Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ander gebied gezocht Noord Holland zuid
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ander gebied gezocht Noord Holland zuid
Vanavond liepen ik en een vriendin in de weelde, rond de schemer wat vroeger nog heerlijk rustig was door de groene weelde. Helaas heeft dit gebied zo'n dusdanige bekendheid gekregen waardoor het sowieso overdag en in het weekend eigenlijk niet leuk meer is om te lopen dus vandaar de aanpassing tot wat later lopen.
Al met al, ik ben net terug en ik ben er helemaal klaar mee. Hardloopclubjes, mountainbikers, niet zulke sociale honden met als klapper op de vuurpijl quads die op volle snelheid een bocht om kwamen zeilen en daarbij bijna onze honden raakte.
Laat ik wel eerlijk zijn, ik ben me er bewust van dat we in een druk bevolkt landje leven en zeker deze omgeving stikt van de mensen. Dat we rekening met elkaar moeten houden vind ik niet meer dan logisch.
Dus gezocht, ervaringsdeskundige hier in de randstad voor rustige wandelgebieden waar ik niet zulke debielen tegen kom. Dan hou ik de weelde wel achter de hand als het rot weer is want dan zie je al die mensen niet meer.
Al met al, ik ben net terug en ik ben er helemaal klaar mee. Hardloopclubjes, mountainbikers, niet zulke sociale honden met als klapper op de vuurpijl quads die op volle snelheid een bocht om kwamen zeilen en daarbij bijna onze honden raakte.
Laat ik wel eerlijk zijn, ik ben me er bewust van dat we in een druk bevolkt landje leven en zeker deze omgeving stikt van de mensen. Dat we rekening met elkaar moeten houden vind ik niet meer dan logisch.
Dus gezocht, ervaringsdeskundige hier in de randstad voor rustige wandelgebieden waar ik niet zulke debielen tegen kom. Dan hou ik de weelde wel achter de hand als het rot weer is want dan zie je al die mensen niet meer.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Ander gebied gezocht Noord Holland zuid
Niemand?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik denk dat er gewoon niet veel is***puppy*** schreef:Niemand?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas helaas, dan maar als het donker is

- Dragan2013
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cane Corso en franse bulldog
Bij getsewoud zuid is ook een stuk waar je kan lopen, lang niet zo een groot gebied als de groene weelde. Of anders bij tolenburgse plassen? Is ook zwemstrand voor honden, mogen ze alleen niet hele weg los dacht ik.
Groetjes Claudia en een poot van Dragan & Raisa

-
- Zeer actief
- Contacteer:
De toolenburgse plassen gebeuren mij iets veel ongelukken met staffies en aanverwanten dus daar durf ik eigenlijk niet eens los te lopen. Getsewoud zuid ken ik niet, dat is het proberen waar. Thnx!

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik loop al een hele poos amper tot niet meer bij de Groene Weelde. Mij véél te druk daar. Toen het net open was, toen liep ik er heel veel en heel graag. Maar het is nu een soort uitlaatgebied voor uitlaatservices en als je vanaf de parkeerplaats loopt stinkt het een uur in de wind naar stront, en ligt het overal, ook op de paden.
Zelf loop ik veel langs de 3-Merenweg, dat loopt eigenlijk vanaf de N207 richting Hillegom via Beinsdorp naar Zwaanshoek. Dat is een vrij rustig stuk waar je kunt lopen, enige nadeel daar is dat je heen en terug hetzelfde pad moet nemen en dus geen rondje kunt lopen. Als je wil kun je bij Zwaanshoek trouwens ook nog een eind rechtdoor richting de N201 en de Groene Weelde. Neem je de hele route ben je wel een uur of 2 zoet, maar je kunt de route zo lang of kort maken als je wil.
Verder is er niet veel waar je fijn en een groot stuk kunt lopen, dan moet je toch eerder richting het strand en de duinen gaan. Alleen is dat in de zomerperiode weer vaak niet mogelijk/toegestaan.
Zelf loop ik veel langs de 3-Merenweg, dat loopt eigenlijk vanaf de N207 richting Hillegom via Beinsdorp naar Zwaanshoek. Dat is een vrij rustig stuk waar je kunt lopen, enige nadeel daar is dat je heen en terug hetzelfde pad moet nemen en dus geen rondje kunt lopen. Als je wil kun je bij Zwaanshoek trouwens ook nog een eind rechtdoor richting de N201 en de Groene Weelde. Neem je de hele route ben je wel een uur of 2 zoet, maar je kunt de route zo lang of kort maken als je wil.
Verder is er niet veel waar je fijn en een groot stuk kunt lopen, dan moet je toch eerder richting het strand en de duinen gaan. Alleen is dat in de zomerperiode weer vaak niet mogelijk/toegestaan.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja het is zonde dat het zo veel bekendheid heeft gekregen. Het wordt weer tijd voor slechter weer, dan zijn de dagjes mensen weer weg en stinkt het idd minder. Het achterste gedeelte is nu voor de uitlaatservice's, dus het is eigen keus of je daar heen wil of niet.
Heb je adressen voor me van die wandel gebieden?
Strand was ik van de week maar daar kan je ook over de hoofden lopen. Toch maar eens gaan denken over verhuizen.
Heb je adressen voor me van die wandel gebieden?
Strand was ik van de week maar daar kan je ook over de hoofden lopen. Toch maar eens gaan denken over verhuizen.

- Dragan2013
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cane Corso en franse bulldog
Wij vinden het ook erg druk bezocht. Vd week met iets minder weer gaan lopen en rond etenstijd. Er stonden 3 auto's en hebben slechts een hond gezien tijdens de wandeling.
Mijn hond is super sociaal en speelt graag met honden, is echter ook lomp en groot waardoor de meeste kleine hondjes en oudere hondjes geen optie zijn om mee te spelen.
Ik loop met een rustiger gevoel als er weinig honden zijn, meestal op zondag is het geen doen en loopt er ook veel rond die minder sociaal zijn, waardoor hij regelmatig wordt afgesnauwd.
Mijn voorkeur gaat dus ook naar meer rust.
Mijn hond is super sociaal en speelt graag met honden, is echter ook lomp en groot waardoor de meeste kleine hondjes en oudere hondjes geen optie zijn om mee te spelen.
Ik loop met een rustiger gevoel als er weinig honden zijn, meestal op zondag is het geen doen en loopt er ook veel rond die minder sociaal zijn, waardoor hij regelmatig wordt afgesnauwd.
Mijn voorkeur gaat dus ook naar meer rust.
Groetjes Claudia en een poot van Dragan & Raisa

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Getsewoude is ook wel een gebied waar je kan lopen, alleen is het er klein en best saai.
Spaarnwoude is heerlijk lopen (houtrak), op het vele vreetwerk na dan! Daar kom je echt niemand meer tegen.
Is de Groene Weelde echt zo druk? Als ik er met mijn werk loop (ja 1 van de uitlaatservices
) kom ik op dat stuk denk 2 mensen tegen. In het weekend met mooi weer probeer ik dat zwemstrand wel te mijden, teveel mensen blijven daar hangen met alle gevolge van dien
Spaarnwoude is heerlijk lopen (houtrak), op het vele vreetwerk na dan! Daar kom je echt niemand meer tegen.
Is de Groene Weelde echt zo druk? Als ik er met mijn werk loop (ja 1 van de uitlaatservices