Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cobberdog
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Cobberdog
De rek is er uit en verdienste lopen een beetje naar beneden met de orginele Labradoodle dus hebben ze er maar een andere naam aan gegeven. De Cobberdog.En verrek hij is gelijk ook anders van karakter en meer geschikt volgens de fokkers .Mooi hoor. 
Wat je zegt ben je zelfffff 

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Re: Cobberdog
een cobberdogggggggggfrank-bobby schreef:een wattes?
Waar was je al die tijd.?

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
oke nog nooit van gehoordbouvierpoedel schreef:een cobberdogggggggggfrank-bobby schreef:een wattes?![]()
Waar was je al die tijd.?
gewoon hier hoor kees
schrijf alleen nog amper wat

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja had er ook nog niet over gehoord .frank-bobby schreef:oke nog nooit van gehoordbouvierpoedel schreef:een cobberdogggggggggfrank-bobby schreef:een wattes?![]()
Waar was je al die tijd.?![]()
gewoon hier hoor kees
Hoezo lamme handjes van andere zaken.?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Neeeee zie je verkeerd ,het is uit liefde kleine puppie hebben minder pijn dan volwassene.Nanna schreef:Van zo'n debielige cobberdogsite:
Wij castreren en steriliseren onze puppen `wederom` met 8 weken omdat wij deze ingreep op de leeftijd van een jaar en op hogere leeftijd te ingrijpend vonden voor zowel de hond als de baas. Op hogere leeftijd is dit namelijk een flinke, risicovolle buikoperatie waarvan de hond en de baas 10 dagen lang ongemakken ondervinden. Over de hormonale effecten ervan valt (mede gezien de ervaringen van de meeste fokkers waarvan alle Australian Cobberdogs vroegtijdig moeten worden gecastreerd) ook weinig te zeggen.
Je zou toch krijsen van het lachen als het niet zo triest voor die beestjes was.
Het moet eruit en dan kies je toch het beste.

- kipo
- Zeer actief
Ja joh, tuurlijk, te ingrijpend voor de hond en op 8 weken niet soms? Voor teefjes blijft het een buikoperatie, die eierstokken verhuizen niet van buiten naar binnen na 8 wekenomdat wij deze ingreep op de leeftijd van een jaar en op hogere leeftijd te ingrijpend vonden voor zowel de hond als de baas.
Maarja, wat al gezegd is, zolang er malloten zijn die op deze manier van hun geld af willen, moeten ze dat zelf maar weten.
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
neebouvierpoedel schreef:Ja had er ook nog niet over gehoord .frank-bobby schreef:oke nog nooit van gehoordbouvierpoedel schreef:een cobberdogggggggggfrank-bobby schreef:een wattes?![]()
Waar was je al die tijd.?![]()
gewoon hier hoor kees
Hoezo lamme handjes van andere zaken.?

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- mireille
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zo vroeg castreren noem ik garantie dat je zeker weet dat alleen jij zulke honden kan fokken 
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- kipo
- Zeer actief
Dat, maarmireille schreef:Zo vroeg castreren noem ik garantie dat je zeker weet dat alleen jij zulke honden kan fokken
Ook van een site gejat, de gesloten stamboeken komen er dus ook aan en dan gooi je wel enorm veel van je genenpool zomaar weg.De Australian Cobber Dog is inmiddels officieel als ras (in ontwikkeling) erkend in Australie. In vele andere landen wordt hier ook naar gestreefd en hard aan gewerkt.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Gewoon een lulverkooppraatje joh dat ze daar wel erkent zijn.kipo schreef:Dat, maarmireille schreef:Zo vroeg castreren noem ik garantie dat je zeker weet dat alleen jij zulke honden kan fokken
Ook van een site gejat, de gesloten stamboeken komen er dus ook aan en dan gooi je wel enorm veel van je genenpool zomaar weg.De Australian Cobber Dog is inmiddels officieel als ras (in ontwikkeling) erkend in Australie. In vele andere landen wordt hier ook naar gestreefd en hard aan gewerkt.
Door 1 of ander vaag verenigingetje waarschijnlijk.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
hoorde laatst van een vriendin (zij begeleid oa autistische kinderen met honden) dat er ook een aussiedoodle is. dat schijnt DE therapie-hond bij uitstek te zijn.
ellen
ellen
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Als ik de sites goed lees, dan is dus eigenlijk de labradoodle maar dan versie 2.0?
Ach ja, mijn vader zei het vroeger al: mensen willen graag besodemieterd worden. En hoe meer geld zoiets kost, hoe meer cachet het natuurlijk heeft.
Ach ja, mijn vader zei het vroeger al: mensen willen graag besodemieterd worden. En hoe meer geld zoiets kost, hoe meer cachet het natuurlijk heeft.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
-
nathalie71
Ze willen het de mens zo makkelijk mogelijk maken.
Straks koop je een pup van 12 weken,die gecastreerd is,alle entingen heeft gehad,chip,volledig zindelijk,hoeft niet meer uitgelaten te worden,(want de blaas en darmen zijn ook al vast verwijdert),nageltjes heeft hij/zij ook niet die zijn ook verwijdert dus hoef je niet meer te knippen.
Kost wel een paar ton maar dan heb je ook wat..
Ah.....neem een opgezet dier,hartstikke handig!
Straks koop je een pup van 12 weken,die gecastreerd is,alle entingen heeft gehad,chip,volledig zindelijk,hoeft niet meer uitgelaten te worden,(want de blaas en darmen zijn ook al vast verwijdert),nageltjes heeft hij/zij ook niet die zijn ook verwijdert dus hoef je niet meer te knippen.
-
Safari
Mag ik een verzoekje indienen voor meer Bakkie pup foto's aub, dank u wel. 
-
Wilm@
Ik dacht dat je de boel in de zeik nam, maar het is echt!bouvierpoedel schreef:De rek is er uit en verdienste lopen een beetje naar beneden met de orginele Labradoodle dus hebben ze er maar een andere naam aan gegeven. De Cobberdog.En verrek hij is gelijk ook anders van karakter en meer geschikt volgens de fokkers .Mooi hoor.
Sommige honden, wat ik op google afbeeldingen heb gezien, staan behoorlijk hoop op hun poten, hoort dit?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Klopt zit een hondenschool in NL die ze op grote schaal fokt in meduim en large.ellen en de birmanen schreef:hoorde laatst van een vriendin (zij begeleid oa autistische kinderen met honden) dat er ook een aussiedoodle is. dat schijnt DE therapie-hond bij uitstek te zijn.
ellen

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Enne, die Doodle eigenaren mogen nu hun Doodletje inruilen voor een nieuwe..Cobber?
Mijn hemel wat een naam. En dat er nog steeds zoveel mensen in trappen..
Mijn hemel wat een naam. En dat er nog steeds zoveel mensen in trappen..
-
Sita
- Zeer actief
Ze hadden er wel een meer flashy naam voor mogen verzinnen, klinkt niet echt lekker Cobberdog...
Hier lopen ze vrij veel, tenminste de labradoodles dan en vind ze vooral erg druk. Ze zien er wel schattig uit, maar daarvoor zou ik niet zo'n bedrag neertellen....
Hier lopen ze vrij veel, tenminste de labradoodles dan en vind ze vooral erg druk. Ze zien er wel schattig uit, maar daarvoor zou ik niet zo'n bedrag neertellen....
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik snap het niet zo goed: Wat maakt een labradoodle zo duur? Iedereen met een labrador of een poedel kan toch zo'n kruising fokken.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
De "echte" Labradoodle ontstaat na meerdere generaties. Dus niet zomaar Labrador x Poedel maar daarna weer terugkruisen met Poedel om de gewenste hypoallergene vacht te krijgen. Of dat zinvol is, is een andere discussiePaisley schreef:Ik snap het niet zo goed: Wat maakt een labradoodle zo duur? Iedereen met een labrador of een poedel kan toch zo'n kruising fokken.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ah tnx voor uitleg.
Tjonge, ik wist niet dat dat kon, zo vroeg castreren. Ik zou me er in ieder geval nooit schuldig aan willen maken.
Maar als je een 'echte' labradoodle koopt, ben je dus 'gegarandeerd' dat hij hypoallergeen is? Wie controleert dat?
Tjonge, ik wist niet dat dat kon, zo vroeg castreren. Ik zou me er in ieder geval nooit schuldig aan willen maken.
Maar als je een 'echte' labradoodle koopt, ben je dus 'gegarandeerd' dat hij hypoallergeen is? Wie controleert dat?

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, de Poedel is een hond die niet verhaart. Hij verliest wel haren maar die blijven in de vacht hangen en vormen dan klitten zeg maar, daarom moeten ze ook geborsteld worden. Maar veel mensen met een allergie hebben dus last van honden die wel verharen, daarom zijn Poedels "veiliger" in dat opzicht. Dit geldt zeker niet voor elke vorm van allergie voor honden hoor, maar er zijn mensen die zeg maar wel allergisch zijn voor Labradors maar niet voor Poedels. Maar vanwege het imago van de Poedel verkoopt dat niet dus gooit men er een Labrador doorheen. Dat geeft wat aparte ruwharige vachten in de eerste generatie dus vanaf dan wordt er weer gekruist met Poedels om weer een vergelijkbare vacht te krijgen maar dan een ander type hond dan de Poedel. Dus 100% garantie is er niet dat de hond hypoallergeen is maar de kans schijnt wel groter te zijn dan bij honden met een stokharige vacht. Ik geloof dat die fokkers ook allerlei maniertjes hebben om eventuele allergische pupkopers te testen op hun eigen hondenPaisley schreef:Ah tnx voor uitleg.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
hahaha ja dat bedenk ik me ook steeds, maar goed die fokkers denken blijkbaar dat wij allemaal zo dom zijn dat ze ze geacstreerd verkopen en hopen dat wij er zelf niet opkomen. Misschien vandaar de naamwissel?Paisley schreef:Ik snap het niet zo goed: Wat maakt een labradoodle zo duur? Iedereen met een labrador of een poedel kan toch zo'n kruising fokken.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Maeve schreef:Nou, de Poedel is een hond die niet verhaart. Hij verliest wel haren maar die blijven in de vacht hangen en vormen dan klitten zeg maar, daarom moeten ze ook geborsteld worden. Maar veel mensen met een allergie hebben dus last van honden die wel verharen, daarom zijn Poedels "veiliger" in dat opzicht. Dit geldt zeker niet voor elke vorm van allergie voor honden hoor, maar er zijn mensen die zeg maar wel allergisch zijn voor Labradors maar niet voor Poedels. Maar vanwege het imago van de Poedel verkoopt dat niet dus gooit men er een Labrador doorheen. Dat geeft wat aparte ruwharige vachten in de eerste generatie dus vanaf dan wordt er weer gekruist met Poedels om weer een vergelijkbare vacht te krijgen maar dan een ander type hond dan de Poedel. Dus 100% garantie is er niet dat de hond hypoallergeen is maar de kans schijnt wel groter te zijn dan bij honden met een stokharige vacht. Ik geloof dat die fokkers ook allerlei maniertjes hebben om eventuele allergische pupkopers te testen op hun eigen hondenPaisley schreef:Ah tnx voor uitleg.
Wat volgens mij sowieso onzin is, want de allergie wordt veelal niet door de haren maar door de huidschilfers veroorzaakt. Vandaar dat vogels in de allergielijst op de eerste plaats staan en katten op de tweede.
Wel blijven in de dichte krullenvacht van poedels de schilfers beter zitten. Vandaar de zgn. 'hypoallergene' vacht.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Je vergeet Stembanden Doorgesneden. Dat is gebeurd met de buurhonden van mijn vriendin in de USA. Net zoals veel katten daar zijn ge-de-clawednathalie71 schreef:Ze willen het de mens zo makkelijk mogelijk maken.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."