopen.
Ik ook. Dat lukt me bij Topsi écht niet. Die schiet in een nanoseconde gierend naar de hoogste rode zone die maar denkbaar is. Totaal onbereikbaar. Ik denk zelfs dat een ferme opdonder van een schokband haar op zo'n moment geen flikker uit zou maken; dat proberen we dus ook maar niet :mrgreen:
Hier ook een stel compleet uit hun dak gaan van katten en ander wild. Zover ik weet zijn het geen klapkaken :wink: Vrees dat ze een zwijntje niet levend zouden achterlaten :19:
Netjes aan de lijn heb ik ze dus. Mijn ouwe teckel loopt los. Hij trekt niet eens een wenkbrauw op als rechts van hem een kat zit en links 2 honden gillend in de lijn hangen :engel:

Nou, ik stond vanochtend helemaal versteld toen ik naar het bos ging, er lag vlakbij het pad een kat in het gras ze zagen hem en liepen gewoon rustig door, was al bang dat ze weer tekeer zouden gaan aan de lijn maar niks van dit alles ze stonden even stil keken naar de kat en liepen gewoon door zonder ook maar een geluidje, viel haast om van verbazing.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Dit was een speciale kat, deze rende niet weg. We hebben er gelijk een leermomentje aangehangen voor met name Misty, die normaal ook binnen no-time in die redzone zit.
Misty heeft dus eerst een 5 minuten op haar kont gezeten en naar de kat gekeken. Vervolgens erlangs gelopen met slappe lijn (maar niet voldoende ruimte om hap te kunnen doen natuurlijk). Het kind was heel braaf, maar de eerstvolgende kat die wegschiet zal ze gewoon achteraan willen, dat weet ik zeker.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Pakdebal schreef:

Nou, die kans is 0 :cheer:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
[A]nneloes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

Pakdebal schreef:

Alle mensen... Je ziet het woord Bull en de PdB alarmbellen gaan weer rinkelen. Wat ben je toch een onruststoker.

Maaru.. Heb je het "door de Bull van de buren" nou snel weg gehaald in je bericht? Waarom?
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”