Célie schreef:frank1985 schreef:sjaak-k schreef:Célie schreef:Maar ik las ook dat Sascha 10 minuten naast iemand kan staan en dan uit het niets kan bijten, dat is toch geen angstagressie dan ??
Ik heb geen idee, hij heeft mij nog nooit gebeten

Het kan heel goed dat iemand een, voor hem, onverwachte beweging maakt waar hij meer van schrikt dan een "normale" hond natuurlijk.
Zelfde verhaal als kyara. Ook uit angst. Wel in mindere mate en goed te trainen maar wel vergelijkbaar. Kan me voorstellen dat iemand opeens beweegt en hij daardoor schrikt en uit schrik hapt. Kan denk ik dus prima angstagressie zijn celie
Nou mijn oudste hond kan dus ook "zomaar" bijten als ik met iemand sta te praten, maar er is dan wel een aanleiding of mensen staan bv hele tijd met een voet te wiebelen en dan snapt hij heel snel even in iemands voet maar ik zie het dus wel als hij dat gaat doen.
Kyara beet zonder aanleiding bij haar vorige baas, die had dan ook code rood achter haar naam

iedereen die ze tegenkwam wou ze bijten en niemand mocht binnen komen. de eerste dag dat ze hier was beet ze mij ook en hield ook vast, ik greep haar tegelijkertijd met dezelfde hand en we hebben zo even vast gezeten.. het enige wat ik dacht was, ik laat nooit los! en kneep steeds harder, totdat ze voorzichtig los liet en ze liet zich op haar rug ploffen, haar ogen werden kleiner en keek mij onderdanig aan.. sindsdien vertrouwde ze mij volledig en kon ik alles met haar doen en ben ik flink met haar gaan trainen (eerst met muilkorf).. na 3 maanden was ze een stuk rustiger en nu bijna twee jaar hier en kan overal los lopen en laat iedereen binnen, zal echt niemand meer bijten

(al is ze nog wel onwijs onzeker). maar haar moest ik wel trainen, anders werd ze ingeslapen en was niet meer te plaatsen.. en ik wist gewoon dat het een onwijs lieve hond is
daarentegen ook een hond gehad met een kronkel in haar kop, om het zo maar te noemen en die was ook zo onberekenbaar als wat, maar dat was puur uit dominantie en territoriaal gedrag..
mijn moeder heeft een hondje die ook buiten iedereen uit het niets kan bijten en honden aanvliegt, alles mag binnen komen maar buiten is een ramp.. zo is elke hond weer anders zo ook met training, de ene is bereikbaar en de andere totaal niet meer..
het is jammer, maar als de baasjes er geen probleem mee hebben, zie ik het probleem ook niet