Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hart ligt bij de duitsers maar dit kan toch niet meer?
Moderator: moderatorteam
- Bink2009
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Mijn hart ligt bij de duitsers maar dit kan toch niet me
Wauw Nanna, dat is ook een mooie hond zeg!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
He, waar heb je die op de foto gezet? Lijkt erg op mijn x DH teef namelijk.Nanna schreef:Ik ben vaak erg gecharmeerd van Duitse herderkruisingen.
Heb er vroeger zelf eentje gehad (gekruist met een Collie)![]()
Net zoals deze hond, ik vind hem echt prachtig.
Ziet er toch beter uit dan dit
De showlijnen van tegenwoordig zien er echt niet uit, althans de meeste. Ik vind het een vorm dierenmishandeling. Het zou echt verboden moeten worden.
-
- Zeer actief
Jazeker, ik heb er hier een lopen. Mijn xDH teef is gekruist met een Mechel. Ik heb er zo geen behoorlijke foto van.Nanna schreef:Worden er voor het werk eigenlijk ook Duitse herders gekruist met Mechelaars, vraag ik mij opeens af. Net zoals Hollandse herders daar ook mee gekruist worden?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Wat vind je dan van zoiets?LongFields schreef:
Buiten de ruggen om, vind ik met name deze hond een véél te zware kop hebben, daar is toch weinig herderachtigs meer in te ontdekken, behalve de staande oren...![]()

De meeste zijn namelijk lovend over bv DDR-lijn en ODH, maar ik vind dat net doggen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Van 2 kennels twijfel ik of ze er geen mh ingefokt hebbenNanna schreef:Worden er voor het werk eigenlijk ook Duitse herders gekruist met Mechelaars, vraag ik mij opeens af. Net zoals Hollandse herders daar ook mee gekruist worden?

- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Ik heb soms ook mijn twijfels wel iddduitse herder schreef:Van 2 kennels twijfel ik of ze er geen mh ingefokt hebbenNanna schreef:Worden er voor het werk eigenlijk ook Duitse herders gekruist met Mechelaars, vraag ik mij opeens af. Net zoals Hollandse herders daar ook mee gekruist worden?Die halen zelfs een M op een show, dan moet je het best bond maken, meestal zit een G er wel in ivm fokgeschiktheid
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
- Zeer actief
Op zich niets mis mee toch? Tenminste als het gebruikt wordt om de bouw beter te krijgen. Ja het mag niet en je moet het wel heel goed overdacht doen.Selene schreef:Ik heb soms ook mijn twijfels wel iddduitse herder schreef:Van 2 kennels twijfel ik of ze er geen mh ingefokt hebbenNanna schreef:Worden er voor het werk eigenlijk ook Duitse herders gekruist met Mechelaars, vraag ik mij opeens af. Net zoals Hollandse herders daar ook mee gekruist worden?Die halen zelfs een M op een show, dan moet je het best bond maken, meestal zit een G er wel in ivm fokgeschiktheid
De kruisingen die ik ken en dat zijn er aardig wat, houden eigenlijk allemaal wel het karakter van de DH en krijgen vaak de bouw van de andere ouder mee.
- Selene
- Zeer actief
Die ik ken had meer het karakter van de mechel ipv de duitserkleine2758 schreef:Op zich niets mis mee toch? Tenminste als het gebruikt wordt om de bouw beter te krijgen. Ja het mag niet en je moet het wel heel goed overdacht doen.Selene schreef:Ik heb soms ook mijn twijfels wel iddduitse herder schreef:Van 2 kennels twijfel ik of ze er geen mh ingefokt hebbenNanna schreef:Worden er voor het werk eigenlijk ook Duitse herders gekruist met Mechelaars, vraag ik mij opeens af. Net zoals Hollandse herders daar ook mee gekruist worden?Die halen zelfs een M op een show, dan moet je het best bond maken, meestal zit een G er wel in ivm fokgeschiktheid
De kruisingen die ik ken en dat zijn er aardig wat, houden eigenlijk allemaal wel het karakter van de DH en krijgen vaak de bouw van de andere ouder mee.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Dat zijn wel pittige werklijnen die hun hebben, de lijnen waar Tay uitkomt zijn iets minder pittig.Bink2009 schreef:Waar ik speur hebben de trainers Duitse herders uit werklijnen, een rechte rug, goede heupen een daarnaast super mooi, eentje is echt heel lief. De eerste keer dat is ze zag dacht ik dat het een kruising was door de kleur, ik had namelijk nog nooit een wolfsgrauwe DH gezien. Door die honden ben ik herders en met name de Duitsers leuk gaan vinden (vroeger was ik er doodsbang voor), maar ik vind die met een schuine rug afschuwelijk dus ben ik een beetje rond aan het kijken wat er nou is onder de herders, welke gezond zijn en wat bij mij past als ik ooit voor een herder ga (ik heb alle tijd want Bink gaat nog zeker 10 jaar meeSelene schreef:Naar een goede duitse herder duslets have fun schreef:Nou, dan weet je nu waar je op zoeken moet als je een herder wilBink2009 schreef:Bedankt voor de correcties, ik ging er vanuit dat dit duitsers waren omdat het een duitse herder topic isik ben totaal niet thuis in de herders dus ik heb weer wat geleerd.
![]()
ze zijn er echt nog wel
).
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik denk t wel alleen gok ik dan meer van de dh kant dan andersom. Want ik zou t risoco niet willen lopen als (x) mh fokkerNanna schreef:Worden er voor het werk eigenlijk ook Duitse herders gekruist met Mechelaars, vraag ik mij opeens af. Net zoals Hollandse herders daar ook mee gekruist worden?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Bink2009
- Zeer actief
Je krijgt zo PB, ben benieuwd naar de verschillen tussen Tay en die van hun.TessaThomas schreef:
Dat zijn wel pittige werklijnen die hun hebben, de lijnen waar Tay uitkomt zijn iets minder pittig.
- TessaThomas
- Zeer actief
Die hier nog niet erkend zijn oid? Daar kwam ik pas een pup van tegen, moeilijke naam, maar heerlijke pup!Inge O schreef:ja, die...., die...., die kleintjesNanna schreef:Flurk lijkt erg op zo'n oostblokherder met die moeilijke naam. Ook mooie herders. Hoe heten die ook al weer?, die trekken mij daarom ook erg, zou er erg graag eens eentje life meemaken.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Daar kan hij toch nog wel een beetje in groeien?Tara schreef:Het is net alsof dat hoofd er op geplakt is, het is totaal uit verhouding.![]()

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Chodsky PésInge O schreef:ja, diéTessaThomas schreef:Die hier nog niet erkend zijn oid? Daar kwam ik pas een pup van tegen, moeilijke naam, maar heerlijke pup!Inge O schreef:ja, die...., die...., die kleintjesNanna schreef:Flurk lijkt erg op zo'n oostblokherder met die moeilijke naam. Ook mooie herders. Hoe heten die ook al weer?, die trekken mij daarom ook erg, zou er erg graag eens eentje life meemaken.
!
zou het 100 keer zeggen maar nu even niet.

groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ja! Wat een plaatjes van honden zijn datMadelief schreef:
Chodsky Pés

- TessaThomas
- Zeer actief
- Selene
- Zeer actief
Welke lijnen heb je het dan over?TessaThomas schreef:Dat zijn wel pittige werklijnen die hun hebben, de lijnen waar Tay uitkomt zijn iets minder pittig.Bink2009 schreef:Waar ik speur hebben de trainers Duitse herders uit werklijnen, een rechte rug, goede heupen een daarnaast super mooi, eentje is echt heel lief. De eerste keer dat is ze zag dacht ik dat het een kruising was door de kleur, ik had namelijk nog nooit een wolfsgrauwe DH gezien. Door die honden ben ik herders en met name de Duitsers leuk gaan vinden (vroeger was ik er doodsbang voor), maar ik vind die met een schuine rug afschuwelijk dus ben ik een beetje rond aan het kijken wat er nou is onder de herders, welke gezond zijn en wat bij mij past als ik ooit voor een herder ga (ik heb alle tijd want Bink gaat nog zeker 10 jaar meeSelene schreef:Naar een goede duitse herder duslets have fun schreef:
Nou, dan weet je nu waar je op zoeken moet als je een herder wil![]()
ze zijn er echt nog wel
).

- TessaThomas
- Zeer actief
Ehhh, 1 komt er volgens mij uit Tsjechië, maar ik weet het niet meer zeker. Ik heb toen een heel gesprek gehad over lijnen, maar dat ben ik allang weer vergeten. Wel dat die honden meer voldeden aan de verwachting werklijn voor mij, dus te pittig. Tay is een Zuidpark en de honden die ik daarvan ken zijn niet zo extreem pittig als ik verwacht had van een werklijn.Selene schreef: Welke lijnen heb je het dan over?

- kipo
- Zeer actief
Chodsky PesInge O schreef:ja, diéTessaThomas schreef:Die hier nog niet erkend zijn oid? Daar kwam ik pas een pup van tegen, moeilijke naam, maar heerlijke pup!Inge O schreef:ja, die...., die...., die kleintjesNanna schreef:Flurk lijkt erg op zo'n oostblokherder met die moeilijke naam. Ook mooie herders. Hoe heten die ook al weer?, die trekken mij daarom ook erg, zou er erg graag eens eentje life meemaken.
!
edit spuit 11 was weer te laat.
- kipo
- Zeer actief
Dat vind ik dus ook, zware kop, veel te veel stop en de voorsnuit lijkt steeds korter te worden.LongFields schreef:
Op FB zie ik ook vaak hele trotse posters met dit soort foto's pochen:
Buiten de ruggen om, vind ik met name deze hond een véél te zware kop hebben, daar is toch weinig herderachtigs meer in te ontdekken, behalve de staande oren...![]()
- kipo
- Zeer actief
Ja, de snelheid waarmee sommige topics lopen, hou ik echt niet bijInge O schreef:te laatkipo schreef:Chodsky PesInge O schreef:
![]()
.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
alex is ook een kruising duitse herder en ik ben heel blij dat hij geen glijbaan rug heeft. hij heeft een heerlijke rechte rug en kan alles struikelt niet over zn eigen poten heen en kan genieten van de wandelingen
groetjes Tamara
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Veel van die honden zouden ook een behoorlijk rechte rug hebben wanneer ze op een normale manier zouden worden neergezet (niet in de stand van de DH)

Dit is 'weer net zon discussie als met de Oud Duitse Herder (ODH). Daar wordt ook van beweerd dat ze rechte ruggen hebben. Maar zet je die ook neer zoals de DH altijd wordt neergezet bij shows dan blijken ze ineens ook een aflopende ruglijn te hebben.
Extremen zijn nooit goed. Wanneer je je punt wil maken dan zet je daar natuurlijk altijd de plaatjes bij van die extremen. Succes gegarandeerd !.
De showlijn zal graag de hoekingen en belijning willen benadrukken (scoort op een show) en de werklijn zal juist het temperament en werkvermogen willen benadrukken want dat scoort op een africhtingswedstrijd.
Overigens zijn er maar heel weinig DH's te vinden op de tentoonstellingen. Die paar die er dan wel zijn lopen daar vaak mee om een kampionschapspunt te halen.
De echte competitie vind plaats bij plaatselijke verenigingen die een clubmatch organiseren. De ringen zijn beduidend groter (ongeveer een half voetbalveld) zodat het loopvermogen veel beter en langer beoordeeld kan worden en bovendien vindt er altijd een schotproef plaats. Op de grote clubmatches (zoals bijvoorbeeld het NK) wordt er ook altijd pakwerk bij gedaan. De winner is dan maar een slap aftreksel daarbij vergeleken.
Dit is 'weer net zon discussie als met de Oud Duitse Herder (ODH). Daar wordt ook van beweerd dat ze rechte ruggen hebben. Maar zet je die ook neer zoals de DH altijd wordt neergezet bij shows dan blijken ze ineens ook een aflopende ruglijn te hebben.
Extremen zijn nooit goed. Wanneer je je punt wil maken dan zet je daar natuurlijk altijd de plaatjes bij van die extremen. Succes gegarandeerd !.
De showlijn zal graag de hoekingen en belijning willen benadrukken (scoort op een show) en de werklijn zal juist het temperament en werkvermogen willen benadrukken want dat scoort op een africhtingswedstrijd.
Overigens zijn er maar heel weinig DH's te vinden op de tentoonstellingen. Die paar die er dan wel zijn lopen daar vaak mee om een kampionschapspunt te halen.
De echte competitie vind plaats bij plaatselijke verenigingen die een clubmatch organiseren. De ringen zijn beduidend groter (ongeveer een half voetbalveld) zodat het loopvermogen veel beter en langer beoordeeld kan worden en bovendien vindt er altijd een schotproef plaats. Op de grote clubmatches (zoals bijvoorbeeld het NK) wordt er ook altijd pakwerk bij gedaan. De winner is dan maar een slap aftreksel daarbij vergeleken.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
CharlesvdBerkt schreef:Veel van die honden zouden ook een behoorlijk rechte rug hebben wanneer ze op een normale manier zouden worden neergezet (niet in de stand van de DH)

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
En dat komt m.i. weer doordat honden tegenwoordig vaak (naast gezellige, niet al te veeleisende huishond zijn) geen nut/taak meer hebben. Een hond die niet normaal op z'n poten kan staan is als werkhond natuurlijk volkomen nutteoos. Het uiterlijk van honden wordt niet meer geselecteerd ahv functionaliteit, en dat maakt dergelijke extremiteiten mogelijk. Fokken obv showqualificaties doet de rest.Tara schreef:Jan met de pet is gewoon helemaal niet kritisch op hoe de fokker selecteert, denkt dat het zo hoort met die aflopende rug en die koehakkige kikkerpoten. Als ze daar nou wel kritischer op zouden worden, dan waren we alweer een stap verder.Es schreef:Volgens mij omdat men minder goed nadenkt over fokken. En omdat de honden wel verkocht worden. Wilde niemand ze hebben werden ze niet meer gefokt.Pendrag schreef:Wat ik me afvraag is hoe het toch kan dat dit de laatste jaren zo verslechterd is. Niet alleen met Duitsers maar met allerlei rashonden. In mijn beleving is het fokken jarenlang goed gegaan. Met honden die in de loop der tijd wel wat veranderden maar kleine beetjes. En de laatste jaren slaat het ineens door. Best knap om een ras in een paar generaties te verzieken.
Mijn 'slechtste' Jack Russell Terrier (orenvorm fout, te zachte pluizige vacht) daar willen vele mensen graag een pup van want die is zo leuk om te zien...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Niet altijd hoor Charles. Ik zag er net eentje lopen hier toen ik met Xena ging fietsen en die liep net zo krom als die van de foto . Je kunt me niet wijsmaken dat je die vierkant neer kan zetten... gewoon echt niet. En helaas zie ik die wel steeds meer.CharlesvdBerkt schreef:Veel van die honden zouden ook een behoorlijk rechte rug hebben wanneer ze op een normale manier zouden worden neergezet (niet in de stand van de DH)
.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Hetzelfde gaat op voor de puber die ik in het bos zag. Die was niet voor een foto of de km in stand gezet, die kon gewoon écht nauwelijks lopen.malinois schreef: Niet altijd hoor Charles. Ik zag er net eentje lopen hier toen ik met Xena ging fietsen en die liep net zo krom als die van de foto . Je kunt me niet wijsmaken dat je die vierkant neer kan zetten... gewoon echt niet. En helaas zie ik die wel steeds meer.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Ik zie ze ook hoor malinois en als ze echt zo extreem gehoekt zijn achter kan ik het ook niet mooi vinden
Hier in de buurt valt het gelukkig mee en op de verenigingen waar ik kom zijn ook maar weinig echte showlijnen.
Daar is het meer werklijnen en combi fok.
Maar mijn punt is dat wanneer je een ras "te kakken" wilt zetten dan zoek je de plaatjes van de extremen.
Dat die plaatjes zijn te vinden is al erg genoeg (want dat betekent ook dat er ook van die honden worden gefokt), maar succes is dan echt gegarandeerd.
Verder zet je er nog wat plaatjes bij van kruisingen en andere rassen die niet in DH showstand worden gepresenteerd en je hebt gelijk een lading forummers mee.
Dat die kruising of ander ras een doorgezakte rug heeft zoals een aftandse pony dondert niet meer. Het punt is gemaakt en iedereen wil de ander overtreffen met uitspraken hoe erg het is.
Blijf het lang genoeg roepen en het hele forum zal het geloven. Men ziet ook immers niet anders. Voor mij is dat een soort volksverlakkerij.
De DH op een tentoonstelling is niet maatgevend. Daar lopen alleen de showers die snel kun kampioenschapspuntje willen meepakken want het klinkt zo goed als je kan zeggen Ned. Kampioen. Diezelfde mensen kom je niet of nauwelijks tegen op een echte DH clubmatch want dan komen ze tekort (in gangwerk of bij pakwerk) of omdat de hond schotgevoelig is.
Maar alla Jan met de Pet weet dat toch niet en die kijkt alleen maar naar titels.
Hier in de buurt valt het gelukkig mee en op de verenigingen waar ik kom zijn ook maar weinig echte showlijnen.
Maar mijn punt is dat wanneer je een ras "te kakken" wilt zetten dan zoek je de plaatjes van de extremen.
Dat die plaatjes zijn te vinden is al erg genoeg (want dat betekent ook dat er ook van die honden worden gefokt), maar succes is dan echt gegarandeerd.
Verder zet je er nog wat plaatjes bij van kruisingen en andere rassen die niet in DH showstand worden gepresenteerd en je hebt gelijk een lading forummers mee.
Dat die kruising of ander ras een doorgezakte rug heeft zoals een aftandse pony dondert niet meer. Het punt is gemaakt en iedereen wil de ander overtreffen met uitspraken hoe erg het is.
Blijf het lang genoeg roepen en het hele forum zal het geloven. Men ziet ook immers niet anders. Voor mij is dat een soort volksverlakkerij.
De DH op een tentoonstelling is niet maatgevend. Daar lopen alleen de showers die snel kun kampioenschapspuntje willen meepakken want het klinkt zo goed als je kan zeggen Ned. Kampioen. Diezelfde mensen kom je niet of nauwelijks tegen op een echte DH clubmatch want dan komen ze tekort (in gangwerk of bij pakwerk) of omdat de hond schotgevoelig is.
Maar alla Jan met de Pet weet dat toch niet en die kijkt alleen maar naar titels.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
De DH in het bos dan? Het ZIJN niet alleen showhonden die er zo bij lopen. Gewoon niet.CharlesvdBerkt schreef:De DH op een tentoonstelling is niet maatgevend.
Iedereen in dit topic weet heus (en zegt dat ook) dat er best DH's zijn met prachtige ruggen.
Maar die stumperds zie je steeds vaker. Dáár gaat het om.
And few will ever climb
- Selene
- Zeer actief
Dat was zeker niet mijn opzet toen ik dit topic startte, ik wil niets te kakken te zetten wat ik wel graag zou willen is dat wij, als liefhebbers misschien toch maar eens opstaan tegen de afsplitsing binnen de dh. Mensen denken nu ook serieus dat de oud duitser geen duitser is. Moeten we deze verschillen en afsplitsingen wel willen? de genenpoel wordt dan alsmaar krapper en krapper en wat blijft er dan straks nog over? een handvol werklijn duitsers die nog wel vooruit kunnen (even gechargeerd) die jan met de pet niet wil hebben en voor de rest een pak ellende?CharlesvdBerkt schreef:Ik zie ze ook hoor malinois en als ze echt zo extreem gehoekt zijn achter kan ik het ook niet mooi vinden