Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Import uit UK

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Import uit UK

Ongelezen bericht door Elvira »

Een vraagje aan degene die een pup uit Engeland hebben gehaald : Via welke overtocht hebben jullie de pup gehaald ? De vorige keer heb ik hoek van holland - Harwich genomen, maar die vaarde toen vaker overdag en dus korter. Officieel mag je pups beneden de 12 weken Frankrijk niet invoeren, maar mijn voorkeur gaat uit naar de tunnel.
Afbeelding
Elien
Actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Import uit UK

Ongelezen bericht door Elien »

Wij hebben toen gewoon de trein genomen via Frankrijk.
Er werd geen eens gecontroleerd en als de pups gewoon liggen te slapen in een bench in de koffer merken ze ook gewoon niks op. ( waren 2 zusjes dat we toen gingen ophalen, 1 voor mij en 1 voor goede vrienden uit Nederland)
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

dat probleem heb ik dus ook. ze komen 25-8 naar de show in rotterdam en dan zouden ze de pup meenemen ware het dat ze idd niet door frankrijk mogen.
ik ga dus met de dagboot van hoe van holland en ga met dezelfde dan nachtboot weer terug. ze brengen de pup dus naar harwich.
ik had ook nog de klm gebeld maar die vervoeren geen levende haven uit engeland naar nederland.
ellen
Afbeelding
Abbytales
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abbytales »

Ik heb Abby gehaald met de tunnel, achterin de auto in een bench met een kleed er over... Gaat prima, zou het zo weer doen!
Nothing is so common as the wish to be special
monicake
Actief
Mijn ras(sen): Australische Labradoodle
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door monicake »

Ben net terug uit de UK met een pup van 11 weken we hebben de boot genomen dover -duinkerken ze zitten wel 2 uur alleen in de auto je mag bij de overtocht er niet bij blijven, maar zonder problemen mee genomen naar nl via frankrijk dus. Met de trein mochten we niet omdat we op lpg rijden. de overtocht met de boot is ook nog veel goedkoper ik had wel gewoon een kart gekocht voor de tocht en een verklaring van de fokker ivm rabies
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Wij hebben Lynn als pup gehaald uit Engeland. Gewoon met de boot Dover-Calais. Pup moet dan wel in de auto blijven, maar de ervaring leert dat ze dan toch gaan slapen. Bij de grenscontroles, puppy onder je benen laten liggen en over je benen een jas leggen/hangen. Met Lynn best een zenuwengedoe, want Lynn was klaarwakker en wilde niet slapen. Maar ik had niet echt het idee, dat er zo op werd gelet. Vrienden van ons hebben het op deze manier al zo'n keer of 10 gedaan en nog nooit problemen gehad.

Edit: we hebben Lynn opgehaald toen ze 8 weken was. Alle andere puppen zijn ook met 7 1/2 a 8 weken opgehaald
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

nog een vraagje, hebben jullie de pup wel of niet gemeld bij het boeken van de overtocht
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik ga 9 sept mijn pup ophalen met de boot vanuit hoek van holland naar harwich. op de terugweg gaat ze in een kennel omdat ik niet met de auto ga. ik heb dus wel een kennel moeten boeken en aangegeven dat het een pup is van nog geen 3 maanden. was geen probleem volgens de stena line.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”