Over het algemeen is het idd zo dat twee teven minder goed samen gaan dan twee reuen. Dit heeft er mee te maken dat teven vasthoudender zijn (tja, vrouwen hè, wij bijten ons overal in vast

). Reuen vechten het een keer goed uit en leggen zich er dan bij neer, terwijl teven tot in het oneindige kunnen blijven door vechten over wie er de baas is.
Maar..... dat is het "over-het-algemeen-verhaal". Uiteindelijk hangt het natuurlijk vooral van de karakters van de twee honden. Hoe is jouw teef over het algemeen naar andere honden? Als ze de neiging heeft om erg overheersend naar de meeste honden te zijn en de nieuwe teef heeft ook diezelfde neiging dan zou je wel eens in de problemen kunnen komen.
Het beste kun je het, zoals Mieke ook al zegt, eens een keer proberen. Zet de twee dames eens op, voor beide honden, neutraal terrein bij elkaar en kijk wat er gebeurt. Als dat goed gaat neem je de nieuwe teef mee naar huis en kijk je hoe het daar gaat. Da's volgens mij de enige manier om er achter te komen.
Zelf heb ik twee teven en dat gaat prima samen. Loeky is een hond die over het algemeen niet heel erg op haar strepen staat ten opzichte van de meeste andere honden alhoewel ze vaak wel een natuurlijk overwicht heeft op andere honden zonder daar veel machtsvertoon bij tentoon te spreiden. Ze heeft ook geen moment moeilijk gedaan over de komst van Tara. Tara krijgt wel een waarschuwende grom als ze te druk doet of in de buurt van Loeky's eten komt, maar verder gaat het prima. Tara begint nu op een leeftijd te komen dat rangorde wat belangrijker voor haar wordt. Ik ben benieuwd wie van de twee uiteindelijk de baas gaat worden, maar ik voorzie dat deze beslissing zonder bloedvergieten wordt genomen

.