Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help vlooien....

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Helen1974
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Help vlooien....

Ongelezen bericht door Helen1974 »

Voor het eerst in de 18 jaar dat ik honden heb, heb ik nu een probleem met vlooien.
Maandag zag ik bij Sita (teef, 11 jaar) een paar vlooien ondanks de vlooienband die ze 6 weken geleden om gekregen heeft. Ook mijn 3 katten en andere hond Bodie (reu, 8 jaar) hebben een vlooienband om. Ik heb Sita meteen gewassen en haar daarna druppels van Frontline gegeven. Ook heb ik het huis gespoten. De andere dieren hebben nu ook druppels ipv banden. Bij 1 kat zag ik wat vlooienpoepjes in de vacht zitten en bij de rest niks.
Ik heb Sita elke dag meerdere keren goed nagekeken en gelukkig had ze niks meer. Tot ik vandaag thuis kwam van mijn werk en zag dat Bodie zijn rug/kont tot bloedens toe heeft open gebeten. Ik zie bij hem geen vlooien maar ben er van overtuigd dat dit probleem wel veroorzaakt is door vlooien. Bij Sita zag ik weer zo'n gruwel door haar vacht kruipen.....

Wat kan ik nog meer doen? Kan ik ze iets door hun voer geven wat werkt? Ik neem aan dat ik niet weer een ander merk druppels kan gaan geven nu. Dat zal niet goed zijn voor de beesten en zeker ook niet voor mijn portemonnee.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Help vlooien....

Ongelezen bericht door empyree »

stofzuigen, stofzuigen én stofzuigen ! En zeker niet gaan dweilen want daar gedijen de larven goed op !
Sandra
Afbeelding
Helen1974
Vaste gebruiker

empyree schreef:stofzuigen, stofzuigen én stofzuigen ! En zeker niet gaan dweilen want daar gedijen de larven goed op !
Stofzuigen deed ik al constant, daarna meteen de bak legen in de vuilnisbak buiten. Dweilen heb ik gisteren gedaan :ugh: dacht er goed aan te doen maar dat laat ik dus maar even.

Nog tips om snel van de jeuk voor de honden af te komen? Vooral Bodie heeft het nu slecht met zijn opengebeten rug :(:
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

De omgeving behandelen en vergeet de auto niet!
Met alleen de dieren behandelen kom je er niet.

Uiteraard moet je zorgen dat nu je honden zo snel mogeljik ook van de overlast afkomen!

Suzanne
Helen1974
Vaste gebruiker

~Suzanne~ schreef:De omgeving behandelen en vergeet de auto niet!
Met alleen de dieren behandelen kom je er niet.

Uiteraard moet je zorgen dat nu je honden zo snel mogeljik ook van de overlast afkomen!

Suzanne
Omgeving had ik al gedaan zoals ik in de openingspost geschreven had. En natuurlijk moet ik zorgen dat de honden van de overlast af zijn MAAR HOE??
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ik weet niet welke omgevingsspray je hebt gebruikt maar meestal mag je daarna 3 dagen NIET stofzuigen daarna pas weer elke dag dit staat meestal op de bus zelf
groetjes Tamara
Helen1974
Vaste gebruiker

tkuijernl schreef:ik weet niet welke omgevingsspray je hebt gebruikt maar meestal mag je daarna 3 dagen NIET stofzuigen daarna pas weer elke dag dit staat meestal op de bus zelf
Mmmm, dat staat er niet op. Alleen vooraf stofzuigen en goed luchten. Dan nog maar een keer sprayen vanavond.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Helen1974 schreef:
tkuijernl schreef:ik weet niet welke omgevingsspray je hebt gebruikt maar meestal mag je daarna 3 dagen NIET stofzuigen daarna pas weer elke dag dit staat meestal op de bus zelf
Mmmm, dat staat er niet op. Alleen vooraf stofzuigen en goed luchten. Dan nog maar een keer sprayen vanavond.
En dan vooral plinten, kieren, drempels en naden. Manden, ik weet niet wat erin ligt maar als het kan wassen op minimaal 60 graden. Eigenlijk alles wassen/sprayen waar honden en katten op liggen.
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Stukje van een vlooienbandje IN de stofzuigerzak doen :idea:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Na het wassen moet je eigenlijk 2 dagen wachten met vlooiendruppels, die druppels verdelen zich in de vetlaag van de huid/vacht en die heb je net deels weggewassen, dus die frontline werkt waarschijnlijk niet optimaal. (en frontline vind ik al niet echt geweldig).
Bodie zou ik wassen met badedas of paxcutol, dat voorkomt infectie en verlicht een beetje. Eventueel kun je vragen of Bodie een kort kuurtje prednison mag hebben om de ergste jeuk te stillen.
Hou er maar rekening dat als je eenmaal vlooien hebt, het 5-6 maanden duurt eer je alles echt kwijt bent.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Voor Bodie kun je eventueel wat Dermipred bij de dierenarts halen dan heeft hij in elk geval wat minder jeuk en komt de huid (en de hond) weer tot rust.
Sandra
Afbeelding
Helen1974
Vaste gebruiker

Net terug van de dierenarts. Bodie heeft een spuit gekregen tegen de jeuk en anti biotica (ook pillen) en een kuurtje prednison. Verder heb ik voor beide honden Comfortis tabletten mee gekregen. Dat zou binnen 30 minuten zorgen dat levende vlooien die er op zitten dood zijn en 1 maand werken tegen vlooien. Voor katten hadden ze het ook maar ik krijg helaas geen pillen in de katten. Die gaan we dus regelmatig te lijf met een vlooienkam.
Bodie zijn wond moet ik dagelijks wassen met badedas en hij moet een kap op om te voorkomen dat hij zichzelf nog verder open bijt. Ook moet hij zo veel mogelijk binnen blijven tot de wond dicht is om te voorkomen dat er vliegen eitjes gaan leggen in de wond. Ik weet niet wat voor Bodie het meest erg gaat worden.... hij ligt het liefst buiten, heeft een vreselijke hekel aan wassen en kammen en is bang voor de kap :ugh:

Hopelijk krijgen we dit probleem snel onder controle. We zullen er de komende tijd helaas nog erg druk mee zijn.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Hier ook vlooien, wel door mijn eigen schuld. Ik ben zo dom geweest om te bezuinigen op vlooienbestrijdingsmiddelen, ik heb een goedkoper merk gekocht. Dus ook hier volop aan het wassen en poetsen, ik hoop zo weer snel van de kleine ettertjes verlost te zijn.

Ik wens je veel succes.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

hier gelukkig geen vlooien, maar krijg wel gelijk jeuk :oeps:
misschien alle honden spullen met een stoommachine te lijf gaan en evt kleden ook??
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

esenhazel schreef:hier gelukkig geen vlooien, maar krijg wel gelijk jeuk :oeps:
misschien alle honden spullen met een stoommachine te lijf gaan en evt kleden ook??
:schrik: Ik las; "alle honden met een stoommachine te lijf gaan".... :schrik:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zie ondanks al mijn pogingen nog steeds vlooien. Ik haal dooie vlooien uit kattenvachten :cheer: maar ik vind nog steeds hele kleine suffe vlooien bij de honden.

Ik wil eigenlijk niet meer druppelen met gif sinds ik recent ergens las dat een van de oorzaken dat bijen verdwijnen is dat wij al onze beesten alsmaar die vlooiendruppels toedienen. Advantix schijnt van de grote merken nog het minst erg te zijn voor bijen, dus dat ga ik halen voor al ik de boel echt niet vlooivrij krijg.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Veel middelen werken niet meer omdat vlooien resistent worden.
Er is een ongeschreven regel: kun je het middel ook in de speciaalzaak kopen in plaats van alleen bij de DA, dan heeft het zijn beste tijd gehad.
Frontline werkt al een poos heel matig, maar nu gaat ook de advantix al achteruit.
Je zou nog Stronghold kunnen proberen voor je hond.
weet niet of dit ook voor katten bestaat.
Omgeving sprayen na een twee weken herhalen voor de nieuwe vlooien uit de eitjes.

Een kap op en aan de gang met badedas of wat dan ook, is in mijn ervaring niet eens nodig.
als de pred eenmaal zijn werk gaat doen, verdwijnt de jeuk en stopt de hond vanzelf met krabben.

Ik zit hier inmiddels op een paar honderd euro aan vlooienbestrijding over de laatste drie maanden. pff. :gvd:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Cleva schreef:
kooi schreef: als de pred eenmaal zijn werk gaat doen,
Welke pred? Wat bedoel je?
Prednisolon, ik las dat de hond een spuit en een kuurtje had gekregen...
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

marian* schreef:VLOOIENANTICONCEPTIE :ok:
Ja, dat is geweldig zo lang je beesten geen andere dieren tegenkomen met vlooien die niet aan de pil zijn...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hanneke2 schreef:
marian* schreef:VLOOIENANTICONCEPTIE :ok:
Ja, dat is geweldig zo lang je beesten geen andere dieren tegenkomen met vlooien die niet aan de pil zijn...
" Met dit middel kunnen de eitjes van de vlo niet meer uitkomen waardoor de levenscyclus van de vlo wordt doorbroken "

Het gaat ook om het doorbreken van een cirkel :wink:
Als je alleen een of meer honden hebt werkt het natuurlijk beter.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Volgens mij is je aanpak ná je bezoek aan de DA oké.
Het enige wat ik nog echt anders zou doen, is iets vinden waarmee je je katten behandelt. Als je ze die pillen niet kunt geven, had je die niet mee moeten nemen.
Katten die buiten komen, zijn de boosdoeners. Die wandelen in en uit en pikken onderweg van alles op.
Morgenochtend DA bellen en vragen naar pipetjes die je in hun nek moet legen.
En honden en katten die vlooien hebben gehad moet je ook weer ontwormen tegen lintworm.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

*Esther schreef: En honden en katten die vlooien hebben gehad moet je ook weer ontwormen tegen lintworm.
Niet per se. Cyntha had ook vlooien, maar een wormbesmetting bleef achterwege. Ik heb dit uiteraard wel laten controleren d.m.v. mestonderzoek, dus niet zomaar de gok genomen dat het wel zou meevallen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Tamara/Bayko schreef:
*Esther schreef: En honden en katten die vlooien hebben gehad moet je ook weer ontwormen tegen lintworm.
Niet per se. Cyntha had ook vlooien, maar een wormbesmetting bleef achterwege. Ik heb dit uiteraard wel laten controleren d.m.v. mestonderzoek, dus niet zomaar de gok genomen dat het wel zou meevallen.
Inderdaad, óf mestonderzoek laten uitvoeren :ok:
Helen1974
Vaste gebruiker

Pillen voor de katten heb ik uiteraard niet gekocht. Vond ze te duur als probeersel. Was erg blij te zien dat ik net een enkele dode vlo van de kat af kamde maar gelukkig geen levende. Van de honden komt nu helemaal niks meer af.
Ik ga nu even geen chemische middelen meer geven aan de dieren. Ze hadden allemaal een vlooienband, hebben maandag allemaal druppels gehad en de honden gisteren ook nog een pil. Wil graag van de vlooien af maar niet van mijn dieren. Ontwormen staat binnenkort op de planning, voor nu zit er genoeg rotzooi in de beesten. Zal eens navragen wat mestonderzoek kost hier maar voor de katten wordt dat toch moeilijk, die zijn meer buiten dan binnen, een kattenbak gebruikten ze niet dus die hebben we niet meer.
Bodie is van alles nog behoorlijk van de wereld. Ik kan hem zelfs kammen zonder dat hij weg rent. Denk dat dit komt door de stress van gisteren (dierenarts, wassen en kap, het is nogal een dramaqueen :wink: )en de medicijnen. Zijn wond is gelukkig goed droog nu. Zijn kap hoeft hij alleen maar op als ik er niet bij ben, verder blijft hij er goed van af. Wassen doe ik nu ook niet, het ziet er nu goed rustig en droog uit, daar blijf ik nu van af.
Huis blijf ik stofzuigen en stofzuigen en af en toe spuiten. Gordijnen en krabpaal zijn ook ingespoten en verder is er weinig van stof hier in huis. De hondenmand is van skai.
Het ziet er nu goed uit allemaal, hopelijk blijft het zo en zijn we er snel weer van af.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”