Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar gaan we heen met de duitsers? ik maak me steeds meer zorgen en nee ik ben niet de eerste, het is niet nieuw maar wat zijn we in vredesnaam aan het doen met deze heerlijke honden? De dna kan toch nooit breed genoeg zijn om ook nog oud duitsers te gaan fokken zonder gevolgen?
Dat pupje is ongetwijfeld enorm lief maar dit slaat toch nergens meer op? De onderste is de welbekende kyno die ik op fb langs zie komen als een mooi voorbeeld van een fokker....
Ik blijf wel in de werklijn DH, mooie honden die nog gewoon hond kunnen zijn of ik stap over naar ander rassen. Straks eindigen die duitsers nog in dezelfde categorie als de kortsnuiten. Ik weet dat het twee voor twaalf is voor hen maar dat in deze tijd dit nog wordt verkocht als mooi? gemiste kans, helaas!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012) Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)
It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Hier zie ik wel eens eentje die lijkt op de onderste. Ik vind het eruit zien alsof hij zwaar gehandicapt is, en snap niet dat mensen dit mooi vinden.
Wat is uberhaupt het nut van een glijbaanrug?
Lin851 schreef:Hier zie ik wel eens eentje die lijkt op de onderste. Ik vind het eruit zien alsof hij zwaar gehandicapt is, en snap niet dat mensen dit mooi vinden.
Ze zeggen dat het te maken heeft met het uitgrijpen, beter en mooier kunnen rennen
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012) Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)
It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lin851 schreef:Hier zie ik wel eens eentje die lijkt op de onderste. Ik vind het eruit zien alsof hij zwaar gehandicapt is, en snap niet dat mensen dit mooi vinden.
Ze zeggen dat het te maken heeft met het uitgrijpen, beter en mooier kunnen rennen
Dank je voor de uitleg
Als ik denk aan honden die mooi kunnen rennen denk ik gelijk aan windhonden.. En die hebben ook geen korte achterpootjes...
Ik kan me voorstellen dat het pijn doet als je geliefde ras een kant op gaat waar je jezelf totaal niet in kunt vinden. Ik vind het persoonlijk ook niet prettig om naar die honden met zo'n glijbaan rug te kijken
Een geluk dat je in dit ras wel de keuze hebt om voor een normale hond te gaan, dat heb je bij veel andere kapot gefokte rassen niet meer. En dan snap ik dus niet dat mensen kiezen voor dit type, al zeker niet mensen die hondensport doen en die zijn er dus hier in de omstreken tamelijk wat
Laura & Leroy schreef:Wat is er mis met het pupje?
Het lijkt niet op een herderpup, iemand die zelf herders heeft vroeg zelfs of de pup geen dwerggroei had
Aah oke. Nu zie ik het inderdaad, ben niet zo thuis in de herders en vond het pluus inderdaad wel schattig
Maar ik snap dat dat niet de bedoeling is. En het hoofdje en die enorme poten lijken ook wat uit verhouding, of niet.
Die onderste in vreselijk. Ik zie hier in de buurt ook wel eens een waggelen. Alle kracht lijkt wel uit die achterhand en hij is nog lang niet oud.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Lin851 schreef:
Als ik denk aan honden die mooi kunnen rennen denk ik gelijk aan windhonden.. En die hebben ook geen korte achterpootjes...
Dat zijn galoppeurs. Duitse herder zijn dravers. Dan zou ik trouwens nóg het voordeel van zo'n hangrug niet hoor
Dingo's zijn veul betere dravers en die zijn gewoon recht.
Ik kende iemand die had een teef met een nog ergere achterhand, die zakte erdoor, struikelde over de eigen achterpoten of viel gewoon om. Die was toch echt behoorlijk beperkt van pup af aan maar te lief blijkbaar om iets anders te doen. Poppy is maar 5 geworden, want toen kon ze echt niet meer
Laura & Leroy schreef:Wat is er mis met het pupje?
Het lijkt niet op een herderpup, iemand die zelf herders heeft vroeg zelfs of de pup geen dwerggroei had
Het ziet er wèl schattig en wollig uit en dat is wat het kopend publiek wenst.
Wat ik trouwens op hondenshows aan Duitse herders zie vind ik afzichtelijk. Als ik een Duitse herder nam werd het een broodfokhond. Hoe lullig ook. En dan nog een herplaatser ook.
Wil je de mijne hebben?
Volgens mij was hier nog niet lang geleden al een topic over gemaakt.
Maar ik begrijp je frustratie.. Ik krijg er ook de tranen in me ogen van.
Die beesten zien er gehandicapt uit zo, moet je is naast een wolf zetten.
En die ruggen vergelijken..
Ik mag van geluk spreken dat het bij mijn duiter "nog mee valt"
Hij heeft het ietsje maar niet zo extreem als op de foto's.
Toen ik mijn duitser aanschafte wist ik nog niet van de ruggen.
Maar het is zeker wel iets waar ik voor de volgende pup op ga letten.
Dat word wel weer een duitse herder omdat het karakter goed bij me past.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt! [/URL][/url]
Nanna schreef:Ik geloof nooit dat dat de bedoeling is geweest van ritmeester v. Stephanitz
Van een eens mooi, trots ras naar een wankele brakke sluiper....hier in de buurt wankelt er ook zo eentje. Hartstikke lief beest, ik vind het echt sneu voor het hondje. Stilstaan kan ze niet, dan zwaait ze van links naar rechts.
Dat dus nanna ze warewn zo mooi en kunnen nog zo mooi zijn maar het lijkt een beetje op te raken buiten de werklijnen om..... zo zonde!
Lin851 schreef:
Dat zijn galoppeurs. Duitse herder zijn dravers. Dan zou ik trouwens nóg het voordeel van zo'n hangrug niet hoor
Dingo's zijn veul betere dravers en die zijn gewoon recht.
Ach ach ach wat een stumperds. Zondag in Reeuwijk tilde iemand ook een Duitser uit de auto, met zo'n glijbaanrug. Grote reu, de baas keek heel trots. Ik keek eens naar mijn hondjes die uit de auto sprongen. Hondermiljoen keer liever dit, echt niet zo'n triest geval. En dan nog wel een met hersenen die wellicht graag zouden werken - echte dierenmishandeling dit.
*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)* **Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Verschrikkelijk zonde en onwijs lelijk.
Ik vind duitsers wel heel erg leuk en het karakter spreekt me aan, zijn er nog wel fokkers die nog een beetje hun best doen om dit te voorkomen?
Es schreef:Ik snap niet dat liefhebbers dit kunnen aanzien.
Veel kunnen dit dus niet aanzien, ik heb dit topic niet gestart met van moet je nou kijken...... ik startte hem omdat ik dit soort foto's langs zie komen als liefhebber dus
Nanna schreef:Ik geloof nooit dat dat de bedoeling is geweest van ritmeester v. Stephanitz
Van een eens mooi, trots ras naar een wankele brakke sluiper....hier in de buurt wankelt er ook zo eentje. Hartstikke lief beest, ik vind het echt sneu voor het hondje. Stilstaan kan ze niet, dan zwaait ze van links naar rechts.
Zoals op de bovenste foto hebben wij vroeger gehad. 40 jaar geleden, zo hoort de Duitser eruit te zien. Van de onderste foto springen de tranen in mijn ogen. Hoe hebben ze prachtig ras zo naar de klote kunnen helpen
Char7 schreef:Verschrikkelijk zonde en onwijs lelijk.
Ik vind duitsers wel heel erg leuk en het karakter spreekt me aan, zijn er nog wel fokkers die nog een beetje hun best doen om dit te voorkomen?
Jawel hoor maar je moet goed kijken en zoeken, ze zijn er zeker wel! Ik heb er hier nu twee die er zeker niet zo uitzien, de vorige twee ook niet
Jawel hoor maar je moet goed kijken en zoeken, ze zijn er zeker wel! Ik heb er hier nu twee die er zeker niet zo uitzien, de vorige twee ook niet
En dat zijn dan stamboom honden?
Yep, dat zijn stamboom honden, wel werklijn maar niet zo heftig als mensen soms wel denken, denkwerk, bezig zijn, een taak hebben en je kunt ze goed houden. Alleen gaudi was een uitzondering
Onlangs in het bos zag ik een stel aankomen met een labrador, en wat ik dácht (op afstand) een stokoude DH. "Och, kijk nou", zei ik tegen man "dat oudje kan bijna niet meer lopen. Die hele rug is kapot, en zo te zien heeft hij ook HD. Die leeft echt op geleende tijd.".
Bleek het een puber van zes maanden te zijn. De tranen sprongen me acuut in de ogen.
And few will ever climb the great world-tree from which we've grown But those who seek will find the rhythm that vibrates high and far
ik dacht dat de tjechen echte werkhonden waren en niet geschikt om als "huishond" te houden.
Als ik een duitser wilde hebben zou ik voor de mooi voor een tjech kunnen kiezen. Ik heb altijd ook wel een duitser willen hebben, maar de reden dat er nooit één is gekomen, zijn inderdaad de ruggen. En de tjechen had ik ook al wel gezien, maar ik denk dit teveel hond voor mij, helaas
Miranda schreef:Onlangs in het bos zag ik een stel aankomen met een labrador, en wat ik dácht (op afstand) een stokoude DH. "Och, kijk nou", zei ik tegen man "dat oudje kan bijna niet meer lopen. Die hele rug is kapot, en zo te zien heeft hij ook HD. Die leeft echt op geleende tijd.".
Wat verschrikkelijk. Ik snap niet dat je dat als baas van zo'n beessie niet kan zien dat je hond niet lekker kan lopen en zijn ding kan doen...
Die bovenste .
Ik vraag me wel eens af of er ooit een fokker geprobeerd heeft om eens 5 minuten op zijn tenen, door de knieën gezakt te blijven staan... En behalve die achterkant, aan de voorkant lijken ze steeds zwaarder te worden, met soms bijna een dogachtige kop erop .
Nanna schreef:Ja, die Russen
Die hebben klaarblijkelijk op dit gebied meer verstand
Prachtige honden, om te hèbben.
Kan best aan mij liggen, maar die onderste heeft in mijn ogen een vreemde ruglijn?
Ik vind die exessen best erg,maar vraag me ook wel af of er hier niet wat overdreven word?Ik ben op shows geweest zit vrij veel in het herderwereldje ,maar dit soort herders heb ik nog niet gezien.
Het valt langs geen kanten goed te praten dat deze honden zo mismaakt zijn.Maar in mijn ogen toch meer uitzondering dan regel.Nu ken ik wel alleen werkhonden,mischiens zit daar het verschil?Bij ons komt er zeker nog een Duits.