Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Interessant stukje hondentaal - pag 11, een jaar later

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Re: Interessant stukje hondentaal

Ongelezen bericht door *Eva* »

Maeve schreef:
*Eva* schreef:
Maeve schreef:Ik heb het idee dat jij de reacties veel negatiever ziet dan ze zijn. Of zelfs: je leest alleen de negatieve reacties.
Niet iedereen is het met je eens en mensen geven aan dat ze het anders zouden doen. Prima toch? Jij staat hier achter en je zou eventueel wat kunnen doen met de tips van anderen hier.

Zowel Max als Nolan tonen heel veel stress signalen in die 20 seconden. Dat zou mij persoonlijk ook te ver gaan. In principe maak je gebruik van hun goede karakter en maakt het ze moeilijk terwijl jij letterlijk Sasha steunt. Terwijl beide honden (en ook Tallie) niets willen van die hond. Is toch niet raar dat mensen daar niet alleen positief op reageren? Je hebt zelf ook regelmatig een uitgesproken mening, waarom dan niet open staan voor die va een ander?
Ik vind het niet alleen een mening, maar een soort veroordeling die niet eens klopt. Die honden hebben namelijk helemaal niet zoveel stress als jullie (willen) zien, maar dat is niet wat men wil horen. :wink: Ik heb namelijk precies het omgekeerde, dat jullie alleen het negatieve erin willen zien. Dat je het zelf niet zo zou doen, prima, maar overdrijven is ook een vak, die honden worden niet mishandelt en hebben amper stress. Degene die het meeste stress heeft is Sasha, in alle gevallen.

Die honden hoeven helemaal niet de beste vriendjes te worden. Naja, ik ben er wel klaar mee. :)
Dat jij het leest als veroordeling kan ik niks aan doen natuurlijk. Dat er discussie over zou komen was wel te verwachten, ik heb Sas wel gezien en ben het wel met je eens dat het geen doorsnee hond is hoor. Hij reageert niet altijd logisch en heeft ook een andere aanpak nodig, zie dat een heel forum maar duidelijk te maken.

Maar als een hond stress signalen laat zien heeft hij stress, dat is duidelijk. Dat Nolan zo verstijft zegt wel wat en dat kun je ook moeilijk anders lezen toch? :scratch: En als jullie zelf zeggen dat Max via de bank naar jullie toe komt als jullie hem roepen, dan is hij niet op z'n gemak toch? Dat kun je in mijn ogen echt niet "amper stress" noemen.
Heb je het filmpje en foto een pagina terug wel gezien?
Groetjes Eva
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

*Eva* schreef:
Maeve schreef:
*Eva* schreef:
Maeve schreef:Ik heb het idee dat jij de reacties veel negatiever ziet dan ze zijn. Of zelfs: je leest alleen de negatieve reacties.
Niet iedereen is het met je eens en mensen geven aan dat ze het anders zouden doen. Prima toch? Jij staat hier achter en je zou eventueel wat kunnen doen met de tips van anderen hier.

Zowel Max als Nolan tonen heel veel stress signalen in die 20 seconden. Dat zou mij persoonlijk ook te ver gaan. In principe maak je gebruik van hun goede karakter en maakt het ze moeilijk terwijl jij letterlijk Sasha steunt. Terwijl beide honden (en ook Tallie) niets willen van die hond. Is toch niet raar dat mensen daar niet alleen positief op reageren? Je hebt zelf ook regelmatig een uitgesproken mening, waarom dan niet open staan voor die va een ander?
Ik vind het niet alleen een mening, maar een soort veroordeling die niet eens klopt. Die honden hebben namelijk helemaal niet zoveel stress als jullie (willen) zien, maar dat is niet wat men wil horen. :wink: Ik heb namelijk precies het omgekeerde, dat jullie alleen het negatieve erin willen zien. Dat je het zelf niet zo zou doen, prima, maar overdrijven is ook een vak, die honden worden niet mishandelt en hebben amper stress. Degene die het meeste stress heeft is Sasha, in alle gevallen.

Die honden hoeven helemaal niet de beste vriendjes te worden. Naja, ik ben er wel klaar mee. :)
Dat jij het leest als veroordeling kan ik niks aan doen natuurlijk. Dat er discussie over zou komen was wel te verwachten, ik heb Sas wel gezien en ben het wel met je eens dat het geen doorsnee hond is hoor. Hij reageert niet altijd logisch en heeft ook een andere aanpak nodig, zie dat een heel forum maar duidelijk te maken.

Maar als een hond stress signalen laat zien heeft hij stress, dat is duidelijk. Dat Nolan zo verstijft zegt wel wat en dat kun je ook moeilijk anders lezen toch? :scratch: En als jullie zelf zeggen dat Max via de bank naar jullie toe komt als jullie hem roepen, dan is hij niet op z'n gemak toch? Dat kun je in mijn ogen echt niet "amper stress" noemen.
Heb je het filmpje en foto een pagina terug wel gezien?
Ja hoor. Max vind ik niet echt te beoordelen in dat laatste filmpje, hij ligt met zijn rug naar Sasha toe. Maar ook al lag hij nu liefdevol te knuffelen met Sas, dat verandert niks aan het eerste filmpje :mrgreen: En die vind ik te veel stress bevatten en dat had ik mijn honden niet aangedaan.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Maeve schreef:Ja hoor. Max vind ik niet echt te beoordelen in dat laatste filmpje, hij ligt met zijn rug naar Sasha toe. Maar ook al lag hij nu liefdevol te knuffelen met Sas, dat verandert niks aan het eerste filmpje :mrgreen: En die vind ik te veel stress bevatten en dat had ik mijn honden niet aangedaan.
Ieder voor zich natuurlijk, maar ik vind een halve minuut stress voor een beter honden leven niet zo'n ramp. Soms zijn dingen nou eenmaal stressvol of eng, dat is bij ons (mensen dus :mrgreen:) niet anders. En daar wordt je doorgaans beter en sterker van. Grenzen verleggen, dat werkt bij honden net zo goed als bij mensen.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Het is fijn dat het werkt (en volgens mij had ik dat al heel braaf gezegd :pffff: ), maar voor mij zou de stress voor de eigen honden niet opwegen tegen het resultaat. Voor jullie wel. Zo simpel is het eigenlijk denk ik. Het is niet een kwestie van goed of fout, maar meer van hoe belangrijk je het resultaat vindt ten opzichte van de "bijwerkingen" van de methode en welke overige mogelijkheden je wel of niet wilt/kunt nemen. Daar maakt iedereen een eigen keuze in.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

sjaak-k schreef:
Maeve schreef:Ja hoor. Max vind ik niet echt te beoordelen in dat laatste filmpje, hij ligt met zijn rug naar Sasha toe. Maar ook al lag hij nu liefdevol te knuffelen met Sas, dat verandert niks aan het eerste filmpje :mrgreen: En die vind ik te veel stress bevatten en dat had ik mijn honden niet aangedaan.
Ieder voor zich natuurlijk, maar ik vind een halve minuut stress voor een beter honden leven niet zo'n ramp. Soms zijn dingen nou eenmaal stressvol of eng, dat is bij ons (mensen dus :mrgreen:) niet anders. En daar wordt je doorgaans beter en sterker van. Grenzen verleggen, dat werkt bij honden net zo goed als bij mensen.
Precies, ieder voor zich. Ik zou het de stress niet waard vinden en had een andere oplossing gezocht dan dit :ok:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

sjaak-k schreef:[Ieder voor zich natuurlijk, maar ik vind een halve minuut stress voor een beter honden leven niet zo'n ramp. Soms zijn dingen nou eenmaal stressvol of eng, dat is bij ons (mensen dus :mrgreen:) niet anders. En daar wordt je doorgaans beter en sterker van. Grenzen verleggen, dat werkt bij honden net zo goed als bij mensen.

ben ik niet met je eens , wij mensen WETEN wat stress-situaties zijn en kunnen daarmee leven, maar honden MOETEN daar in , omdat wij dat willen !!. :neenee:

jij had ook kunnen kiezen voor een andere situatie voor de hond , maar heb je NIET ( !! ) gedaan .. :neenee:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 19 aug 2013 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Dus jij ben de wondermaker, zoveel jaar niks te fixen aan sasha en jij lost het wel ffies op :scratch: beetje tegenstrijdig allemaal, ik zou het de honden niet aandoen en daar blijf ik bij
sjaak-k
Zeer actief

Asta schreef:Dus jij ben de wondermaker, zoveel jaar niks te fixen aan sasha en jij lost het wel ffies op :scratch: beetje tegenstrijdig allemaal, ik zou het de honden niet aandoen en daar blijf ik bij
Als je het niet wilt begrijpen is het misschien beter om gewoon niet te reageren? Of wil je graag de tweede PdB worden?
Afbeelding
Asta

sjaak-k schreef:
Asta schreef:Dus jij ben de wondermaker, zoveel jaar niks te fixen aan sasha en jij lost het wel ffies op :scratch: beetje tegenstrijdig allemaal, ik zou het de honden niet aandoen en daar blijf ik bij
Als je het niet wilt begrijpen is het misschien beter om gewoon niet te reageren? Of wil je graag de tweede PdB worden?
agos sjaak dat roep je wel graag he dat mensen iets niet begrijpen als ze het niet met je eens zijn of kritiek leveren, bijzonder zo'n wereldje
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Mijn telefoon is stuk. Dat is pas stress.

Maar goed. Ik ken de honden wel goed. Behoorlijk goed zelfs en ik twijfel er geen moment over dat deze honden er last van houden. Ik snap het doel ook wel. Deze honden moeten, ja moeten, regelmatig en nog een lange tijd samen zijn. Vaker dan het gemiddelde oppashondje.
Als deze methode succes geeft is het de moeite waard om te proberen.

Het ligt aan de hond. Met mijn kyara zou dit vreselijk mis gaan. Met max niet. Nee het is geen fijn gezicht. En er is veel stress. Maar nogmaals meer dan het proberen waard. Omdat Sjaak wel weet wat zijn honden aankunnen.

En voor dat we dat gaan krijgen. Ik zeg het hem ook wel als ik het er niet mee eens ben.
Laatst gewijzigd door frank1985 op 19 aug 2013 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Asta schreef:
sjaak-k schreef:
agos sjaak dat roep je wel graag he dat mensen iets niet begrijpen als ze het niet met je eens zijn of kritiek leveren, bijzonder zo'n wereldje
Als jij denkt dat ik die hond aan het "oplossen" ben, prima joh, lekker geloven :ok:
Afbeelding
Asta

sjaak-k schreef:
Asta schreef:
sjaak-k schreef:
Als jij denkt dat ik die hond aan het "oplossen" ben, prima joh, lekker geloven :ok:
je typt het zelf lieve schat met de foto's en filmpjes :ok:
frank1985
Zeer actief

Er is een misverstand. Het doel is niet om er een gezellige hond van te maken om leuk mee te nemen naar het hondenstrand. Ze moeten aan elkaar wennen omdat de situatie nou eenmaal zo is.
Sasha gaat niet weg. En de rest ook niet.
Als hier een hond niet met een oppashondje kan komt die niet meer. Deze situatie is anders omdat ze min of meer in het zelfde gezin leven.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sjaak-k schreef:
renee-uk schreef:ik zou het ook niet doen sjaak, het zou afbreuk doen aan de band en de relatie die ik met mijn hond(en) heb en dat zou ik niet over hebben voor een vreemde hond, ook al was die dan van familie.
maar dat is mijn keus in zo'n situatie en heeft niks te maken met het feit dat jullie het anders doen ;)
Als ik ook maar een seconde dacht dat het de honden (of dat nou eigen is of niet) zou schaden was ik er niet aan begonnen ;). Geen van de honden heeft hier langer dan een minuut last van gehad, laat staan dat ze blijvende "schade" ondervinden.

Ik blijf het een goede "investering" vinden. Als ze totaal niet aan elkaar wennen en ze komen in de toekomst een keer per ongeluk bij elkaar, zijn de gevolgen wellicht niet te overzien, terwijl dat nu, in een gecontroleerde omgeving, wel is.
nou dan is het toch prima, jouw honden en jouw beslissing, maar dat probeerde ik eerder ook al te zeggen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

frank1985 schreef:Er is een misverstand. Het doel is niet om er een gezellige hond van te maken om leuk mee te nemen naar het hondenstrand. Ze moeten aan elkaar wennen omdat de situatie nou eenmaal zo is.
Als hier een hond niet met een oppashondje kan komt die niet meer. Deze situatie is anders omdat ze min of meer in het zelfde gezin leven.
een misverstand tussen wie en wie?
ik heb prima begrepen waar het om gaat en ik zou dit met mijn honden niet doen, gewoon omdat ik zo niet met ze omga en het de hele verhouding tussen mij en mijn honden op losse schroeven zou zetten.
maar dat is wat ik zou doen en als sjaak en eva er voor kiezen om dit wel te doen is dat hun beslissing, over hun honden en heeft niks te maken met wat ik of iemand anders zou doen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
frank1985
Zeer actief

renee-uk schreef:
frank1985 schreef:Er is een misverstand. Het doel is niet om er een gezellige hond van te maken om leuk mee te nemen naar het hondenstrand. Ze moeten aan elkaar wennen omdat de situatie nou eenmaal zo is.
ik heb prima begrepen waar het om gaat en ik zou dit met mijn honden niet doen, gewoon omdat ik zo niet met ze omga en het de hele verhouding tussen mij en mijn honden op losse schroeven zou zetten.
maar dat is wat ik zou doen en als sjaak en eva er voor kiezen om dit wel te doen is dat hun beslissing, over hun honden en heeft niks te maken met wat ik of iemand anders zou doen.
Ik heb het niet over en tegen jou.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

frank1985 schreef: Ik snap het doel van de ' training ' wel. Je wilt dat hij gaat wennen aan het samenzijn met enkel max, nolan en tallie. Verder niets. Denk ik.
Pff moest ff terug zoeken maar ik denk dat het hele gebeuren hierom gaat. Sascha hoeft alleen maar een beetje normaal (dus zonder te flippen) met de drie anderen om te gaan. Waarbij het met Tallie al vrij goed gaat.
En op het 2e filmpje (en de foto) gaat dat dus ook zo goed als te verwachten. Ik heb liever de honden zo bij elkaar dan gescheiden waarbij er 1 retevol stress zit.
Vooral als je zo vaak bij elkaar over de vloer komt.
Edit: naja omgaan.. in dezelfde ruimte verblijven.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Roompie schreef:
frank1985 schreef: Ik snap het doel van de ' training ' wel. Je wilt dat hij gaat wennen aan het samenzijn met enkel max, nolan en tallie. Verder niets. Denk ik.
Pff moest ff terug zoeken maar ik denk dat het hele gebeuren hierom gaat. Sascha hoeft alleen maar een beetje normaal (dus zonder te flippen) met de drie anderen om te gaan. Waarbij het met Tallie al vrij goed gaat.
En op het 2e filmpje (en de foto) gaat dat dus ook zo goed als te verwachten. Ik heb liever de honden zo bij elkaar dan gescheiden waarbij er 1 retevol stress zit.
Exact ;) Ze hoeven niet te spelen Sasha hoeft helemaal niet met andere honden, mensen of dieren om te kunnen gaan. Ten eerste is dat mijn taak niet, ten tweede gaat dat niet lukken. Het huis (zowel hier als op Schier) is groot zat om ze op zo'n manier te scheiden dat ze elkaar wel zien, beide aandacht kunnen krijgen en toch niet bij elkaar kunnen. Als dat goed gaat zijn we al zoveel verder dan in het begin.
Afbeelding
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Roompie schreef:
Klopt helemaal.

:I: :I: :I: Paar maandjes geleden
Afbeelding
Groetjes Eva
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

luna2906 schreef:Het is fijn dat het werkt (en volgens mij had ik dat al heel braaf gezegd :pffff: ), maar voor mij zou de stress voor de eigen honden niet opwegen tegen het resultaat. Voor jullie wel. Zo simpel is het eigenlijk denk ik. Het is niet een kwestie van goed of fout, maar meer van hoe belangrijk je het resultaat vindt ten opzichte van de "bijwerkingen" van de methode en welke overige mogelijkheden je wel of niet wilt/kunt nemen. Daar maakt iedereen een eigen keuze in.
Precies... en ik ben de laatste die zegt dat je alles maar moet doen zoals ze dat willen, want dan hadden zowel Xavi als Xito een harem dames gewenst ... Maar ja ze hebben het maar met elkaar te doen en met Xena. Alleen weet ik bij deze combi dat het geen stress oplevert in de mate waarop er destijds met mijn andere reu geleefd werd. Dat had zo'n negatieve invloed op alle honden dat het onleefbaar werd. En dat zou ik dus ook van deze situatie vinden, dat is voor mij een grote stap te ver dus ik zou het niet willen.
TS wil dit wel en vind dit een leerproces prima maar dat hoeft toch niet mijn keus te zijn, een leerproces van deze orde doe ik liever met een eigen roedel wat 24/7 bij mij moet lopen dan met een enkele bezoeker wat een paar weken per jaar bij elkaar zou moeten zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

frank1985 schreef:
renee-uk schreef:
Ik heb het niet over en tegen jou.
daarom vraag ik het ook :U:
Afbeelding

Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

sjaak-k schreef:

wederom , wie ben jij die dat beslist ?

iedereen heeft hier recht van spreken op een forum . ! :pffff: het is dat ik niets meer te melden heb, maar anders doe ik het nog steeds :pffff:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

In die situatie zou ik mijnn honden wel even aan stress bloot stellen. Heb vertrouwen dat mijn relatie met mijn honden daarmee niet beschadigd word.
Honden gaan wel vaker even door wat stress heen .
Van een vervelende klote buurhond of 1 die komt patsen of van die vuilniswagen of dat rotje of van dat hindernisjegehuppel of pakwerken.
Of alleen al van de deurbel of het verhuizen naar jouw adres .
Stress hoeft helemaal niet zo negatief te zijn hoor. Bij een normaal portie stress weten we allemaal dagelijks mee om te gaan en te handelen net zoals de meeste honden dat kunnen.

Sjaak die zal zelf zijn honden wel in kunnen schatten tot hoever hij kan gaan denk ik maar zo. Loopt ook een ex schijtsbange lab tussen die maaanden op straat heeft geleefd die nu overal los kan lopen.
. .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pakdebal schreef:
sjaak-k schreef:

wederom , wie ben jij die dat beslist ?

iedereen heeft hier recht van spreken op een forum . ! :pffff: het is dat ik niets meer te melden heb, maar anders doe ik het nog steeds :pffff:
Meeste stemmen gelden doen.? :W:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

sjaak-k schreef:Ik moet wel een beetje lachen. Als er wat te zeiken is kwakken we met z'n allen 8 pagina's vol. Blijkt het vervolgens toch goed te gaan hoor je niemand meer :mrgreen:
Mijn mening heb ik gegeven en ik blijf daar bij. :wink:
Tipje.
Jouw en Eva's posts wat meer op elkaar afstemmen zou al wat verwarring kunnen voorkomen.
Jij zegt: zat ruimte op Schier op de honden te kunnen scheiden, Eva zegt het tegenovergestelde.

Wellicht komen we elkaar eens tegen op jullie weekends!
Ben heel erg veel op Schier met Nick!
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

labje schreef:
sjaak-k schreef:Ik moet wel een beetje lachen. Als er wat te zeiken is kwakken we met z'n allen 8 pagina's vol. Blijkt het vervolgens toch goed te gaan hoor je niemand meer :mrgreen:
Mijn mening heb ik gegeven en ik blijf daar bij. :wink:
Tipje.
Jouw en Eva's posts wat meer op elkaar afstemmen zou al wat verwarring kunnen voorkomen.
Jij zegt: zat ruimte op Schier op de honden te kunnen scheiden, Eva zegt het tegenovergestelde.

Wellicht komen we elkaar eens tegen op jullie weekends!
Ben heel erg veel op Schier met Nick!
Nee hoor, Eva zegt dat er op schier alleen de mogelijkheid is om De honden te scheiden. Ik zeg dat er voldoende ruimte is om op de manier die aangedragen werd (een hekje in de kamer dus, omdat de kamer groot genoeg is) te scheiden, maar dan moeten ze dus wel aan elkaar wennen.
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

*Eva* schreef: Bij mijn ouders thuis hebben wij minder mogelijkheden om te scheiden en is de stress vele male groter.
dit bedoelde ik :wink:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Ik bedoel dus eigenlijk. Eva zegt dat er op Schier niet echt mogelijkheid is om de honden helemaal af te zonderen. Ze horen ons en de andere honden dus nog. En dat zorgt bij met name Sasha voor stress. Hier thuis kunnen we bijvoorbeeld de kamer scheiden van de keuken/bijkeuken/kantoor. In zowel de kamer als het kantoor staat een bank, stoelen en is er de mogelijkheid om te "leven", wat het voor de honden prettiger maakt ;). Die mogelijkheid is op Schier niet, tenzij iemand in de bijkeuken gaat zitten, of boven op de slaapkamer. De woonkamer daar in tegen is groot genoeg om de honden hun eigen "leefgebied" te geven, zonder dat ze elkaar in de haren kunnen vliegen dus. Maar dan moet het geen stress opleveren als ze elkaar zien ;)
Afbeelding
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Het verschil met Schier en bij ons thuis, is dat er bij ons gescheiden kan worden op 2 plekken waar beide geleefd wordt en waar ze elkaar niet kunnen zien. Nog steeds niet ideaal natuurlijk, want dan zitten Sjaak en ik weer niet bij elkaar, of toch de hond(en) alleen. :tongue: Op Schier is dat alleen de bijkeuken of boven op een slaapkamer, waar wij dus bijna niet komen. In de bijkeuken zitten ook nog ramen die uitkijken op de keuken en woonkamer, dit zorgt voor veel onrust.
Voor het scheiden met een hekje er tussen is inderdaad genoeg ruimte voor.
Groetjes Eva
sjaak-k
Zeer actief

Of we gaan beide even reageren :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”