Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ED foto's
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: ED foto's
Had voor m'n jonge hond vd week toch graag een roesje gehad & dan m'n voor de heupfoto. Wat een gevecht, rug & ellebogen waren eigenlijk zo gedaan.
Maar helaas kon het niet omdat hij aansluitend een wortelkanaal behandeling nodig had (hoektand afgebroken) & het roesje dan mss aan het einde vd behandeling al aan t uitwerken was als t regen zat (wat t ook zat.....dus juiste keuze)
Maar helaas kon het niet omdat hij aansluitend een wortelkanaal behandeling nodig had (hoektand afgebroken) & het roesje dan mss aan het einde vd behandeling al aan t uitwerken was als t regen zat (wat t ook zat.....dus juiste keuze)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
HD en ED van Xavi in Belgie gedaan en we stonden binnen 10 minuten weer buiten...Marjoleine schreef:Maarten Kappen doet het zonder als dat kan, ook ED.
En ik ken da's genoeg die best willen zeggen dat er een roesje was, mocht dat verplicht worden. Of het er dan ook was is een ander verhaal.
En terecht, ik vind een foto ook geen roesje waard.
CC gaat morgen (voor heupen), ik zal eens timen hoe lang het duurt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- zeta-jones
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 9
- Contacteer:
Lijkt mij ook hoor. Die ellebogen veranderen echt niet als de hond ineens een roesje krijgt.samantha! schreef:Dat lijkt me sterk, als de foto's goed genomen zijn moet een eventueel los stukje bot/kraakbeen gewoon zichtbaar zijn, of de hond nou slaapt of niet.blacky schreef:misschien omdat er zonder roesje ook minder goede resultaten waren? En voor met name fokkers is het heel erg belangrijk dat er goede resultaten uit de test komen. Want geen goede uitslag betekend vaak het uit de fok nemen van de hond.
Bij heupen hoor je wel eens dat men drukte maakt over de aansluiting ivm het aanspannen van spieren als een hond gewoon wakker is. Daarom zijn er veel mensen die roepen dat een roesje verplicht moet worden. Zou een eerlijker beeld geven. Kennelijk denken ze dat een slechte aansluiting ineens onvoldoende of goed wordt en dat er dan een A ipv een C uitrolt als een hond geen roesje heeft.
De norbergwaarde zal er in elk geval niet door veranderen en ik blijf erbij dat ook een roesje niet zonder risico is.

- zeta-jones
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier idem, waarop Daan nog zei dat hij op deze manier goed op schema bleefmalinois schreef:HD en ED van Xavi in Belgie gedaan en we stonden binnen 10 minuten weer buiten...Marjoleine schreef:Maarten Kappen doet het zonder als dat kan, ook ED.
En ik ken da's genoeg die best willen zeggen dat er een roesje was, mocht dat verplicht worden. Of het er dan ook was is een ander verhaal.
CC gaat morgen (voor heupen), ik zal eens timen hoe lang het duurt.(niet officieel natuurlijk ivm geen stamboom, maar dat maakt voor hem geen verschil in snelheid... )
Het was echt in no-time voor elkaar, maar mijn honden zijn doorgaans erg gemakkelijk.
Bij niet-officieel nemen ze soms genoegen met een foto die niet helemaal perfect is (dwz iets te licht, te donker, niet helemaal recht enz) en dat moet bij officiële foto's dus wel in orde zijn. Dus komt het wel eens voor dat een foto opnieuw moet, maar ook dat is zo gepiept, want de meeste DA's röntgenen digitaal en kunnen de foto bekijken terwijl de hond nog op tafel ligt.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij neemt daar geen genoegen meezeta-jones schreef:Hier idem, waarop Daan nog zei dat hij op deze manier goed op schema bleefmalinois schreef:HD en ED van Xavi in Belgie gedaan en we stonden binnen 10 minuten weer buiten...Marjoleine schreef:Maarten Kappen doet het zonder als dat kan, ook ED.
CC gaat morgen (voor heupen), ik zal eens timen hoe lang het duurt.(niet officieel natuurlijk ivm geen stamboom, maar dat maakt voor hem geen verschil in snelheid... )
![]()
Het was echt in no-time voor elkaar, maar mijn honden zijn doorgaans erg gemakkelijk.
Bij niet-officieel nemen ze soms genoegen met een foto die niet helemaal perfect is (dwz iets te licht, te donker, niet helemaal recht enz) en dat moet bij officiële foto's dus wel in orde zijn. Dus komt het wel eens voor dat een foto opnieuw moet, maar ook dat is zo gepiept, want de meeste DA's röntgenen digitaal en kunnen de foto bekijken terwijl de hond nog op tafel ligt.
En dat doen ze meestal toch niet snel.
Xavi was overigens niet echt een makkelijke hond, maar hij pakte goed door, was niet onder de indruk van hem en dan gaat het snel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- zeta-jones
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat scheelt idd. Daan weet doorgaans ook wel van doorpakken trouwens.malinois schreef:Hij neemt daar geen genoegen meeDat zei hij ook want hij (of zijn vader) beoordeeld(e) ze ook officieel voor de Belgische Hirsfeldstichting zeg maar. Hij zal echt zijn naam niet aan een slechte foto verbinden. Hij heeft mij nl. ook de uitslagen wat hij zou geven op papier meegegeven
![]()
Xavi was overigens niet echt een makkelijke hond, maar hij pakte goed door, was niet onder de indruk van hem en dan gaat het snel.
Blijf het raar vinden dat hij nu ineens niet meer zonder roesje wil röntgenen...dat ze zich binnen een week bedenken. Vreemd.
Kan best zijn dat het dezelfde assistente is geweest die ons de verkeerde prijs doorgaf aan de telefoon. Leek me een bijzonder onervaren meisje, want ze moest flink zoeken voor ze de prijs gevonden had, terwijl ik mag aannemen dat ze die toch wel geregeld doorgeven aan mensen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt voor Xito heb ik daar de rugfoto laten maken bij Daan, ook geen enkel probleem en zo weer buiten.zeta-jones schreef:Dat scheelt idd. Daan weet doorgaans ook wel van doorpakken trouwens.malinois schreef:Hij neemt daar geen genoegen meeDat zei hij ook want hij (of zijn vader) beoordeeld(e) ze ook officieel voor de Belgische Hirsfeldstichting zeg maar. Hij zal echt zijn naam niet aan een slechte foto verbinden. Hij heeft mij nl. ook de uitslagen wat hij zou geven op papier meegegeven
![]()
Blijf het raar vinden dat hij nu ineens niet meer zonder roesje wil röntgenen...dat ze zich binnen een week bedenken. Vreemd.
Kan best zijn dat het dezelfde assistente is geweest die ons de verkeerde prijs doorgaf aan de telefoon. Leek me een bijzonder onervaren meisje, want ze moest flink zoeken voor ze de prijs gevonden had, terwijl ik mag aannemen dat ze die toch wel geregeld doorgeven aan mensen.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik vind het dus inderdaad ook geen roesje waard.
Macho is zelfs 2 keer geweest, bij 2 verschillende dierenartsen en bij hem zijn ook nog eens de schouders gedaan, geen enkel probleem en geen centje stress of pijn.
Ik vind het ook vreemd dat het nu dus niet meer zonder roesje kan bij Kranendonck.
Op maandag had ik de afspraak gemaakt en toen had ik een assistente aan de lijn die er inderdaad niet veel van leek te weten, moest van alles opzoeken etc.
Uiteindelijk dus de afspraak gemaakt voor woensdag en duidelijk erbij vermeld dat het zonder roesje moest en dat was geen probleem.
En toen werd ik dinsdag dus terug gebeld dat ik hem toch nuchter moest houden omdat ze toch een roesje wilden gebruiken
Macho is zelfs 2 keer geweest, bij 2 verschillende dierenartsen en bij hem zijn ook nog eens de schouders gedaan, geen enkel probleem en geen centje stress of pijn.
Ik vind het ook vreemd dat het nu dus niet meer zonder roesje kan bij Kranendonck.
Op maandag had ik de afspraak gemaakt en toen had ik een assistente aan de lijn die er inderdaad niet veel van leek te weten, moest van alles opzoeken etc.
Uiteindelijk dus de afspraak gemaakt voor woensdag en duidelijk erbij vermeld dat het zonder roesje moest en dat was geen probleem.
En toen werd ik dinsdag dus terug gebeld dat ik hem toch nuchter moest houden omdat ze toch een roesje wilden gebruiken
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
- samantha!
- Zeer actief
Nee, wij doen helaas niet officieel.
En wij hebben ook niet zoveel ervaring met ED foto's, ik heb dus liever dat een ervaren iemand het doet, dan is het zo gedaan.
En wij hebben ook niet zoveel ervaring met ED foto's, ik heb dus liever dat een ervaren iemand het doet, dan is het zo gedaan.
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Gewoon nog een keer met Kranendonk bellen. Waarschijnlijk krijg je nu een andere assistente aan de telefoon die het wél snapt 
Groetjes Sandra
- samantha!
- Zeer actief
Ik kan inderdaad wel nog eens bellen met Kranendonck.
Met Macho vond ik het erg fijn daar en daarbij komt dat hij gewoon niet duur is, als ik het over een maand doe kan Tiesto ook gelijk mee en met 3 honden te doen is het gewoon wel fijn als de prijs een beetje schappelijk is.
Met Macho vond ik het erg fijn daar en daarbij komt dat hij gewoon niet duur is, als ik het over een maand doe kan Tiesto ook gelijk mee en met 3 honden te doen is het gewoon wel fijn als de prijs een beetje schappelijk is.
- zeta-jones
- Zeer actief
- Contacteer:
En dan gewoon erbij vermelden dat je iemand gesproken hebt wiens hond nog geen twee weken geleden geröntgend is zónder roesje en dat je je afvraagt wat er in die twee weken dan wel veranderd is.samantha! schreef:Ik kan inderdaad wel nog eens bellen met Kranendonck.

- samantha!
- Zeer actief
Zou het misschien zijn omdat hij een labrador is? er werd wel naar het ras gevraagd namelijk.zeta-jones schreef:En dan gewoon erbij vermelden dat je iemand gesproken hebt wiens hond nog geen twee weken geleden geröntgend is zónder roesje en dat je je afvraagt wat er in die twee weken dan wel veranderd is.samantha! schreef:Ik kan inderdaad wel nog eens bellen met Kranendonck.
De meeste rassen moeten ED foto's in 2 richtingen maar bij de labrador moet het in 4 richtingen, misschien is dat wat het zo moeilijk maakt?
- zeta-jones
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zou idd kunnen, maar dat is na te vragen. Je kunt altijd voorstellen het eerst gewoon te proberen zonder roesje. Een roesje is zo gegeven als het echt niet lukt.samantha! schreef: Zou het misschien zijn omdat hij een labrador is? er werd wel naar het ras gevraagd namelijk.
De meeste rassen moeten ED foto's in 2 richtingen maar bij de labrador moet het in 4 richtingen, misschien is dat wat het zo moeilijk maakt?

- samantha!
- Zeer actief
Gebeld met Best en dat valt qua prijs ook reuze mee, vergelijkbaar met Kranendonck.
Zonder roesje is daar geen probleem en sowieso proberen ze altijd eerst zonder roesje en geven alleen een roesje als het echt niet anders kan.
Volgende maand ga ik dus daarheen.
Zonder roesje is daar geen probleem en sowieso proberen ze altijd eerst zonder roesje en geven alleen een roesje als het echt niet anders kan.
Volgende maand ga ik dus daarheen.
- samantha!
- Zeer actief
Ik was het vergeten te vragen aan de telefoon net maar misschien weet jij het wel, mag je er als eigenaar bij blijven?Cashel Vale schreef:Best, DA kliniek Den Heuvel. Ik heb nog nooit gezien dat ED foto's maken pijn doet. Altijd binnen een paar tellen klaar, zonder stress.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Jazeker mag je er bij blijven. Vd week nog geweest. Zowel bij foto's als wortelkanaalbehandeling er bij gebleven.samantha! schreef:Ik was het vergeten te vragen aan de telefoon net maar misschien weet jij het wel, mag je er als eigenaar bij blijven?Cashel Vale schreef:Best, DA kliniek Den Heuvel. Ik heb nog nooit gezien dat ED foto's maken pijn doet. Altijd binnen een paar tellen klaar, zonder stress.
- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
vania schreef:Agostini schreef:Ja, geen probleem.sbientje schreef:kan je officiele nederlandse HDfoto's ook in belgie laten maken?
Aan de Heikant doet het zonder roesje, Kalmthout België
eigenlijk stom dat RvB wel de foto's uit België aanvaard, maar Sint hubertus geen foto's uit NL aanvaard
Je mag de foto's nemen waar je wilt, je moet ze enkel laten beoordelen in het land waar de hond verblijft!
- samantha!
- Zeer actief
Ah kijk, dat is fijncrutz schreef:Jazeker mag je er bij blijven. Vd week nog geweest. Zowel bij foto's als wortelkanaalbehandeling er bij gebleven.samantha! schreef:Ik was het vergeten te vragen aan de telefoon net maar misschien weet jij het wel, mag je er als eigenaar bij blijven?Cashel Vale schreef:Best, DA kliniek Den Heuvel. Ik heb nog nooit gezien dat ED foto's maken pijn doet. Altijd binnen een paar tellen klaar, zonder stress.
- bydevries
- Zeer actief
Ik ben met Marlotta de jongste bij Hopmans in Roden geweest die doen het ook
zonder roesje. Maar ik zie dat je al ergens een afspraak hebt staan.
zonder roesje. Maar ik zie dat je al ergens een afspraak hebt staan.

-
Sita
- Zeer actief
Ik ben met Rowan ook bij Kranendonk geweest en zijn foto's zijn met roesje gemaakt. Bij de golden en labrador moeten er voor de ED beoordeling foto's in vier standen worden ingeleverd ipv de bij de andere rassen twee standen. En die zijn niet heel prettig voor je hond. Foto's maken was in 10 minuten gebeurd en denk dat we 10 minuten daarna al in de auto zaten en hij al heel goed weer bij was. En nog belangrijker de beoordeling was goed, ED vrij.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- samantha!
- Zeer actief
Bij Macho zijn ze inderdaad ook in 4 richtingen gemaakt en ik merkte totaal niet aan hem dat hij het erg vervelend vond.
Het blijft troep wat je erin stopt natuurlijk dus het liefst doe ik het gewoon zonder.
Ik kijk bij Jack gewoon even hoe het gaat, roesje geven kan altijd nog.
Het blijft troep wat je erin stopt natuurlijk dus het liefst doe ik het gewoon zonder.
-
Sita
- Zeer actief
Ik ben op het advies afgegaan en Rowan is niet zo'n held met dit soort dingen, dus voor hem vond ik het prima.samantha! schreef:Bij Macho zijn ze inderdaad ook in 4 richtingen gemaakt en ik merkte totaal niet aan hem dat hij het erg vervelend vond.
En inderdaad roesje is zo gegeven, binnen een minuut was hij al weg. Weet nog dat ik met Sita heb gezeten bij de da voor de sterilisatie/castratie en die heeft er zo tegen gevochten dat we een half uur verder waren voordat madam eindelijk aan het slapen was...
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Heupfoto's van CC vandaag, er zijn er drie gemaakt omdat de eerste niet optimaal was en ze bij de tweede bewoog.
Totale tijd nog geen anderhalve minuut.
Daarvoor laat ik geen hond onder een roesje brengen.
Totale tijd nog geen anderhalve minuut.
Daarvoor laat ik geen hond onder een roesje brengen.
-
thezoozwolle
- Actief
- Mijn ras(sen): sharpei
- Aantal honden: 5
Dierenkliniek Nunspeet bij Dr. Arjan Brouwer.
Heb ik al meerdere keren foto's laten maken zonder roesjes.
ED/HD en andere soorten foto's.
Heb ik al meerdere keren foto's laten maken zonder roesjes.
ED/HD en andere soorten foto's.
- samantha!
- Zeer actief
Ja daarom, mocht het alsnog nodig zijn is dat zo gebeurd.Sita schreef:Ik ben op het advies afgegaan en Rowan is niet zo'n held met dit soort dingen, dus voor hem vond ik het prima.samantha! schreef:Bij Macho zijn ze inderdaad ook in 4 richtingen gemaakt en ik merkte totaal niet aan hem dat hij het erg vervelend vond.
En inderdaad roesje is zo gegeven, binnen een minuut was hij al weg. Weet nog dat ik met Sita heb gezeten bij de da voor de sterilisatie/castratie en die heeft er zo tegen gevochten dat we een half uur verder waren voordat madam eindelijk aan het slapen was...
Jack is over het algemeen bepaald niet snel onder de indruk dus ik denk dat hij het wel gaat trekken maar anders zien we dat snel genoeg.
Iedereen bedankt voor de reacties!
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Is dat dan verandert?Chris* schreef:vania schreef:Agostini schreef:Ja, geen probleem.sbientje schreef:kan je officiele nederlandse HDfoto's ook in belgie laten maken?
Aan de Heikant doet het zonder roesje, Kalmthout België
eigenlijk stom dat RvB wel de foto's uit België aanvaard, maar Sint hubertus geen foto's uit NL aanvaard
Je mag de foto's nemen waar je wilt, je moet ze enkel laten beoordelen in het land waar de hond verblijft!
toen ik Darko in 2007 officieel liet röntgen in Eersel, mocht ik de foto's niet opsturen naar sint hubertus, omdat zij dat niet officieel zouden beoordelen omdat hij in NL was geröntgend ipv in Belgie (waar wij wonen)
- yvon
- Zeer actief
bij onze bullmastiff teef
zijn we naar joop hopmans in roden geweest
zowel hd als ed zonder roesje
kosten 327 euro
zijn we naar joop hopmans in roden geweest
zowel hd als ed zonder roesje
kosten 327 euro