Het is niet dat het alleen om die paar weken in de zomervakantie gaat. Het is de hond van mijn ouders, en die zien we toch wel ongeveer elke week en in de vakanties op Schier.

En dat zal zo blijven tot Sasha dood gaat.

Sasha vindt het vreselijk alleen te zijn als er andere honden in huis zijn, en wij dan ook nog bíj die andere honden zitten, dus dat is voor hem helemaal niet relaxt. Het komt er dan op neer dat onze honden (Max, Nolan en Tallie) een groot gedeelte van de dag alleen zitten, wat wij eigenlijk ook geen leuk bestaan voor ze vinden. Mijn ouders zouden het ook heel fijn vinden als het "redelijk" goed zou gaan tussen die 4. Het is een proces die waarschijnlijk heel lang zal duren, en misschien lukt het wel nooit. Maar het feit dat ze nu bij elkaar zitten, zonder dat Sasha helemaal over zijn toeren raakt vind ik al super! En als het daar bij blijft, tja dat is dan zo, maar al een hele vooruitgang voor hem. Als ze dan een keer per ongeluk bij elkaar komen zal dat ook niet gelijk een ramp zijn. Als Sasha met zn hoofd de andere kant op gezeten had, had Max precies hetzelfde gereageerd, op de een of andere manier heeft Sasha iets over zich waar andere honden helemaal niks van moeten hebben. Dit maakt Sasha ook weer onzeker. Het is een onzekere hond met een héle grote bek en welke heel snel overprikkeld raakt, je moet dus alles met hele kleine stapjes doen.
Sommige honden zijn geen stukje klei die je in allerlei vormen kunt kneden wat je zelf wilt, wat vaak door mensen gezegd wordt, hij moet maar doen wat ík wil, maar Sasha is dan een nogal hard stukje klei.
Ik ken die hond vanaf pup af aan en het is altijd al een rare geweest, vanaf 8 week oud blafte hij altijd al uit onzekerheid, je kon niet eens een gesprek met iemand voeren, dan blafte hij aan 1 stuk door. En doordringen tot die hond was altijd al een verschrikkelijke grote opgave, niks hielp, totaal onbereikbaar.
Als je er op terug kijkt denk ik dat het al vanaf erg jongs af aan al zo geweest is.
Hier waren ze 5 weken oud en gingen voor t eerst naar buiten:
Sasha helemaal in elkaar gedoken, heeft toen ook geen een keer even rond gekeken
Verschil met een broertje
En tijdens de "fotoshoot" zat ie er ook maar een beetje sneu bij

Kan een moment opname geweest zijn, maar tis wel opvallend.
Een broertje
Mijn ouders vertrouwen trouwens alleen Sasha toe aan Sjaak en mij en verder niemand anders dan hunzelf. Je moet die hond nemen zoals ie is en daar rekening mee houden. En dat wij hem in 12 dagen even een kwartiertje bij Max en Nolan laten in huis, nadat we meerdere keren samen hebben gewandeld met Sasha aan de lijn en met muilkorf, zodat ze misschien hopelijk in de toekomst bij elkaar kunnen, dat kan dan weinig kwaad.