Ik denk dat die hond lichamelijk gezonder is dan jij, geestelijk trouwens ook wel, vermoed ikPakdebal schreef:sjaak-k schreef: Hij wordt tijdens een simpele wandeling knalrood en is dan kapot, bekaf en stuk van de stress buiten.
gezondheid oke, hart oke, geen hersen tumor ?..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Interessant stukje hondentaal - pag 11, een jaar later
Moderator: moderatorteam
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Re: Interessant stukje hondentaal

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
sjaak-k schreef:Ik denk dat die hond lichamelijk gezonder is dan jij, geestelijk trouwens ook wel, vermoed ikPakdebal schreef:sjaak-k schreef: Hij wordt tijdens een simpele wandeling knalrood en is dan kapot, bekaf en stuk van de stress buiten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Pakdebal
sjaak-k schreef:Ik denk dat die hond lichamelijk gezonder is dan jij, geestelijk trouwens ook wel, vermoed ikPakdebal schreef:sjaak-k schreef: Hij wordt tijdens een simpele wandeling knalrood en is dan kapot, bekaf en stuk van de stress buiten.
hoezo ?..
ik ken mensen die dachten dat hun hond gezond was, want hij rende zo leuk om de tafel , had hij dus een tumor
- sjaak-k
- Zeer actief
Je hebt een punt. Feit is alleen dat Sasha in zo'n nieuwe situatie direct als een mongool tekeer gaat en hij daar dus niet de kans voor moet krijgen. De zwarte hond is ten eerste prima te sturen en zelfs nog weg te sturen als hij de aanval zou kiezen. En ten tweede vertrouwd hij mij dermate goed dat als ik zeg dat hij naast me moet komen liggen terwijl Sasha daar zit, hij dat zal doen.bouvierpoedel schreef:Je zit die toller eigenlijk status te geven en zijn gang te laten gaan als hij de kans zou krijgen naar die zwarte toe , die er aardig onzeker van word.
Aan de riem en steun van jou die hem niets belet.
De beginsituatie zoals op het filmpje was wat ongelukkig, omdat de weg eigenlijk geblokkeerd wordt. Daarna hebben we het anders gedaan zodat Max rondom de ruimte had en dat ook gebruikte. Ze hebben daarna gewoon kennis gemaakt, aan elkaar geroken enz.
Het enige doel is Sasha met de andere honden in 1 ruimte te kunnen houden. De enige (bewezen) manier is zo, rustig aan elkaar laten weten. Het moet voor hem een normale situatie worden. Dat lukt niet in 1x en wellicht ook niet in 10x. Dat gaat, net als de vorige keren dat hij ergens aan moest wennen, tijd kosten.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik word ook zenuwachtig van de opgelegde situatie
toller vasthouden en jullie staan max op te wachten en dan op dat moment ook nog eens max gaan roepen dat 'ie moet komen. En de toller ondertussen maar fixeren en spanning via jou opbouwen op de manier hoe je 'm vastpakt.
Hadden inge en ik afgelopen weekend moeten doen met de blonde zusjes
dat was daarna nooooooit meer goed gekomen 
Hadden inge en ik afgelopen weekend moeten doen met de blonde zusjes
- sjaak-k
- Zeer actief
Omdat elke vorm van een tumor in de hersenen wel dodelijk is na 5.5 jaar. Daarnaast is er uit onderzoeken niets gebleken. Hij kan zich zonder dingen waar hij bang voor is prima gedragenPakdebal schreef:sjaak-k schreef:Ik denk dat die hond lichamelijk gezonder is dan jij, geestelijk trouwens ook wel, vermoed ikPakdebal schreef:sjaak-k schreef: Hij wordt tijdens een simpele wandeling knalrood en is dan kapot, bekaf en stuk van de stress buiten.
hoezo ?..
ik ken mensen die dachten dat hun hond gezond was, want hij rende zo leuk om de tafel , had hij dus een tumor

- sjaak-k
- Zeer actief
Maar dat is dus het leuke. Die hond fixeert niet. Hij kijkt een groot deel om zich heen en kijkt op het laatst naar Max. Hij bouwt geen spanning op op deze manier, maar wordt juist gedwongen rustig te blijven. Echt, ik zou het met een hond die dominant is heel anders aanpakkenTamara. schreef:Ik word ook zenuwachtig van de opgelegde situatietoller vasthouden en jullie staan max op te wachten en dan op dat moment ook nog eens max gaan roepen dat 'ie moet komen. En de toller ondertussen maar fixeren en spanning via jou opbouwen op de manier hoe je 'm vastpakt.
Hadden inge en ik afgelopen weekend moeten doen met de blonde zusjesdat was daarna nooooooit meer goed gekomen

- sjaak-k
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Kijkt sascha dan scheel ofzo? Ik zie hem 90% van de tijd toch echt met zijn kop strak richting max, zelfs als max naar links gaat, gaat zijn kop ook mersjaak-k schreef:Maar dat is dus het leuke. Die hond fixeert niet. Hij kijkt een groot deel om zich heen en kijkt op het laatst naar Max. Hij bouwt geen spanning op op deze manier, maar wordt juist gedwongen rustig te blijven. Echt, ik zou het met een hond die dominant is heel anders aanpakkenTamara. schreef:Ik word ook zenuwachtig van de opgelegde situatietoller vasthouden en jullie staan max op te wachten en dan op dat moment ook nog eens max gaan roepen dat 'ie moet komen. En de toller ondertussen maar fixeren en spanning via jou opbouwen op de manier hoe je 'm vastpakt.
Hadden inge en ik afgelopen weekend moeten doen met de blonde zusjesdat was daarna nooooooit meer goed gekomen
. Als hij los geweest was stonden we nu een gat in de tuin te spitten, terwijl het nu dus prima verlopen is
Ik geloof best dat er bloed zal vloeien als ze beide los in de ruimte zijn maar de beweegredenen en aanpak, daar heb ik mijn twijfels bij
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
precies mijn gedachte... geen haar op mijn hoofd dat ik maar een sec. deze situatie zou toestaan... die toller liet ik zich sowieso eerst gedragen, hier wordt niks gefixeerd.bouvierpoedel schreef:Je zit die toller eigenlijk status te geven en zijn gang te laten gaan als hij de kans zou krijgen naar die zwarte toe , die er aardig onzeker van word.
Aan de riem en steun van jou die hem niets belet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ook en dan kun je het nog anders doen, door die Toller de andere hond te laten negeren of in ieder geval niet te laten fixeren.Tamara. schreef:Kijkt sascha dan scheel ofzo? Ik zie hem 90% van de tijd toch echt met zijn kop strak richting max, zelfs als max naar links gaat, gaat zijn kop ook mersjaak-k schreef:Maar dat is dus het leuke. Die hond fixeert niet. Hij kijkt een groot deel om zich heen en kijkt op het laatst naar Max. Hij bouwt geen spanning op op deze manier, maar wordt juist gedwongen rustig te blijven. Echt, ik zou het met een hond die dominant is heel anders aanpakkenTamara. schreef:Ik word ook zenuwachtig van de opgelegde situatietoller vasthouden en jullie staan max op te wachten en dan op dat moment ook nog eens max gaan roepen dat 'ie moet komen. En de toller ondertussen maar fixeren en spanning via jou opbouwen op de manier hoe je 'm vastpakt.
. Als hij los geweest was stonden we nu een gat in de tuin te spitten, terwijl het nu dus prima verlopen is
![]()
Ik geloof best dat er bloed zal vloeien als ze beide los in de ruimte zijn maar de beweegredenen en aanpak, daar heb ik mijn twijfels bij
de baas is er om alles in goede banen te leiden en de honden passen zich beiden maar aan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Marion.
Zucht. Ik zal het voor je spellen. Alle foto's in zijn onderschrift zijn van hun, waaronder Toller Nolan. Maar Toller Nolan is niet de Toller op het filmpje. Dat is namelijk Sasha, de toller van zijn schoonouders.Pakdebal schreef:dus die zwarte is van jullie , die foto in je avator maakte het wat verwarrend .sjaak-k schreef:
Nu heb je zeker een error?
-
Pakdebal
een hond van iemand anders mag je niet opvoedenmalinois schreef: door die Toller de andere hond te laten negeren of in ieder geval niet te laten fixeren.
de baas is er om alles in goede banen te leiden en de honden passen zich beiden maar aan.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Idd. Maar wel aanpassen een de dagelijkse routine. Ik heb hier regelmatig een loge dh en die past zich maar aan hoe ik wil dat t draait. Ik ga hem dus niet opvoeden maar hij moet zich maar schikken in mijn situatie.Pakdebal schreef:een hond van iemand anders mag je niet opvoedenmalinois schreef: door die Toller de andere hond te laten negeren of in ieder geval niet te laten fixeren.

- *Esther
- Zeer actief
Wat het nu is om dit te laten zien en ook het op deze manier doen, ontgaat mij volledig.
Het levert beide honden alleen maar stress op.
Gewoon scheiden in huis en anders Sasha in de bench doen en die in een afgelegen hoek plaatsen.
Anders een andere oplossing zoeken als schoonouders met vakantie gaan.
Het levert beide honden alleen maar stress op.
Gewoon scheiden in huis en anders Sasha in de bench doen en die in een afgelegen hoek plaatsen.
Anders een andere oplossing zoeken als schoonouders met vakantie gaan.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik zie een toller die echt wel staat te fixeren. Oortjes naar voren. Zie niks geen angst.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat was de bedoeling eigenlijk sjaak?
Als de Toller wel was uitgevallen, dat je hem dan kon corrigeren?
Ik denk dat ik de aandacht niet op die zwarte lab gericht zou laten.
De Labrador voelt zich daar bepaald niet gemakkelijk onder.
Maar zoals je al eerder tegen iemand zei.
Ook ik ken de hond niet en jullie niet
Ik zie alleen dat er erg veel lading wordt gegeven aan het samenzijn van de honden in een kamer.
Alleen al door naar het filmpje te kijken komt er bij mij spanning.
Het is wel een filmpje met heldere hondentaal.
Alleen blijkt die verschillend geïnterpreteerd te worden.
Als de Toller wel was uitgevallen, dat je hem dan kon corrigeren?
Ik denk dat ik de aandacht niet op die zwarte lab gericht zou laten.
De Labrador voelt zich daar bepaald niet gemakkelijk onder.
Maar zoals je al eerder tegen iemand zei.
Ook ik ken de hond niet en jullie niet
Ik zie alleen dat er erg veel lading wordt gegeven aan het samenzijn van de honden in een kamer.
Alleen al door naar het filmpje te kijken komt er bij mij spanning.
Het is wel een filmpje met heldere hondentaal.
Alleen blijkt die verschillend geïnterpreteerd te worden.
- frank1985
- Zeer actief
sjaak-k schreef: Anyway
En de volgende
Ik heb max nog nooit zo gezien.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Vorige week ben ik met yuki op schier geweest en dacht dat moet wel goed gaan want yuki is onzeker maar heeft wel een zekere houding (krulstaart) en is niewgierig (dus ontwijkt contact maar zoekt ook contact) en denkt dat iedereen wilt spelen..
Dat ging dus ook mis bij de ontmoeting met sasha, hij is angst agressief waarbij de agressie overheerst. Als ik yuki haar rug keerde was er niets aan de hand en snuffelde sasha soms wat van afstand (maar door onzekerheid gebruikt hij zijn neus bijna niet).. maar zodra er oogcontact werd gemaakt ging sasha door het lint en wilde haar gewoon vermoorden. . Yuki had dit door en negeerde hem opgegeven moment tijden het wandelen en konden ze gewoon naast elkaar lopen en elkaar aanraken, maar zodra yuki oogcontact zocht dan was het mis en viel hij weer uit.. dat is gewoon eng en bedreigend voor hem en moet uit de weg geruimt worden.. maar als een hond 0 oogcontact en ander contact zoekt dan gaat het goed.
Sasha is wel uit de situatie te halen en gaat dan niet door zolang er maar geen oogcontact is
Zo op het filmpje zou ik ook niet doen (een hond los en een aangelijnd in een kleine ruimte), ik heb mex nog nooit onzeker gezien (geeft een flinke dosis kalmerende signalen waar niet op gereageerd wordt), sasha staat hem volgens mij gewoon op te wachten tot hij te dichtbij komt en over de grens heen gaat). Ik zou mijn eigen hond niet onzeker laten worden in zijn eigen vertrouwde omgeving.
Maar ik snap het topic eigenlijk niet zo
Dat ging dus ook mis bij de ontmoeting met sasha, hij is angst agressief waarbij de agressie overheerst. Als ik yuki haar rug keerde was er niets aan de hand en snuffelde sasha soms wat van afstand (maar door onzekerheid gebruikt hij zijn neus bijna niet).. maar zodra er oogcontact werd gemaakt ging sasha door het lint en wilde haar gewoon vermoorden. . Yuki had dit door en negeerde hem opgegeven moment tijden het wandelen en konden ze gewoon naast elkaar lopen en elkaar aanraken, maar zodra yuki oogcontact zocht dan was het mis en viel hij weer uit.. dat is gewoon eng en bedreigend voor hem en moet uit de weg geruimt worden.. maar als een hond 0 oogcontact en ander contact zoekt dan gaat het goed.
Sasha is wel uit de situatie te halen en gaat dan niet door zolang er maar geen oogcontact is
Zo op het filmpje zou ik ook niet doen (een hond los en een aangelijnd in een kleine ruimte), ik heb mex nog nooit onzeker gezien (geeft een flinke dosis kalmerende signalen waar niet op gereageerd wordt), sasha staat hem volgens mij gewoon op te wachten tot hij te dichtbij komt en over de grens heen gaat). Ik zou mijn eigen hond niet onzeker laten worden in zijn eigen vertrouwde omgeving.
Maar ik snap het topic eigenlijk niet zo

- sjaak-k
- Zeer actief
Nouja, je kunt het op 100 manieren doen, maar deze kennismaking ging prima, ze hebben later gewoon naast elkaar gelegen en gezeten. We hebben het met Tallie en Sasha precies zo aangepakt, die lopen nu lekker los (zonder muilkorf) door het huis. Met Sasha en Nolan ging het op Schier al redelijk, ze liepen toen ook beide los (Sasha met muilkorf) en nu met Max nog. Ik denk dat de methode zich wel bewezen heeft 
Het is voor Sasha een goed signaal dat er vanuit de andere hond geen bedreiging is. Zou Max voor m gaan staan blaffen of komen patsen, dan slaat de vlam direct in de pan.
Als we Sasha in een bench stoppen terwijl er andere honden bij zijn is hij na een paar minuten dood van de stress
Bij deze ontmoeting heeft hij niet geblaft of idioot gedaan, en dat is al een hele vooruitgang 
Het is voor Sasha een goed signaal dat er vanuit de andere hond geen bedreiging is. Zou Max voor m gaan staan blaffen of komen patsen, dan slaat de vlam direct in de pan.
Als we Sasha in een bench stoppen terwijl er andere honden bij zijn is hij na een paar minuten dood van de stress

- Browny
- Zeer actief
Dat ligt voornamelijk aan de houding van de andere honden
Tallie ontwijkt sowieso die voelt dat prima aan en Nolan ook dus dan dreigt er geen gevaar en voelt het op ten duur vertrouwt voor sasha, lijkt mij logisch
Browny zou hem ook in de stront laten zakken en negeren, dan wil dat prima gaan.. de situatie raakt dan vertrouwt en kalmeert de andere hond en merkt dat er geen gevaar is.. maar niet alle honden hebben dat in zich of stralen dat uit.
Het gevaar met zo een hond is alleen er hoeft maar iets te gebeuren (ongelukkige situatie) of wild spel tussen andere honden en de hond overprikkeld raakt en het kan mis gaan.
Zelf hier meegemaakt
Browny zou hem ook in de stront laten zakken en negeren, dan wil dat prima gaan.. de situatie raakt dan vertrouwt en kalmeert de andere hond en merkt dat er geen gevaar is.. maar niet alle honden hebben dat in zich of stralen dat uit.
Het gevaar met zo een hond is alleen er hoeft maar iets te gebeuren (ongelukkige situatie) of wild spel tussen andere honden en de hond overprikkeld raakt en het kan mis gaan.
Zelf hier meegemaakt

- frank1985
- Zeer actief
Dat is mooi!sjaak-k schreef:We hebben het met Tallie en Sasha precies zo aangepakt, die lopen nu lekker los (zonder muilkorf) door het huis. Met Sasha en Nolan ging het op Schier al redelijk, ze liepen toen ook beide los (Sasha met muilkorf) en nu met Max nog. Ik denk dat de methode zich wel bewezen heeft![]()
Maar als je dit schrijft:
Vertrouw je het dan wel los en zonder muilkorf met de honden onderling?sjaak-k schreef:
Hij is heel onvoorspelbaar. Je kunt minutenlang naast iemand staan praten terwijl er niets gebeurd, en hij kan opeens omslaan en die man/vrouw grijpen.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

- sjaak-k
- Zeer actief
Tallies reactie was precies hetzelfde als deze 2. Ze ontwijkt trouwens niet. Ze is heel duidelijk tegen Sasha. Net als Nolan inmiddels is. Ze moeten hem niet binnen 20 cm. En dat is prima, ze hoeven geen dikke vriendjes te worden, als ze maar samen in huis kunnen zonder dat er spanning of stress ontstaat.Browny schreef:Dat ligt voornamelijk aan de houding van de andere hondenTallie ontwijkt sowieso die voelt dat prima aan en Nolan ook dus dan dreigt er geen gevaar en voelt het op ten duur vertrouwt voor sasha, lijkt mij logisch
![]()
Zelf hier meegemaakt
De enige manier voor Sasha is daaraan wennen zonder dat er een confrontatie ontstaat. Die confrontatie komt er niet zolang hij aan de riem zit en ik controle over hem heb.

- sjaak-k
- Zeer actief
Op den duur wel. Het is een wisselwerking tussen de honden natuurlijk. Sasha heeft trouwens geen enkel probleem met de muilkorf (gewenningfrank1985 schreef:Dat is mooi!sjaak-k schreef:We hebben het met Tallie en Sasha precies zo aangepakt, die lopen nu lekker los (zonder muilkorf) door het huis. Met Sasha en Nolan ging het op Schier al redelijk, ze liepen toen ook beide los (Sasha met muilkorf) en nu met Max nog. Ik denk dat de methode zich wel bewezen heeft![]()
Maar als je dit schrijft:
Vertrouw je het dan wel los en zonder muilkorf met de honden onderling?sjaak-k schreef:
Hij is heel onvoorspelbaar. Je kunt minutenlang naast iemand staan praten terwijl er niets gebeurd, en hij kan opeens omslaan en die man/vrouw grijpen.

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Het is natuurlijk fijn dat er vooruitgang in en als het werkt, werkt het. Toch krijg ik er een wat vreemd gevoel bij. Zeker als je aangeeft dat Max anders zo stabiel is. Hier toont hij een heel arsenaal aan kalmerende signalen en als hij vervolgens ook alleen over de leuning van de bank naar jullie toe komt, doet dat fixeren van Sasha toch iets met hem. Ook al is het bij Sasha dan onzekerheid. Het veroorzaakt voldoende reactie bij Max om zo te reageren. Misschien omdat Sasha onberekenbaar is, omdat het voortkomt uit angst?sjaak-k schreef:Nouja, je kunt het op 100 manieren doen, maar deze kennismaking ging prima, ze hebben later gewoon naast elkaar gelegen en gezeten. We hebben het met Tallie en Sasha precies zo aangepakt, die lopen nu lekker los (zonder muilkorf) door het huis. Met Sasha en Nolan ging het op Schier al redelijk, ze liepen toen ook beide los (Sasha met muilkorf) en nu met Max nog. Ik denk dat de methode zich wel bewezen heeft
Als we Sasha in een bench stoppen terwijl er andere honden bij zijn is hij na een paar minuten dood van de stressBij deze ontmoeting heeft hij niet geblaft of idioot gedaan, en dat is al een hele vooruitgang
Voor Sasha is het misschien een hele vooruitgang en dat is natuurlijk positief, maar ik vind het voor Max dan weer wat sneu. Aan de andere kant zal hij er, als hij inderdaad zo stabiel is, ook wel weer zo overheen zijn... Nou ja, beetje een dubbel gevoel bij het filmpje dus
- Browny
- Zeer actief
Wat ik op schier heb gezien is dat Tallie geen oogcontact maakt die negeert hem, dat is iets anders dan ontwijken, maar hetzelfde als hem niet in de buurt van 20cm willen hebben.. ze hebben gewoon samen in de bijkeuken gezeten maar negeert hem wel en is daar ook heel duidelijk insjaak-k schreef:Tallies reactie was precies hetzelfde als deze 2. Ze ontwijkt trouwens niet. Ze is heel duidelijk tegen Sasha. Net als Nolan inmiddels is. Ze moeten hem niet binnen 20 cm. En dat is prima, ze hoeven geen dikke vriendjes te worden, als ze maar samen in huis kunnen zonder dat er spanning of stress ontstaat.Browny schreef:Dat ligt voornamelijk aan de houding van de andere hondenTallie ontwijkt sowieso die voelt dat prima aan en Nolan ook dus dan dreigt er geen gevaar en voelt het op ten duur vertrouwt voor sasha, lijkt mij logisch
![]()
Zelf hier meegemaakt
De enige manier voor Sasha is daaraan wennen zonder dat er een confrontatie ontstaat. Die confrontatie komt er niet zolang hij aan de riem zit en ik controle over hem heb.

- sjaak-k
- Zeer actief
En die steun heeft hij nodigInge O schreef:de toller krijgt volop steun van jou door je aanwezigheid en de riem

- sjaak-k
- Zeer actief
En dat is dus ook het doel met Nolan en Max, en als dat net als bij Tallie in een half jaar lukt ben ik daar meer dan tevreden overBrowny schreef:Wat ik op schier heb gezien is dat Tallie geen oogcontact maakt die negeert hem

-
Asta
Als je kan scheiden waarom zou je dan in vredesnaam beide honden in die positie manoeuvreren?
- sjaak-k
- Zeer actief
Omdat ze het na gewenning prima kunnen en het ten eerste een hoop stress scheelt en ten tweede een stuk "leuker" is als er niet continue 1 (groep) hond(en) opgesloten zit in een bijkeukenAsta schreef:Als je kan scheiden waarom zou je dan in vredesnaam beide honden in die positie manoeuvreren?