Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zoveel ellende met zwerfhonden
Moderator: moderatorteam
zoveel ellende met zwerfhonden
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... d0B_hZTvmM
in ons land komt dit minder voor misschien , maar we hebben wel veel meer zwerfkatten dan we denken , die zo zijn .
kijk om je heen , en probeer te helpen
in ons land komt dit minder voor misschien , maar we hebben wel veel meer zwerfkatten dan we denken , die zo zijn .
kijk om je heen , en probeer te helpen
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Re: zoveel ellende met zwerfhonden
Ja zielig.
Ik heb genoeg dieren. Nani heb ik in huis gehaald omdat ik geloof(de) dat ik haar kon helpen.Ik zag haar en ik wist dat ik haar een fijn thuis kon bieden.
Dat blijkt ook. Maar ik ga bewust niet naar asiels en hou me van wie kan helpen? Ik wil alles helpen, maar dat kan ik niet.
Ik heb genoeg dieren. Nani heb ik in huis gehaald omdat ik geloof(de) dat ik haar kon helpen.Ik zag haar en ik wist dat ik haar een fijn thuis kon bieden.
Dat blijkt ook. Maar ik ga bewust niet naar asiels en hou me van wie kan helpen? Ik wil alles helpen, maar dat kan ik niet.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
dubbbel.
Laatst gewijzigd door Dee op 12 aug 2013 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Verkas je toch naar de VS om te helpen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ja dag, ik ga niet alle ellende van de hele wereld op mijn schouders halen.
Trouwens een zwerfkat hoef ik niet op te nemen, mijn honden zouden hem gelijk vermoorden.
Jij gelooft echt in sprookjes als je denkt dat je daar wat aan kan veranderen.
Mensen dumpen ook nog steeds hun cavia's en konijnen in het bos als ze op vakantie gaan.
En het dan gek vinden als mijn honden zo beestje te pakken krijgen.
Het enige wat ik kan doen is mijn eigen dieren goed te behandelen.
Trouwens een zwerfkat hoef ik niet op te nemen, mijn honden zouden hem gelijk vermoorden.
Jij gelooft echt in sprookjes als je denkt dat je daar wat aan kan veranderen.
Mensen dumpen ook nog steeds hun cavia's en konijnen in het bos als ze op vakantie gaan.
En het dan gek vinden als mijn honden zo beestje te pakken krijgen.
Het enige wat ik kan doen is mijn eigen dieren goed te behandelen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Ik vang zo veel mogelijk knaagdieren op waar nodig (muizen, ratten, hamsters), maar ook dat houdt een keertje op. Zelfs terwijl ze maar een jaar of 2 leven. Katten en zwerfhonden komen d'r hier niet in. Geen ruimte en geen tijd voor. Zelfs cavias en konijnen kan ik hier niet kwijt 

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier een ex-zwerfkater in huis. Heerlijk beest. Maar kan ze niet allemaal redden.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Hoe wil je zwerfkatten in nederland helpen? Sommigen zijn te vangen, te castreren en te herplaatsen, maar lang niet allemaal.
Ik kende het probleem van de boerderij. Daar waren en tientallen en ieder jaar waren er nieuwe nestjes. Als je ze te eten gaf, kwamen er alleen maar meer, want dan hadden de moeders genoeg melk en brachten hun hele nest groot, ipv dat de helft omkwam van de honger.
Ze waren niet te vangen. Ik heb een keer een goede poging gedaan een paar kittens te pakken te krijgen, maar nadat ik totaal opgekrabt was, koos ik eieren voor mijn geld. Verder veroorzaakten ze enorme overlast, omdat ze scheten in het hooi wat voor de koeien bestemd was en overal stonk het naar pis.
De boer verdween af en toe met zn jachtgeweer de stal in, en kwam met een zak met warme lijkjes weer naar buiten.
Zo heeft hij zijn 'hulp' vormgegeven. Later kwam er een hond en die maakte een eind aan de problemen. Of de problemen werden naar buren zonder honden verplaatst, dat kan ook.
Ik kende het probleem van de boerderij. Daar waren en tientallen en ieder jaar waren er nieuwe nestjes. Als je ze te eten gaf, kwamen er alleen maar meer, want dan hadden de moeders genoeg melk en brachten hun hele nest groot, ipv dat de helft omkwam van de honger.
Ze waren niet te vangen. Ik heb een keer een goede poging gedaan een paar kittens te pakken te krijgen, maar nadat ik totaal opgekrabt was, koos ik eieren voor mijn geld. Verder veroorzaakten ze enorme overlast, omdat ze scheten in het hooi wat voor de koeien bestemd was en overal stonk het naar pis.
De boer verdween af en toe met zn jachtgeweer de stal in, en kwam met een zak met warme lijkjes weer naar buiten.
Zo heeft hij zijn 'hulp' vormgegeven. Later kwam er een hond en die maakte een eind aan de problemen. Of de problemen werden naar buren zonder honden verplaatst, dat kan ook.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
door vangkooien te gebruiken. katten te vangen, castreren en terug te zetten. de mensen duidelijk maken dat als ze een kitten kopen deze moet laten castreren met een maand of 6 of voordat ze het kitten de straat op gooien.Paisley schreef:Hoe wil je zwerfkatten in nederland helpen? Sommigen zijn te vangen, te castreren en te herplaatsen, maar lang niet allemaal.
ellen
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ja dat kan. Ik denk dat weinig mensen als (dure) hobby hebben om zwerfkatten te castreren. Het lijkt me ook een beetje dweilen met de kraan open.ellen en de birmanen schreef:door vangkooien te gebruiken. katten te vangen, castreren en terug te zetten. de mensen duidelijk maken dat als ze een kitten kopen deze moet laten castreren met een maand of 6 of voordat ze het kitten de straat op gooien.Paisley schreef:Hoe wil je zwerfkatten in nederland helpen? Sommigen zijn te vangen, te castreren en te herplaatsen, maar lang niet allemaal.
ellen

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat wordt wel gedaan:Paisley schreef: Ja dat kan. Ik denk dat weinig mensen als (dure) hobby hebben om zwerfkatten te castreren. Het lijkt me ook een beetje dweilen met de kraan open.
http://www.zwerfkattenrijnmond.dierenbe ... estichting
Groetjes van Charlotte

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
er zijn stichtingen genoeg die dat doen oa dierenbescherming haaglanden, vangen, castreren (sommige dierenartsen rekenen er erg weinig voor) en zetten de dieren terug en als ze enigszins tam zijn gaan ze herplaatsing. er wordt tijdens de castratie een stukje oor afgeknipt zodat ze kunnen zijn dat die kat is geholpen. mocht die ooit nog in een vangkooi lopen kunnen ze de kat weer vrij laten. maar ja als de mensen maar ongeholpen dieren op straat flikkeren is het vechten tegen de bierkaai.Paisley schreef:Ja dat kan. Ik denk dat weinig mensen als (dure) hobby hebben om zwerfkatten te castreren. Het lijkt me ook een beetje dweilen met de kraan open.ellen en de birmanen schreef:door vangkooien te gebruiken. katten te vangen, castreren en terug te zetten. de mensen duidelijk maken dat als ze een kitten kopen deze moet laten castreren met een maand of 6 of voordat ze het kitten de straat op gooien.Paisley schreef:Hoe wil je zwerfkatten in nederland helpen? Sommigen zijn te vangen, te castreren en te herplaatsen, maar lang niet allemaal.
ellen
ellen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nanna schreef:Da's ook een manier om het probleem op te lossengonnie schreef:
Trouwens een zwerfkat hoef ik niet op te nemen, mijn honden zouden hem gelijk vermoorden.Ben je na een paar jaar toch aardig door je zwerfkattenbestand heen
Dat is ook weer waar, kost me dan wel steeds een nieuwe inboedel.
Nou ja, als ik een keer per jaar een zwerfkat in huis opneem dan heb ik toch elk jaar een nieuwe inboedel.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik ben zo'n muts, moest bijna janken van dat filmpje.
In elk geval: 'helpen' hoeft niet meteen te betekenen dat je een hele roedel zwervers in huis haalt. In mijn idee zou het al een boel 'helpen' als sommige mensen (niet zozeer in dit topic, maar in het algemeen) zich wat positiever zouden uitlaten over zwerfdieren/asieldieren in binnen- en buitenland. Als je het hebt over 'problemen van een ander' dan heb je het dus concreet over honden zoals in dit filmpje. En daar zaten toch een hoop hele leuke honden tussen.

In elk geval: 'helpen' hoeft niet meteen te betekenen dat je een hele roedel zwervers in huis haalt. In mijn idee zou het al een boel 'helpen' als sommige mensen (niet zozeer in dit topic, maar in het algemeen) zich wat positiever zouden uitlaten over zwerfdieren/asieldieren in binnen- en buitenland. Als je het hebt over 'problemen van een ander' dan heb je het dus concreet over honden zoals in dit filmpje. En daar zaten toch een hoop hele leuke honden tussen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes