Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Eigenaresse is een kennisje van me, waarvan de trimmer op vakantie was. Hondje was behoorlijk vervilt, en ze wilde hem helemaal kort. Ik heb waar mogelijk met de 6mm opzetkam geschoren. Zijn buik en binnenkant van zijn pootjes waren zo vervilt dat ik zonder opzetkam heb gewerkt (met de bijgeleverde scheerkop van de tondeuse -Andis)
Opbouwende kritiek is welkom, tot nu toe heb ik alleen Cara en Jamey gedaan, dus dit was iets heel anders!
Het happerige bij zijn koppie heb ik later nog even met een effileerschaar bijgewerkt, is nu een stuk minder zichtbaar.
Ik vind de vóór foto nóg meevallen al is het natuurlijk een veel te lang plofkapsel, het is in ieder geval geen hele plak zoals je wel eens ziet op tv.
Wat zal het arme ding blij zijn om van die vacht af te zijn met die warmte (al valt het vandaag aardig mee).
Het ziet er best netjes uit, hondje blij, vrouwtje blij dus jij mag ook trots zijn op je werk
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Als ik de vooraf foto zie, lijkt het mij vooral een hondje met een " er tussenin" vacht, niet lang niet kort en ja dan piekt het haar maar zo vreselijk dramatisch is het toch niet?
Edit: helemaal vergeten te schrijven dat je het netjes hebt gedaan
Laatst gewijzigd door Nawosh op 10 aug 2013 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Bovenop viel het inderdaad erg mee, hoewel de neusplooi 1 grote vilt was, en de sprieten boven zijn lendenen waren ook behoorlijk verklit (maar nog uit te kammen). De buik en binnenkant pootjes waren echt heel erg, niet uit te kammen, en dus echt alleen maar heel kort weg te scheren (en zelfs dat ging op plaatsen lastig).
Laatste trimbeurt was 3 maanden geleden en in de tussentijd was hij niet gekamd/geborsteld, voor zover ik heb begrepen. Zo deed ze het altijd en haar vaste trimster zegt er nooit wat van. Ik heb haar laten zien hoe erg het was, en aangegeven hoeveel last hij van die vilten heeft. Ze zei dat ze zich doodschaamde en dat het een goede les voor haar was om er eens zo bij te zijn terwijl hij gedaan werd. Laten we het hopen... Nageltjes waren ook absurd lang, en 1 wolfsklauwtje durfde ik niet te knippen, omdat niet meer te zien was vanaf welke kant de nagel groeide. Helemaal vergroeid dus. Daarnaast had hij ook nog een hotspot.
Ik neem de 3 maanden met een schep zout. Wanneer je meteen een nieuwe afspraak maakt met een trimmer, dan heb je ook geen 'last' van diens vakantie, jouw afspraak wordt daar netjes omheen gepland.
wanneer je hond getrimt dient te worden doe je dat toch gewoon? ik snap die mensen niet dat ze een hond kiezen met zo'n vachtstructuur en er vervolgens schijt aan hebben en de trimmer ervoor laat opdraaien en kort scheren alleen nog de optie is.
Rosita Compagner schreef:Ik neem de 3 maanden met een schep zout. Wanneer je meteen een nieuwe afspraak maakt met een trimmer, dan heb je ook geen 'last' van diens vakantie, jouw afspraak wordt daar netjes omheen gepland.
Ik weet alleen wat de eigenaresse mij verteld heeft
Rosita Compagner schreef:Ik neem de 3 maanden met een schep zout. Wanneer je meteen een nieuwe afspraak maakt met een trimmer, dan heb je ook geen 'last' van diens vakantie, jouw afspraak wordt daar netjes omheen gepland.
Dacht ik ook. En sommige eigenaren "schrikken" elke 3 maand weer maar doen er vervolgens niets aan