Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ED foto's

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

ED foto's

Ongelezen bericht door samantha! »

Met Macho ben ik destijds bij Kranendonck in Putten geweest voor zijn heup en elleboogfoto's (niet officieel).
Dit werd gewoon zonder roesje gedaan en was geen enkel probleem.
Nu wil ik Jack en DJ laten doen en had dus weer een afspraak gemaakt daar en duidelijk aangegeven dat ik zonder roesje wil.
Nu werd ik dus de dag van te voren gebeld dat ik Jack (die gaat officieel) toch nuchter moet houden want ze doen het niet zonder roesje :U:
Nog wat meer klinieken afgebeld en HD willen ze bijna allemaal wel doen zonder roesje, maar ED dus niet.
Weet iemand een praktijk waar ze ED wel zonder roesje willen doen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: ED foto's

Ongelezen bericht door Lucia »

Bij Kranendonk ook dit keer?
Wat raar, bij Jolie destijds (2 a 2,5 jaar geleden) gewoon zonder roesje terwijl zij echt niet gemakkelijk was.
Wat was de reden dat ze niet zonder roesje doen?
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Vaak doen ze ED niet zonder roesje omdat de hond daarvoor in bepaalde houdingen moet liggen die pijnlijk zijn.
Waarom ben je zo tegen het roesje, Samantha?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

vraag manon even, die heeft coda laatst laten rontgenen zonder roesje.. Volgens mij is het idd zo dat het nogal pijnlijk kan zijn, sommige houdingen voor de ED-foto's...
samantha!
Zeer actief

Barnsley schreef:Vaak doen ze ED niet zonder roesje omdat de hond daarvoor in bepaalde houdingen moet liggen die pijnlijk zijn.
Waarom ben je zo tegen het roesje, Samantha?
Omdat mijn honden heel makkelijk zijn en het de vorige keer bij Macho binnen een paar seconden klaar was, dat vind ik geen roesje waard.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

sbientje schreef:vraag manon even, die heeft coda laatst laten rontgenen zonder roesje.. Volgens mij is het idd zo dat het nogal pijnlijk kan zijn, sommige houdingen voor de ED-foto's...
Dat had ik inderdaad gedaan maar die was vrij prijzig dus ik wil even verder kijken.
Een goede DA heeft het binnen een paar seconden gepiept, bij Macho merkte ik overigens niet dat het pijn deed, het was klaar voor hij het besef had geloof ik :F:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Lucia schreef:Bij Kranendonk ook dit keer?
Wat raar, bij Jolie destijds (2 a 2,5 jaar geleden) gewoon zonder roesje terwijl zij echt niet gemakkelijk was.
Wat was de reden dat ze niet zonder roesje doen?
Geen idee, niet officieel mocht wel zonder maar officieel deden ze niet meer zonder roesje zeiden ze.
Ik ben er verder ook niet over in discussie gegaan, ik zoek gewoon verder.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

misschien omdat er zonder roesje ook minder goede resultaten waren? En voor met name fokkers is het heel erg belangrijk dat er goede resultaten uit de test komen. Want geen goede uitslag betekend vaak het uit de fok nemen van de hond.
Afbeelding
gevni havanezers
samantha!
Zeer actief

blacky schreef:misschien omdat er zonder roesje ook minder goede resultaten waren? En voor met name fokkers is het heel erg belangrijk dat er goede resultaten uit de test komen. Want geen goede uitslag betekend vaak het uit de fok nemen van de hond.
Dat lijkt me sterk, als de foto's goed genomen zijn moet een eventueel los stukje bot/kraakbeen gewoon zichtbaar zijn, of de hond nou slaapt of niet.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Belgie
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Best, DA kliniek Den Heuvel. Ik heb nog nooit gezien dat ED foto's maken pijn doet. Altijd binnen een paar tellen klaar, zonder stress.
samantha!
Zeer actief

Cashel Vale schreef:Best, DA kliniek Den Heuvel. Ik heb nog nooit gezien dat ED foto's maken pijn doet. Altijd binnen een paar tellen klaar, zonder stress.
Dat is inderdaad ook mijn ervaring, het is klaar voor de hond het doorheeft en pijn heb ik ook nooit gezien.
Ik ga daar morgen eens contact mee opnemen, dankje!
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

malinois schreef:Belgie
Dit houdt ik ook even in gedachten, dank!
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

kan je officiele nederlandse HDfoto's ook in belgie laten maken?
Agostini
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Agostini »

sbientje schreef:kan je officiele nederlandse HDfoto's ook in belgie laten maken?
Ja, geen probleem.

Aan de Heikant doet het zonder roesje, Kalmthout België :wink:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja, Hellendoorn kan maar die is heel duur dus :mrgreen:
Heel pijnlijk leek het me niet. Coda heeft één keer gepiept maar dat was meer omdat ze haar fixeerden. Dat is het vervelendste gedeelte denk ik.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

Ik ben vrijdag voor HD geweest met Dusty en ook een discussie over wel of geen roesje en ook wat voor invloed dat heeft op de uitslag. Dierenartsen moeten tegenwoordig ook aangeven op het formulier dat áls ze een roesje gebruiken op welke manier dat dan gedaan is,dus alleen een spierverslapper of helemaal een beetje weg. Omdat de keus bij HD dus open is met wel/niet roesje en je dan ook geen rechtlijnige uitslagen kan krijgen hebben ze bij de raad samen met dierenartsen afgesproken dat ED gewoon met roesje moet. Wil je van jack dus officiële ED foto's dan ontkom je er dus niet aan. Een vriendin van mij is laatst in Eersel geweest met haar borders en die kwam met het zelfde verhaal,dus niet bedacht door mijn HD foto arts.
Afbeelding

jemble 5 maanden
samantha!
Zeer actief

fabienne s schreef:Ik ben vrijdag voor HD geweest met Dusty en ook een discussie over wel of geen roesje en ook wat voor invloed dat heeft op de uitslag. Dierenartsen moeten tegenwoordig ook aangeven op het formulier dat áls ze een roesje gebruiken op welke manier dat dan gedaan is,dus alleen een spierverslapper of helemaal een beetje weg. Omdat de keus bij HD dus open is met wel/niet roesje en je dan ook geen rechtlijnige uitslagen kan krijgen hebben ze bij de raad samen met dierenartsen afgesproken dat ED gewoon met roesje moet. Wil je van jack dus officiële ED foto's dan ontkom je er dus niet aan. Een vriendin van mij is laatst in Eersel geweest met haar borders en die kwam met het zelfde verhaal,dus niet bedacht door mijn HD foto arts.
En toch zijn er nog honden die zonder roesje een officiele ED beoordeling krijgen, zie het verhaal van Coda hierboven, dat was ook officieel.

Ik ga morgen eens met Best bellen!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Agostini schreef:
sbientje schreef:kan je officiele nederlandse HDfoto's ook in belgie laten maken?
Ja, geen probleem.

Die idd. ;-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben zowel met Nozem als met Tapas voor HD- en ED-foto's zonder roesje bij Maarten Kappen in Eersel geweest. Hoewel ze allebei niet de allergemakkelijksten zijn met vreemden, vonden ze het liggen op de tafel voor zowel heup- als elleboogfoto's prima en is het zonder stress en dus zonder roesje gegaan.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

in belgie mag het officieel ook niet zonder roes. Zonde dat er dierenartsen zijn die daarin sjoemelen. (toch voor Sint Hubertus)
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

Wat gek dat mijn HD dierenarts dan zo stellig beweerde dat ED niet zonder mag en dat kennisje in Eersel ook mét kreeg. Vindt dat toch appart hoor dat daar niet 1 vaste regel voor is want volgens mij kan het ook de uitslag beïnvloeden
Afbeelding

jemble 5 maanden
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:in belgie mag het officieel ook niet zonder roes. Zonde dat er dierenartsen zijn die daarin sjoemelen. (toch voor Sint Hubertus)
Ook niet? In NL mag t gewoon... ;-)
Dus dan wordt er niks gesjoemeld....
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Agostini schreef:
Ja, geen probleem.

eigenlijk stom dat RvB wel de foto's uit België aanvaard, maar Sint hubertus geen foto's uit NL aanvaard :roll:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
maart schreef:in belgie mag het officieel ook niet zonder roes. Zonde dat er dierenartsen zijn die daarin sjoemelen. (toch voor Sint Hubertus)
Dat t niet mag is nog steeds een FCI regel, die door St. Hubertus meer nageleefd wordt dan door de RvB.

Maar Maart bedoeld sjoemelen in België.

Vd week nog officiële heupfotos & onofficiële elleboog (& rug) gemaakt in Best zonder roesje.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

fabienne s schreef:Wat gek dat mijn HD dierenarts dan zo stellig beweerde dat ED niet zonder mag en dat kennisje in Eersel ook mét kreeg. Vindt dat toch appart hoor dat daar niet 1 vaste regel voor is want volgens mij kan het ook de uitslag beïnvloeden
Ik heb ook behoorlijk moeten praten hoor, om het zonder roesje te laten doen. Men doet het toch niet graag, maar op Coda's formulieren staat dat er geen roesje is gebruikt en de foto's zijn geaccepteerd door de Raad (als in: acceptgiro ontvangen en dus foto's niet teruggestuurd).
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Dierenkliniek Dieren doet zowel HD als ED foto's zonder roesje!
Ik heb al mijn honden zonder roesje laten röntgenen en ik heb nog nooit gemerkt (ben er altijd zelf bij) dat het pijn deed. Ook ED was altijd zo gepiept.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:
Dat t niet mag is nog steeds een FCI regel, die door St. Hubertus meer nageleefd wordt dan door de RvB.

Maar Maart bedoeld sjoemelen in België.

Vd week nog officiële heupfotos & onofficiële elleboog (& rug) gemaakt in Best zonder roesje.
Vorig jaar is hier ook al een topic over geweest en daar kwam dus uit dat niemand kon vinden dat het hier niet mag, ze willen dat wel doorvoeren de RVB maar dat is er nog niet door. Dus zolang dat er niet is mag het in principe gewoon. Dat zeggen inmiddels ook redelijk wat dierenartsen wat ik heb begrepen ondertussen. :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maarten Kappen doet het zonder als dat kan, ook ED.

En ik ken da's genoeg die best willen zeggen dat er een roesje was, mocht dat verplicht worden. Of het er dan ook was is een ander verhaal.
En terecht, ik vind een foto ook geen roesje waard.

CC gaat morgen (voor heupen), ik zal eens timen hoe lang het duurt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Vreemd verhaal. Boaz is anderhalve week geleden nog geröntgend door Daan Kranendonk, zonder roesje. Ook officieel. De foto's zijn in beoordeling en zijn volgende week maandag aan de beurt.

Hier geen roesjes als dat niet persé noodzakelijk is. Het is en blijft troep, vind ik.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”