In de eerste weken van januari, als alle druktes van sinterklaas en kerst weg is, willen wij een hondje aanschaffen. Dit zal dan (op vele aandringen van mij) het liefst een Engelse bull puppy zijn. Ik heb ontzettend veel research gedaan op internet en heb binnenkort nog enkele afspraken met mensen die een hondje als deze hebben.

Het ras spreekt mij enorm aan omdat ze gewoon tof eruit zien en echt als 'sulletjes' over komen.
Ik vraag me alleen een aantal dingen af en deze vragen zal ik hier stellen, hopelijk kan iemand mij een antwoord geven.
- Is het noodzakelijk/slim om een pup te kopen van een erkend fokker? Wat is het voor- en nadeel hiervan? De prijzen zijn namelijk niet misselijk en liggen soms wel 800/900 euro hoger.
- Is de hond na een jaar dusdanig geïntegreerd dat er eventueel een 2e puppy (ander ras) bij kan? Of is de kans groot dat dit mis kan gaan en dat beide honden niets van elkaar moeten hebben.
- Is het raadzaam om een bull 's nachts of als je afwezig bent (vooral in de beginfase) zoveel mogelijk in een bench te doen of zoveel mogelijk vrij te laten lopen binnenshuis?
Alvast bedankt.