Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lees vaak " dan roep ik hem even bij me "
Moderator: moderatorteam
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Re: lees vaak " dan roep ik hem even bij me "
Toen Bonnie nog hoorde kwam ze inderdaad meteen als ik riep..
Nu moet ik daar wat meer moeite voor doen, ze hoort het gewoon niet meer. Dit is ook de reden dat ik haar vaak even aanlijn als er een hond aankomt.
Nu moet ik daar wat meer moeite voor doen, ze hoort het gewoon niet meer. Dit is ook de reden dat ik haar vaak even aanlijn als er een hond aankomt.
- Tammie
- Actief
- Mijn ras(sen): Rednose Pitbull teef
Belle komt eigenlijk altijd wel als ik haar roep, ook als ze met andere honden aan het spelen is
Daar hebben we intensief op getraind omdat we het belangrijk vinden dat ze komt als we roepen
Een enkele keer moeten we iets langer wachten maar dat is dan meestal omdat de andere hond dan al spelend met haar mee komt
Ondanks dat ik het zelden heb mee gemaakt nog met haar zal er vast wel eens een keer komen dat ze oost-indisch doof is
Daar hebben we intensief op getraind omdat we het belangrijk vinden dat ze komt als we roepen
Een enkele keer moeten we iets langer wachten maar dat is dan meestal omdat de andere hond dan al spelend met haar mee komt
Ondanks dat ik het zelden heb mee gemaakt nog met haar zal er vast wel eens een keer komen dat ze oost-indisch doof is
I LOVE MY DOG
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Mijn herders kwamen gewoon altijd braaf terug maar daar heb ik wel alle cursussen mee doorlopen.Pakdebal schreef:Tara schreef:Misschien heel schokkend voor je, maar mijn honden komen inderdaad gewoon bij me als ik ze roep.
Echt, zulke honden bestaan.
kan mij niet voorstellen, als ze bezig zijn, met het spelen met andere honden , want daar gaat het om
dat ze bezig zijn
Ik kreeg hem dan niet mee, wel als ik doorliep, hij hield mij namelijk wel in de gaten
.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik roep ze meestal niet als ze lekker aan het spelen zijn met andere honden.Pakdebal schreef:Tara schreef:Misschien heel schokkend voor je, maar mijn honden komen inderdaad gewoon bij me als ik ze roep.
Echt, zulke honden bestaan.
kan mij niet voorstellen, als ze bezig zijn, met het spelen met andere honden , want daar gaat het om
dat ze bezig zijn
Ik kreeg hem dan niet mee, wel als ik doorliep, hij hield mij namelijk wel in de gaten
.
Ze zijn zo te manipuleren en te conditioneren...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Doran en Zinzi zijn 100% terug te roepen/fluiten in elke situatie!
Luna voor 95% en Max voor 75%
Luna voor 95% en Max voor 75%
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
Draak heeft zoveel jachtpassie en is een echte scanner. Zij gaat actief op zoek naar sporen van wild. Heerlijk vindt ze dat. Die roep je niet terug wanneer je te laat bent. Zij roept jouw om te melden waar het spoor is en of je even wilt volgen en kijken wat ze gevonden heeft. Zit in haar aard mag ook. Ik vind het best. Wanneer het me niet uitkomt zit ze aan de flex. Ze pakt nimmer dieren trouwens, ze volgt sporen. Rups is geen scanner. Die loopt achter me of vlak bij me.Komt gelijk op de fluit. Sproet checked of alle paden vrij zijn en loopt 6jes te draaien door de bossen. Hij komt zich melden wanneer ik fluit. Sproet reageert wel sterk op de jachtblaf van Draak, Ik laat ze dan ook in de bossen niet samen los. Op dat gebied voedt ze hem op zoals ik niet wens. Doe ik liever zelf 
Ik heb honden uit eenzelfde rasgroep. Eigenzinnig maar wel aan me gehecht. Ik fluit ze komen (maar maken wel af waar ze mee bezig waren) Ik vind dat prima. Ik weet ook dat het bij de rasgroep hoort en geniet er ook van. Wanneer gehoorzaamheid vereist is zijn ze vast
Ik heb honden uit eenzelfde rasgroep. Eigenzinnig maar wel aan me gehecht. Ik fluit ze komen (maar maken wel af waar ze mee bezig waren) Ik vind dat prima. Ik weet ook dat het bij de rasgroep hoort en geniet er ook van. Wanneer gehoorzaamheid vereist is zijn ze vast
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Figo is binnen voor 100 % terug te roepen met hier, inmiddels.
Buiten werkt dat toch net ff anders .
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
ediit: zie twittertopicDee schreef:Figo is binnen voor 100 % terug te roepen met hier, inmiddels.
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Met Sandy nooit geen problemen met het terug roepen maarja dat is net zo'n zwaan kleef aan die vind andere honden ook niks
Jayjay hangt er wat tussen in mag het graag even uit proberen om toch niet te komen maar op een bepaalde manier haar te roepen weet ze dondersgoed dat ze terug moet komen
Tja en dan Luna wat zal ik daar nou van zeggen
Ik gooi het op de taalbarrière, al word het luisteren ook steeds beter ze begrijpt nu het woordje wachten en ook het hier komen gaat steeds beter
Jayjay hangt er wat tussen in mag het graag even uit proberen om toch niet te komen maar op een bepaalde manier haar te roepen weet ze dondersgoed dat ze terug moet komen
Tja en dan Luna wat zal ik daar nou van zeggen
Ik gooi het op de taalbarrière, al word het luisteren ook steeds beter ze begrijpt nu het woordje wachten en ook het hier komen gaat steeds beter

Luna 25-11-2011 27-12-2017

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15